O runach jak dotąd mówiono dość sporo, zwłaszcza w kontekście zmian, które mają wprowadzać w umiejętnościach postaci. Sam Bashiok mówi, że stanowią one element pozwalający na realizację jednego z najważniejszych celów Diablo III – poszerzonej modyfikacji postaci. Teraz możemy wreszcie zobaczyć na własne oczy, jak poszczególne runy wpływają na wygląd i efekt umiejętności poszczególnych klas, co przedstawia poniższy film.
Oto pięciominutowy materiał, w którym widzimy działanie kilku wybranych run na jedną umiejętność każdej z klas postaci, opatrzone komentarzem odnośnie zasady działania.
Przydałoby się więcej tego typu przejrzystych materiałów... Ale o tym można raczej pomarzyć, Blizzard nie psułby nam niespodzianki. Słowa runiczne znikają na dobre, ale wiemy przynajmniej, że nowe runy zapowiadają się obiecująco. Co zaś się tyczy innego, ważnego elementu poprzedniej części gry – talizmanów, to będziemy musieli obejść się bez nich. System talizmanów miał przejść zmianę, ale ostatecznie uznano go za "zbyt nudny" i wtórny, sprowadzający się jedynie do dźwigania przedmiotów marnujących miejsce w ekwipunku, dających premię zapewniane przez zwykłe elementy uzbrojenia.
Bashiok powiedział, że choć główna idea talizmanów była dobra, to w "Diablo III" nie ma dla niej miejsca... choć może powrócić w zmienionej formie w nieokreślonej przyszłości (czytaj – dodatek?). Na koniec kilka obrazków, które pojawiły się w sieci przed tygodniem. Ten pan powyżej, to nieświętej pamięci król Leoric.