[BGII] Katany w Baldur's Gate 2
Wiadomo każdy ma swoje racje, ale w Faerunie występuje taki region Kara-Tur, który jest odpowiednikiem Japoni i innych państw dalekiego wschodu.
Użytkownik Yale'mallis dnia Feb 10 2007, 03:17 PM napisał
Wiadomo każdy ma swoje racje, ale w Faerunie występuje taki region Kara-Tur, który jest odpowiednikiem Japoni i innych państw dalekiego wschodu.
[post="54223"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
A i Kara Tur nie podoba mi się także. Jakoś nie trawie dalekiego wschodu w fantasy. Krasnoludy Ninja to by była dobra profesja. Tak więc nadal obstawiam i nie tworzę drużyny z kimś kto miął by wymachiwać kataną. Dziękuję.
Użytkownik Ornikiel dnia Feb 10 2007, 06:55 PM napisał
A i Kara Tur nie podoba mi się także. Jakoś nie trawie dalekiego wschodu w fantasy. Krasnoludy Ninja to by była dobra profesja. Tak więc nadal obstawiam i nie tworzę drużyny z kimś kto miął by wymachiwać kataną. Dziękuję.
[post="54250"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
Krasnolud Ninja jest możliwy wystarczy zrobić krasnoluda złodzieja z TDD, tam jest podklasa ninja. Rozumiem, że jesteś przeciwny, niektórych rzeczy poprostu zaakceptować nie możemy, ja np. nienawidzę dubingu w filmach, a ktoś inny lubi. Każdy ma swoje za i przeciw.
dla mnie katany maja bardzo dużo uroku...a że nie pasuja do klimatu fantasy????a widziałeś kiedyś czlowieka ubranego w zbroje płytową która waży ze 40 kilo biegajacego po schodach lochach górkach bez zadyszki??już nie mówiąc o wytrzymaniu zioniecia ogniem smaoka i nie stopieniu sie ba beidym paladynie.. po to jest fantasy...żeby pobudzać naszą wyobrażnie...a mi jakoś do elfów wizulanie bardziej pasują katany niż zwykłe długie miecze...(topornie to wyglada... u elfa jakoś tak bez finezji..
Zgadzam się z Lirael. Według mnie najlepsza katana to Zagłada Hindo. Jest lepsza od Furii Niebios(ten miecz nie wygląda jak katana ), ponieważ jest +4, a Furia +3, a w TB większość lepszych przeciwników rani tylko broń +4. Dobre jest też Ostrze Usuno, ale nie wiem czy to nie wakizashi.
Użytkownik Silas dnia wto, 25 sty 2005 - 16:08 napisał
A i w tymże modzie jest nowa fajna katana, Sanchuudoku +4, daje dodatkowe 2k4 obrażeń od kwasu, a każde trafienie obiniża odporność przeciwnika na... kwas o 25% .
Do tego jeszcze jak ktoś cię trafi (obojetnie czy z dystansu, czy z bliska) obrywa z kwasowej strzały melfa. Acha! jeszcze daje regenerację zycia 1hp/2sek. I coś jeszcze.... A, wiem!! Niewrażliwość na kwas.
Do tego jeszcze jak ktoś cię trafi (obojetnie czy z dystansu, czy z bliska) obrywa z kwasowej strzały melfa. Acha! jeszcze daje regenerację zycia 1hp/2sek. I coś jeszcze.... A, wiem!! Niewrażliwość na kwas.
[post="9859"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
Katane tą ma pan, ktory atakuje nas jesli mamy Furię bądz Malakar, mam racje? Jesli tak to miejsce i czas ataku tego ow kogos jest losowa czy zawsze ataqje nas w tym samym miejscu? Jesli tak to gdzie i kiedy? ~~
spotkanie z Kuriosanem jest chyba przypadkowe pierwszy raz spotkalem go w dokach a jak gralem drugi raz to mnie capnał w dzielnicy rządowej... tzreba się poszlajać troche z furią po mieście..;)koleś jest niezłym twardzielem także się trzeba troche namęczyć żeby go pokonać ale dla tej katanki WARTO!!!!:)aha no i musisz mieć zainstalowany mod tactic z tego co pamiętam:)
Użytkownik Hawkwood dnia pon, 27 gru 2004 - 16:38 napisał
Znalazłem w BG2, co najmniej trzy całkiem przyzwoite katany:
- Zerthowe ostrze Dak'kona +2, można ją dostać na Promenadzie Waukeen,
- Katana +2, Malakar w Czarowięzach,
- katana +3, Furia Niebios w Dzielnicy Świątyń, w domu ze zgrają oprychów (i to jest chyba najlepsza katana, którą można na dodatek ulepszyć!).
- Zerthowe ostrze Dak'kona +2, można ją dostać na Promenadzie Waukeen,
- Katana +2, Malakar w Czarowięzach,
- katana +3, Furia Niebios w Dzielnicy Świątyń, w domu ze zgrają oprychów (i to jest chyba najlepsza katana, którą można na dodatek ulepszyć!).
[post="8571"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
Konkretniej gdzie na Promenadzie? Bo nie mogę znaleść
Normalnie... w większości modów jest gdzieś plik w grze, który odinstalowuje konkretnego moda, albo po prostu musisz usunąć wszystkie pliki własnoręcznie. Jak nie wiesz które to, to masz pecha i musisz instalować grę od nowa a tak w ogóle... to po co chcesz odinstalować moda? Jakiego syfu chcesz się pozbyć?
Mógłby ktoś wrzucić parametry katany, którą odbiera się Kuriosanowi? A raczej wyciąga z jego zwłok
Zarówno Faerun, jak i Kara-Tur to kontynenty Torilu Więc jedno nie może w drugim występować.
Cytat
Wiadomo każdy ma swoje racje, ale w Faerunie występuje taki region Kara-Tur, który jest odpowiednikiem Japoni i innych państw dalekiego wschodu.
Zarówno Faerun, jak i Kara-Tur to kontynenty Torilu Więc jedno nie może w drugim występować.
Cytat
Sanchuudoku +4: Acid Katana
This green blade was forged by a Kara-Turan Wu Jen as a gift for his paranoid overlord: it's name means "Acidic poisoning". The sword was enchanted using the fresh blood of a black dragon and the hilt guard is decorated with wolfwere bone fragments. The blade heals its user's wounds at an alarming rate and powerfull acid seem to fly whenever an attack is made on the user.
STATISTICS
Equipped Abilities: Regeneration (1 hitpoint every two seconds), Immunity to acid, anyone attacking or casting spells on the wielder is subject to an Acidic Backslash.
Combat Ability: Each hit lowers the target's acid resistance by 25% for 18 seconds and inflicts 2d4 acid damage.
THAC0: +4 bonus
Damage: 1D10 +4
Damage type: slashing
Weight: 8
Speed factor: 0
Profiency type: Katana
Type: 1-handed
Unusable by: Cleric, Druid, Mage
This green blade was forged by a Kara-Turan Wu Jen as a gift for his paranoid overlord: it's name means "Acidic poisoning". The sword was enchanted using the fresh blood of a black dragon and the hilt guard is decorated with wolfwere bone fragments. The blade heals its user's wounds at an alarming rate and powerfull acid seem to fly whenever an attack is made on the user.
STATISTICS
Equipped Abilities: Regeneration (1 hitpoint every two seconds), Immunity to acid, anyone attacking or casting spells on the wielder is subject to an Acidic Backslash.
Combat Ability: Each hit lowers the target's acid resistance by 25% for 18 seconds and inflicts 2d4 acid damage.
THAC0: +4 bonus
Damage: 1D10 +4
Damage type: slashing
Weight: 8
Speed factor: 0
Profiency type: Katana
Type: 1-handed
Unusable by: Cleric, Druid, Mage
W zasadzie to jest mocny dzięki niej. Precyzując, to Kwasowych Strzałach mowa. Im my jesteśmy lepsi i szybsi, tym więcej ciosów zadamy, a im więcej ciosów zadamy, tym więcej strzał zostaje w nas wystrzelonych. Analogicznie w wypadku, gdy nie uodpornimy się na czary, sumujące się obrażenia od kwasu po prostu nas rozpuszczą. Tak to przeciętniaczek. ;>
A no, katana warta zachodu. ;>
A no, katana warta zachodu. ;>
Co prawda troche posty poszły w temacie naprzód, ale pozwolę sobie dopisać coś w sprawie tej niepięknej kłótni na temat katan i fantastyki.
Na wikipedii można sobie poczytać jak ktoś chce, co to jest fantasy. Nie można powiedzieć, że katany nie mogą znajdować się w Baldur's Gate.
Fantastyka pozwala na przemieszanie fikcji ze znaną nam rzeczywistością, dlatego mogą tam być nawet pistolety,
to się nazywa Urban fantasy, ale jak widzimy są miecze w tym i katany, które jak najbardziej mają prawo tam być.
Według mnie dodają one uroku grze.
Na wikipedii można sobie poczytać jak ktoś chce, co to jest fantasy. Nie można powiedzieć, że katany nie mogą znajdować się w Baldur's Gate.
Fantastyka pozwala na przemieszanie fikcji ze znaną nam rzeczywistością, dlatego mogą tam być nawet pistolety,
to się nazywa Urban fantasy, ale jak widzimy są miecze w tym i katany, które jak najbardziej mają prawo tam być.
Według mnie dodają one uroku grze.
Gość_Archerito*
#39
Katany jak już sam opis umiejętności władania nimi nas ostrzega są w BG2 rzadkością. Warte polecenia można wyliczyć na palcach jednej ręki:
- Furia Niebios +3 (w modzie Item Upgrade można ulepszyć ją do +5)
Obrażenia: 1k10 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Raz dziennie pozwala rzucić Błyskawicę
Raz dziennie pozwala rzucić Ociemniałość
Przy każdym trafieniu ofiara musi wykonać rzut obronny przeciw magii albo zostanie ogłuszona
5% szansa na dodatkowe 20 pkt. obrażeń od elektryczności
- Zerthowe Ostrze Dak'kona (jakiś mod również ją ulepsza...obowiązkowa pozycja do lewej rączki dla Kensaia zdualowanego na Maga)
Obrażenia: 1k10 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
+1 do Klasy Pancerza
Pozwala zapamiętać 1 dodatkowy czar maga z każdego z poziomów 1-4.
- Ostrze Rodu Corthala (do ulepszenia w bodajże Item Upgrade...niestety ale nosić ją może tylko Valygar aczkolwiek dla Kensaia zdualowanego na Złodzieja i z używanie wszelkich przedmiotów bardzo fajna opcja)
Obrażenia: 1k10 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
+2 do Klasy Pancerza przeciwko broniom siecznym
+2 pkt. obrażeń od krwotoku co rundę, przez 2 rundy
- Zagłada Hindo +4 (ulepszona wersja katany, mimo iż jej umagicznienie jest większe jak Furii dajemy ją w lewą rączkę gdyż jest to broń typowo odpornościowa)
Obrażenia: 1k10 +4
TraK0: +4
Specjalne:
Pozwala raz dziennie rzucać Większe przywrócenie
Zapewnia temu, kto jej używa, 10% odporności na magię
Zapewnia temu, kto nią włada, niewrażliwość na wszystkie formy magii śmierci
- Sanchuudoku +4 (katana do odebrania Kuroisanowi z modu Tactics)
Obrażenia: 1K10 +4
TraK0: +4
Specjalne:
+2k4 obrażenia od kwasu
Regeneracja 1HP/2 sekundy
Niepodatność na kwas
Każdy atakujący wręcz bądź czarem wróg dostaje w odwecie Kwasową Strzałą Melfa
Każdy atak zmniejsza u atakowanego obronę przed kwasem o 25% na 18 sekund
- Furia Niebios +3 (w modzie Item Upgrade można ulepszyć ją do +5)
Obrażenia: 1k10 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Raz dziennie pozwala rzucić Błyskawicę
Raz dziennie pozwala rzucić Ociemniałość
Przy każdym trafieniu ofiara musi wykonać rzut obronny przeciw magii albo zostanie ogłuszona
5% szansa na dodatkowe 20 pkt. obrażeń od elektryczności
- Zerthowe Ostrze Dak'kona (jakiś mod również ją ulepsza...obowiązkowa pozycja do lewej rączki dla Kensaia zdualowanego na Maga)
Obrażenia: 1k10 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
+1 do Klasy Pancerza
Pozwala zapamiętać 1 dodatkowy czar maga z każdego z poziomów 1-4.
- Ostrze Rodu Corthala (do ulepszenia w bodajże Item Upgrade...niestety ale nosić ją może tylko Valygar aczkolwiek dla Kensaia zdualowanego na Złodzieja i z używanie wszelkich przedmiotów bardzo fajna opcja)
Obrażenia: 1k10 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
+2 do Klasy Pancerza przeciwko broniom siecznym
+2 pkt. obrażeń od krwotoku co rundę, przez 2 rundy
- Zagłada Hindo +4 (ulepszona wersja katany, mimo iż jej umagicznienie jest większe jak Furii dajemy ją w lewą rączkę gdyż jest to broń typowo odpornościowa)
Obrażenia: 1k10 +4
TraK0: +4
Specjalne:
Pozwala raz dziennie rzucać Większe przywrócenie
Zapewnia temu, kto jej używa, 10% odporności na magię
Zapewnia temu, kto nią włada, niewrażliwość na wszystkie formy magii śmierci
- Sanchuudoku +4 (katana do odebrania Kuroisanowi z modu Tactics)
Obrażenia: 1K10 +4
TraK0: +4
Specjalne:
+2k4 obrażenia od kwasu
Regeneracja 1HP/2 sekundy
Niepodatność na kwas
Każdy atakujący wręcz bądź czarem wróg dostaje w odwecie Kwasową Strzałą Melfa
Każdy atak zmniejsza u atakowanego obronę przed kwasem o 25% na 18 sekund