posiadlosc

[NWN1] Skrypty i inne rzeczy potrzebne do stworzenia modułu.

Witam wszystkich, mam olbrzymie problemy ze skryptami, nie mam zielonego pojęcia jak napisać najprostszy skrypt. Proszę o pomoc, a najlepiej poradnik jak tworzyć skrypty, myślę że nie tylko mi w ten sposób, poniewarz nie jestem pierwszy który wpadł na pomysł tworzenia modułu i miał kłopot ze skryptami. Teraz przydał by mi się skrypt, który sprawi że po zabraniu pewnego przedmiotu ze skrzyni lub jakiegoś innego obiektu, pojawiała się postać (i pojawia się efekt wizualny) a po zakończonej rozmowie znika (z tym samym efektem wizualnym z którym się pojawił.

Gdyby ktoś mógłby napisać poradnik tworzenia skryptów, to byłoby jeszcze lepiej, ponieważ wtedy to ja mógłbym pomagać innym w pisaniu skryptów, a może nawet tym którzy to mi pomagali.

Gdyby ktoś wiedział jak napisać jakikolwiek skrypt, to niech chociaż sprubuję mi pomóc.

Z góry dziękuję.
Odpowiedz
Kompletnie cię Tomaszu nie rozumiem, w temacie, w którym zadałeś swoje pytania odpowiedziałem już i na twoje. Wiem, może nieco przynudzam, więc napiszę, jaka była ostatnia linijka tamtejszej wiadomości:

Odsyłam do poradnika podstaw skryptowych autorstwa Rigafilma: http://neverwinter.ph...ghlight=#37059

Tutaj masz krótki samouczek, dzięki któremu opanujesz te fundamentalne rzeczy, o które pytasz.

Może i o to nie pytałeś, ale znaj moje dobre serce, pomogę ci i w tym:

http://www.sjp.pl/najprostszy

http://pl.wiktionary..../poniewa%C5%BC

http://pl.wiktionary....i/chocia%C5%BC

http://www.sjp.pl/spr%F3buj%EA
Odpowiedz
Dziękuję ci Aleksander, nie tylko za ten poradnik ale i za to że dodałeś te cztery strony z tymi wyrazami które muszę poprawić.

Wszystkie błędy już poprawiłem.

Chyba sam bym ich nie znalazł.


Edycja, by to było czytelne.
Odpowiedz
I wciąż nie znalazłeś wszystkich...

"ponieważ" - druga linijka
"spróbuję" - ostatnia linijka

To chyba nie jest trudne znaleźć błędy, gdy program automatycznie podkreśla błędy, co?

Że nie wspomnę w trzeciej linijce "przydałby" pisze się łącznie - no, ale tego już automat nie wyłapie. Interpunkcja też bardzo swobodna, ale to aż tak nie razi (tylko trochę).

I na marginesie: dlaczego używasz takich wielkich czcionek i jaskrawych kolorków? Zwykła domyślna czcionka i kolor w zupełności wystarczą.
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


Odpowiedz
Jak chcesz wiedzieć to dopiero dzisiaj zaczęło podkreślać u mnie błędy.
A jakby co moja przeglądarka to Firefox.

[Dodano po 3 godzinach]

Teraz mam dwa inne problemy, po pierwsze Aleksander, pokazałeś tylko pierwszą część poradnika pisania skryptów, czy ktoś wie może gdzie mogę znaleźć drugą część tego poradnika, a ten poradnik jest w jednej z odpowiedzi. A po drugie, to tworzenie haków, między innymi takich które zawierają głos dla bohaterów, ale też takie z portretami dla postaci.




Z góry dziękuję.
Odpowiedz
Tomasz95,

Na wstępie muszę powiedzieć, że bardzo jestem zadowolony, ponieważ 'scena' NWN żyje, może nie ma się zbyt dobrze, ale gracze nadal są zainteresowani takimi zagadnieniami jak skrypty, haki czy ogółem - 'modowanie' tej wspaniałej gry. Jeszcze jedna sprawa - dobrze, że przyznałeś się do błędu; przyjąłeś to na siebie.

Owszem, pokazałem pierwszą część tego... No właśnie, bardzo przepraszam, ale chyba użyłem złego słowa - jest to samouczek, a nie poradnik, więc kolejne etapy uzależnione są od woli ucznia. Zatem muszę spytać - skończyłeś czytać? Zrozumiałeś wszystko? Odrobiłeś lekcje? Jeśli nie, to nie oczekuj kolejnej lekcji, te zagadnienia trzeba opanowywać krok po kroku, wskakując od razu na głęboką wodę możesz się bardzo zniechęcić, lub nic z tego nie wynieść. To jest również odpowiedzą na pytanie o haki, najpierw opanuj skrypty, bo to jest ze sobą ściśle powiązane. Jeśli już przejdziesz pierwszy etap, nie zniechęci cię on i co najważniejsze - wszystko będzie jasne, wtedy nie ma problemu, dostaniesz drugą część na prywatną wiadomość lub pocztę, chyba Rigafilm już tu przestał zaglądać, ale spróbuję się z nim skontaktować w twojej sprawie.

A tak jeszcze z innej beczki, w poprzednim temacie nie za dobrze się zaprezentowałeś ze "skryptem na umieszczanie rzeczy w lustrze", więc porponuję jednak w pierwszej kolejności poznać *tajniki* fundamentalnych rzeczy związanych z edytorem, takich jak "właściwości obiektów", bo o nich mowa, ale też i "Właściwości modułu", "Właściwości obszaru", generalnie wszystkich właściwości, kreatorów i edytorów umieszczonych ku naszej radości w zestawie narzędzi Aurora.

Oczywiście zakładam, że zacząłeś się interesować edytorem dopiero po dogłębnym poznaniu samej gry, to jest bowiem fundament fundamentu.

Po całym 'szkoleniu' będziesz wiedział, jakie są odpowiedzi na wszystkie twoje pytania.

Pozdrawiam.
Odpowiedz
NIE pamiętam kiedy odwiedzałem te forum,a widzę,że dużo straciłem,bo zaczyna się tu coś dziać i widzę też starego znajomego - witaj Aleksander.
Dobrze,przywitanie mamy z głowy.

Teraz się odniosę do autora tego tematu czyli Tomaszka,powiem szczerze,jeśli chcesz stworzyć jakikolwiek moduł,słuchaj się Aleksandra,on Ci dobrze radzi,może i jest wielkim zrzędą,ale za to się zna na rzeczy jak mało kto.Najpierw właśnie dobrze opanuj sam edytor,a dopiero się bierz za jakieś tam skrypty,zresztą wszystko powiedział właśnie Aleksander,a po drugie,to co chcesz właśnie uzyskać,uzyskasz za pomocą oryginalnych skryptów,które znajdują się w każdym module - także i przez Ciebie wygenerowanym.Więc wystarczy troszkę cierpliwości,a sama praktyka z czasem przyjdzie,to na razie tyle,pozdrawiam.
Odpowiedz
Dobrze będę słuchał się Aleksandra, a co do edytora to już poznaję go od kilku miesięcy, znam jego wszystkie tajemnice, oprócz oczywiście tego jak pisać skrypty i jak stworzyć haka. Przejrzałem bardzo dużo skryptów, a i tak za dużo nie umiem. A cały samouczek, do którego link dał mi Aleksander przeczytałem.

A co do tego poprzedniego tematu to nie dawno zauważyłem że trzeba tylko kliknąć PPM ( prawym przyciskiem myszy), potem wybrać z listy właściwości, a następnie po prostu zaznaczyć opcję " można używać" i " Ma wyposażenie" , potem już można wkładać i wyjmować przedmioty z np. lustra itd.


To czy ktoś da mi tą drugą część samouczka?


A na dowód że przeczytałem ten samouczek, powiem że było tam między innymi o " object" i na koniec było 5 czy 6 skryptów.
Odpowiedz
tomasz95

Cytat

To czy ktoś da mi tą drugą część samouczka?


A na dowód że przeczytałem ten samouczek, powiem że było tam między innymi o " object" i na koniec było 5 czy 6 skryptów.


Samo przeczytanie nie zobowiązuje,dobrze skoro przeczytałeś,to daj też dowód,że wszystko zrozumiałeś,bo to jest jednak samouczek,nie poradnik,żebyśmy się dobrze zrozumieli.
Powiem jedną małą rzecz,ja i Aleksander takich poradników już trochę napisaliśmy i co z tego?,bo trzeba zaznaczyć,że jesteśmy też na kilku innych forach zrejestrowani i nie tylko z tą tematyką.Na tamtejszych forach sami zarządcy wyszli z propozycją,żebyśmy napisali właśnie jakieś tam poradniki,więc napisaliśmy i uwierz wszystkie trafiły na śmietnik,więc mamy teraz stosunek do takich rzeczy bardzo sceptyczny - nie dziw się.
Jak znasz wszystkie odpowiedzi napisz,gdzie są błędy itp,itd,to dostaniesz drugą część,nie ma problemu,zresztą jeśli właśnie ze zrozumieniem czytałeś powinieneś wiedzieć,co mam na myśli,pozdrawiam.
Odpowiedz
Przy okazji też mówię że ostatnio zajmowałem się nie tylko skryptami ale i C++.


Rozwiązania będę przesyłał na pw. ( prywatną wiadomość )

[Dodano po 2 dniach]

Zachęcam do pisania komentarzy.
Odpowiedz
Nie wiem dlaczego wspomniałeś o C++, naprawdę. Jeśli chcesz o tym rozmawiać, wybierz odpowiedni temat, tutaj założyłeś temat skryptowy NWN.

Ważniejsza sprawa - czemu zachęcasz do pisania komentarzy? Chyba jasno jest napisane, że pozostałe części otrzymuje się już prywatnie, a z tego co wiem, wszystko jest już wyjaśnione. Nie ma więc nic do dodania, kto będzie chciał, to dotrze do samouczka, kto będzie chciał, to napisze do Rigafilma w sprawie części drugiej.

Pozdrawiam.
Odpowiedz
Po prostu pomyślałem że jak daje radę z C++ to dam też radę tworzyć skrypty.

A co do tych komentarzy to jak ktoś będzie np. pomóc w temacie haków, chciał podzielić się swoim zdaniem na temat skryptów, edytora itd, itp.

Przy okazji chciałbym nie tylko przeczytać ten jeden samouczek, ale chciałbym spróbować też innych poradników i samouczków.

Na forum wchodzę codziennie więc odpowiem na każde pytanie.
Odpowiedz

Cytat

Po prostu pomyślałem że jak daje radę z C++ to dam też radę tworzyć skrypty.


masz rację,ale czy nie chcesz od razu trzymać zbyt wiele srok za ogon?
Odpowiedz
Dobra znalazłem inny poradnik niestety nie dokładny ale zawsze coś, więc teraz poszukuję porad dotyczących haków.

Proszę o pomoc.

[Dodano po 2 dniach]

Potrzebuję informacji na temat tworzenia sklepu, wiem jak go zrobić tylko nie wiem jak zrobić aby on miał przedmioty które ja zrobiłem np. kupiec ma sprzedawać hełmy odporności na ogień, zimno, itd.


Proszę o szybką odpowiedź.
Odpowiedz
Tomaszku,teraz dałeś dowód,że jednak nie opanowałeś samego edytora,no dobrze,pytasz się,więc dpowiadam.
PPM na sklep,następnie Właściwości,albo Edytuj kopię,jeśli masz w palecie nie na obszarze,Ekwipunek i po prawej stronie masz okno,a na górze dwie zakładki - Standardowe przedmioty i Własne Przedmioty,reszta powinna być Ci już znana,pozdrawiam.
Odpowiedz
Nie oto chodzi, chodzi mi o to że jak tworzę sklep daję do ekwipunku przedmioty to kupiec nie chce ich sprzedać. ( a tak dokładniej to w ogóle się te przedmioty nie pokazują. )


A co do skryptów w internecie nie ma żadnych poradników i samouczków.


Przy okazji zadam też inne pytanie.
Czym najlepiej nagrywać głos dla postaci?
Tak żeby było dobrze słychać ten głos i żeby nie było za szybkie odtwarzanie.
Odpowiedz
A czy w ogóle masz sklep dostępny?,skoro dowolne przedmioty pakujesz do sklepu,muszą się takowe pokazać - nie ma innej opcji,inna możliwość jest niemożliwa,właśnie poza tym,że w ogóle sklep Ci się nie pokazuje.

Cytat

Czym najlepiej nagrywać głos dla postaci?
Tak żeby było dobrze słychać ten głos i żeby nie było za szybkie odtwarzanie.


a czy sam się teraz czytałeś?,bo naprawdę nic z tego nie rozumiem,przecież można nagrać nawet windowsowskim nagrywaczem,albo nagrywaczem,który masz w karcie dźwiękowej,jeśli masz zintegrowaną w taki sam sposób,nie mówię już o specjalnych programach do tego dostosowanych,ale jak Ci chodzi o zwykły głos,który następnie będzie odtwarzany w grze,wystarczy właśnie ww - podziwiam Cię,pozdrawiam.
Odpowiedz
Rigafilm,

Wydaje mi się, że nie ma potrzeby marnować czasu, Tomasz już dawno dał dowód, że nie chce się uczyć, tylko wiedzieć (nic nie obchodzi go fakt, że za tydzień wszystko wyleci). Można go nazwać socjalistą wiedzy.

Zrobisz, co uważasz za słuszne, ale myślę, że życie jest zbyt krótkie by tracić jego część na takie osobniki.

Tomasz,

Ty pierw poznaj Aurorę - skłamałeś - otchłań twojej niewiedzy jest nieprzemierzona.

Rigafilm cię przeceniał, nie wziął pod uwagę, że *zapomniałeś* dany sklep umieścić na mapie!

W internecie nie znajdziesz tylko polskich poradników, a z samouczkiem już miałeś do czynienia, tylko tak jak wcześniej wspomniałem, jesteś socjalistą wiedzy, czyli człowiekiem, który nie chce pracować, a mieć (w tym wypadku wiedzę). Czym się różni poradnik od samouczka? Tylko powiem, że wstęp kampanii NWN to samouczek, nie poradnik. Gdyby był to poradnik, to bez względu na to, który etap zrozumieliśmy/przeszliśmy, mielibyśmy możliwość iść naprzód.
Odpowiedz
1.Nie skłamałem, sklep nadal nie działa robię wszystko co trzeba.
2.Nie jestem żadnym socjalistą wiedzy, po prostu chcę się nauczyć jak tworzy się skrypty.
3.Wczoraj napisałem jeden skrypt ale nie wiedziałem jak podać etykietę przedmiotu, stwora, itd.
4.Niestety go nie zapisałem.

[Dodano po 9 dniach]

Witam teraz mam inny problem, nie znam wszystkich zmiennych znam tylko oPC, eVIS, eBEAM, proszę o to aby ktoś podał tu listę zmiennych i powiedział do czego służą, a ten drugi problem to to że potrzebuję skryptu na to żeby po wejściu do modułu grach miał tylko łachmany, ponieważ nie umiem pisać długich skryptów, to może ktoś mi pomoże.
Odpowiedz
Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha.

1. Spróbuj sformatować komputer.
2. Jesteś. Przecież nie chcesz się nauczyć, tylko wiedzieć. Na to wskazuje nawet tekst, który dodałeś po 9 dniach, o którym później.
3. Więc nie napisałeś skryptu, skoro podstawowego parametru nie potrafiłeś napisać.
4. Nie wiem, czego nie zapisałeś, ale chyba jest to nieistotne.

Do tekstu dodanego po 9 dniach:

Nie wiem, czy ty w ogóle potrafisz czytać/zapamiętywać/mówić prawdę. Po czym wnioskuję, że nie chcesz się uczyć, a wiedzieć? Po tym, że pytasz o listę zmiennych, mimo, że jak twierdzisz - przeczytałeś samouczek. A jeszcze jedna sprawa - ile ty już teoretycznie siedzisz w skryptach? Dwa tygodnie? Wybacz, ale po dwóch tygodniach powinieneś sam dojść do tego, jak pisać proste kody, a z samouczkiem to i te średniej trudności. Lepiej się zajmij dialogami/obszarami, skoro nie potrafisz logicznie myśleć - matematyka nie jest dla ciebie. Tak, matematyka, bo definiowanie zmiennych występuje w równaniach! A czy można określić z góry jaką wartość musi przyjąć x, a jaką y? Troszkę się pomyliłem, bo wcześniej wspomniałem, że trzeba najpierw poznać Aurorę i samą grę. Najpierw trzeba jednak poznać fundamenty matematyki - myślałem, że nie trzeba o tym wspominać, a jednak.

Krótka odpowiedź: Lista zmiennych nie jest możliwa do sporządzenia, bo długość nazwy zmiennej (chyba) nie jest ograniczona, a w niej mogą się znaleźć wszystkie znaki! Ja nigdy nie używam zmiennych o nazwach oPC, eVIS, eBEAM, bo wolę: oGracz, eEfekt - mam nadzieję, że ten przykład da ci do myślenia.

Drugie twoje pytanie: Dzięki niemu skłaniam się bardziej ku opcji pierwszej z góry, czyli nie potrafisz czytać. Wypowiadałeś się w temacie "Skryptorium", a mimo to pytasz o skrypt, który tam jest zamieszczony?

Mam nadzieję, że nikt cię już nie traktuje poważnie, przykro mi, chyba nie ma dużo for o Neverwinterze, więc pozostaje ci tylko przejść na 'kapitalizm', jak chcesz się czegoś dowiedzieć - bez pracy się nie obejdzie, ha.
Odpowiedz
← Neverwinter Nights

Skrypty i inne rzeczy potrzebne do stworzenia modułu. - Odpowiedź

Wczytywanie...