Czasem muszę mocno się uszczypnąć i kilkakrotnie wejść na oficjalną stronę „Dragon Age II”, gdyż nie mogę wprost uwierzyć, że o tytule, który ma mieć premierę już 11 marca, nie wiemy praktycznie nic. BioWare wciąż zalewa nas banałami, nieistotnymi informacjami i skandalicznie krótkimi urywkami z rozgrywki, zamiast rzucić jakiś soczysty kawał mięsa, który zaspokoi głód wieści. Co jak co, ale w przypadku produkcji takiej rangi wymaga się konkretów, szczególnie jeżeli weźmie się pod uwagę wszystkie te rewolucyjne zmiany, które zapowiadają twórcy. Jakieś minimum przyzwoitości powinno być, bo nie wszyscy są fanatycznymi fanami tego studia, zdolnymi zakupić przysłowiowego kota w worku sygnowanego hasłem „nowa gra BioWare”.
Tak czy siak, trochę sobie popsioczyłem, więc spokojnie mogę przejść do konkretów. Jeżeli jesteście ciekawi, czy Wasz wychuchany sprzęt podoła „kontynuacji duchowego spadkobiercy Baldur’s Gate” (ha, jak komicznie to teraz brzmi) czy też będziecie musieli kopnąć się do lokalnej stodoły po jakiś traktor, to Chris Priestly przychodzi Wam z pomocą.
Więc?
Minimalne wymagania sprzętowe:
- System operacyjny: Windows XP 32-bit z SP3, Windows Vista 32-bit z SP2, Windows 7 64-bit.
- Procesor: Intel Core 2 Duo (lub jego odpowiednik) 1,8 GHz lub szybszy / AMD Athlon 64 X2 (lub jego odpowiednik) 1,8 GHz lub szybszy.
- Pamięć: 1 GB (1.5 GB Vista i Windows 7).
- Karta graficzna: Radeon HD 2600 Pro 256 MB / NVIDIA GeForce 7900 GS 256 MB.
- Napęd: DVD ROM.
- Dysk twardy: 7 GB.
- Karta dźwiękowa: DirectX 9.0c, karta dźwiękowa zgodna z Windows Experience Index: 4.5.
Zalecane wymagania sprzętowe:
- Procesor: Intel Core 2 Quad 2.4 GHz lub jego odpowiednik / AMD Phenom II X3 Triple core 2,8 GHz lub jego odpowiednik.
- Pamięć: 2 GB (4 GB dla Visty i Windows 7).
- Karta graficzna: ATI 3850 512 MB lub więcej / NVIDIA 8800GTS 512 MB lub lepsza.
- DirectX 11: ATI 5850 lub lepsza / NVIDIA 460 lub lepsza.
W granicach rozsądku, prawda? Swoją drogą cała gra zajmie tylko 7 GB? Coś tu śmierdzi, bo to trochę mało („Dragon Age: Początek” zajmował 20 GB, a „Mass Effect 2” – 15 GB). Czyżby wynaleźli jakiś zmyślny sposób na upakowanie takiej wielkiej gry, bo nie wierzę, że tytuł będzie tak skandalicznie krótki? No cóż, zobaczymy.