![](https://gfx.gexe.pl/avatars/av-498.jpg?t=1598648631)
Wielkimi krokami zbliża się najważniejsza impreza w pękatym kalendarzu branży elektronicznej rozrywki. Już w środę niemiecka Kolonia stanie się prawdziwą mekką graczy z całego globu. Miejscem, gdzie zostaną upublicznione smakowite fakty związane z nadchodzącymi hitami i nowe projekty światowych potentatów. Czeka nas prawdziwe tsunami informacyjne, pozwalające obiektywnie ocenić na jakiego „konia” należy postawić w nadchodzących miesiącach, a którym lepiej nie zawracać sobie głowy.
![skyrim](https://gfx.gexe.pl/2011/8/14/14204842m.jpg)
To istna arena walki, być albo nie być dla każdego studia. Na targach Gamescom nie może zabraknąć nikogo, kto pragnie zawojować rynek, dlatego też chłopcy z Bethesdy i ich „Skyrim” również będą starali się nas stamtąd oczarować. Zanim jednak nacieszymy oczy materiałami przygotowanymi specjalnie na tę imprezę, wypadałoby w jakiś sposób podsumować dane, które napływały do nas w ostatnich dniach. Popłuczyny z QuakeCon 2011? Nie da się ukryć, jednakowoż udało się z nich wyłowić kilka wartościowych perełek.
Tak więc w telegraficznym skrócie…
- Ujawniono dwie nowe frakcje, do których będzie można się przyłączyć i wykonywać dla nich specjalne zadania (każda misja posiada kilka alternatywnych zakończeń) – „Stormcloaks” (buntownicy) i „Riverwood Tavern Warrior Clan”.
- Usprawniona umiejętność kradzieży kieszonkowej spowoduje, że złodziejska profesja stanie się jeszcze bardziej realistyczna.
- Skoro „Skyrim” stawia na nordyckie klimaty, to nie mogło zabraknąć również bardów… Dobra, po cholerę nam grajek, zapytacie. Otóż wiąże się z nim ciekawa mini-gra. Zatrudniamy takowego trubadura, aby brzdąkał muzykę w karczmie. Jeżeli wybierzemy odpowiedni repertuar (decyzje podejmujemy dynamicznie, wiadomo – publiczność jest różna, jedni lubią ckliwe kawałki, natomiast inni skoczne melodie), to słuchacze chętniej będą wypijać zawartość swojego kufla. Alkohol = Upicie = Łatwiejsza kradzież kieszonkowa = Pieniądze i cenne fanty.
- Usprawniono system otwierania zamków.
- Kreator postaci gwarantuje olbrzymie możliwości w kwestii malowania twarzy.
- Generator naszego bohatera zapamiętuje każde drobiazgowe ustawienia, a więc znika obawa, że po przełączeniu (czy to przypadkowym, czy celowym) na inną rasę, nasz trud pójdzie na marne.
- Podczas tworzenia postaci istnieje możliwość sprawienia, aby nasz heros uśmiechał się.
- Jeżeli zdecydowaliśmy się na stworzenie Dunmera, możemy sprawić, aby jedno jego oko miało czerwony kolor, natomiast drugie szary.
- „Dziesiątki” suwaków w generatorze tworzenia postaci.
- Nawet poboczne postacie są o wiele bardziej złożone i głębsze niż w „Oblivionie”.
- Można przekonać losowych NPC, aby towarzyszyli w naszych wędrówkach.
- Istnieje sześć różnych etapów tworzenia przedmiotów. Pierwszą fazą jest rafinacja złóż, natomiast drugą – montaż. Reszta owiana jest na dzień dzisiejszy mgiełką tajemnicy.
- System alchemii ma być bardziej złożony. Obok składników, będziemy babrać się w różnorakich odczynnikach, natomiast samo tworzenie mikstur zostało urealnione (warzenie eliksirów tylko w specjalistycznych laboratoriach, a nie w samym środku lochu).
- Umiejętności alchemiczne można również zwiększać za pomocą popularnej metody „prób i błędów”. Konieczna jest degustacja nieznanych składników lub tworzenie mikstur o tajemniczych właściwościach.
- Część zaklęć znajdziemy w księgach porozrzucanych po prowincji, resztę będziemy mogli zakupić u kupców. Żaden profit nie da nam nowego czaru.
- Wprowadzono opcje transportu rzecznego pomiędzy faktoriami kupieckimi. Model wędrówki a’la „Morrowind” powraca.
- Opcja „szybkiej podróży” tylko dla najbogatszych bohaterów. Dlaczego? Bo każde jej użycie zabierze z mieszka naszego herosa pokaźną liczbę cennych monet.
- Nie ma przymusu natychmiastowego wybrania danego profitu, gdy uzyskamy kolejny poziom doświadczenia. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zachomikować kilka punktów i wykorzystać je w dalszej części rozgrywki.
- Nawet po przekroczeniu 50 poziomu doświadczenia, można nadal uzyskiwać profity.
- Nie musisz już „uciąć komara”, aby awansować na kolejny poziom.
- Podczas naszych wędrówek, będziemy mogli podziwiać zorzę polarną.
- Wierny zwierz, który będzie towarzyszył naszemu bohaterowi na dobre i złe, zagryzając okoliczne tałatajstwo? Czemu nie, twórcy potwierdzili ten fakt. Ta opcja przyniesie największe profity graczom, którzy zdecydowali się wybrać Bosmera.
- Wprowadzono możliwość zabijania insektów. Fluorescencyjne robaki znajdą się w grze. Można do woli mordować pszczoły i kraść ich cenny miodek. Heh…
- W „Skyrim” spotkamy się z kilkoma rodzajami trucizn. Bosmerzy są odporni praktycznie na wszystkie.
- Bagienne kraby znajdą się w bestiariuszu. Szczęśliwi?
- Możesz mieć uaktywnionych tyle zadań, na ile masz tylko ochotę.
- Mana, zdrowie i wytrzymałość ulegają stopniowej regeneracji.
Na deser garść obrazków ukazujących rasy* w „Skyrim”.
Argonianin
![skyrim, argonianin](https://gfx.gexe.pl/2011/8/14/14203729m.jpg)
![skyrim, argonianin](https://gfx.gexe.pl/2011/8/14/14203835m.jpg)
„Ta rasa jaszczuroludzi, dobrze przystosowana do zdradzieckich bagien swojego kraju, wyrobiła sobie naturalną odporność na choroby i trucizny. Argonianie mogą oddychać pod wodą i dobrze radzą sobie z wytrychami.”
Cesarski
![skyrim, cesarski](https://gfx.gexe.pl/2011/8/14/14203628m.jpg)
„Rdzenni mieszkańcy cywilizowanej, kosmopolitycznej prowincji Cyrodiil. Jest wśród nich wielu zdolnych dyplomatów i handlarzy. Potrafią posługiwać się ciężkimi zbrojami, są wyrobieni towarzyszko i zwykle preferują klasy wojowników.”
Dunmer (Mroczny elf)
![skyrim, mroczny elf, dunmer](https://gfx.gexe.pl/2011/8/14/14203944m.jpg)
„Mroczne elfy, w ojczystym Morrowindzie znani także jak „Dunmerowie”, słyną ze znakomitych umiejętności władania mieczem, łukiem i destrukcyjną magią. Są odporni na działanie ognia i mogą przyzywać do pomocy duchy przodków.”
Khajiit
![skyrim, khajiit](https://gfx.gexe.pl/2011/8/14/14204028m.jpg)
![skyrim, khajiit](https://gfx.gexe.pl/2011/8/14/14204046m.jpg)
„Pochodzą z prowincji Elsweyr i są inteligentni, szybcy oraz zwinni. Dzięki swej naturalnej zręczności i umiejętnościom akrobatycznym są materiałem na doskonałych złodziei. Khajiici widzą w ciemności.”
Leśny elf (Bosmer)
![skyrim, leśny elf, bosmer](https://gfx.gexe.pl/2011/8/14/14204128m.jpg)
![skyrim, leśny elf, bosmer](https://gfx.gexe.pl/2011/8/14/14204150m.jpg)
„Mieszkańcy zachodniej Puszczy Walen, znani jako „Bosmerowie”. Leśne elfy są zwinne i szybkie. Nadają się na zwiadowców i złodziei. W całym Tamriel nie ma też lepszych łuczników od nich. Znana jest także ich zdolność panowania na prostymi stworzeniami.”
Nord
![skyrim, nord](https://gfx.gexe.pl/2011/8/14/14204238m.jpg)
![skyrim, nord](https://gfx.gexe.pl/2011/8/14/14204254m.jpg)
![skyrim, nord](https://gfx.gexe.pl/2011/8/14/14204313m.jpg)
„Są to wysocy i jasnowłosi ludzie zamieszkujący prowincje Skyrim. Silni i dumni Nordowie słyną ze swojej odporności na zimno. Są bardzo utalentowanymi wojownikami.”
Ork
![skyrim, ork](https://gfx.gexe.pl/2011/8/14/14203907m.jpg)
![skyrim, ork](https://gfx.gexe.pl/2011/8/15/15074114m.jpg)
„Lud zamieszkujący Góry Wrothgara i Smoczego Ogona. Orkowi płatnerze słyną ze swego kunsztu. Oddziały orków w ciężkich zbrojach należą do najlepszych w Cesarstwie i są przerażającym przeciwnikiem, gdy wpadną w szał bojowy.”
Redgard
![skyrim, redgard](https://gfx.gexe.pl/2011/8/14/14204355m.jpg)
![skyrim, redgard](https://gfx.gexe.pl/2011/8/15/15193401m.jpg)
„Najbardziej naturalnie uzdolnieni wojownicy w Tamriel. Oprócz uwarunkowanej kulturowo znajomości wielu rodzajów broni i zbroi, posiadają także dobrą kondycję i wrodzoną odporność na choroby oraz trucizny.”
*Opisy za „The Elder Scrolls IV: Oblivion”.