Serwis The Codex Forums zamieścił na swojej stronie nowy nieoficjalny patch do gry Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi, który uaktualnia ją do wersji 081229.
Przez długi czas Arcanum było postrzegane jako jeden z najbardziej zabugowanych RPG'ów. Mimo że w internecie krążyło kilka łatek, większość z nich była kiepsko zrobiona i niekompatybilna z innymi. Potrzebny był patch, który byłby kompletny i przetestowany.
Zdecydowałem się zaangażować w taki projekt. Przechodziłem grę wielokrotnie, poprawiając wiele bugów, luk i niezgodności. Jednakże jeden człowiek nie znajdzie wszystkich bugów samodzielnie. I tu właśnie potrzebuję was, a konkretniej waszych raportów o błędach. Wskażcie mi co jest złego w grze, a ja to naprawię.
Jednakże wiedzcie, że w projekcie tym nie będę dodawał żadnych nowych materiałów do gry, ani zmieniał równowagi. Chcę tylko doszlifować tą produkcję.
Pracuję sam nad tym projektem, ale chętnie powitam nowych współpracowników.
I jeżeli zastanawiacie się kim jestem – wieloletnim fanem gry. Gdy zdecydowałem ruszyć ten projekt, spędziłem sporo czasu na poznawaniu wszystkich ciekawostek gry. Była to długa droga, lecz teraz zgromadziłem wszelkie niezbędne informacje o grze i w tym także podstawy silnika i większość formatów plików.
Patch składa się z kilku modułów:
- Podstawowe Dane – patch sam w sobie.
- Poprawki mapy miasta – jej poprawki w pierwotnej jakości. Zbyteczne, jeżeli używasz HQ Townmaps' Pack.
- Dodatkowe materiały – ten moduł głównie przywraca usunięte przez twórców materiały i dodaje kilka rzeczy, które przywracają logikę grze. Więcej tutaj.
- Pierwotny Model Bedokaan – przywraca pierwotny model i portret jaszczurów (próbki poniżej).
Dodatkowo patch zawiera jeszcze kilka modułów, poprawiających rozgrywkę. Obecnie są to High Quality Townmaps i High Quality Music. Więcej informacji o patchu tutaj.