Chyba na tym forum nie ma już nikogo, kto by się interesował Baldursem oprócz mnie i raczył odpowiedzieć 
Nie wydaje mi się - na pewno nie ma takich czarów, o modach też nie słyszałem tj. takich dodających strzały - takie dodające nowe łuki i wiele innych przedmiotów (inna sprawa, na ile użytecznych) są na pewno.
Zazwyczaj nie zwiększają, ale zdarzają się wyjątki, np. długie łuki refleksyjne. TraK0 owszem - oznacza ogólnie rzecz biorąc celność (w tym temacie napisałem trochę dokładniej co TraK0 oznacza). Im wyższa premia do TraK0 w broni, tym lepiej, ale pamiętaj, że sama wartość TraK0 postaci powinna być jak najniższa (im niższa, tym lepiej). Opóźnienie też owszem - im mniejsze, tym lepiej (choć np. kusze, choć mają większe opóźnienie od łuków, to dodają premię do obrażeń - trzeba się zdecydować, co jest istotniejsze: szybkostrzelność czy wielkość obrażeń
). Prócz tego łuki domyślnie dają dwa ataki na rundę, a kusze tylko jeden.
No, wiesz, zawsze przygrzmocenie porządnym toporem jest lepsze od jakichś tam strzał
Ale na serio: z tego, co przeczytałem, łucznik (trochę wbrew nazwie) może się specjalizować w każdej broni dystansowej i do każdej dostaje bonusy. W grze jest jeden łuk, który nie potrzebuje amunicji, sam miota strzałami +4 (jest też drugi bez amunicji, ze strzałami +3), ale prócz tego jest też kusza bez amunicji miotająca bełty +4 oraz proca +5 (!) także bez amunicji (wszystkie 4 przedmioty możesz zdobyć już w podstawce gry). W ten sposób możesz mieć 3-4 łuczników efektywnych także w ToB-ie.
Nie piszę, gdzie możesz znaleźć te przedmioty, by nie zabierać Ci frajdy z samodzielnego szukania - no, chyba żebyś chciał
Aha, na koniec bardzo ważna rzecz: Mimo wszystko ekipą niemal samych łuczników natrafisz na momenty trudne i uciążliwe (choć raczej ogólnie do przejścia) - zdarzają się przeciwnicy, zwłaszcza spora część nieumarłych, także niektóre golemy, otiagi i pewnie jeszcze parę innych stworów, które są częściowo lub nawet całkowicie odporne na broń pociskową - wówczas choćbyś miał nie wiadomo jakie łuki/kusze/proce i pociski do nich, obrażenia będą stosunkowo małe (nie aż taki problem) lub równe 0 (już większy - albo takich wrogów załatwisz magiem, o ile dane stwory nie są też odporne na magię, albo będziesz musiał omijać).

Cytat
hmm jest jakiś sposób aby podnieść umagicznienie strzał, powyżej +3? jakiś czar maga albo kapłana? Czy jest jakiś mod dodający nowe luki a w szczególności nowe strzały?
Nie wydaje mi się - na pewno nie ma takich czarów, o modach też nie słyszałem tj. takich dodających strzały - takie dodające nowe łuki i wiele innych przedmiotów (inna sprawa, na ile użytecznych) są na pewno.
Cytat
bo łuki same w sobie nie zwiększają dmgu? traco jest od celności a im mniejsze opóźnienie tym lepiej?
Zazwyczaj nie zwiększają, ale zdarzają się wyjątki, np. długie łuki refleksyjne. TraK0 owszem - oznacza ogólnie rzecz biorąc celność (w tym temacie napisałem trochę dokładniej co TraK0 oznacza). Im wyższa premia do TraK0 w broni, tym lepiej, ale pamiętaj, że sama wartość TraK0 postaci powinna być jak najniższa (im niższa, tym lepiej). Opóźnienie też owszem - im mniejsze, tym lepiej (choć np. kusze, choć mają większe opóźnienie od łuków, to dodają premię do obrażeń - trzeba się zdecydować, co jest istotniejsze: szybkostrzelność czy wielkość obrażeń

Cytat
Trochę to nie przemyślane jeżeli w ToB nie będę mógł zranić magicznych potworków bo będę miał za male umagicznienie strzał
No, wiesz, zawsze przygrzmocenie porządnym toporem jest lepsze od jakichś tam strzał

Nie piszę, gdzie możesz znaleźć te przedmioty, by nie zabierać Ci frajdy z samodzielnego szukania - no, chyba żebyś chciał

Aha, na koniec bardzo ważna rzecz: Mimo wszystko ekipą niemal samych łuczników natrafisz na momenty trudne i uciążliwe (choć raczej ogólnie do przejścia) - zdarzają się przeciwnicy, zwłaszcza spora część nieumarłych, także niektóre golemy, otiagi i pewnie jeszcze parę innych stworów, które są częściowo lub nawet całkowicie odporne na broń pociskową - wówczas choćbyś miał nie wiadomo jakie łuki/kusze/proce i pociski do nich, obrażenia będą stosunkowo małe (nie aż taki problem) lub równe 0 (już większy - albo takich wrogów załatwisz magiem, o ile dane stwory nie są też odporne na magię, albo będziesz musiał omijać).