Mam pewne pytanie. Czy jeśli gram zbrojnym, nie poświęcać pkt. umiejętności na "parowanie"? Ponieważ zauważyłem, że gdy zakłada się coraz lepsze zbroje, umiejętność ta drastycznie spada. Proszę o możliwie szybką odpowiedź.
(Informuję również, że podobnego tematu nie znalazłem).
Oczywiście że się da. Można to bardzo łatwo sprawdzić, szczególnie łowcą.
[Dodano po chwili]
Czas odświeżyć temat.
Teraz zaś mam inne pytanie. Czy jeśli np. będę miał 10 pkt. parowania i założę pełną płytówkę oraz wezmę do ręki pawęż, czy wtedy także będę sukcesywnie parował ciosy i przeprowadzał kontrataki? Nie chodzi mi o to, w jaki sposób kogoś szybciej zabiję, ponieważ są różni wrogowie i czasami przydaje się tryb obrony. (Przynajmniej ja tak uważam).
Chyba, że będę nosił w ekwipunku dwie zbroje i już. Albo zdejmował czasami pawęż.
Proszę o odpowiedź.
P.S.: Jeśli nie pojawi się odpowiedź, to zrobię konkurs wiedzy o Neverwinter i dam to jako pierwsze pytanie z nagrodą.
To, że są kary to wiem. Tylko czy te kary (u mnie jest -18 przy parowaniu) coś pogarszają?
Zauważyłem, że gdy walczę bez tarczy i w gorszej zbroi wtedy moja postać paruje ataki. Ale gdy jest bardzo dobrze opancerzona, wtedy jej raczej nie trafiają (tj. pudłują). Ale wtedy ataków nie paruje. Więc czy z parowaniem jest tak, że gdy ktoś trafia mojego bohatera, cios może zostać sparowany?
Parowanie NIE JEST umiejętnością bierną. Ją trzeba aktywować(jak np. Potężny Atak). Jak wybierzesz ikonkę z parowaniem, to pojawi się nad głową twojej postaci napis "Tryb Parowania Włączony". Wtedy nie atakuje, tylko blokuje ciosy i czasem wyprowadza riposty.
Efekt wizualny, jakby twoja postać parowała(bez trybu parowania), to znak, że przeciwnik nie przebił twojego KP.