[BGII] znaczenie łukow w ToB

hmm jest jakiś sposób aby podnieść umagicznienie strzał, powyżej +3? jakiś czar maga albo kapłana? Czy jest jakiś mod dodający nowe luki a w szczególności nowe strzały? bo łuki same w sobie nie zwiększają dmgu? traco jest od celności a im mniejsze opóźnienie tym lepiej? Trochę to nie przemyślane jeżeli w ToB nie będę mógł zranić magicznych potworków bo będę miał za male umagicznienie strzał ;/
wspomnę że mam 5 łuczników bo lubię taki klimat
Odpowiedz
Chyba na tym forum nie ma już nikogo, kto by się interesował Baldursem oprócz mnie i raczył odpowiedzieć \"\"

Cytat

hmm jest jakiś sposób aby podnieść umagicznienie strzał, powyżej +3? jakiś czar maga albo kapłana? Czy jest jakiś mod dodający nowe luki a w szczególności nowe strzały?

Nie wydaje mi się - na pewno nie ma takich czarów, o modach też nie słyszałem tj. takich dodających strzały - takie dodające nowe łuki i wiele innych przedmiotów (inna sprawa, na ile użytecznych) są na pewno.

Cytat

bo łuki same w sobie nie zwiększają dmgu? traco jest od celności a im mniejsze opóźnienie tym lepiej?

Zazwyczaj nie zwiększają, ale zdarzają się wyjątki, np. długie łuki refleksyjne. TraK0 owszem - oznacza ogólnie rzecz biorąc celność (w tym temacie napisałem trochę dokładniej co TraK0 oznacza). Im wyższa premia do TraK0 w broni, tym lepiej, ale pamiętaj, że sama wartość TraK0 postaci powinna być jak najniższa (im niższa, tym lepiej). Opóźnienie też owszem - im mniejsze, tym lepiej (choć np. kusze, choć mają większe opóźnienie od łuków, to dodają premię do obrażeń - trzeba się zdecydować, co jest istotniejsze: szybkostrzelność czy wielkość obrażeń ). Prócz tego łuki domyślnie dają dwa ataki na rundę, a kusze tylko jeden.

Cytat

Trochę to nie przemyślane jeżeli w ToB nie będę mógł zranić magicznych potworków bo będę miał za male umagicznienie strzał

No, wiesz, zawsze przygrzmocenie porządnym toporem jest lepsze od jakichś tam strzał Ale na serio: z tego, co przeczytałem, łucznik (trochę wbrew nazwie) może się specjalizować w każdej broni dystansowej i do każdej dostaje bonusy. W grze jest jeden łuk, który nie potrzebuje amunicji, sam miota strzałami +4 (jest też drugi bez amunicji, ze strzałami +3), ale prócz tego jest też kusza bez amunicji miotająca bełty +4 oraz proca +5 (!) także bez amunicji (wszystkie 4 przedmioty możesz zdobyć już w podstawce gry). W ten sposób możesz mieć 3-4 łuczników efektywnych także w ToB-ie.

Nie piszę, gdzie możesz znaleźć te przedmioty, by nie zabierać Ci frajdy z samodzielnego szukania - no, chyba żebyś chciał

Aha, na koniec bardzo ważna rzecz: Mimo wszystko ekipą niemal samych łuczników natrafisz na momenty trudne i uciążliwe (choć raczej ogólnie do przejścia) - zdarzają się przeciwnicy, zwłaszcza spora część nieumarłych, także niektóre golemy, otiagi i pewnie jeszcze parę innych stworów, które są częściowo lub nawet całkowicie odporne na broń pociskową - wówczas choćbyś miał nie wiadomo jakie łuki/kusze/proce i pociski do nich, obrażenia będą stosunkowo małe (nie aż taki problem) lub równe 0 (już większy - albo takich wrogów załatwisz magiem, o ile dane stwory nie są też odporne na magię, albo będziesz musiał omijać).
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


Odpowiedz
← Baldur's Gate

znaczenie łukow w ToB - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...