posiadlosc

[IWD1] Druid i Kapłan

Czy druid i lub kapłan mogą walczyć wręcz i być w tym skuteczni? Niby nie, ale jak spojrzeć na ich buffy które nie raz mogą rzucać tylko na samych siebie..
Odpowiedz
To zależy czym walczą i jakie mają parametry(cechy).
Ja zazwyczaj miałem w ekipie druida i kapłana.Jeden z nich walczył wręcz a drugi na dystans.Ich skuteczność na polu bitwy polegała na dużej ilości punktów życia oraz dobrym uzbrojeniu.

\"Kroczysz mroczną drogą, ale jest ona najmroczniejsza dopiero wtedy, jeżeli zamkniesz oczy\"


"Czasami mały aniołek musi utrzymywać pozory"
Odpowiedz
Jakieś podpowiedzi jak takich wykreować, jakich spelli używać, w co uzbroić.
Odpowiedz
Druid i kapłan nigdy nie dorównają w zwarciu wojownikom, to jasne. Jeżeli chcesz, aby kapłan/druid spełniał w teamie rolę wojownika, to nie będziesz zadowolony z ich postawy, ale jako uzupełnienie, po tym jak skończą się im czary, bądź nie będzie sensu ich używać, to jak najbardziej tak, obydwie klasy mają całkiem sporo hp, przyzwoite KP, więc tak łatwo nie padną jak czarodzieje.

Odpowiedz
Pomysł na takowych pojawił się po zobaczeniu spelli, niektóre bardzo mocno podnoszą bojowe statystyki. A gdzieś przeczytałem że kapłan bojowy z buffami lepszy niż rasowy wojownik.
Odpowiedz
Ale wojownika też można wzmocnić czarami i wtedy jest lepszy od Kapłana, bo i po to jest głównie kapłan, żeby wspomagać team, walczyć też może i robi to całkiem nieźle, ale pamiętajmy, że nie jest to jego przeznaczenie.

Wybór kapłana zamiast wojownika ma sens, jeżeli chcemy grać bardzo małym teamem, wtedy rzeczywiście może on być zarówno healerem jak i wojownikiem, sam myślałem kiedyś nad takim rozwiązaniem.

Odpowiedz
Z tego co pamiętam kapłan na siebie może rzucić lepsze czary niż na innych:) po do koksowaniu wojownik ma z nim małe szanse jak rozdasz dużo punktów w siłę i budowę oraz dobierzesz dobre atuty. Ucierpi na tym roztropność i jego zdolności rzucania czarów ale 15 punktów powinno styknąć by używać najważniejszych czarów. Ogólnie takie rozwiązanie jest fajne ale jako drugi/trzeci wojownik bo jak skończą się czary, a przeciwnik żyje to może być słabo bez kogoś kto jest dobry w walce bez dopałek.
Odpowiedz
Więc kapłan tak, ale ucierpi na tym jego "kapłanność". Po za tym przypomniałem sobie o takich momentach kiedy giniemy zanim rzucimy jeden czar;/.

A druid? Jego żywiołaki i przemiany dość mocno biją.
Odpowiedz
Ogólnie rzecz biorąc polecam summonowanie potworów, ale jako wsparcie dla teamu a nie jako ich wojownicy, w trudnych etapach mogą odwracać uwagę silniejszych przeciwników co często ratuje nam skórę.

Odpowiedz
Druid może przybierać przecież formy żywiołaka, a ten mocno bije. Chyba że żywiołaki zostały wprowadzane w późniejszej edycji D&D.
Odpowiedz
No ale znowu, jeżeli będziesz używał przemiany to jednocześnie rezygnujesz z magii, przez co twój druid traci swój główny atut, za dużo kombinujesz, Twoje rozmyślania mają sens w grze małą drużyną lub pojedynczą postacią.

Odpowiedz
A drużyna 3-osoba lub nawet dwu. Jak wtedy rozplanować rolę kapłana/druida z czym je łączyć itp?
Odpowiedz
Wiesz przy trzech osobach postawiłbym na skład Wojownik/Kapłan/Czarodziej, kiedyś grałem i jakoś szło.

Odpowiedz
← Icewind Dale

Druid i Kapłan - Odpowiedź

Wczytywanie...