Była o tym mowa już od pewnego czasu i oto doczekaliśmy się – w nocy ukazał się film przedstawiający system najemników w nowej odsłonie "Diablo".
Najemnicy, czy też raczej Towarzysze, dzielą się na trzy profesje – Zaklinaczkę (Enchantress), odpowiadającą Magowi w sposobie walki, Łotra (Scoundrel) specjalizującego się w broni dystansowej oraz Templariusza (Templar), czyli klasycznej maszynki do karczowania dżungli. W odróżnieniu od poprzedniej części gry, poza ekwipunkiem naszych kompanów możemy także decydować o rozwoju ich umiejętności, których rozwój przedstawiamy niżej.
Plik wideo nie jest już dostępny.
Poza standardowym wyposażeniem możemy udostępnić Towarzyszom także pierścienie i amulety, co jest kolejną, bardzo przydatną informacją (w "D2" zawsze zastanawiało mnie, dlaczego mój straszliwy barbarzyńca biega boso po śniegu, ogniu i zasiekach, przy okazji mając zbyt grube łapska, by wcisnąć na nie jakąś magiczną błyskotkę...). Bardzo obiecująco zapowiada się też dobór umiejętności, zamiast odgórnego rozwoju w zakresie jednej – dwóch zdolności. Oto i one, z podanymi poziomami postaci, na których stają się dostępne.
- 5: Disorient -- Forceful Push -- Charm
- 10: Decoy -- Reflect Missiles -- Powered Armor
- 15: Forcused Mind -- Amplify Damage -- Lowered Resistance
- 20: Energize -- Energy Bomb -- Guidance
- 5: Rapid Fire -- Crippling Shot -- Poison Bolts
- 10: Dirty Fighting -- Bandage -- Scavange
- 15: Power Shot -- Multishot -- Rain of Gold
- 20: Vanish -- Anatomy -- Black Market
- 5: Heal -- Charge -- Protection
- 10: Loyalty -- Intimidate -- Gaurdian
- 15: Tribute -- Inspire -- Intervene
- 20: Onslaught -- Knight -- Empathy