[MA1] Mass Effect

A ja tam uwielbiałemsposób w jaki mówił i zachowywał się garrus. Brawa dla aktora

"Fighting a rogue agent with billions of lives at stake and no regulations to get in the way? I'd say that beats C-Sec."
Sposób w jaki to mówi bardzo mi pasi
Odpowiedz
Może i Garrus jest intergalaktycznym pimpem, ale i tak nie dosrasta do pięt Joker'owi XD.
Odpowiedz
Czyli co myślicie, warto zagrać? Bo jeszcze się nie zdecydowałem do końca, zamierzam kupić, ale zasięgnę waszej rady
Three Rings for the Elven-kings under the sky,
Seven for the Dwarf-lords in their halls of stone,
Nine for Mortal Men doomed to die,
One for the Dark Lord on his dark throne
In the Land of Mordor where the Shadows lie.
One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all and in the darkness bind them
In the Land of Mordor where the Shadows lie.
Odpowiedz
Ponoć nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi...
Powiedzmy tak: Mass Effect pochodzi od studia BioWare. BioWare w branży jest uważany za zbawców cRPG. Jakieś pytania?
ME jest nowy, niecodzienny, zrywa z tym cholernym stwierdzeniem, że jak cRPG to musi być fantasy. Jeśli potrafisz przełknąć monotonne sub-questy na rzecz świetnej fabuły, genialnych postaci, mistrzowskiego voice-actingu i często zabawnych dialogów - MUSISZ kupić. Nie ma innej drogi.
Odpowiedz
Oczywiście że potrafię, dzięki za odpowiedz, nie pozostaje nic innego jak nabyć
A co do Bioware to się zgadzam, Póki Bioware robi takie gierki jak np. KotOR to będzie w co grać, zwłaszcza, że inne firmy, chcąc dotrzymać kroku będą też się starać tworzyć nowatorsko
Three Rings for the Elven-kings under the sky,
Seven for the Dwarf-lords in their halls of stone,
Nine for Mortal Men doomed to die,
One for the Dark Lord on his dark throne
In the Land of Mordor where the Shadows lie.
One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all and in the darkness bind them
In the Land of Mordor where the Shadows lie.
Odpowiedz
Przeszedłem już kawałek gry i mogę trochę skomentować

I To co mnie się nie podoba:

Gra jest troszkę "niedorobiona" ... Strasznie denerwuje mnie jazda po planetach tym śmiesznym pojazdem heh (już pomijam fakt że jest zero realizmu)
Mało jakby to ująć eee różnorodności? Chodzi mi o to że większość budynków ma taki sam rozkład ... planety praktycznie to samo tylko kolorystycznie są inne ...
Szkoda też że nie ma możliwości przełączenia na towarzysza :]

II To co mnie się podoba:

Jak już wcześniej pisałem jest to tworzenie postaci, możliwość wyboru przeszłości etc ... Ciekawa jest walka (dość oryginalne jak na RPG ) ,
fabuła (choć nie wciągnęła mnie jak np. w NWN). Podoba mi się też "Leksykon" i parę innych rzeczy heh

Jak sobie coś przypomnę to jeszcze dopisze


[Dodano po 7 minutach]

BTW Mam taki mały problemik
Gdy wyskakuje to wczytywanie z hmm tą kuklą obracająca się (nie wiem jak to sie nazywa) to czasami po prostu się wiesza -_-
Ma ktoś pomysł dlaczego i co z tym zrobić ??


[font="Arial"]"Największą mądrością i siłą jest uznanie siły drugiego człowieka. Jedynie słabi poszukują w innych słabości"[/font]
Odpowiedz
No cóż, BioWare był popędzany deadline'em, jak każdy developer. Ale czuję, że przy ME2 to się zmieni. Albo po prostu mam taką nadzieję...
Leksykon to fajna rzecz, ale lektor potrafi wkurzać. W obu wersjach...
Ta śmieszna obracająca się "kulka" nazywa się Mu Relay (Przekaźnik Mu) XD. A mi się nie wiesza. Jakby mi się wieszało, to znaczyłoby, że mi płyta w czytniku Xboxa wybuchła. Sposób: zwolnij może trochę miejsca na dysku? Przeinstaluj ME? Poczekaj trochę dłużej? Napisz na ME Community o swoim problemie? Ew. napisz do Bravo.
Odpowiedz
Grafike itd juz ustawilem na minimum zeby sprawdzic czy ma to jakis zwiazek ale caly czas to samo
Na dysku mam 20gb ... Musze spróbować jeszcze przeinstalowac zobaczymy ...


[font="Arial"]"Największą mądrością i siłą jest uznanie siły drugiego człowieka. Jedynie słabi poszukują w innych słabości"[/font]
Odpowiedz
Oh oh oh! Ja mam pytanie! Ja mam pytanie!
Tak się zastanawiałam, czy PCtowa wersja ME zawiera może dodatkowy content "Bringing Down the Sky"? Do konsolowej wersji można sobie dociągnąć go przez usługę Xbox Live Marketplace. I tak sobie pomyślałam, czy wersja na komputery osobiste nie została na miejscu o tego add-ona wzbogacona...
Odpowiedz

Cytat

Tak się zastanawiałam, czy PCtowa wersja ME zawiera może dodatkowy content "Bringing Down the Sky"? Do konsolowej wersji można sobie dociągnąć go przez usługę Xbox Live Marketplace. I tak sobie pomyślałam, czy wersja na komputery osobiste nie została na miejscu o tego add-ona wzbogacona...


Tak dobrze to nie jest Można co prawda dociągnąć za darmo z Internetu z oficjalnej strony BioWare, lecz jest pewien haczyk Dodatek jest kompletnie nie kompatybilny z naszą rodzimą wersją. Trzeba czekać, aż CDP z łaski swojej zajmie się tą sprawą, ale oni mają to chyba gdzieś :'d
Odpowiedz
Moment? Content nie jest kompatybilny nawet z pełną angielską wersją?
Odpowiedz

Cytat

Moment? Content nie jest kompatybilny nawet z pełną angielską wersją?


Z wersją CDP - Tak.
Z wersją EA - Nie.

Proste. To cena za brak SecuRoma
Odpowiedz
Nie czujesz tej ironii...?
Ale to też jest śmieszne. Żeby ściągnąć BDtS z XBL Marketplace trzeba za to płacić... w GamerPoints. Co prawda waluta z tego nijaka, ale zawsze trzeba zapłacić. No, trzeba jeszcze być podłączonym do XBL, ale to inna historia...
Odpowiedz
Dla mnie ME to była bomba.

Gra na pewno była "niedorobiona", ale poboczne planety można wszystkie minąć jak ktoś nie lubi takich prostych siepanek z jakąś króciutką historią wychodzącą z kilku zaliczonych lądowań. Prędzej można IMO powiedzieć, że ME była trochę za krótka - a wydłużające ją poboczne planety niedorobione.
Ja tam zawsze zwracam uwagę na takie rzeczy jak konsekwencja i spójność. Wielu osób to zupełnie nie interesuje - ich sprawa. Jednak ja jak np w takiego KoTORa gram to mnie aż oczy od mrużenia bolą. Co chwila trzeba je przymykać, żeby "nie zobaczyć" rażących niekonsekwencji, "nielogizmów". ME pod tym względem wypada wyśmienicie. Właściwie tylko robienie z Krogan uberproblemu wydawało mi się mocno naciągane (teraz kiedy są jeszcze dwie ważne rasy w grze z dużymi flotami Kroganie nawet jakby ich ktoś wyleczył będą rasą najemników do abordażu i walki planetarnej a nie zagrożeniem...). Przy prawie każdym wałku z KOTORów to jest nic.
Wogle dialogi, questy, rasy... wszystko jest zrobione z jakimś takim wyczuciem, balansem. "Tak mogłoby być" a nie "fajna bajka" (oczywiście do pewnego stopnia).
Zresztą za spójność i konsekwnecję wyznaję GRR Martina.

SPOILER ALERT SPOILER ALERT !!!
Nawet kumple Soverigna są całkowicie w porządku, mimo że można w pierwszej chwili pomyślęć "oho znowu zgroza zagrażająca całemu życiu w galaktyce!". Można sobie wyobrazić, że np x lat temu doszli do Mass Relay'i albo kupili/ukradli ten tech jakiejś innej rasie ze swojego czasu. Później podporządkowali sobie biologicznych (wszystko jedno czy przez setki lat czy w kilku decydujących bitwach) i "pozamiatali" galaktykę. Jednak, okazało się, że ich rozwój się zatrzymał. Nie są w stanie już nic wymyślić i stworzyć. Bardzo wydajne, ale ciasne oprogramowanie - którym tak naprawde są i którego nie mogą zmienić nie niszcząc się przy okazji - jest niezbyt kreatywne. Zamiast stagnacji wybrali "hodowlę" biologicznych. Pułapka (swoją drogą bardzo rozsądna, o dziwo, zazwyczaj w takich miejscach jest plot hole) została zastawiona, życie "zasiane" i wycofali się. Monitorują co się dzieje, ponieważ uderzyć muszą w precyzyjnie dobranym momencie - kiedy biologiczni stworzą coś wartego łupienia, ale jednocześnie zanim staną się zbyt silni.
A to jest tylko moje wyjaśnienie, być może gorsze od tego co wymyślili autorzy i co ukaże się za jakiś czas.
SPOILER ALERT SPOILER ALERT !!!

BTW KOTORy też mi się fajnie grało - ale to były głupiutkie naparzanki.
Odpowiedz
SPOILER
Uwaga spoiler!:

Właściwie to do samego końca nie dowiedzieliśmy się dlaczego Reaperzy niszczyli życie organiczne. Może dlatego, że sami zostali przez meatbagów stworzeni i teraz po prostu mszczą się za swoją marną egzystencję... mam nadzieję, że 2-ka rzuci trochę więcej światła na to... bo mnie to mierzwi.[color=red]
---[/color]
Odpowiedz
Ależ było wyjaśnione. Znaczy była to raczej teoria powiedziana przez pewną dziwaczna postać I teoria owa mówiła ze kierują się oni logiką której nie mozemy zrozumieć. Nie powiedział że "Nie rozumiemy jej, ale może kiedyśtam zrozumiamy". Powiedział że nie możemy jej zrozumieć. I tej wersji ja jej trzymam. Lem pisał dobre opowiadanie o inteligencji solarnej. Zasadniczo oni do nas to jak my do mrówek - nie ma pomiędzy nami dialogu ani rozumienia. nie można szczerze powiedzieć abyśmy ich nie lubili lub lubili. Ale po prostu czasam isie jakas zgniecie I nie szuka sie w tym logiki.


[pS Atis wex mi napisz pmkę jak tak ładnie wyciemniać spoilery, zwłaszcza na szarym tle ;D]
Odpowiedz
SPOILER
Uwaga spoiler!:

Wiesz, Vigil był VI Protean, oni też nie wiedzieli czemu Reaperzy im wtłukli, dlatego tłumaczą się "logiką, której nie możemy zrozumieć". Jak na mój gust to on jak dobry polityk - lał wodę XD.[color=red]
---[/color]
Odpowiedz
Grę przeszedłem raz, planuję drugi. Główny wątek jest znakomity, wciąga niesamowicie. Te rozmowy... Są do tego stopnia dobre, że gdy raz matka weszła do pokoju w trakcie gry to rzuciła pytaniem "co za film oglądasz?". wątki poboczne nie są aż tak dobre. Schematyczne planety, podziemia, zdarzenia troszkę mnie zawiodły, ale i tak lądowałem wszędzie, gdzie mogłem i odkrywałem co się dało.

SPOILER
Uwaga spoiler!:

Jedyne, na czym się odrobinkę zawiodłem to końcówka, gdy już rozwalimy drugie wcielenie Sarena. Oglądam cutscenkę, jak to Shepard niby ginie. Myślę: "naprawdę zajebiste, czapki z głów panowie z Bioware". Ale jednak przeżywamy i wtedy pojawił się mikroskopijny zawód. Przez to gra jest zajebista z minimalnym - [color=red]
---[/color]
Odpowiedz
Heh Strażnik jakby Shepard zginął to by nie mieli bohatera do 2 części :D:D


[font="Arial"]"Największą mądrością i siłą jest uznanie siły drugiego człowieka. Jedynie słabi poszukują w innych słabości"[/font]
Odpowiedz
Wiesz Strażnik, przecież
SPOILER
Uwaga spoiler!:

Shepard solennie obiecał/a, że pozbędzie się reszty Reaperów.[color=red]
---[/color]
BioWare zapowiedziało, że w dwójce gramy nadal Shepard/em. Zastanawiam się jak dialogowo rozwiążą wybory, których dokonywaliśmy podczas gry (wątek romansowy i główne decyzje na Virmire i pod koniec, na Cytadeli). Cóż, jakoś dadzą radę, to wiemy napewno, po prostu mnie ciekawi jak to będzie wyglądać... 8D
Odpowiedz
← Mass Effect

Mass Effect - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...