Na oficjalnej stronie "Star Wars: The Old Republic" pojawił się film, w którym twórcy opowiadają dlaczego walka stanowi tak ważny element gry, co zrobili by była ona lepsza niż w jakimkolwiek innym MMO oraz jak zadbano o to, by absolutnie każda klasa postaci była wyjątkowo ciekawa i zabójcza.
Ten trwający ponad sześć minut film ukazuje nam pełne spektrum możliwości bojowych wszystkich klas postaci. Ekipa BioWare opowiada o tym, ile wysiłku włożyła w zbalansowanie postaci, aby gra nie składała się wyłącznie z pojedynków Jedi i Sithów. Okazuje się, że Łowca Nagród korzystający z jetpacka, rakiet, bomb, harpunów i miotaczy ognia, Szturmowiec wyposażony w solidny pancerz i potężny karabin czy Przemytnik walczący z ukrycia, generujący osłony pola siłowego są równorzędnymi przeciwnikami dla użytkowników Mocy. Każda postać posiada unikalne zdolności dające jej przewagę w pewnym aspekcie walki.
Jednak najbardziej wyjątkową cechą starć w "SW:TOR" ma być różnorodność ruchów, ciosów i możliwości. Walka Jedi nie będzie polegała na używaniu dziesięciu takich samych ciosów mieczem świetlnym, ponieważ w żaden sposób nie przypominałoby to dynamicznych, epickich starć znanych z filmów. Potyczki mają wciągać, zaskakiwać i zachwycać, w pełni oddając heroiczny charakter konfrontacji bohaterów tego uniwersum. "Epicki" i "heroiczny" to dwa dość istotne słowa. Twórcy uznali także, że jednym z największych błędów innych MMO jest walka kilku postaci z jednym przeciwnikiem, co nie ma w sobie nic z bohaterstwa. Tutaj ma być inaczej. BioWare chce dać graczowi prawdziwe poczucie mocy, gdy jego postać będzie radziła sobie w walce z wieloma przeciwnikami, wykorzystując cały swój potencjał umiejętności i pomysłowości. Twórcy zapewniają, że dzięki walce połączonej z pozostałymi elementami gry sprawią, iż nikt nie będzie potrzebował szukać innych doznań w innych MMO RPG. Trudno im nie uwierzyć.