Począwszy od 18 maja 2009, co tydzień, w każdy poniedziałek między godziną 18 a 20 w losowej lokacji na Wyspach Bitewnych pojawiać się będzie, sponsorowany przez portal guildwars.pl oraz zlotka, Kolekcjoner Tom.
Tom będzie zbierał pewne przedmioty i wymieniał je na Klucze Zaishen. Do rozdania będzie co tydzień 10 kluczy, które trafią do pięciu pierwszych osób jakie wręczą (poprzez opcję handlu) Kolekcjonerowi to, czego aktualnie poszukuje. Toma szukajcie jedynie na Wyspach Bitewnych, na dystrykcie Polskim 1. Za każdym razem, gdy wręczy komuś klucze, będzie zmieniał lokację, aby wyrównać szanse. Kolekcjoner będzie się wyróżniał jak Abbysal, a u jego boku biegać będzie Mini Aatxe. Tag jego gildii to [GWpl].
Przed nami także weekend z podwójnymi punktami Balhtazara i fame na Heroes Ascent. Także nagrody ze skrzyni w Hall of Heroes będą podwojone. Standardowo event startuje w piątek o 21.00, a zakończy się w poniedziałek o 9.00.
NC Soft zaktualizowało także pewne umiejętności.
Zabójca
- Heart of Shadow – działanie zmienione na: ‘Zostajesz uleczony o 30..150 życia i wykonujesz krok cienia do pobliskiego miejsca od wybranego wroga’
- Shadow Fang – dodano efekt opóźnienia po użyciu (after-cast)
- Vipers Defense – działanie zmienione na: ‘Wszyscy pobliscy (adjacent) wrogowie zostają zatruci na 5..20 sekund i wykonujesz krok cienia pobliskiego miejsca od wybranego wroga’
Elementalista
- Mirror of Ice – działanie zmienione na: ‘Przez 5 sekund plus 3 dodatkowe za każdy poziom zapasu energii (energy storage), zadajesz dodatkowe 5..35 obrażeń od zimna za każdym razem, gdy używasz klątwy z magii wody’
- Steam – działanie zmienione na: ‘Wybrany wróg otrzymuje 5..50 obrażeń od zimna, jeżeli wróg płonie, umiejętność powoduje oślepienie na 5..10 sekund’
Mesmer
- Illusionary Weaponry – zmniejszono koszt energii do 5
Mnich
- Castigation Signet – zwiekszono czas odnawiania do 20 sekund
- Peace and Harmony – zmniejszono czas trwania do 1..3 sekund, zwiększono czas odnawiania do 12 sekund
- Word of Healing – zmniejszono leczenie podstawowe do 5..100, zwiększono leczenie warunkowe do 30..115
Nekromanta
- Foul Feast – zwiększono czas odnawiania do 5 sekund
- Lingering Curse – zmniejszono redukcję leczenia do 20%
Łowca
- Hunters Shot – działanie zmienione na: ‘Jeżeli atak trafi, twój cel krwawi przez 3..25 sekund’
- Melandrus Shot – działanie zmienione na: ‘Jeżeli atak trafi, twój cel krwawi przez 5..25 sekund. Jeżeli trafisz poruszającego się lub powalonego wroga, cel otrzymuje +5..25 obrażeń i jest okulawiony przez 5..15 sekund’
- Keen Arrow – zmniejszono obrażenia warunkowe do 5..25
Rytualista
- Protective Was Kaolai – zwiększono czas odnawiania do 25 sekund
PvP
Mnich
- Strength of Honor – zmniejszono obrażenia do 1..5
- Aegis – zmniejszono czas rzucania do 0.25 sekundy; działanie zmienione na: ‘Przez 1..3 sekund wrogie ataki i zaklęcia z celem ‘wybrany inny sojusznik’ nie udają się’
Wojownik
- Warriors Endurance – ta umiejętność jest teraz postawą
PvE
Krasnoludy
- Low Blow – działanie zmienione na: ‘Zadajesz wybranemu wrogowi 45..70 obrażeń. Jeżeli wróg jest powalony, otrzymuje dodatkowo 30..50 obrażeń i cierpi na pękniętą zbroję przez 14..20 sekund’
Umiejętność frakcji
- Elemental Lord – działanie zmienione na: ‘Przez 40..60 sekund twoje atrybuty elementalisty są zwiększone o 1, otrzymujesz 1 energii za każde 10 poziomów zapasu energii (energy storage) i jesteś leczony za 100..300% kosztu energetycznego każdego czaru, którego użyjesz’
- Summon Spirits – zmniejszono czas odnawiania do 5 sekund
Mesmer
- Fragility – ta umiejętność działa również na sąsiednich (adjacent) wrogów
Mnich
- Strength of Honor – zwiększono obrażenia do 5..25
Awangarda
- Tryptophan Signet – nie wymaga już zasięgu dotyku
Naprawione błędy
- Naprawiono błąd wyświetlania nazwy zwierzaka w niektórych językach
Różne
- Master Architect Gunther w Fort Aspenwood teraz niszczy wszystkie ‘bezpańskie’ miniony w zasięgu słuchu
- Agent Xunlai i schowek znajdują się teraz również w Menażerii Zaishen
- Ai Tei [Kupiec] przybył do Great Temple of Balthazar
- Moss Spiders i Black Moas rosną prawidłowo w czasie ewolucji
- Dopasowano ilość punktów dyshonoru przydzielaną przez system