Witam serdecznie.
Jestem raczkującym użytkownikiem forum, ale mam nadzieję, że to się wkrótce zmieni. Piszę ten wątek, ponieważ pragnę przedstawić wam projekt, którego jestem założycielem i aktualnie jedynym twórcą. Zapewne większość z was słyszała o Georgu R. R. Martinie, którego książki fantasy ostatnio są 'na topie' (powieści z cyklu Pieśni Lodu i Ognia). Otóż projekt dotyczy stworzenia niekomercyjnej gry via www bazującej na silniku tekstowych gier MMO - Vallheru, której fabuła będzie osadzona w świecie wykreowanym przez Martina. Zapewne nazwa 'Vallheru' źle kojarzy się wielu z was, ale ja postaram się was do niej przekonać w mniejszym lub większym stopniu. Powód dla którego zakładam ten temat jest oczywisty. Osoby przebywające na tej stronie łączy wspólne zamiłowanie do szeroko pojętej fantastyki oraz gatunku RPG. Z tego właśnie powodu chciałem prosić o przyłączenie się do współtworzenia projektu oraz wszelką pomoc, której warunki poniżej postaram się określić.
Kilka słów o mnie.
Prywatnie jestem miłośnikiem gatunku RPG i wszystkiego co z nim związane. Swoją przygodę z fabularnymi grami fantasy zacząłęm w 2006 roku, kiedy to spędziłęm kilka dobrych lat na graniu w dobrze wszystkim znane D&D (Dungeons&Dragons). W miarę upływu czasu dochodziły do tego inne systemy: Warhammer, Neuroshima, Wiedźmin: Gra Wyobraźni. Po pewnym czasie zacząłem również szukać czegoś podobnego w Internecie; dotarło więc do mnie hasło gier przeglądarkowych. To był 2007 rok kiedy po raz pierwszy zetknąłem się z Vallheru jako najpopularniejszym w tamtym okresie silnikiem do tworzenia tego typu gier. Bardziej niż sama gra zaczęła mnie interesować jej struktura, wnętrze - przez co stałem się początkującym skrypterem. W miarę upływu czasu rozwijałem swe umiejętnośći, brałem udział w kilku mniej ważnych projektach, byłem zaangażowany w wolontariat na kilku forach o tematyce programistycznej. Ta passa trwa nieprzerwanie aż do dnia dzisiejszego. Na początku roku naszła mnie myśl, ażeby stworzyć coś nowego, niepowtarzalnego, co będzie miało szanse wybić się na rynku innych fabularnych gier przeglądarkowych. Tak też zrodził się w mojej głowie projekt opisywanej przeze mnie 'tekstówki'.
Cele projektu
Zaznaczam już teraz, że projekt nawet nie przewiduje w przyszłości zysków i tak na prawdę chcę go stworzyć dla zaspokojenia największych fanów RPG (od fanów, dla fanów). Przeglądarkowe gry MMO to "rynek" dość młody, i warto byłoby coś stworzyć ku rozwojowi polskiej fantastyki, a przy tym w niej zaistnieć. W grze największy nacisk będzie położony na oryginalność oraz realizm.
Elementy wyróżniające
Pragnę stworzyć grę, w której gracz nie będzie znudzony monotonnym klikaniem "Walcz" przy pojedynkowaniu się z innymi czy podróżowaniu z jednego miejsca do drugiego w ciągu kilku sekund, a stworzyć solidne podłoże do gry wypełnionej przede wszystkim realizmem i zdrowym rozsądkiem. Chcę stworzyć dla graczy miejsce, gdzie będą mogli poczuć się jako jego integralna część i gdzie każdy z nich będzie wnosił coś do gry i nie będzie czuł się odosobniony.
Nie chcę zarysowywać wyraźnej granicy między mechaniką a fabularną częścią gry. Wszystko co gracz zdobędzie w grze - bedzie miało także odosobnienie w fabule i na odwrót. Żadna z rzeczy nie będzie brała się 'z kosmosu', jak to ciagle bywa w niektórych grach przeglądarkowych i co zarazem sprawia, że widzimy pierwszopoziomowych magów mogących przenosić góry i zmieniać pogodę.
Rzeczą nadrzędną jednak, wokół której wszystko będzie wirowało będzie klimat gry. Chciałym stworzyć system wykwalifikowanych i kompetentnych urzędników (Mistrzowie Gry, Władcy Krain, Administratorzy), którzy nie będą wyłącznie siedzieć na stołkach, ale naprawdę zajmowali się fabularną częścią gry.
Kolejnym elementem wyróżniającym będzie stworzenie sieci połączeń między graczem a środowiskiem. W grze będzie obowiazywał system Gracz -> Miasto -> Region -> Państwo -> Świat. Wewnątrz będą wykorzystane także elementy z gier RTS, gdzie gracz jako podstawowy element z którego zbudowany jest świat będzie mógł swoim rozwojem przyczynić się do wzrostu potęgi wyższego szczebla drabiny. Przez to, każdy będzie mógł czuć się potrzebny i doceniony, co możę z kolei przyczynić się do zmniejszenia monotonności jego rozgrywki. (Będzie on wiedział, że zawsze jest coś więcej do zdobycia).
Realizm w grze będzie przejawiał się na stworzeniu swoistego rodzaju ram czasowych, które wewnątrz będą obowiązywały. Tak więc podróż z jednego miejsca do drugiego, walka, wytworzenie jakiegoś przedmiotu, wysłanie kruka z wiadomością fabularną do kogoś innego będzie zajmowało jakiś okres czasu w grze. Oczywiśćie nie będzie to czas rzeczywisty, jaki obowiązuje w naszym świecie ponieważ ciężko sobie wyobrazić spędzenie kilku miesięcy na przemierzaniu całego kontynentu, jakim jest ogromne Westeros.
Mógłbym pisać jeszcze dużo rzeczy, które chciałbym stworzyć, ale chciałbym też zobaczyć wasze zdanie na ten temat. Co o tym sądzicie? Zadawajcie pytania na nurtujace was tematy, a może wspólnie dojdziemy do kompromisu i jakoś się dogadamy. Na wszystkie pytania chętnie odpowiem, a wasze wypowiedzi wezmę sobie do serca.
Jestem raczkującym użytkownikiem forum, ale mam nadzieję, że to się wkrótce zmieni. Piszę ten wątek, ponieważ pragnę przedstawić wam projekt, którego jestem założycielem i aktualnie jedynym twórcą. Zapewne większość z was słyszała o Georgu R. R. Martinie, którego książki fantasy ostatnio są 'na topie' (powieści z cyklu Pieśni Lodu i Ognia). Otóż projekt dotyczy stworzenia niekomercyjnej gry via www bazującej na silniku tekstowych gier MMO - Vallheru, której fabuła będzie osadzona w świecie wykreowanym przez Martina. Zapewne nazwa 'Vallheru' źle kojarzy się wielu z was, ale ja postaram się was do niej przekonać w mniejszym lub większym stopniu. Powód dla którego zakładam ten temat jest oczywisty. Osoby przebywające na tej stronie łączy wspólne zamiłowanie do szeroko pojętej fantastyki oraz gatunku RPG. Z tego właśnie powodu chciałem prosić o przyłączenie się do współtworzenia projektu oraz wszelką pomoc, której warunki poniżej postaram się określić.
Kilka słów o mnie.
Prywatnie jestem miłośnikiem gatunku RPG i wszystkiego co z nim związane. Swoją przygodę z fabularnymi grami fantasy zacząłęm w 2006 roku, kiedy to spędziłęm kilka dobrych lat na graniu w dobrze wszystkim znane D&D (Dungeons&Dragons). W miarę upływu czasu dochodziły do tego inne systemy: Warhammer, Neuroshima, Wiedźmin: Gra Wyobraźni. Po pewnym czasie zacząłem również szukać czegoś podobnego w Internecie; dotarło więc do mnie hasło gier przeglądarkowych. To był 2007 rok kiedy po raz pierwszy zetknąłem się z Vallheru jako najpopularniejszym w tamtym okresie silnikiem do tworzenia tego typu gier. Bardziej niż sama gra zaczęła mnie interesować jej struktura, wnętrze - przez co stałem się początkującym skrypterem. W miarę upływu czasu rozwijałem swe umiejętnośći, brałem udział w kilku mniej ważnych projektach, byłem zaangażowany w wolontariat na kilku forach o tematyce programistycznej. Ta passa trwa nieprzerwanie aż do dnia dzisiejszego. Na początku roku naszła mnie myśl, ażeby stworzyć coś nowego, niepowtarzalnego, co będzie miało szanse wybić się na rynku innych fabularnych gier przeglądarkowych. Tak też zrodził się w mojej głowie projekt opisywanej przeze mnie 'tekstówki'.
Cele projektu
Zaznaczam już teraz, że projekt nawet nie przewiduje w przyszłości zysków i tak na prawdę chcę go stworzyć dla zaspokojenia największych fanów RPG (od fanów, dla fanów). Przeglądarkowe gry MMO to "rynek" dość młody, i warto byłoby coś stworzyć ku rozwojowi polskiej fantastyki, a przy tym w niej zaistnieć. W grze największy nacisk będzie położony na oryginalność oraz realizm.
Elementy wyróżniające
Pragnę stworzyć grę, w której gracz nie będzie znudzony monotonnym klikaniem "Walcz" przy pojedynkowaniu się z innymi czy podróżowaniu z jednego miejsca do drugiego w ciągu kilku sekund, a stworzyć solidne podłoże do gry wypełnionej przede wszystkim realizmem i zdrowym rozsądkiem. Chcę stworzyć dla graczy miejsce, gdzie będą mogli poczuć się jako jego integralna część i gdzie każdy z nich będzie wnosił coś do gry i nie będzie czuł się odosobniony.
Nie chcę zarysowywać wyraźnej granicy między mechaniką a fabularną częścią gry. Wszystko co gracz zdobędzie w grze - bedzie miało także odosobnienie w fabule i na odwrót. Żadna z rzeczy nie będzie brała się 'z kosmosu', jak to ciagle bywa w niektórych grach przeglądarkowych i co zarazem sprawia, że widzimy pierwszopoziomowych magów mogących przenosić góry i zmieniać pogodę.
Rzeczą nadrzędną jednak, wokół której wszystko będzie wirowało będzie klimat gry. Chciałym stworzyć system wykwalifikowanych i kompetentnych urzędników (Mistrzowie Gry, Władcy Krain, Administratorzy), którzy nie będą wyłącznie siedzieć na stołkach, ale naprawdę zajmowali się fabularną częścią gry.
Kolejnym elementem wyróżniającym będzie stworzenie sieci połączeń między graczem a środowiskiem. W grze będzie obowiazywał system Gracz -> Miasto -> Region -> Państwo -> Świat. Wewnątrz będą wykorzystane także elementy z gier RTS, gdzie gracz jako podstawowy element z którego zbudowany jest świat będzie mógł swoim rozwojem przyczynić się do wzrostu potęgi wyższego szczebla drabiny. Przez to, każdy będzie mógł czuć się potrzebny i doceniony, co możę z kolei przyczynić się do zmniejszenia monotonności jego rozgrywki. (Będzie on wiedział, że zawsze jest coś więcej do zdobycia).
Realizm w grze będzie przejawiał się na stworzeniu swoistego rodzaju ram czasowych, które wewnątrz będą obowiązywały. Tak więc podróż z jednego miejsca do drugiego, walka, wytworzenie jakiegoś przedmiotu, wysłanie kruka z wiadomością fabularną do kogoś innego będzie zajmowało jakiś okres czasu w grze. Oczywiśćie nie będzie to czas rzeczywisty, jaki obowiązuje w naszym świecie ponieważ ciężko sobie wyobrazić spędzenie kilku miesięcy na przemierzaniu całego kontynentu, jakim jest ogromne Westeros.
Mógłbym pisać jeszcze dużo rzeczy, które chciałbym stworzyć, ale chciałbym też zobaczyć wasze zdanie na ten temat. Co o tym sądzicie? Zadawajcie pytania na nurtujace was tematy, a może wspólnie dojdziemy do kompromisu i jakoś się dogadamy. Na wszystkie pytania chętnie odpowiem, a wasze wypowiedzi wezmę sobie do serca.