[NWN1] Kilka pytań

acha czyli imho a kto to wlasciewie jest?? bo nie wiem i jak mozna uzyskac odpornosc na zyewioly?? wlasnie widzialem jak walczylem na arenie koleia co mial jakby ognisty miecz czy ja tez moge taki miec??

Użytkownik TomekPL dnia sob, 26 maj 2007 - 14:03 napisał

acha czyli imho a kto to wlasciewie jest?? bo nie wiem
Właściwie to się nie dziwię że nie wiesz...
http://pl.wiktionary.org/wiki/IMHO

Użytkownik TomekPL dnia sob, 26 maj 2007 - 14:03 napisał

i jak mozna uzyskac odpornosc na zyewioly?? wlasnie widzialem jak walczylem na arenie koleia co mial jakby ognisty miecz czy ja tez moge taki miec??
W tej grze właściwie wszystko uzyskuje się dzięki ekwipunkowi, więc ja radzę nieco zwolnić tempa, a czytać opisy przedmiotów i karty postaci... Powoli, bo trybiki w mózgu puszczą. Dopiero co zacząłeś tę grę, w pierwszym rozdziale magicznych przedmiotów jest jak na lekarstwo.
Specjalne efekty typu płonięcie miecza, czy ociekanie kwasem pojawiają się wtedy, kiedy mają dame obrażenia większe od 4, pozwolisz, że nie będę się samej cytować, był o tym odpowiedni temat.

http://forum.gexe.pl/index.php?showtopi...indpost&p=36180
*

*
So Deunan wears a Prada and Briareos does a John Woo... Shirow save us...!
a jezeli jestem w domu mealdana i mam klopot z jego uczniem. proboje go uderzac i on unika jak rzuca czar tez nie trafiam i wali mnie z takich lodowych pociskow i zabiera po 15 hp jak go rozwalic wogole na maga to zawsze nachama sie rzucac??


no troche mnie ponioslo z tym postem wyzej bo za drugim razem go zabilem po 2 ciosie.

apropo broni oplaca side robic te bronie u marroka np. diament i dlugi miecz +1?? a jaki najlepiej zrobic moze sejmitar pustyni?? i z broni jednorecznych w 1 rozdziale najsilniejsza ma 1k8 czy sa mocniejsze do znalezienia/kupienia??
a jak mam pancerz polplytowy aktualnie to lepiej miec taki co ma 7 zy lepiej co ma 4 i jakies dodatki?? zaznaczam iz jestem wojem w 100%. a te flaszki typu wino wodka oraz umysly czy tam mikstura super wiedzy to wojowi sie przyda czy soprzedac lepiej??
1. Ja po prostu myślę, że masz kiepsko rozwiniętą postać.
2. Wódki, ale i wina sprzedać.
3. Mikstury są dla woja tym, co mag nadrabia zaklęciami i inteligencją. Jak chcesz płacić nie wiadomo jakie pieniądze za identyfikacją, to nie musisz zbierać mikstur, bo po co...
4. I jeszcze raz - czytaj opisy przedmiotów. Zasypujesz temat pytaniami, na które spokojnie odpowiedziałaby solucja lub trochę matematyki, albo podstawowa wiedza o systemie D&D. Tu też by ci ktoś odpowiedział, gdyby nie musiałby się przekopywać przez natłok wyrazów, pytajników i gdyby nie musiał się domyślać, o co tak właściwie pytasz.
5. Jaką zbroję wybierzesz, to chyba rzecz twego gustu, czy wolisz niższe KP i jakieś właściwości do tego, czy maksymalne KP. Klasę pancerza możesz sobie zawsze podreperować drugim przedmiotem (amu naturalnego pancerza, czy coś...), ponieważ system dopuszcza sumowanie tegoż współczynnika z dwóch (nie więcej) przedmiotów.
*

*
So Deunan wears a Prada and Briareos does a John Woo... Shirow save us...!
tzn?? mam 7 lvl

sila 17 zrecznosc 13 kondycja 16 charyzma inteligencja i widza po10 co tu jest zle?? podac jeszcze cos??
I. Nie wiesz, co to znaczy, że masz kiepsko rozwiniętą postać? W takim wypadku chyba należałoby wrócić się do przedszkola, nie uważasz?

To teraz ci wytłumaczę, co to znaczy mieć kiepsko rozwiniętą postać. To jest:
1. Mieć źle rozdane punkty do atrybutów.
2. Mieć źle wybrane atuty.
3. Mieć źle wybrane umiejętności.
To tyle chyba(nie muszą być wszystkie punkty). Jeżeli by pisać, że masz kiepską postać, to dodałbym jeszcze słaby ekwipunek. A jeżeli ma się problemy z prostymi przeciwnikami, to znaczy, że nie umie się grać.

II. O ile mnie pamięć nie myli, to nie ma takiego atrybutu, jak "wiedza". Jest "Roztropność", czy tam "Mądrość".

III. Co do pancerza - jeżeli widzisz, że dobrze stoisz z KP, to inwestuj w pancerz, które ma różne właściwości. Jeżeli cienko u ciebie z Klasą Pancerza, to zakładaj zbroje z jak największą premią do KP.

IV. Co do upgrade'ów broni - zrób kilka broni u Marroka i zobacz, która jest wg ciebie najlepsza. Nie nauczysz się grać, jak ciągle będziesz się o wszystko pytał.

V. Naucz się poprawnie pisać. Twoje błędy, takie jak "side", "nachama", "soprzedać", czy podobne po prostu rażą. Do tego brak kropek i wielkich liter...
Kneel before my sword, worm! Now, you shall die...
Rozdaje wszystko tak jak jest tam "zalecane" teraz biegam z astralem i zbroja od marroka. A z tymi przeciwnikami różnie bywa u mnie. Raz mam problemy z adeptem Maldena, a z samym Meldanem czy też yuan-ti nie mam. A w dalszych aktach ulepsza sie bronie, które posiadamy czy też nowe?? Mam nadzieje że teraz nnie ma problemów z pisownią.
W trzecim rozdziale chyba się da tworzyć przedmioty takie, jakie da się u Marroka. Piszę "chyba", bo nigdy nie sprawdzałem, ale czytałem gdzieś o tym. W drugim rozdziale nic takiego nie ma. Bronie ulepszać da się tylko w dodatku Hordes of the Underdark.

Btw. Jak wybierałeś klasę postaci, to jaki wziąłeś profil? Tam było kilka, np. "Wojownik, Gladiator". Bo wg tych profili rozdawane są atuty i umiejętności po kliknięciu na "Zalecane".
Kneel before my sword, worm! Now, you shall die...

Użytkownik TomekPL dnia nie, 27 maj 2007 - 09:08 napisał

a jak mam pancerz polplytowy aktualnie to lepiej miec taki co ma 7 zy lepiej co ma 4 i jakies dodatki?? zaznaczam iz jestem wojem w 100%.

[post="67157"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]



Napisz jakie dodatki ma zbroja o KP 4.

Przypuszczam, że jest to najprawdopodobniej zbroja z premią za ulepszenie wynoszącą 1, czyli łącznie KP wynosi 5. W takim wypadku lepiej byłoby wybrać półpłytówkę. Bo jak wiadomo, im wyższa klasa pancerza (KP), tym mniejsze szanse, że wrogowie trafią Twoją postać. Chyba, że owy pancerz ma inne premie (choć w to wątpię - w 1. rozdziale trudno o lepszą zbroję niż +1). Wtedy sprawa wyglądałaby inaczej.

O co do walk, może być tak, że nie będziesz miał szczęścia i wróg trafi krytycznie a później powali Cię na ziemię. I dobije. Albo konkretnie przy walce z Meldanenem nie zdążysz przerwać jego czarów. I rzuci na siebie Kamienną Skórę a później na Twoją postać Paraliż. Wtedy może być nieprzyjemnie. Tak się czasem zdarza i najlepszy sposób na rozwiązanie problemu to wczytanie gry i ponowne rozpoczęcie walki.

Najlepiej zaś to przeczytaj w instrukcji co znaczą podstawowe pojęcia związane z walką, tj. Trak0, KP, modyfikatory itp. Wszystkie te informacje pojawiają się w oknie dialogowym. Gdy będziesz wiedział co owe pojęcia znaczą i gdy będziesz śledził przebieg walki, zrozumiesz co się dzieje i dlaczego czasem walki są takie trudne.









Acha. Tu racja. Raz mialem, że czarodziej mnie z magii walnął za 30 a jak spróbowałem z nim raz jeszcze, to nie puścił nic, nie dalem mu snsy nie wiem z czego to wynika. Jestem wojownikiem człowiekiem. Z broni, które nosze to:
-astral mieczyk
-zbroja od marroka nie pamietam nazwy
-hełm jakiś zwykły
-pawęż +1
-elficki naszyjnik czy jakos tak
-plaszcz do ukrywania się
-2 pierścienie w zależności od potrzeby
Niedługo kończe doki i zostanie mi finał aktu. A za te mamone przemytników można kupić jakieś rzeczy, które już posiadam. Opłaca się je kupići potem sprzedać za złoto?? Czy te monety bedą jeszcze potrzebne??
Jeśli chodzi o tą walkę z magiem, być może za drugim razem cię nie drasnął (przynajmniej ja tak to zrozumiałem, na przyszłość pisz tak aby było wiadomo o co chodzi) bo jak go walnąłeś to mogłeś przerwać czarowanie i wtedy mag musi rzucać czar od początku. A jeśli chodzi o monety do dokładnie nie pamiętam co się z nimi robi ale radzę je wykorzystać od razu, bo potem już chyba nie są potrzebne.
No tak, jak go uderzyłem to przerwał czarowanie. A co wpływa na to czy on przerwie czy nie?? bo to dosyć ważne.
Z twojej strony zależy to od obrażeń. Z jego strony - od jego umiejętności "Koncentracja". ST(Stopień Trudności) dla testu Koncentracji(z) wynosi CHYBA x(nie pamiętam ile) + y(twoje obrażenia). Jego wynik Koncentracji© to a(jego koncentracja) + b(rzut na kostce*). Tak więc:
z = x + y
c = a + b
Aby zdać test koncentracji, wynik musi być wyższy od ST, czyli:
c > z

Teraz podkładamy...
x = 10
y = 11
z = 21

a = 8
b = 7
c = 15

c < z, więc test na Koncentrację się nie udał. Czar nie został rzucony.
Kneel before my sword, worm! Now, you shall die...
Acha, czyli już wiem o co kaman. A opłaca się wojem później ładować w łuk/kusze??
Jeśli jesteś już wystarczająco dobrze wyszkolony w broniach do walki w zwarciu to nie głupim pomysłem jest właśnie zainwestowanie w łuk lub kuszę. Jeśli np. będzie ci się chciało za każdym razem zanim dojdzie do ciebie przeciwnik zmieniać broń na łuk\kuszę to zawsze jest szansa że zanim rozpocznie się walka ty zadasz już jakieś obrażenia. Niestety jeśli masz używać wojem także łuków lub kusz to nie opyla się już inwestować w tarcze.
Poleciał mi teraz z oficera krwqawych piratów pancerz płytowy +1 sa lepsze w 1 rozdzial procz tych od Marroka??
Chyba nie za bardzo.

Cytat

Jeśli np. będzie ci się chciało za każdym razem zanim dojdzie do ciebie przeciwnik zmieniać broń na łuk\kuszę to zawsze jest szansa że zanim rozpocznie się walka ty zadasz już jakieś obrażenia.

Jak dla mnie to nie opłaca się inwestować w broń do walki wręcz i w broń dystansową. Dlaczego? Ano dlatego, że żeby dobrze walczyć na dystans, trzeba zainwestować w atuty związane z walką dystansową.

Cytat

Niestety jeśli masz używać wojem także łuków lub kusz to nie opyla się już inwestować w tarcze.

Dlaczego? Przecież nie musisz używać broni dwuręcznej, a w przypadku broni jednoręcznej nie trzeba używać tylko broni. Można zdjąć i broń, i tarczę, a potem założyć broń dystansową. Ale, jak już pisałem, moim zdaniem nie opłaca się inwestować w dwa typy broni.
Kneel before my sword, worm! Now, you shall die...
Ja właśnie zacząłem II akt i się zdeczka ździwiłem. Na wyjściu takie dobre rzeczy typu armory czy bronie, aż zastanawiam sie czy dobrze zrobiłem tworząc pancerz kolorowy i astralne ostrze.
← Neverwinter Nights
Wczytywanie...