W 72. aktualizacji (co jak co, ale Obsidiani dbają o komunikację z fanami) przybliżono datę wydania gry – ukaże się zimą 2014 roku. Poślizg jest naprawdę spory – pierwotnie planowano premierę na wiosnę – niemniej jak pisałem ostatnio, jeśli opóźnienie przełoży się na jakoś "Eternity", będę ostatnią osobą, która ciśnie za to gromy w producentów.
Twórcy dość wyraźnie zaznaczyli po licznych dyskusjach na forum "Pillars of Eternity", że nie będą już rozbudowywali gry o nowe pomysły, ani wyznaczali sobie na tym etapie dodatkowych celów. Powód jest prosty – zawartość gry jest już i tak olbrzymia, dlatego też swoje wysiłki wolą skupić na jej dopracowaniu niż sztucznym rozdmuchiwaniu.
Godlike
Swego czasu pisałem o "boskich" (w oryginale "godlike"), istotach które można skojarzyć z dedekowymi aasimarami. Najprościej rzecz ujmując są to ludzie, obdarzeni Iskrą Bożą, która jest błogosławieństwem lub przekleństwem dla obdarzonego nią człowieka (lub, znacznie rzadziej, przedstawiciela innej rasy). Czyli jest wynikiem daru, a nie hulaszczego stylu życia jakiegoś bóstwa. Iskra manifestuje się zmianą fizys "obdarzonego". Mogą mu wyrosnąć rogi, skrzydła, oczy nabrać nieziemskiego blasku i tak podobnie.
- Poniższe wideo prezentuje wygląd głów aasimarów śmierci ("Death Godlike"):
- Wariant boskiego ziemi ("Earth Godlike") przedstawia się nieco inaczej:
Pozostałe grafiki
- Dwie kolejne grafiki ukazują dwa obszary z gry – kuźnię i wieżę czarodzieja.
Druid
Druidzi ze świata "Pillars of Eternity" na modłę swoich dedekowych odpowiedników, będą mogli zmieniać ludzką fizys na zwierzęcy odpowiednik. A raczej na duchową formę. Wraz ze zgłębianiem wiedzy, driud opanuje kolejne duchowe kształty.
- Poniżej możecie zobaczyć grafikę prezentująca jedną z takich duchowych form – "Kota":
- I na koniec wymodelowany i oteksturowany render przedstawionego wyżej – "Kota":