[DA1] Wojownik - rozwój

Witam. Gram wojownikiem specjalizującym się w broniach dwuręcznych. Chciałbym spytać o rozwój. Czy lepiej jechać samą siłę z kondycją czy dodawać do tego w jakimś stopniu zręczność dla uników? Czy może jeszcze inaczej go jakoś budować?? Prosiłbym o pomoc. Pozdrawiam
Odpowiedz
Cześć. To, jak zbudujesz postać, zależy od preferowanego stylu gry.
Mechanika DA została wykonana tak, że każdej postaci może przydać się większość atrybutów. Dla wojownika tymi "witalnymi" będą z pewnością Siła (wymagania bodajże 40 siły dla ostatniej umiejętności z broni dwuręcznych), jak i Kondycja (przynajmniej trochę, można też z tym trochę przystopować, jeśli uznasz, że jesteś w stanie skutecznie go leczyć miksturami i zaklęciami. Poza tym, dużo przedmiotów dodaje spore ilości Kondycji, jednakże są one dostępne w grze nieco później i do najtańszych nie należą.)

Jedną z dróg będzie po prostu duża ilość Siły. Da Ci to możliwość dźwignięcia większej ilości przedmiotów, szczególnie, jeśli chcesz kontynuować z postacią w dodatku. 42 Siły to największe wymagania dla przedmiotu w wersji podstawowej gry (jeśli się nie mylę). Takie przedmioty ochronne znacząco zmniejszają otrzymywane obrażenia, spowalniając jednak postać i zwiększając koszt użycia talentów. Będzie to też skutkować koniecznością zdobycia większej ilości Wytrzymałości, żeby talentów móc w ogóle używać, a co za tym idzie - rozwijaniem Siły Woli. Ewentualnością są też zestawy redukujące zmęczenie, bądź zwiększające Wytrzymałość/Regenerację Wytrzymałości. Warto nadmienić, że Siła to także trafienie i obrażenia w walce wręcz, a przy broniach dwuręcznych oddziałuje na obrażenia o 10% lepiej, niż w przypadku broni jednoręcznych.

Drugą może być łączenie Siły i Zręczności. Wtedy najlepiej wybrać lżejsze przedmioty, zresztą, na te lepsze może nam Siły braknąć. Osiągniemy w ten sposób większą szansę na uniknięcie ciosów, możliwość wyboru przedmiotów o większych premiach do Zręczności, Uników, czy Obrony, acz kosztem obrażeń i pancerza. Zręczność zwiększa również odporność fizyczną. Atak zwiększa zarówno Siła, jak i Zręczność.

Jeśli chcesz rozwinąć wszystkie umiejętności broni dwuręcznych, myślę, że sprawa jest prosta. Do tego trzeba Ci 40 punktów Siły, a, jak mówię, 42 punkty to już chyba wystarczająco na przedmioty z największymi wymaganiami w wersji podstawowej. Do wymaganych atrybutów doliczają się również premie z innych umiejętności, czy przedmiotów, tak więc osiągnięcie progu dla cięższych przedmiotów nie będzie sprawiać żadnego problemu. Rozwinięcie 40 punktów Siły to jednak dość duża inwestycja (będzie to, dajmy na to, około 8 poziomów ładowania punktów tylko w Siłę), tak więc IMO siląc się na takie rozwiązanie, Zwinność nie ma większego sensu. Przy ciężkich przedmiotach, które rzadziej dają premie do obrony, czy unikania pocisków, nasza premia ze Zwinności nie będzie wcale tak imponująca, a brak Kondycji może skutkować zawyżoną umieralnością. Kondycja, tak samo jak Zręczność, zwiększa dodatkowo odporność fizyczną. Oczywiście da się mieć dużo Siły i nosić lekkie przedmioty, ale mimo wszystko wydaje mi się, że ich premie kumulują się skuteczniej z postacią, dla której Zwinność jest atrybutem podstawowym - inaczej to ani dobrego pancerza nie osiągniemy, ani dobrej obrony.
Odpowiedz
← Dragon Age

Wojownik - rozwój - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...