Rezygnacja z abonamentu siłą rzeczy musi przyciągnąć do danej gry większą liczbę graczy. Nie inaczej jest z The Secret World. Ambitne MMO od Funcomu wreszcie odrabia straty, zaś dobre wyniki finansowe pozwalają pozytywnie patrzeć w przyszłość.
Do gry powracają weterani, jak też pojawiają się "świeżaki", dzięki czemu Funcom chwali się, że aktywnych graczy przyrosło aż o 400 % w porównaniu do okresu, kiedy co miesiąc musieliśmy wpłacać pewną sumę na konto wydawcy. Ostatni miesiąc pozwolił sprzedać 70 tysięcy pudełek z grą, co daje w sumie 30% wszystkich legalnie nabytych kopii gry. Można więc powiedzieć, że mamy do czynienia ze standardowym wzrostem popularności, który Funcom zna z czasów Age of Conan.
Mimo dobrych wyników, firmę czeka restrukturyzacja. Mówiąc bardziej po ludzku – zwolnienia, zamykanie niektórych oddziałów studia i skupienie się na mniejszych projektach. Pozostaje mieć nadzieję, że Funcom przetrwa ciężki okres dzięki TSW, które ma być wciąż ulepszane i rozbudowywane.