Community Manager Bashiok wypowiedział się na temat przygotowywanego od dawna patcha 1.13. Podał oficjalny termin wprowadzenia go do "Diablo II", co wiązać się będzie z resetem laddera.
Bashiok: Zresetujemy ladder "Diablo II" 23 marca wraz z wprowadzeniem patcha 1.13. Przewidujemy, że wszystkie krainy "Diablo II" nie będą działać przez około 6 godzin, w trakcie których wprowadzany będzie patch. Bardziej szczegółowe informacje na temat dostępności krain w dniu resetu będą zamieszczone na forum Battle.net Status. Gdy ladder zostanie zresetowany, wszystkie istniejące postacie ladderowe zostaną zamienione na kategorię non-ladder. Wszystkie postacie i przedmioty zmienione na kategorię non-ladder pozostaną nietknięte, ale po tej zmianie nie będą już miały dostępu do wyłącznie ladderowych możliwości, takich jak tworzenie słów runicznych występujących tylko na ladderze. By dowiedzieć się więcej na temat postaci ladderowych zajrzyjcie proszę na stronę Arreat Summit pod linkiem.
Oto lista zmian wprowadzanych przez patch 1.13.
Naprawione błędy główne:
- Błąd dublowania przedmiotów.
- Błąd umożliwiający zabicie innego gracza w mieście ("TPPK").
- Rozłączanie graczy z powodu zbyt wielu aktywnych statusów.
- Nakładanie na siebie aur dwóch graczy w nieprzewidziany sposób.
Naprawione błędy poboczne:
- Minimalizowanie okna po kliknięciu poza grę.
- Centrowanie okna gry po jej uruchomieniu.
- Brak nałożenia aury na zmartwychwstałego najemnika.
- Niedziałające przedmioty tworzące aury po ich wyekwipowaniu.
- Słowo runiczne Paladyna „Principle” (Reguła), które niewłaściwie przyznawało wszystkie punkty statystyk.
- Uber Mefisto sprawdza teraz czy Uber Diablo i Uber Baal (a nie jak poprzednio – tylko Uber Baal) zostali zabici i dopiero wówczas zacznie przywoływać szkielety.
- Gra nie będzie restartowała melodii po przełączeniu z trybu okna.
- Zęboskóry teraz poprawnie wyrzuca łupy na poziomie „Piekło”.
Zmiany szczególne/ulepszenia:
- Wprowadzono udoskonalenia dla VGA u komputerów MAC z OS 10.5.
- Możliwość respecjalizacji. Po ukończeniu zadania „Siedlisko Zła” gracz otrzyma jeden punkt, który może zachować. Gracze zakończywszy to zadanie wcześniej otrzymają je na poziomie „Piekło”.
- Zwiększono częstość wypadania rzadszych run.
- Wsparcie dla pełnoekranowego skalowania w trybie okiennym. Gra teraz może zostać uruchomiona w trybie 4:3 (standardowa rozdzielczość w TV).
- Przedmioty potrzebne do Uber Tristram będą miały kolor pomarańczowy.
- Usunięto limit złota na poziom.
- Usunięto wymagania na stworzenie postaci w trybie gry „zawodowiec”.
- Zmniejszono obrażenia zadawane przez zaklęte ogniem potwory.
- Słudzy przyzwani przez Uber Mefisto i Uber Baala nie dają już doświadczenia.
- Usunięto klątwę „Żelazna Dziewica” Rycerzom Zapomnienia.
- Obniżono szansę rzucenia czaru „Burza Ognia„ za pomocą Pochodni Piekielnego Ognia do 5%.
- Użytkownicy mogą wyświetlać tekst nad kulami życia i many przyciskając klawisz pod każdą z nich.
- Tworzenie gry Pojedynczego Gracza przy wciśnięciu klawisza „Enter” będzie skutkować ustawieniem poziomu trudności na „Piekło” (jeśli będzie dostępny).
- Teraz każdy z poziomów trudności ma przypisany przycisk: Normalny 'R', Koszmar 'N' i Piekło 'H'.
- Przycisk „Enter Chat” w poczekalni Battle.net został przypisany klawiszowi „Enter”.
- Dodano nowy parametr komendy '-nofixaspect', który umożliwia graczom rezygnację z przeskalowania gry do współczynnika ekranu 4:3, przy maksymalizacji okienka. Pozwala to na rozszerzenie gry, tak aby wypełniła cały ekran.