Z tych ciekawszych to te poniżej. Nie wiem czy ci się do czegoś przydadzą.
Leczący obiekt
Opis: Obiekt, np. snop światła, po dotknięciu uleczy postaci określoną
liczbę PW przy jednoczesnym wyświetleniu danego
efektu wizualnego nad postacią. We właściwościach obiektu należy zaznaczyć opcję
można używać.
Skrypt:
SPOILERvoid main()
{
object oPC = GetLastUsedBy ();
effect eHeal = EffectHeal (LICZBA PW);
effect eVis = EffectVisualEffect (ETYKIETA EFEKTU WIZUALNEGO);
ApplyEffectToObject (DURATION_TYPE_INSTANT, eVis, oPC);
ApplyEffectToObject (DURATION_TYPE_INSTANT, eHeal, oPC);
}
Gdzie: OnUsed obiektu
Atakujący obiekt
Opis: Po wejściu na wyzwalacz
obiekt, np. statua, zaatakuje postać zadając jej odpowiednią ilość
kostek obrażeń ustalonego rodzaju przy jednoczesnym wyświetleniu danego
efektu wizualnego. Dostępne kostki obrażeń: d2(X), d3(X), d4(X), d6(X), d8(X), d10(X), d12(X), d20(X), d100(X), gdzie X oznacza ilość rzutów kostką, np. d3(4) oznacza rozpiętość obrażeń (1-3)•4.
Skrypt:
SPOILERvoid main()
{
object oPC = GetEnteringObject ();
object oObject = GetNearestObjectByTag ("ETYKIETA OBIEKTU");
effect eBeam = EffectBeam (ETYKIETA EFEKTU WIZUALNEGO, oObject, BODY_NODE_HAND,FALSE);
effect eDMG = EffectDamage (OBRAŻENIA, ETYKIETA RODZAJU OBRAŻEŃ);
ApplyEffectToObject (DURATION_TYPE_TEMPORARY, eBeam, oPC, 1.0);
ApplyEffectToObject (DURATION_TYPE_INSTANT, eDMG, oPC, 0.0);
}
Gdzie: OnEnter wyzwalacza
Kradzież powodująca wrogość stworzenia
Opis: Po zabraniu konkretnego
przedmiotu z pojemnika dane
stworzenie stanie się wrogie i wypowie
tekst.
Skrypt:
SPOILERvoid main()
{
object oObject = GetObjectByTag ("ETYKIETA STWORZENIA");
object oPC = GetLastDisturbed ();
object oItem = GetObjectByTag ("ETYKIETA PRZEDMIOTU");
if
(GetIsObjectValid (oPC) &&
(GetInventoryDisturbType () == INVENTORY_DISTURB_TYPE_REMOVED) &&
(GetInventoryDisturbItem () == oItem))
{
SetIsTemporaryEnemy (oPC, oObject, FALSE);
AssignCommand (oObject, SpeakString ("TEKST"));
AssignCommand (oObject, ActionAttack (oPC, FALSE));
}
}
Gdzie: OnDisturbed pojemnika
I coś nad czym się napracowałem dłuższą chwilę
Inteligentny przedmiot: Butelka z Dżinem
Opis: Używając butelki, uwolniony zostanie Dżin prowadzący sklep.
- Wpierw stwórz konkretnego Dżina oraz przedmiot będący jego więzieniem, np. butelka. We właściwościach przedmiotu wybierz
Rzucanie zaklęcia: Rozmawiaj z.
- Wejdź w panel
Maluj Obiekty/Tajemny Obiekt i edytuj
Enserric Miecz. Zmień nazwę, etykietę, ResRef oraz portret.
- Otwórz skrypt
x2_inc_intweapon, korzystając z filtra
wszystkie zasoby. Przejdź do linii
IWStartIntelligentWeaponConversation i wstaw ResRef wcześniej stworzonego tajemnego obiektu w miejsce
x2_plc_intwp. Zapisz.
- Następnie otwórz konwersację
x2_iw_enserric, korzystając z filtra
wszystkie zasoby. Usuń wszystkie linie dialogowe i stwórz własne, pamiętając o tej dotyczącej uwolnienia Dżina.
W linii odnoszącej się do uwolnienia Dżina w zakładce
podjęte działania stwórz poniższy skrypt, który spowoduje przywołanie Dżina oferującego towary przy jednoczesnym wyświetleniu efektu wizualnego nad postacią.
Skrypt:
SPOILERvoid main()
{
location locLocation = GetLocation (OBJECT_SELF);
object oSpawn = CreateObject (OBJECT_TYPE_CREATURE, "ResRef DŻINA", locLocation, FALSE);
object oStore = CreateObject (OBJECT_TYPE_STORE, "ResRef PUNKTU KUPIECKIEGO", locLocation, FALSE);
effect eVis = EffectVisualEffect (ETYKIETA EFEKTU WIZUALNEGO);
ApplyEffectToObject (DURATION_TYPE_INSTANT, eVis, OBJECT_SELF);
}
- Powyższą konwersację dodaj wcześniej stworzonemu tajemnemu obiektowi.
- Stwórz nową konwersację odnoszącą się do samego Dżina, pamiętając o liniach dialogowych dotyczących odesłania oraz handlu.
W linii dotyczącej handlu w zakładce
podjęte działania stwórz skrypt przy pomocy
Kreatora Skryptów (czerwonawa szpiczasta czapka czarodzieja), wybierając
wykonaj działanie/uruchom kupca. W
etykiecie skryptu wpisz etykietę punktu kupieckiego.
W linii odnoszącej się do odesłania w zakładce
podjęte działania stwórz poniższy skrypt, który spowoduje zniknięcie Dżina oraz punktu kupieckiego przy jednoczesnym wyświetleniu efektu wizualnego nad nim.
Skrypt:
SPOILERvoid main()
{
object oObject = OBJECT_SELF;
object oStore = GetObjectByTag ("ETYKIETA PUNKTU KUPIECKIEGO");
effect eVis = EffectVisualEffect(ETYKIETA EFEKTU WIZUALNEGO);
DestroyObject (oStore);
ApplyEffectToObject(DURATION_TYPE_INSTANT, eVis, oObject);
DelayCommand (0.5, DestroyObject (oObject));
}
- Powyższą konwersację dodaj wcześniej stworzonemu Dżinowi.