Za chwilę pojawią się poważne liczby, więc przynajmniej treść tego newsa przedstawimy możliwie najzwięźlej. O czym tym razem? O ilościach umiejętności dla klas postaci, wielości ich konfiguracji, respecjalizacji oraz zdolnościach pasywnych w Diablo III.
Co tam ostatnio w piekle piszczy? Niejaki Bashiok, mówiący nam, że każda z klas postaci w nowej odsłonie gry będzie mieć do dyspozycji od 25 do 30 umiejętności do wyboru. Daje nam to na chwilę obecną, z pięcioma klasami postaci w "podstawce" (w tym jednej wciąż nieujawnionej) jakieś 150 skilli do dyspozycji. Nieźle, zaprawdę nieźle. Ale to bynajmniej nie koniec, gdyż będziemy mogli pobawić się także...
... runami. Co prawda nie takimi, jak przedstawione wyżej (znanymi z poprzedniej części gry), ale nowymi, które pozwolą na modyfikowanie działania posiadanych przez naszych gierojów zdolności. Zmiany obrażeń, czasu trwania efektów, kosztów użycia i czego tam jeszcze sprawią, że do dyspozycji będziemy mieć łącznie 700 odmiennie skonfigurowanych skilli! Tak jest, 700. Sie-dem-set. Tak właśnie będzie. A przynajmniej tak twierdzi Bashiok.
Community Manager Blizzarda informuje także, iż nowe "Diablo" nie pozwoli na respecjalizację (czyli reset wszystkich umiejętności i ponowne rozdanie punktów) w takim zakresie, jak miało to miejsce w ostatnim patchu 1.13. Co prawda jakaś tam możliwość ponownego skonfigurowania talentów będzie, ale tylko w jednostkowych wypadkach, jako nagroda za wykonanie misji.
Pamiętacie tak zwane "zdolności pasywne"? Głupie pytanie, na pewno pamiętacie. Mistrzostwo we władaniu bronią drzewcową, mieczami, toporami i wiele innych, bez których nie sposób wyobrazić sobie wojowania przeciw Mrocznej Trójcy i zastępom Gorejących Piekieł. No cóż, najwyższy czas jednak ruszyć mózgownicą i wyobrazić to sobie. Oto lakoniczna, krótka acz rewolucyjna, informacja – w "D3" umiejętności pasywnych nie uświadczymy.