Wiedźmin 1
System walki w tej części był moim zdaniem ciekawy, nie opierał się na bezmyślnym klikaniu 1-2 klawiszy, ale wymagał nieco wprawy, dodatkowo dobrze prezentowało się rozwiązanie ze zmianą stylu walki, dłuższe sekwencje ciosów umożliwiał wykonanie kombosów. Podobało mi się również to że punkty wydawane na talenty, miały realny wpływ na rozwój umiejętności bojowych Geralta.
Wiedźmin 2
Zupełnie inna koncepcja niż w pierwszej części, samo klikanie nie wystarczy, musimy zwracać szczególną uwagę na uniki, moim zdaniem większą rolę odgrywają tutaj wiedźmińskie znaki. Dodano możliwość zastawiania pułapek oraz rzucania petard (może i nieczęsto wykorzystywałem, ale był to miły dodatek dający pewne pole manewru). Usunięto style walki, tutaj to my decydujemy jak wygląda walka.
Nie ukrywam dla mnie system walki w Wiedźminie 2, jest lepszy. Powody? Mamy tutaj większy wpływ na zachowanie Geralta, możemy się w niego lepiej wczuć, dzięki temu rozwiązaniu bardzo przyjemnie walczy się w dużym przybliżeniu kamery (w W1 było z tym trochę kiepsko). Dodatkowo poziom trudności wzrósł, teraz wbieganie z mieczem w bandę 5 zbirów i klikanie jednego przycisku myszy już nie wystarcza, dzięki temu większe znaczenie ma objęta taktyka, wykorzystywanie wiedźmińskich znaków, oraz petard, duże znaczenie ma przygotowanie do walki (wypicie eliksiru jest możliwe tylko przed walką i powiem, że z początku byłem temu przeciwny, ale z czasem stwierdziłem, że nadaje to całej grze sporo realizmu i jeszcze większej przyjemności z rozgrywki).
Zapraszam do dyskusji