Hmm. Możnaby odesłać cię do naszego działu na stronie o DnD, ale chyba lepiej mieć wszystko na talerzu .
PIerwsze cyferki oznaczają obrażenia, które zadaje broń. Pierwsza mówi ile rzutów, druga jaką kostką się rzuca. I tak np.:
1k4 - jeden rzut czterościenną kostką, czyli obrażenia 1-4,
1k8 - jeden rzut osmiościenną kostką, obrażenia 1-8,
2k4 - dwa rzuty czterościenną kostką, czyli obrażenia 2-8 itd.
+1 czy jakakolwiek inna wartość na końcu to umagicznienie broni i dodaje się w tym przypadku +1 (lub tyle, ile jest na plusie) do minimalnych i maksymalnych obrażeń. W tym przypadku co podałeś, czyli 2k4 +1, obrażenia wynoszą 3-9 (od 2+1 do 8+1).
TraK0 - to test na atak. Nie jestem na 100% pewny, jak to było (bo to starsza wersja DnD), ale działa to raczej tak, że wykonywany jest rzut dwudziestościenną kostką i odejmowany od Trak0. Później sprawdza się KP przeciwnika i jeśli wynik naszego rzutu i TraK0 jest niższy lub równy KP, to postać zostaje trafiona. Tak więc mając TraK0 1, tak jak podałeś, wystarczy np. rzucić tylko 5(lub więcej), żeby trafić przeciwnika, którego KP wynosi -4 (1-5=-4), czyli szansa jest bardzo duża. Ale jeśli masz TraK0 12, a chcesz trafić przeciwnika, który ma KP -10, to ratuje cię tylko krytyk, który zawsze trafia bez względu na KP (czyli wynik rzutu 20) - szanse minimalne.
TraK0 - Trafienie Klasy Pancerza 0 - ilość oczek do wyrzucenia na kości dwudziestościennej, czyli np.TraK0=5 trzeba wyrzucić 5 na kostce lub więcej. Tak jak Rincewind tłumaczył np.
TraK0 = -8
KP = -10
TraK0 - KP to jest ogólny wzór, wynik jest liczbą oczek.
Uwaga przy wyrzuceniu 1 zawsze jest krytyczne pudło, a przy 20 trafienie krytyczne.
Jeśli ktoś chce śledzić rzuty to powinien włączyć sobie włączyć w opcjach interfejsu.
ja jeszcze tylko dodam że niektórzy przeciwnicy są odporni na niemagiczną broń dlatego umagicznienie czyli np +1 lub +2,3 baaardzo się przydaje ponieważ zwykła bronią nie zadasz im obrażeń....