W nawiasie podano kod. W razie problemów z odszukaniem można po prostu pytać w tym temacie. Miłego kolekcjonowania
A
Adjatha Wysysacz +2 ("SW1H35") => musimy dostać się do więzienia w Innym Wymiarze (poprzez portal w Dzielnicy mostów - patrz zadanie Haer'dalisa) Miecz wypada z kambiona strażnika na wschodzie.
Albruin +1 ("SW1H34") – tylko kod.
Amulet Mistrza Harfiarzy ("AMUL28") => Ma go Imix na północnym-zachodzie drugiego poziomu kryjówki Yaga-Shury w Maszerujących Górach.
Amulet Seldarine ("AMUL27") => nagroda Ellesime za uratowanie Suldenasselar. Dostaniemy go po pokonaniu w Piekle Irenicusa.
Amulet Szybkości Geparda ("AMUL26) => w Enklawie Sendai tuż po wejściu do niej kierujemy się na północ do koszar z wielką areną. Amulet ma przywódca grupy drowów.
Amulet blokowania czarów ("AMUL25") => musimy udać się do Podmroku, a potem skorzystać z wejścia do tuneli na południu, a więc na południe od wejścia, przy którym ratujemy Phaere wraz z Solaufeinem. Amulet ma obserwator tuż za wejściem.
Amulet metaczarów ("AMUL16") => pierwszy poziom lochów Irenicusa. Udajemy się do pokoju na północy mapy, obok portalu. Amulet jest w pokoju w skrzyni (uwaga na pułapkę)
Amulet mocy ("AMUL21") - da nam go Aran Linvail bez względu na to, czy zgodzimy się dla niego pracować czy nie.
Amulet ochrony +1 ("AMUL14") => wiele miejsc, np do kupienia: Targ Przygód u Ribalda na Promenadzie Waukeen, Namiot Dżinów Dao w Targowie, Arledian (Dom Gaelana w Dokach), Podziemia Firkraaga ("jeziorko" na pierwszym poziomie), zadania z Harfiarzami (Jaheiry)
Amulet ochrony przed trucizną ("AMUL22") – Wiedźma Adratha ( rakshasa Ihtafeer) w Gaju druidów w jej domku obok Wieży ogrów.
Amulet ochrony życia ("AMUL23") => jedna z nagród w Świątyni Lathandera pomyślne wykonanie zadania z Sir Sarlesem.
Amulet odporności na magię ("AMUL19") =>Zadanie z kultem Niewidzącego Oka. Schodzimy w Dzielnicy Świątyń do kanałów, potem do zapomnianego miasta. Niewidzące Oko zabijemy za pomocą różdżki szczelinowej. Przy nim ten amulet.
Amulet odporności na magię Kaliguna ("AMUL20") - Podmrok, miasto drowów Ust Natha, jeden z drowich handlarzy na platformie przy wejściu/wyjściu z miasta.
Amulet tarczy ("AMUL15") – Twierdza d'Arnise, skrzynia zabezpieczona pułapką (z Magicznym pociskiem) w Podziemiach (z TorGalem).
Amulet wilczej jagody ("AMUL18") – tylko kod.
Amulet z nefrytem ("AMUL17") =>Południowe tunele w Enklawie Sendai. W Cieniach Amn zostaje po zabiciu Miecza Mordenkainena.
Angurvadal +4 ("SW1H60") => ma go kapłan githyanki. Szukaj go w obozie na południowym-wschodzie (obok ich okrętu) Twierdzy Strażnika.
Angurvadal +5 ("SW1H61") => Ulepszona wersja tego powyżej. Cespenar w naszej Strefie Kieszeniowej potrzebuje do ulepszenia Płynnej rtęci z V poziomu enklawy Sendai (poziom, gdzie walczysz z przywódcą illithidów)
B
Beljuryl ("MISC6Z") =>kurczaki na Wzgórzach Umar - zadanie zleca nam Erlin; Podziemia Firkraaga, skrytka w jaskini z golemami (na północ od celi więziennej dziecka Garrena)
Belm +2 ("SW1H30") => Gaj druidów, Wieża ogrów, klocek siana.
Berło absorpcji ("RODS01") => Podmrok. Kupujemy i rzucamy czar Uwolnienie, aby uwolnić maga a następnie wykonujemy dla niego zadanie.
Berło dostojnej potęgi ("RODS02") – Miasto Grot, np. w Skarbcu Sahuaginów. Nagroda Króla Ixilthetocala za wykończenia rebeliantów i księcia w Podwodnym mieście (musimy się zgodzić, aby Saemon przewiózł nas statkiem a więc nie korzystamy z portalu do Podmroku w Czarowięzach).
Berło przerażenia ("RODS05") => dzielnica Bramy Miasta. Na parterze tawerny są ukryte drzwi - za nimi lisz. On ma berło.
Berło uderzenia ("RODS04") => Podmrok, miasto drowów Ust Natha, jeden z drowich kupców na platformie przy wejściu/wyjściu.
Berło zmartwychwstania ("RODS03") =>do kupienia u Ribalda na Targu Przygód na Promenadzie Waukeen ; Siedziba Mekratha (zadanie z uwolnieniem Haer'dalisa, wejście poprzez kanały w Dzielnicy Świątyń); Karthis al-Hezzar w Północnym lesie.
Bladozielony kamień Ioun ("HELM20") => jaskinia Pai'Na w Dzielnicy cmentarnej w Niższych grobowcach. Taki duży kopiec na południu mapy.
Bransolety Tzu-Zana ("BRAC26") =>Wypadają po zabiciu Draconisa - przed wejściem do Enklawy Abazigala.
Bransolety błogosławieństwa ("BRAC23") => Wykona je dla nas Cespenar z : Bransolet Paladyna ( I Poziom Twierdzy Strażnika, obok ducha bibliotekarza), 10 000 sztuk złota
Bransolety błyskawicznego uderzenia ("BRAC16") => Ma je książę kuo-toan w zachodnich tunelach w Podmroku, na zachód od miejsca, gdzie możemy wrzucić skażone kijanki.
Bransolety ochrony KP 3 ("BRAC15") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada Waukeen)
Bransolety ochrony KP 4 ("BRAC14") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód, nagroda Therndle Daglefodda za uratowanie syna z Pułapki na Dusze w Podmroku (ojca znajdziesz w mieście svirfneblinów)
Bransolety ochrony KP 5 ("BRAC13") => Zadanie Jaheiry z Harfiarzami, Dermin Courtierdale (pojawia się po raz 3 i ostatni)
Bransolety ochrony KP 6 ("BRAC03") => Gorch (sklepikarz w Gildii Mae'Vara); Xzar ; zadania Jaheiry z Harfiarzami (nawet 3 sztuki), Terminsel-Elminster; Wiedźma Umar; Tamorlin – czarodziejka Lorda Igena Tombelthena (zadanie z twierdzy łowcy)
Bransolety ochrony KP 7 ("BRAC02") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód, zadania Jaheiry z Harfiarzami i klątwą Barona (ma je jeden z magów w zielono-czarnych szatach); Rayic Gethras (ma dom w Dokach); Drakandros z wrogiej drużyny w Dzielnicy Mostów (obok wejścia/wyjścia), Turmijska czarodziejka (twierdza barda); Kapitan Elitarnych Gwardzistów w siedzibie kultu Niewidzącego oka (pod Dzielnicą Świątyń) ; Mekrath (uwolnienie Haer'dalisa , kanały pod Dzielnicą Świątyń)
Bransolety ochrony KP 8 ("BRAC01") => 2 sztuki w Więzieniu Sfer (jeden z Kapitanów więzienia, magiczka Niewolnik, mag Yuan-Ti przy wejściu).
Bransolety paladyna ("BRAC22") => Twierdza strażnika, poziom 1, skrzynia przy wejściu w pokoju po lewej.
Bransolety pętania ("BRAC11") => Ust Natha w Podmroku, skrytka w wieży Bractwa Wojowników.
Bransolety łucznictwa ("BRAC04") => Kopiec Trolla w Gaju druidów.
Brązowe pantalony ("MISCCB") => Kryjówka Abazigala, podarunek od drużyny Nanoca (Conana), jeśli wyśle się ich po Słupek oka gauta.
Brązowy kamień Ioun ("HELM27") => Więzienie w Saradush (trzeba "uwolnić" Zjawę, żeby się dostać do celi).
Brązowy róg Walhalli ("MISC3J") => Maheer - płatnerz na Promenadzie (ulepszony Srebrny , który znajduje się w Dzielnicy Mostów w jednym z domów na piętrze + Diament i 2000 złota).
Butla Ifrita ("MISC3C") => Taquee przed namiotem dżinów Dao w Targowie
Buty Elfów ("BOOT07") => miasto elfów (Suldaneselar), Dom Księżyca.
Buty Północy ("BOOT03") => Lochy Przytułku Czarowięzy, maszyna na mitrylowe żetony (kupimy je 5 sztuk).
Buty Zachodu ("MISC8J") => tylko kod lub mod Unfinished busines (Łowca Derrick w zadaniu od Valygara).
Buty szybkości ("BOOT10") => mitrylowa maszyna w lochach Czarowięzów (cena 15 sztuk). ma je też Renal Krwawy Skalp (Doki), niziołek złodziej tuż po wejściu do Więzienia sfer; Illasera (początek ToB); Księgarz Łazarz w Saradush/Amkhetran.
Buty eteryczności ("BOOT11") => Miasto Grot (podwodne miasto), skrzynia chochlików.
Buty gorgony ("BOOT12") => Carras w Jaskini przemytników w Amkhetran.
Buty przemieszczania ("BOOT08") => tylko kod, nieupuszczalną wersję posiada Chaos (zadanie druida z Lorenem) lub mod Battles (Pieszczoch Lloth w Domu Jael'lat).
Buty ukrycia ("BOOT02") => Gildia Mae'Vara na 1 piętrze razem z dowodami; Samuel Grzmotobek – jeśli mamy w drużynie Mazzy.
Buty uników ("BOOT04") => Reti, jeden z porywaczy z Dzielnicy mostów z zadania Tirdira z Dzielnicy Cmentarnej.
Buty uziemienia ("BOOT05") => Pan Świtu Kreel w Świątyni Lathandera w Dzielnicy Świątyń; Bolumir od Tempusa w Twierdzy d'Arnise (po przyjęciu go jako kapłana z zadania w twierdzy wojownika); mitrylowa maszyna na żetony w Przytułkowych lochach (10 sztuk).
Buty +50% do odporności na zimno => mitrylowa maszyna (patrz wyżej, cena to 5 sztuk)
Buty +50% do odporności na elektryczność => patrz wyżej (10 sztuk)
C
Cep bojowy Wieków +3 ("BLUN14") => do zrobienia w kuźni w twierdzy d'Arnise, jeśli mamy 3 głownie (kwas, ogień, chłód).
Cep Bojowy Wieków +5 ("BLUN30") =>broń powyżej ulepszy nam chochlik Cespenar w naszej Strefie Kieszeniowej (Kulę Elektryczności znajdziesz w Kryjówce Abazigala, Kulę trucizny na II poziomie Twierdzy Strażnika, w sadzawce).
Ciemne piwo Baalor De'Traniona ("MISC97") – Gildia Złodziei Cienia w Dokach (w skrzyni koło Renala); Wzgórza Umar i Min Minling.
Ciemnoróżowy kamień Ioun ("HELM19") – Lochy Przytułku, pojawia się za rozwiązanie zagadki (trzeba powkładać przedmioty w odpowiednie posągi).
Cięciwa Gonda ("COMPON10") – Kapitan Egeissag w Kryjówce Sendai (pojedynek wedle woli obserwatora), potrzebna do ulepszenia Kuszy Ognistych Zębów/Łuku Mrocznego Ognia albo długiego łuku Taralash.
Cięciwa do łuku Gesena ("BOW19B") – 2 poziom Lochów w przytułku, komnata z 3 golemami (glinianymi). To fragment artefaktu (Łęczysko Łuku - piwnica Garbarza Reijeka, Dzielnica Mostów), który zrobi dla nas Cromwell (mieszka on w domu w zachodniej części Dzielnicy Portowej).
Ciężka kusza celności ("XBOW03") – Kapitan Elitarnych Strażników w siedzibie Kultu Niewidzącego Oka pod Dzielnicą Świątynną.
Ciężka kusza spalania +1 ("XBOW14") – Ribald (kupiec, Targ Przygód, Promenada)
Crom Faeyr ("HAMM09") => zrobi nam go Cromwell, składniki np. tutaj.
Cudowne rękawice ("BRAC25") =>wykona je dla nas Cespenar. Składniki : Rękawice Barda (Twierdza Strażnika, poz. 3, pokój Yakamana), diament (losowe lokacje, wiele miejsc), Kamień łotrzyków (wiele miejsc), rubin, szmarag, szafir (wszystkie pojawiające się losowo) + 10 000 złota.
Czarna Brzytwa ("MISCBC") – Uwięziony geniusz w Piekle (próba chciwości), można mu ją ukraść, bądź po odmowie zabić kodem i zabrać miecz
Czarna mgła +4 ("HALB06") – można zdobyć przy wymianie za Smocze jaja z Pomniejszym Lordem Demonów w Ust Natha podczas Rytuału Matki Ardulace (wymagany "zły" charakter).
Czaszka śmierci ("HELM17") => w Podmroku uwalniamy Vithala (rzucamy zaklęcie Uwolnienie) i wykonujemy zadanie dla maga (ochrona przed bestiami z portalów), ale przyciskamy maga aż w końcu zabijamy dla czaszki.
Czerwona mikstura ("POTN15") – tylko kod.
D
Duma legionu +2 ("PLAT15") – nagroda w Twierdzy Paladyna (D'Arnise) za zadanie.
Dzienna Gwiazda ("SW1H31") – Bramy Miasta, ukryta krypta w gospodzie "Pod Krzywym Żurawiem", w zamkniętej skrzyni w krypcie (uwaga na lisza).
Długi łuk celności ("BOW07") – tylko kod lub aPack (mod).
Dębinowy Pierścień ("RING43") – Kapłan Waukeen koło świątyni Waukeen w Amkhetran - należy obronić kapłana przed mnichem. Za darowiznę dodatkowo +1 do reputacji. Pierścień można ulepszyć Łzą Nimfy (opuszczona świątynia kapłanki Nyalee)
E
Elfia kolczuga ("CHAN12") – Targowo, Lord Skarmaen Alibakkar (Targowo); elfy w Suldanesselar; drowy przed wejściem do Kryjówki Sendai; Haer'dalis, Imoen po przywołaniu w sferze kieszeniowej;
Elfia kolczuga +1 ("CHAN13") => Aran Linvail (Doki); Elhan (Wyjście z Podmorku); elfy w Suldanesselar; drowy przed wejściem do Kryjówki Sendai; Thelynn'ss i drowy na arenie w Kryjówce Sendai; Kapitan Erelon w Amkhetran; Dowódcy najemników w Amkhetran;
Elfia kolczuga Aslyferunda +5 ("CHAN19") => wykona ją dla nas Cespenar z naszej Strefy Kieszeniowej. Potrzebujesz: Kolczuga Pieśniarza Klingi +4 (Suldanesselar, trzeba wyjść na polanę wyjściem z miasta na północnym- zachodzie, ma ją smok Nizidramanii'yt), Zwój Ochrony przez Zwykłymi Broniami (wiele miejsc, od biedy sklepikarz w Saradush/Amkethran).
F
Figurka Shakti ("FIGURE01") => Saradush, ma ją Kiser Jhaeri (nie ufać mu i uwolnić Ardica, potem zabić Kisera)
Figurka czarnego pająka ("MISC3E") – Pai'Na, druidka w Jaskini w Niższych grobowcach pod Dzielnicą Cmentarną
Figurka księżycowego psa ("MISC7T") => Nagroda od Mairyn z twierdzy Łowcy za wykończenie Umar (ostatnie zadanie).
Figurka złotego lwa ("MISC3D") – Nagroda od Ducha gaju z twierdzy druida za zadanie z Lorenem (ostatnie zadanie).
Fioletowa mikstura ("POTN16") – tylko kod.
Furia Niebios ("SW1H51") – Koshi w Dzielnicy Świątyń w Strzeżonym budynku (na piętrze).
Futerał Obfitości +1 ("QUIVER02") => I poziom Twierdzy Strażnika, na półkach z pułapkami.
G
Gniazdo żmij ("DART05") => skrzynia zabezpieczona pułapką (z Zapalającą chmurą) w Strzeżonym budynku w Dzielnicy Świątyń; Ribald (Targ Przygód, Doki) w 6 rozdziale.
Gram Miecz Żalu =>wykona go Cespenar z naszej Strefy Kieszeniowej. Potrzebuje: Miecz Żalu (Kryjówka Abazigala, Abazigal), Serce Potępieńca (Enklawa Sendai, przy liszu Odamaronie) + 5 000 złota.
Gwiazda Burzy +3 ("BLUN28") – to wekiera, nie maczuga; Maszyna Luma Szalonego w Twierdzy Strażnika (kombinacja to: trójkątny guzik, zielone pokrętło, średnia dźwignia).
Gwiazda Burzy +5 ("BLUN29") => ulepszona powyższa broń. Cespenar potrzebuje do ulepszenia: Ruda Gwiezdnego Kamienia (Saradush, piwnice kupca Kistera, tam gdzie znajdziesz Ardica) + 5 000 złota.
Gwóźdź Ixila +4 ("SPER11") – test wytrzymałości na V poziomie Twierdzy Strażnika (jeziorko w jaskini Orków). Możliwe ulepszenie, wymaga dodatkowo: Kolec Ixila (zmiennobarwny demon z II poziomu Twierdzy Strażnika - to ten w klatce) + 5 000 złota.
H
Halabarda +2 Ostrze Zmierzchu ("HALB08") – Ciemny Patryk w Ruinach Świątyni (obok ołtarza).
Halabarda +4 Fala ("HALB09") =>Wykona ją Cromwell. Wymagania.
Halabarda Harmonium ("WA2HALB") => Deidre na Targu Przygód (Promenada). Musisz mieć zainstalowanych dodatkowych sprzedawców z płyty bonusowej do BG2, albo mieć moda.
Harfa Azlaera ("MISC3N") => nagroda w twierdzy barda (przy sukcesie przedstawienia).
Harfa Dysonansu ("MISC3M") – Siedziba Mekratha (pod Dzielnicą Świątyń), w ołtarzyku zabezpieczonym pułapką (z Okropnym zauroczeniem).
Harfa Methilda ("MISC3O") – Wschodnie tunele w Podmroku, skrytka (x=3029, y=920).
Harfa Pandemonium ("WA2HARP") – Deidre (patrz Halabarda Harmonium).
Hełm Baldurana ("HELM07") => lochy Irenicusa, I poziom, pokój na wschód od portalu między portalem a driadami.
Hełm Kiela ("HELM14") => kod lub mody Tactics i ulepszony Północny Las.
Hełm Skały ("HELM31") => przy ciele ognistego olbrzyma w Komnacie ognia na drugim poziomie Twierdzy Strażnika. Cespenar może go ulepszyć. Potrzebuje do tego rogów - oba w Twierdzy Strażnika (jeden w skrzyni, w komnacie czarodzieja lodu, na II poziomie Twierdzy Strażnika, drugi - ma go lodowy gigant, na II poziomie Twierdzy Strażnika). Do ulepszenia wymagane jeszcze wyłożenie 5 000 złota.
Hełm Vhailora ("WA2HELM") => sprzedaje go Deidre (patrz Halabarda Harmonium).
Hełm chwały ("HELM03") => Strażnik Telwyn w Świątyni Helma w Dzielnicy świątyń, nagroda za zadanie z Sir Sarlesem.
Hełm infrawizji ("HELM05") => Lochy Irenicusa, poziom I (w okrągłej sali z otiagiem).
Hełm ochrony ("HELM04") => Maferan z drużyny od Furii Niebios (Strzeżony budynek w Dzielnicy Świątyń), Kula sfer – komnata lodu przed wejściem do rdzenia mocy, lub mod Tactics: Rytuał.
Hełm ochrony przed urokami ("HELM06") => Draug Fea z drużyny Kanałach (pod Dzielnicą Świątyń), Posiadłość Galvareyów w Dokach – skrytka z okiem, Świątynia Lathandera, Olaf Rassmusen z drużyny mającej Furię Niebios (Strzeżony budynek w Dzielnicy Świątyń).
Hełm przeciwnego charakteru ("HELM02") – tylko kod.
Hełm świetlistości ("HELM16") => Ribald (Targ Przygód, Promenada) w 6 rozdziale.
I
Ilbratha +1 ("SW1H26") => Jermien w swoim domu na Wzgórzach Umar (nagroda gdy obronimy go przed jego własnym dziełem).
J
Jadeitowy ogar ("MISC3F") => tylko kod.
Jhor Krwawiący +2 ("SW1H38") => Szaleniec Aganalo z Maszyny uwięzionych dusz w Podmroku.
Jęzor ognia ("SW1H24") => Dalok w Gaju druidów (przed wejściem do samego gaju, z obstawą).
K
K'logarath +4 ("AX1H16") => sprzeda nam go Carras w Jaskini przemytników w Amkhetan.
Kamień Wong Fei's Ioun ("HELM34") => wypada z ciała samej Sendai (w Kryjówce Sendai).
Kamień z duszą Malli ("AMSOUL01") => ma go Vongoethe w Jaskini umarłych w Amkhetran. Możemy go potem zwrócić lub użyć (dla złych postaci).
Kaptur Złodziei ("HELM29") – nagroda od Ka'rashura za zabicie i przyniesienie serca Tahazzara, albo na odwrót zabijamy Ka’rashura, zabieramy jego serce i przynosimy je Tahazzarowi, III poziom Twierdzy Strażnika.
Kaptur Złodziei ("HELM30") = > ulepszony ten wyżej przez Cespenara. Poza samym kapturem wymagane: Pierścień niewidzialności (wiele miejsc, np. ma go lisz - patrz zdobycie Dziennej Gwiazdy), antidotum (przedmiot losowy)+ 10 000 złota.
Karmazynowa kolczuga +5 ("CHAN11") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada) w 6 rozdziale.
Karsomir +5 ("SW2H10") => po zabiciu Firkraaga (zadanie Garrena ze Wzgórz Wichrowych Włóczni).
Karsomir +6 ("SW2H19") => ulepszona przez Cespenara wersja powyższego. Potrzebujemy poza mieczem także: Oko Tyra (Enklawa Sendai, przy liszu Odamaronie) + 5 000 sztuk złota.
Katana +2 ("SW1H55") – Niższe grobowce (pod Dzielnicą Cmentarną) , skrzynia w Krypcie Bodhi - też Dzielnica Cmentarna (obojętnie czy pracujemy dla niej czy nie); Komnata Arana (Doki) w 3 misji dla Bodhi; drowy przed wejściem do Kryjówki Sendai; Thelynn'ss i drowy na arenie w Kryjówce Sendai.
Klejnot z rękojeści Wyrównywacza ("SW1H54C") – Lochy Irenicusa poziom I (pokój na południe od driad - tak naprawdę to kopia pokoju Ellesime), skrzynia zabezpieczona pułapką (z Magicznym pociskiem).
Kij Tarana +4 ("STAF21") – Saladrex, smok z IV poziomu Twierdzy Strażnika (zejście do krypty smoka z podziemi githyjanek)
Kij Tarana +6 ("STAF22") => ulepszona przez Cespenara wersja powyższego. Poza Kijem potrzebujemy jeszcze Róg Roranacha - posiada go Gromnir, na II piętrze zamku w Saradush.
Kij Uderzania ("STAF05") => do kupienia od Bolumira (kapłan, który będzie chciał nauczać w naszej twierdzy - rzecz jasna należy się zgodzić), Świątynia Laathandera w Dzielnicy Świątyń, jeden z kupców w Targowie na rynku (ten wyglądający jak szlachcic).
Kij-wekiera ("STAF06") => ma go Haz (wysłany przez Złodziei Cienia w krypcie pod Dzielnicą Cmentarną); Pani Ada w Świątyni Talosa (Dzielnica Świątyń); Ribald (Targ Przygód, Promenada); Złodziej Cienia-Czarodziej (3 misja dla Bodhi).
Kij-włócznia +2 ("STAF07") => Xzar (zadanie Jaheiry z Harfiarzami); Rzezimieszek w Dzielnicy Mostowej (pojawia się w nocy obok Opuszczonego domu); Mag Yaga-Shury w jego obozie pod Saradush.
Klucz do kanałów ("KEY29") => ma go Tazok w Podziemiach Firkraaga (obok celi z dzieckiem Garrena).
Kolczuga Pieśniarza Klingi +4 ("CHAN16") – Czarny smok Nizidramanii'yt w Suldanasselar (wyjście na polanę na północnym-zachodzie).
Kolczuga Umarłych +2 ("CHAN03") => duegar Ilyich w Lochach Irenicusa (ten od żołędzi dla driad, w pomieszczeniu po bibliotece a przed kambionem).
Kolczuga błazna +4 ("CHAN10") – Mitrylowa maszynka na żetony w Lochach Przytułku (cena to 20 sztuk).
Kolczuga mrocznych elfów ("CLOLTH") – Służka Lloth (należy romansować z Viconią, służka pojawia się w losowej lokacji).
Kolec Ixila ("DAGG23") – Zmiennobarwny demon (ten w klatce) na II poziomie Twierdzy Strażnika.
Kolec Ixila +6 ("SPER12") => patrz Gwóźdź Ixila.
Kolec chochlika +3 ("DAGG13") – Łowca Nagród, niziołek złodziej tuż po wejściu do Więzienia Sfer.
Korzeń cierpienia ("BLUN10") – podarunek od Ducha gaju w twierdzy druida przed pierwszą misją.
Kostur Arundela ("WASTAFF") – Joluv "Pod Miedzianym Diademem" (bonusowy sprzedawca, patrz Deidre).
Kostur Gromu i Piorunów ("STAF13") => podarunek od Mistrza Verthana po pokonaniu Faldorn (Gaj Druidów), pokój Irenicusa (Czarowięzy).
Kostur Lasów +4 ("STAF14") – podarunek od awatara w Suldanesselar (po spełnieniu rytuału w świątyni).
Kostur Magów ("STAF11") = > ten kostur ma Layene - członkini Spaczonego Runu (znajdziesz ją w Dzielnicy Mostów po wejściu w portal przez drzwi jednego z domów na południe od domu Rijeka - trzeba mieć przy sobie Kamień Łotrzyków).
Kostur Mocy ("STAF12") – do wykonania przez uczniów podczas 3 zlecenia w twierdzy maga - Kuli sfer w Dokach.
Kostur Ognia +2 ("STAF17") – Kula sfer, Komnata ognia przed wejściem do rdzenia mocy.
Kostur Powietrza +2 ("STAF15") – Pan Niewolników w Więzieniu Sfer (demon).
Kostur Ziemi +2 ("STAF16") – Podmrok, Ust Natha, jeden z drowich sprzedawców.
Kostur bojowy +3 ("STAF08") – Czarnorynkowy kupiec, pojawia się w nocy koło Świątyni Ilmatera w Slumsach; Jayes na Promenadzie (pojawia się w nocy na wschodzie); kupiec w Targowie (ten wyglądający na szlachcica).
Kostur dowodzenia ("STAF09") – Wschodnie tunele w Podmroku (sala obok ten z głównym mózgiem).
Kostur kapłana +3 ("STAF19") – Świątynia Talosa w Dzielnicy Świątyń (Pani Ada); Saaadat – rakshasa, który pojawia się po zdemaskowaniu Ihtafeer (Gaj Druidów); Świątynia Umberlee w Brynnlaw; Diabelstwo z ekipy Aesgaretha w Twierdzy Strażnika na III poziomie; Nyalee w Opuszczonej Świątyni w Lesie Mir; Mag Errard w Saradush (na murach); Diabelstwo na III poziomie Twierdzy Strażnika.
Kostur leczenia ("STAF10") – Dzielnica cmentarna, grobowiec na południowym zachodzie.
Kostur szamana ("MISC5T") – Szaman koboldów w Kanałach "Pod Miedzianym Diademem" (Slumsy).
Kostur z Rynn +4 ("STAF20") - kupimy go od Ribalda na Targu Przygód (Promenada).
Kościana klinga +4 ("DAGG14") – Dom Qilue, kapłanki w Ust Natha w Podmroku (zadanie od aboletha).
Kościana maczuga +2, +3 przeciw nieumarłym ("BLUN23") – Lochy w Przytułku, pojawia się po włożeniu głowy trolla w komnacie z nimi (mówimy zjawie, że wpierw chcemy się przyjrzeć ołtarzowi).
Kołczan Obfitości +1 ("QUIVER01") – na I poziomie Twierdzy Strażnika we wschodniej sali, w skrytce.
Kołczan Obfitości +2 ("QUIVER03") => ten powyżej ulepszony przez Cespenara. Wymaga dodatkowo: Królewska Łza (kamień, losowo) + 10 000 złota.
Krasnoludzki młot +3 ("HAMM06") => znany już kupiec wyglądający jak szlachcic na rynku w Targowie.
Krążek z Netheril ("COMPON17") – Zmiennobarwny demon na II poziomie Twierdzy Strażnika (to ten w klatce).
Krążek z Netheril ("HELM28") => ten powyżej ulepszony przez Cespenara. Wymagane dodatkowo: Brązowy Kamień Ioun (patrz w tym spisie) + 5 000 złota.
Krótki miecz Maska +4 ("SW1H58") => do kupienia u Siostry Garleny przed wejściem do Twierdzy Strażnika.
Krótki miecz Maska +5 ("SW1H59") => powyższy ulepszony przez Cespenara. Chochlik potrzebuje do tego jeszcze: Serce Potępieńca (Enklawa Sendai, przy liszu Odamaronie) + 5 000 złota.
Krótki miecz ciosów w plecy ("SW1H10") => ma go Renal Krwawy Skalp na piętrze siedziby Złodziei Cienia w Dokach (nagroda za zadanie z Mae'Varem).
Krótki łuk Gesena ("BOW19") => szczegóły tutaj.
Księga Nieskończonych Czarów ("MISC3A") => Adept Perth w Brynnlaw (ma dom na północy wyspy, tuż obok ścieżki do Czarowięzów).
Kundan +2 ("SW1H25") – Niewolnica w Więzieniu Sfer (na wschodzie).
Kusza Necaradana +3 ("XBOW10") – nagroda smoczycy Adalon za uratowane Smocze jaja (leże Adalon w Podmroku, jaja w Ust Natha).
Kusza Nieszczęścia +4 ("XBOW13") – Wieża Deirexa, jeziorko w jego skarbczyku (Ust Natha, Podmrok, po kupieniu liny od Visaja po rozmowie z Matką Przełożoną Ardulace).
Kusza Ognistych Zębów +4 ("XBOW15") – Siostra Garlena (przed wejściem do Twierdzy Strażnika).
Kusza Ognistych Zębów +5 ("XBOW16") => ulepszona przez Cespenara wersja powyższej. Do ulepszenia potrzeba jeszcze: Cięciwa Gonda (Enklawa Sendai, kapitan Egeissag - pojedynek inspirowany przez obserwatora) + 5 000 złota.
Kusza Włos Olbrzyma +3 ("XBOW08") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada).
L
Lawendowy kamień Ioun ("HELM26") => Gromnir Il-Khan w swojej sali tronowej w Saradush.
Lazurowe ostrze ("AX1H10") – Bernard "Pod Miedzianym Diademem" (Slumsy) po wykonaniu zadania z Hendakiem.
Lekka kusza szybkości ("XBOW06") => Bernard "Pod Miedzianym Diademem" (Slumsy) po wykonaniu zadania z Hendakiem.
Lilarcor ("SW2H14") – nagroda za rozwiązanie zagadki/uwolnienie Lśniącego stawu w Kanałach "Pod Miedzianym Diademem" (Doki).
Lodowa gwiazda +4 ("BLUN35") – Gromnir Il-Khan - oczywiście w swojej komnacie w pałacu w Saradush.
Ludzka skóra ("LEAT22") – Dom Rejieka Grabarza, w piwnicy ,w łóżku.
Ludzka skóra +5 ("LEAT21") => ulepszona powyższa. Musimy udać się nocą na Wzgórza Umar i odnaleźć Faela obok gospody i podać mu hasło (Darcin Cole). Do ulepszenia potrzeba krwi srebrnego smoka (np. Adalon z Podmroku).
Ł
Łaska ocalenia +3 ("SHLD27") – nagroda Awatara (Amaunatora) za odniesienie Różdżki szczelinowej w Świątyni Zapomnianego Boga w Starych tunelach w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
Łuk Elfi Dwór +3 ("BOW12") – Twierdza d'Arnise (pierwsze piętro, komnata z golemami).
Łuk Many +4 ("BOW13") – Lasy Tethyru (SoA), jeziorko w jaskini.
Łuk Mrocznego Ognia +4 ("BOW20") – Kapitan Erelon – dowódca najemników z Amkethran.
Łuk Mrocznego Ognia +5 ("BOW21") => powyższy ulepszony przez Cespenara. Do ulepszenia chochlik potrzebuje dodatkowo: Cięciwa Gonda (Enklawa Sendai, kapitan Egeissag - pojedynek inspirowany przez obserwatora) + 5 000 złota.
Łuk Orłów ("BOW08") – kod.
Łuk Tansherona +3 ("BOW15") – Kupiec wyglądający jak szlachcic na rynku w Targowie; Cattie Brie z drużyny Drizzta (np: przy pierwszej podróży po wyjściu z Podmroku do Atkhatli).
Łuska Czerwonego Smoka ("PLAT18") = > tę zbroję wykona dla nas Cromwell.
Łuska Smoka Cieni ("LEAT19") => jak wyżej.
Łuski Ashena +2 ("CHAN17") – Krypta Bodhi (pod Dzielnicą Cmentarną), skrzynia zabezpieczona pułapką (z podwójną pułapką) – po Rozdziale 2.
Łuski Smoka Cieni ("SCALEB") – Smok Cienia w Ruinach świątyni (Thaxll'ssillyia).
Łuski białego smoka ("COMPON18") – w komnacie 11 (uwaga na pułapki), gdzie przebywa Demon Upiór z Niewolnikami na trzecim poziomie Twierdzy Strażnika.
Łuski czerwonego smoka ("SCALER") => Firkraag (sam zleca nam to zadanie "Pod Miedzianym Diademem" w Dokach; smok jest w podziemiach na Wzgórzach Umar - na III poziomie).
Łuski niebieskiego smoka ("COMPON19") – Abazigal w swojej Kryjówce w ToB.
Łza nimfy ("COMPON14") – w pojemniku przy schodach obok wschodniej ściany w Lesie Mir (to ta świątynia z wiedźmą Nyalee, która ugasi serce Yaga-Shury).
Łęczysko łuku Gesena ("BOW19A") – Dom Garbarza w Dzielnicy Mostów.
M
Maczuga +2 "Zgniatacz" ("BLUN24") – Dalok w Gaju Druidów (przed wejściem do Gaju, w tym kręgu z kolumn).
Maczuga +3 "Czarna Krew" ("BLUN22") => kupiec wyglądający jak szlachcic na rynku w Targowie.
Maczuga Wybuchu +3 ("BLUN26") – Ferrumach Rilmani – pojawiają się na V poziomie Twierdzy Strażnika po otwarciu jednej z pieczęci do siedziby Uwięzionego.
Maczuga Wybuchu +5 ("BLUN27") => powyższa ulepszona przez Cespenara, który do ulepszenia potrzebuje także: Pierścień odporności na ogień (wiele miejsc, np. księgarz Łazarz w Saradush) + 5 000 złota.
Malakar +2 ("SW1H45") – Troll w Lochach Przytułku (II poziom).
Maluszek - szmaciany miś ("MISC5L") – Llynis w jednym z pokoi w karczmie"Pod Miedzianym Diademem" (Slumsy).
Melodyjna kolczuga +3 ("CHAN15") – Aawil w Więzieniu Sfer (zaraz po wejściu do więzienia).
Miecz Arabane'a +2 ("SW1H27") – Suna Seni z jednego z losowych spotkań w mieście.
Miecz Baldurana ("WA2S1H") – Deidre na Targu Przygód (Promenada) - patrz Halabarda Haromonium.
Miecz Chaosu +2 ("SW2H16") – nagroda od geniusza (Maalaqa) w Lochach Irenicusa za oddanie Butli ifrita (I poziom, ukryte drzwi za pomieszczeniem z Ilychem a przed pułapkami i kambionem).
Miecz długi +2 "Varscona" ("SW1H06") – Cattie Brie (z drużyny Drizzta, np, przy podróżowaniu do miasta po wyjściu z Podmroku); Branet Al-Thon, William Reirrac i Nerit, paladyni przysłani przez prałata do walki z Bodhi w Rozdziale 6; elfy w mieście elfów (Suldanesselar); Torba przechowywania na początku Tronu Bhaala (zależy od klasy).
Miecz oburęczny +3 "Berserker" ("SW2H03") – Smaeluv Siekacz Orków z drużyny Menkara w "Norze Siedmiu Dolin" na Promenadzie Waukeen.
Miecz półtoraręczny +1, +3 przeciw zmiennokształtnym ("SW1H03") – nagroda Hendaka za zlikwidowanie Kapitana Haegana lub Lehtinana za zlikwidowanie Hendaka ("Pod Miedzianym Diademem", Slumsy).
Mikstura tłumienia magii ("POTN33") – tylko kod. Zapewnia odporność na zaklęcia poziomów 1-9.
Mitrylowa kolczuga +4 ("CHAN06") => ma ją na sobie Drizzt (trzeba go zabić) - bez modów i tak ją stracimy (patrz temat na forum z Harpellem).
Mitrylowa pełna zbroja płytowa +2 ("PLAT09") => Bruenor z drużyny Dizzta - także trzeba go zabić.
Morgensztern Everarda +2 ("WASTAR") – Joluv (bonusowy sprzedawca z dodatkowej płyty lub modu, "Miedziany Diadem", Slumsy).
Morgensztern Kiela ("BLUN09") – tylko kod lub mod Tactics i ulepszony Północny Las.
Mroczna zbroja +3 ("CHAN09") – Ciemny Patryk na Wzgórzach Umar (obok ołtarza Pana Cienia).
Młot Gromów +3 ("HAMM07") – Tunele łupieżców umysłu w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
Młot Runów +4 ("HAMM10") => za zabicie Yaga-Shury w jego obozie pod Saradush.
Młot Runów +5 ("HAMM11") => ulepszony przez Cespenara ten powyższy. Do ulepszenia wymagana jest jeszcze Run Clangeddina (chatka drwala w lesie Enklawy Sendai - przed wejściem do samej enklawy) + 5 000 złota.
Młot bojowy +1, +4 przeciwko olbrzymom ("HAMM04") – Twierdza d'Arnise, komnata z golemami na piętrze.
Młot bojowy +2 "Pięść Boroka" ("HAMM05") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada).
Młot bojowy +2 "Ashideena" ("HAMM03") => Lokacja ze Świątynią Zapomnianego Boga w Starych tunelach (pod Dzielnicą Świątyń), skrytka (x=3712, y=2483).
N
Namarra +2 ("SW1H36") – Król Krypty w Dzielnicy Cmentarnej, w jednym z grobowców na powierzchni.
Naszyjnik pocisków ("AMUL01") – Handlarz w namiocie po wykonaniu zadań z druidami i dżinami w Targowie (czerwony namiot na południu).
Naszyjnik stabilności kształtu ("AMUL24") – Siedziba Mekratha w Kanałach (zadanie z uwolnieniem Haer'dalisa, pod Dzielnicą Świątyń), skrzynia zabezpieczona pułapką (z podwójną Błyskawicą).
Nóż do masła Baldurana ("MISC1B") => kod.
O
Obrońca Easthaven +2 ("WAFLAIL") – Joluv (to broń +3 i zadaje 1k6 +4 obrażeń), "Miedziany Diadem" w Slumsach.
Obrońca zastępcy +2 ("LEAT03") – Kula sfer (Slumsy), komnata z jaszczuroczłekami (obok Kajuty nawigatora).
Obsydianowy kamień Ioun ("HELM24") – Karthis al-Hezzar w Północnym Lesie (Tron Bhaala).
Oczyszczacz +4 ("SW1H64") – Skała w 3 komnacie na III poziomie Twierdzy Strażnika (tylko charakter praworządny dobry może go wziąć).
Oczyszczacz +5 ("SW1H65") => ten powyżej ulepszony przez Cespenara. Chochlik potrzebuje do tego jeszcze: Oko Tyra (Enklawa Sendai, lisz Odamaron) + 5 000 sztuk złota.
Oddech Smoka +4 ("HALB05") => Boz, ogr z wrogiej drużyny poszukiwaczy przygód w Podmroku (po wejściu do Ust Natha).
Ognisty kieł +3 ("DAGG12") – Ust Natha w Podmroku, jeden z drowich kupców.
Ogon wiwerny +2 ("BLUN17") – Draug Fea z drużyny Tarnora w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
Oko Tyra ("COMPON02") – lisz Odamaron, znajdziemy go w jednym z pomieszczeń w Kryjówce Sendai. Ulepsza miecze: Karsomir lub Oczyszczacz.
Okulary identyfikacji ("MISC3P") – Arledian w Domu Gaelana Bayle'a; można je dostać od geniusza przywołanego czarem Ograniczone życzenie )"Chce widzieć wszystko takim, jakim jest" czy coś podobnego, minimum 9. pkt Mądrości); Carras w Jaskini przemytników w Amkhetran.
Orzech z Drzewa Życia ("MISCBQ") – Drzewko w Suladnesselar, przed wejściem na Drzewko życia w Pałacu.
Ostrze Fali ("HALB09B") – Miasto Grot (podwodne miasto, bo wybraniu statku zamiast portalu do Podmroku), Książę Villynaty.
Ostrze Róż +3 ("SW1H40") – Bernard "Pod Miedzianym Diademem" (Slumsy) po wykonaniu zadania z Hendakiem.
Ostrze Spiekoty +3 ("SW1H39") – Lesaonar, wojownik drow w Ust Natha, oddaje po wyzwaniu go i pokonaniu na arenie.
Ostrze Usuno +4 ("SW1H67") – Niewidzialna statua po walce na I poziomie Twierdzy Strażnika.
Ostrze Wojny +4 ("SW2H09") => do kupienia w 6 rozdziale u Ribalda na Targu Przygód (Promenada).
Ostrze Wyrównywacza ("SW1H54B") – jest w Tunelach południowych w Pomroku, zdobywamy je zaraz na wstępie, ma je Obserwator razem z Amuletem blokowania czarów i Okiem Prastarej kuli. Razem z klejnotem z rękojeści i rękojeścią tworzy Wyrównywacza, którego wykuje Cromwell.
P
Pancerz cienia ("LEAT08") => ma go Mae'Var (zabić drania), Renal Krwawy Skalp (siedziba Złodziei Cienia, Doki).
Pancerz zagłady +3 ("PLAT12") – Lochy Przytułku na I poziomie, podarunek od dżina (na portalu używamu opalu, rubinu i szafiru - za trzecim kliknięciem i po 2 walkach pojawia się dżin).
Pas bezwładnej bariery ("BELT10") => kupiec wyglądający jak szlachcic na rynku w Targowie.
Pas przebić ("BELT04") – Kalah w namiocie cyrkowym na Promenadzie (zadanie ze znikającymi w namiocie ludźmi i uwolnieniem z iluzji Aerie).
Pas siły kamiennego olbrzyma ("BELT07") – miasto elfów Suldanasselar, rakshasa Adsaan w Domu Demin.
Pas siły lodowego olbrzyma ("BELT08") – Upiorny rycerz w Zachodnich tunelach w Podmroku (po złożeniu ofiary Demagorgonie).
Pas siły ognistego olbrzyma ("BELT11") – Świątynia Yaga-Shury w Maszerujących Górach.
Pas siły wzgórzowego olbrzyma ("BELT06") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada).
Pas tłumienia ("BELT03") => lochy Irenicusa, poziom II (złe krasnale obok pieców).
Pas wzmocnienia ("BELT09") => pokoje w siedzibie Kultu Niewidzącego Oka (pod Dzielnicą Świątynną) - najlepiej splądrować je po zabiciu Niewidzącego Oka.
Pas z amunicją ("BAG05") – Komnata na wschodzie na I poziomie Twierdzy Strażnika (pułapka z Kwasową strzałą Melfa).
Pas zmiany płci ("BELT05") – kod.
Paskudny scyzor Neba ("NEBDAG") – Neb (Dzielnica Mostów, zadanie z Ilitem dla sir Sarlesa).
Pawęż +1, +4 przeciw pociskom ("SHLD07") – Kula sfer, Komnata ognia przed wejściem do rdzenia mocy.
Pawęż Twierdzy +3 ("SHLD23") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada).
Perłowobiały kamień Ioun ("HELM18") – Ruiny świątyni (podziemia), w jednej ze skrytek w pomieszczeniu z posadzką z lawy.
Pełna zbroja płytowa Enkidu +3 ("PLAT21") => do kupienia u Carrasa w Jaskini Przemytników w Amkethran.
Pierścień Gaxxa ("RING39") – Gaxx lub Kangaxx (Doki) - można ukraść i mieć po walce z nim dwa a nie jeden pierścień
Pierścień Serca Kniei ("RING44") = > zrobi go dla nas Cespenar z : Dębinowy Pierścień (patrz ten spis), Łza Nimfy (patrz ten spis) + 5 000 złota.
Pierścień Szaleństwa ("RING23") – Podmrok, skrzynia w wiosce svirfneblinów.
Pierścień Tarana ("RING33") – Tolgieras (Kula Sfer, zadanie z Valygarem).
Pierścień Ulepszonej Niewidzialności ("RING42") – Fll'Yissetat, smoczyca przed jaskinią Abazigala (przed wejściem do komnaty samego Abazigala).
Pierścień czarów ("RING08") – Kula sfer, 2 zadanie uczniów; Zadania Jaheiry z Harfiarzami (Nadinal, potyczka w Domu Galvareya w Dokach).
Pierścień druida ("RING03z") – Świątynia Oghmy w Dokach, Świątynia Waukeen w Dzielnicy Rządowej, Saradush i Amkethran; Nyalee w Lesie Mir.
Pierścień energii ("RING20") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada).
Pierścień infrawizji ("RING21") – kod.
Pierścień kontroli nad ogniem ("RING27") – Oszalały krasnoludzki wojownik we Wschodnich tunelach (łupieżców) w Podmroku.
Pierścień kontroli nad powietrzem ("RING28") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada).
Pierścień kontroli nad ziemią ("RING29") – Twierdza d'Arnise, pomieszczenie za kuźnią ze słoniem i sfinksem.
Pierścień niewidzialności ("RING05") – Brennan Risling z drużyny Menkara; lisz z Bram Miasta (ukryta krypta w karczmie na parterze).
Pierścień niezdarności ("RING04") – Skarbiec-jeziorko w Wieży Deirexa (Ust Natha, Podmrok).
Pierścień ochrony +1 ("RING06") – np. np. Arledian (piętro domu Gaelana Bayle’a), Ribald na Targu Przygód (Promenada), Gorch w Gildii Mae’Vara (Doki), bardzo dużo pierścieni i amuletów ochrony +1 lub czasem +2 można zdobyć, jeśli wykonuje się zadania związane z Jaheirą i Harfiarzami, np. już w Posiadłości Galvareya (Doki) Pierścień ochrony ma Rylock, Berinvar i Meronia; Kapitan więzienia i Niewolnica w Więzieniu sfer.
Pierścień ochrony +2 ("RING07") – Aran Linvail (Doki); Terminsel-Elminster (zadanie Jaheiry z Harfiarzami, pojawia się dwa razy); Smok w Piekle (jedna z prób).
Pierścień ochrony +3 ("RING41") – Księga Mnogich Rzeczy (do wygrania w karty z Aesgarethem w Twierdzy Strażnika).
Pierścień odbijania zaklęć ("RING34") – Matka Przełożona Ardulace w Ust Natha w Podmroku.
Pierścień odporności na ogień ("RING02") – Transmuter Ruhk w podziemiach Firkraaga; Księgarz Łazarz (Saradush/Amkethran).
Pierścień ostrości ("RING40") => wypada ze zwłok Lavoka po jego śmierci przed wejściem do Kuli Sfer(Doki) po wykonaniu zadania Valygara.
Pierścień przeciw jadowi ("RING46") – Vongoethe w Amkhetran (Jaskinia umarłych).
Pierścień przyzwania dżinna ("RING26") – skrzynia w Gildii Złodziei Cienia (Doki) w komnacie Arana podczas pracy dla Bodhi (3 zadanie).
Pierścień regeneracji ("RING31") – Ribald (kradzież kieszonkowa); Przytułek ( Statua Zagadek w podziemiach - po odpowiedzi na 12 zagadek), Terminsel-Elminster (zadania z Jaheirą i harfiarzami).
Pierścień swobody ruchów ("RING09") – Przytułek, Księga na wschodzie na II poziomie podziemi(klikaj na nią).
Pierścień wpływu na ludzi ("RING30") – Kalah w cyrku (Promenada, zadanie ze znikającymi ludźmi i Aerie).
Pierścień wyczucia zagrożenia ("RING36") – Kula sfer, pomieszczenie z rdzeniem mocy, pojemnik zabezpieczony pułapką (z Ognistą kulą).
Pierścień wytrychów ("RING35") – Złodziej Cienia - zdrajca w północnym pomieszczeniu w Piwnicy Złodziei Cienia (Doki) - jeśli pracujesz dla Arana; Dedral w piwnicach Złodziei Cienia, jeśli pracujesz dla Bodhi.
Pierścień świętości ("RING22") – nagroda świątyni za pozyskanie usług Sir Sarlesa (tylko jeśli masz świątynię jako twierdzę) w Dzielnicy Świątyń.
Pierścień Łaskobójcy ("WA2RING") - do kupienia u Deidre na Targu Przygód (patrz Halabarda Harmonium).
Pochwa Fflara ("COMPON03") – zamkniętej skrzyni w Więzieniu Saradush - pomieszczenie na zachód od wejście do pałacu (następny poziom w drodze do siedziby Gromnira).
Pocisk ze słonecznego kamienia +1 ("BULL04") – Ruiny świątyni (Amaunatora),; Obóz armii oblegającej Saradush; Twierdza Strażnika.
Podarunek Nocy +5 ("LEAT14") – Pastor Lloyd (nagroda za zabicie Pana Cieni) na Wzgórzach Umar; Arkanis Gath (pojawia się po ataku na Złodziei Cienia, nie chodi o tego od misji Bodhi).
Podrzynacz +4 ("SW1H28") – Krypta Bodhi w Dzielnicy Cmentarnej (z sadzawką) w 6 rozdziale.
Podręcznik do glinianego golema ("TOME02") => IV poziom Twierdzy Strażnika, minotaur
Podręcznik do kamiennego golema ("TOME03") => II poziom siedziby Yaga-Shury (Maszerujące Góry), w jednej ze skrzyń
Podręcznik do olbrzymiego golema ("TOME04") => Kryjówka Abazigala.
Z wszystkich trzech Cespenar uczyni jedną księgę mając jeszcze tą poniższą.
Podręcznik na temat golemów ("TOME01") – w szafce na pierwszym poziomie we wschodniej sali Twierdzy Strażnika.
Postrach Wrogów +3 ("SW1H62") – Niewidzialna statua na I poziomie Twierdzy Strażnika.
Postrach Wrogów +5 ("SW1H63") => powyższy ulepszony przez Cespenara, który poza mieczem potrzebuje do tego jeszcze: Pochwa Fflara - podziemia zamku Gromnira, w Saradush (patrz ten spis)
Poszukiwacz Serc +3 ("BOW10") – Podziemia Firkraaga (Wichrowe Wzgórza), jaskinia z golemami (na północy), Ribald w 6 rozdziale (Targ Przygód, Promenada).
Proca +3 "Zguba smoków Arli" ("SLNG05") – Ruiny świątyni (Amaunatora), w Posągu Amaunatora (tam gdzie się składa ciało osoby z którą prowadzi się romans po przemianie jej w wampira przez Bodhi).
Proca Arvoreen +4 ("SLNG06") – Południowe tunele w Podmroku, skrytka (x=1212, y=769).
Proca Erinne +4 ("SLNG08") – Azamantes, lisz z piątego poziomu Twierdzy Strażnika, który pojawia się po otworzeniu jednej z pieczęci do Uwięzionego.
Proca Erinne +5 ("SLNG09") => powyższa ulepszona przez Cespenara, który zrobi to za dodatkowe 5 000 złota.
Proca Everarda +5 ("WASLING") – Joluv (bonusowy sprzedawca z bonusowej płyty albo modu do BG2), "Miedziany Diadem" w Slumsach.
Proca naprowadzania +2 ("SLNG07") – Bernard "Pod Miedzianym Diademem" po zadaniu z Hendakiem i niewolnikami.
Przeklęty Grabieżca ("REAVER") – Antypaladyn z drużyny Kruina (Dzielnica Mostów, obok wejścia)
Psioniczny miecz +5 ("SW2H21") – Świątynia Yaga-Shury w Maszerujących Górach (I poziom).
Puklerz +1 ("SHLD17") – Gildia Mae'Vara (Doki), pierwsze piętro, skrytka w ścianie (pułapka ze Słupem ognia).
Puklerz Kiela ("SHLD20") – kod lub mody Tactics i ulepszony Północny Las.
Purpurowa Strzałka +3 ("DART08") – skrzynia w zachodniej części na Pierwszym poziomie Twierdzy Strażnika (pułapka z Błyskawicą).
Pustoszyciel +4 ("HALB10") – Imix w Świątyni Yaga-Shury w Maszerujących Górach (II poziom, sala na północnym-zachodzie).
Pustoszyciel +6 ("HALB11") => ulepszona przez Cespenara powyższa, do ulepszenia potrzeba: Żmijowe Drzewce (Azamentes, jeden z potworków po otwarciu jednej z pieczęci na V poziomie Twierdzy Strażnika) + 5 000 złota.
Płaszcz Algernona ("CLCK08") – kod.
Płaszcz Baldurana ("CLCK05") – kod lub mod Tactics i liszyca w Dokach.
Płaszcz Montolio ("COMPON16") – podarunek burmistrza Amkhetran za uratowanie córki (Asany).
Płaszcz Montolio ("CLCK32") => pełny płaszcz wykona dla nas Cespenar, który potrzebuje poza płaszczem jeszcze: Zapięcie Montolio ( IV poziom Twierdzy Strażnika - skrytka na statku Githów) + 5 000 złota.
Płaszcz piwafwi drowów ("MISC9W", "DWCLCK01") – pierwszy: Solaufein w Ust Natha w Podmroku; zwykłe: drowy.
Płaszcz elfów ("CLCK23") – Miasto elfów (Suldanesselar) - Dom Rogu.
Płaszcz gwiazd ("CLCK25") => Merella w Ruinach Świątyni obok Ołtarza Cienia.
Płaszcz kanałów ("CLCK27") – Rakshasa w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
Płaszcz niewykrywalności ("CLCK06") – Czarnoksiężnik Amon z drużyny Menkara w Norze Siedmiu Dolin na Promenadzie Waukeen.
Płaszcz nimfy ("CLCK07") – Gorch w Gildii Mae'Vara (parter) w Dokach.
Płaszcz ochrony +1 ("CLCK01") – Gaelan Bayle (ma dom w Slumsach); Mag w Zagrodzie łowców niewolników (Slumsy); jeden z magów w zielono-czarnych szatach podczas zadania z klątwą; Zadania z Harfiarzami; Baron Shuaghinów w Kuli sfer (Slumsy); Renal Krwawy Skalp (Doki, I piętro Gildii Złodziei Cienia).
Płaszcz ochrony +2 ("CLCK02") – Miasto Grot i zagadka chochlików (skrzynia ze zjawą); Terminsel-Elminster (zadania z Jaherią i Harfiarzami).
Płaszcz odbicia ("CLCK24") – Lochy Przytułku, sala ze Zjawami (z zagadkami), leży na stole.
Płaszcz odwagi ("CLCK30") – Piekło, jeden z demonów (próba strachu); lub mody Tactics i Rytuał (Pontifex).
Płaszcz odzwierciedlenia ("CLCK26") – Kapłanka w Mieście Grot (w przejściu z wielką paszczą).
Płaszcz przesunięcia ("CLCK03") => kupiec wyglądający jak szlachcic na rynku w Targowie, duchy elfów w Suldanasselar.
Płaszcz tarczy ("CLCK20") – Firkraag (zadanie Garena na Wzgórzach Wichrowych Włóczni), Yuan-Ti mag po wejściu do Więzienia Sfer (zadanie z Haer'dalisem w Dzielnicy Mostów).
Płaszcz wilka ("CLCK04") – kod.
Płomienny miecz +1 ("SW1H53") – Bernard "Pod Miedzianym Diademem" po załatwieniu sprawy z Hendakiem; Ribald na Targu Przygód (Promenada).
Płomień Północy ("SW2H12") – Łupieżca Umysłu w Lochach Przytułku (poziom II).
Płynna rtęć ("COMPON01") – w skrytce w tunelu łupieżców przed wejściem do ostatniej komnaty w Kryjówce Sendai.
R
Ramię Maulera +2 ("BLUN19") – Bernard "Pod Miedzianym Diademem" po załatwieniu sprawy z Hendakiem i niewolnikami.
Ras +2 ("SW1H33") => kupiec wyglądający jak szlachcic na rynku w Targowie.
Replikant +4 ("SW1H77") – generał Jamis Tombelthen w Oazie.
Rozpruwacz +2 ("BOW09") – Togan, niziołek w Kuli sfer.
Rozpruwacz Dusz +4 ("SW2H08") – Upiorny rycerz w Zachodnich tunelach w Podmroku, pojawia się po złożeniu ofiary Demogorgonie.
Rozłupywacz czaszek +3 ("BLUN18") – nagroda Złocisza Czarnoskalca za pokonanie Balora i zawalenie tunelu (wioska svirfneblinów, Podmrok).
Rubinowy wisior ("REGISAMU") => ma go Regis z drużyny Drizzta, spotykamy go np: po wyjściu z Podmroku przed dotarciem do Athkatli.
Ruda ilitu ("MISC5K") => ma ją Neb w Opuszczonym Domu (gdy wskaże nam go Unger Ciemne Wzgórze z "Miedzianego Diademu") w Dzielnicy Mostów.
Ruda z Gwiezdnego Kamienia ("COMPON08") – w piwnicy u Kisera Jhaeri w Saradush.
Run Clangeddina ("COMPON09") – domek drwala przed wejściem do Kryjówki Sendai. Run ten ulepsza Młot Runów (patrz ten spis).
Ręka Hindo ("COMPON07") – Mnich w tunelach Kuo - Toa w Kryjówce Abazigala.
Rękawice barda ("BRAC24") – 3 poziom Twierdzy Strażnika, leżą na podłodze w komnacie Yakmana-Tarmolina (na symbolu Helma).
Rękawice biegłości ("BRAC09") – Niewolnica na wchodzie w Więzieniu Sfer.
Rękawice chwytania pocisków ("BRAC18") – Itona w Targowie (pojawia się przy północnej bramie po rozmowie z dżinami).
Rękawice kieszonkowca ("BRAC17") => Slumsy, "Pod Miedzianym Diademem", pokój Yarina z tyłu, na zapleczu.
Rękawice leczenia ("BRAC20") – Sir Ryan Trawl, nagroda za likwidację upadłych paladynów z Dzielnicy Mostów.
Rękawice miażdżenia ("BRAC19") – Król Ixilthetocal, nagroda za likwidację rebeliantów i Księcia Villynaty'ego (Miasto Grot).
Rękawice mistrzostwa ("BRAC10") – Krypta Bodhi w rozdziale VI (arena z sadzawką pełną krwi).
Rękawice niezdarności ("BRAC08") – kod.
Rękawice niezwykłej specjalizacji ("BRAC21") – Y'tossi, pojawia się po otworzeniu pieczęci do Uwięzionego (V poziom Twierdzy Strażnika).
Rękawice siły ogra ("BRAC06") – Entu, niziołek w Kuli Sfer (Slumsy).
Rękawice zręczności ("BRAC07") – Miasto ghuli w Czeluści Niewiernych (zadanie z Niewidzącym Okiem), pod Dzielnicą Świątyń.
Rękojeść Wyrównywacza ("SW1H54A") – Wschodnie tunele łupieżców w Podmroku, leży na stole obok celi.
Róg Ciszy ("MISC3L") – Przytułek, pokój Irenicusa, skrytka w ścianie (ok. x=1480, y=600).
Róg Grzmotu ("MISC3H") – Wzgórza Wichrowych Włóczni, Podziemia Firkraaga, leży na stole w południowo-wschodniej części.
Róg Kazgarotha ("MISC73") – kod.
Róg Roranacha ("COMPON05") – Gromnir Il-Khan w swojej sali tronowej w pałacu w Saradush.
Różdżka Ataków Magicznych ("WAND18") – Diabelstwo na III poziomie Twierdzy Strażnika; III poziom Twierdzy Strażnika (komnata z Demonem Upiorem); IV poziom Twierdzy Strażnika (skrzynia z mimikiem); IV poziom Twierdzy Strażnika, tunele Githów.
Różdżka Cudów ("WAND12") – tunele łupieżców w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
Różdżka Niebios ("WAND11") – Łowca Nagród, kapłan Yuan-Ti tuż po wejściu do Więzienia sfer; Świątynia Talosa (do kupienia u Pani Ady i w skrzyni zabezpieczonej pułapką z podwójną Błyskawicą); Świątynia Umberlee w Brynnlaw; I poziom Twierdzy Strażnika w sali na zachodzie; IV poziom Twierdzy Strażnika, tunele Githów.
Różdżka Odwrócenia ("RODS06") – Carras w Jaskini przemytników w Amkhetran.
Różdżka Przekleństw ("WAND19") – Sendai (Enklawa Sendai); II poziom Twierdzy Strażnika, skrytka (x=1259, y=766); IV poziom Twierdzy Strażnika, tunele łupieżców.
Różdżka błyskawic ("WAND07") – Lochy Irenicusa (II poziom), Lisz z Bram miasta (ukryta krypta w karczmie), Niewolnik w Więzieniu sfer (czarodziejka na wschodzie); Czarnoksięski Amon od drużyny Menkara z Nory Siedmiu Dolin na Promenadzie Waukeen; Wiedźma Umar (zadanie z twierdzy łowcy); Ruiny świątyni, skrytka w ścianie (pomieszczenie z lawą); Lasy Tethyru, skrzynia (pułapka z Błyskawicą) w domu obok Corana; podziemia Saradush w skrzyni na drodze do Gromnira (pułapka z Błyskawicą).
Różdżka magicznych pocisków ("WAND03") – Lochy Irenicusa; Prebek w domu w Dokach; Dzielnica Mostów, budynek, gdzie można znaleźć Srebrny róg Walhalli; Dom Gaelana Bayle'a na piętrze; Wieża Deirexa (jeziorko) w Ust Natha (Podmrok); IV poziom Twierdzy Strażnika (pułapka z Lodową nawałnicą); IV poziom Twierdzy Strażnika, tunele łupieżców.
Różdżka ognia ("WAND05") – Lochy Irenicusa; Lisz z Bram miasta od Dziennej gwiazdy; Kapitan więzienia w Więzieniu Sfer; Dom Rayic Gethrasa (Doki), piedestał (x=550, y=400); Rzezimieszek, kupiec pojawiający się w nocy koło Opuszczonego domu w Dzielnicy mostów.
Różdżka paraliżu ("WAND04") – Mag w Północnym lesie (Cienie Amn); skrzynia zabezpieczona pułapką (z Labiryntem) w Strzeżonym budynku w Dzielnicy Świątyń; skrytka w Brynnlaw (X=3325, y=1531).
Różdżka polimorfii ("WAND09") – kod.
Różdżka przywołania potwora ("WAND10") – Lochy Irenicusa; Degardan, mag poszukujący Edwina (zadanie Edwina); Świątynia Lathandera, skrzynia; Mag Yaga-Shury w jego obozie pod Saradush.
Różdżka snu ("WAND08") – I poziom Twierdzy Strażnika (skrzynia zabezpieczona pułapką z Grozą).
Różdżka strachu ("WAND02") – Aran Linvail (3 misja dla Bodhi); Kaol – mag z drużyny Samii w podziemiach Firkraaga; Zagroda łowców niewolników, skrzynia zabezpieczona pułapką (ze strzałą przebicia); Niższe grobowce w Dzielnicy Cmentarnej; Sejf w Strzeżonym budynku w Dzielnicy Świątyń; Wzgórza Umar, w szafce zabezpieczonej pułapką (z zatrutą strzałką).
Różdżka ucznia ("WAND15") => pierwsze zadanie dla uczniów w Kuli Sfer (Twierdza Maga, Slumsy).
Różdżka zabójczej chmury ("WAND13") – Lochy Irenicusa; Lisz z Bram Miasta (patrz Dzienna Gwiazda); siedziba Mekratha w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
Różdżka zimna ("WAND06") – Lochy Irenicusa; Arledian w Domu Gaelana Bayle'a (Slumsy); Wiedźma Adratha w swoim domku w Gaju Druidów (jeśli nie rozmawiałeś z dżinami); Twierdza d'Arnise – w kominku na piętrze (pułapka ze Słupem ognia); skrzynia zabezpieczona pułapką (z Zawodzeniem Bansee) w Strzeżonym budynku w Dzielnicy Świątyń; Wieża Deirexa w Ust Natha (jeziorko); Carras w Jaskini przemytników w Amkhetran.
S
Sakwa z materiału ("WAND14") – kod lub mod Unfinished Business i Pai'Na (nagroda za Zgubę pająka).
Sejmitar +2 "Szpon Rashada" ("SW1H23") – Chan Zahraa, dżin Dao z Targowa (namiot dżinów).
Sejmitar +3 "Ostrze Wody" ("SW1H52") – Saemon Havarian w Amkhetran; w szafce w Domu Jae'llat w Ust Natha; Wojownik-przywódca z armii Yaga-Shury.
Sejmitar +3 "Żagiew Mrozu" ("SW1H15") => ma go Drizzt, spotykany w kilku miejscach.
Sejmitar +5 "Obrońca" ("SW1H16") => jak wyżej.
Serce Ka'rashura ("PLOT02J") – Ka'rashur, III poziom Twierdzy Strażnika, można nim ulepszyć Furię Niebios (mod Item Upgrade)
Serce Potępieńca ("COMPON15") – lisz Odamaron z Kryjówki Sendai (Enklawa Sendai).
Serce Tahazzara ("PLOT02I") – Tahazzar, III poziom Twierdzy Strażnika, można nim ulepszyć Furię Niebios (mod Item Upgrade).
Serce demona ("MISC6M") – Kula sfer (3 demony = 3 serca), Demon ze snu w Przytułku (kradzież kieszonkowa).
Shazzellim +1 ("SW1H50") – Elhan (Wyjście z Podmroku); mod Unfinished Busines (Dom Prebeka w Dokach).
Silne ramię +2 ("BOW11") – Ribald Kramarz (Targ Przygód, Promenada).
Skorupa ankhega ("MISC12") – z ankhega (Wzgórza Wichrowych Włóczni, Przełęcz Małego Zęba); Dzielnica Mostów, w jednym z domów na południe od Posiadłości Balthisów, skrzynia zabezpieczona pułapką (ze Śmierdzącą chmurą).
Skóra Aegera +3 ("LEAT20") => Ribald Kramarz na Targu Przygód (Promenada Waukeen).
Skóra ghula +4 ("LEAT13") – Theshal, mer w Mieście ghuli (zadanie z Niewidzącym okiem), pod Dzielnicą Świątyń.
Skórzana zbroja Karajaha ("LEAT09") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada).
Smoczy hełm ("HELM21") – Podziemia Firkraaga (Wzgórza Wichrowych Włóczni), wyciągnij wiadro ze studni.
Srebrna klinga ("MISC8U") – Saemon Havarian da nam ją po dopłynięciu do Brynnlaw.
Srebrna rękojeść ("SW2H15A") => z powyższą tworzą jeden miecz. Rękojeść zdobędziemy od Kruina, który przybędzie po Srebrną Klingę. Należy mu odmówić i zabić go by uzyskać obie części ostrza, który połączy ze sobą Cromwell (Doki).
Srebrne pantalony ("MISC5O") – okup Welthera za Lady Elgeę (zadanie z Tirdirem z Dzielnicy Cmentarnej).
Srebrny Miecz ("SW2H15") => Szczegóły
Srebrny kamień Ioun ("HELM25") – Tawerna "Zefir" w Amkhetran.
Srebrny róg Walhalli ("MISC3I") – Dzielnica Mostów, dom obok Reedle'a (sprzedaje ryby...), skrzynia zabezpieczona pułapką z Labiryntem.
Stare pantofle ("PLOT01P") – I poziom Twierdzy Strażnika, wschodnie pomieszczenia.
Strona o glinianym golemie ("TOME02A") – w ogromnym sejfie, którego strzegą minotaury – Skała i Garock na czwartym poziomie Twierdzy Strażnika.
Strona o kamiennym golemie ("TOME03A") – w skrytce koło Niewolnicy w Kryjówce Yaga-Shury w Maszerujących Górach (II poziom).
Strona o olbrzymim golemie ("TOME04A") – w Kryjówce Abazigala (II poziom), na stoliku w pomieszczeniu Iycantha Szalonego.
Strzała rozproszenia ("AROW07") – Perter na Promenadzie Waukeen; Przytułek Czarowięzy; Łucznicy Lorda Keetlara Argrima (zadanie maga w jego twierdzy); Smok w Piekle; 2 poziom Twierdzy Strażnika;
Strzała wybuchów ("AROW06") – losowy przedmiot; kod.
Strzała zabójstwa ("AROW03") – kilka przy zadaniu Jaheiry z Harfiarzami, kod.
Stylisko Fali ("HALB09A") – kambion Strażnik w Więzieniu Sfer.
Sylvańska kolczuga +2 ("CHAN14") – Illasera Szybka (atakuje nas w lesie na początku ToB).
Szata Vekny ("WA2ROBE") – Deidre (bonusowy sprzedawca z dodatkowej płyty lub modu, Targ Przygód na Promenadzie).
Szata dobrego arcymaga ("CLCK15") – Diabelstwo z ekipy Aesgaretha w Twierdzy Strażnika na II poziomie; mag Errard z Saradush (na murach miasta).
Szata neutralnego arcymaga ("CLCK16") – Zjawa w Przytułku (nadzoruje test trzeźwości umysłu); Terminsel-Elminster (romans z Jaheirą); Księgarz Łazarz w Saradush;
Szata ochrony przed chłodem ("CLCK09") – Jayes na Promenadzie (pojawia się w nocy na wschodzie); Mag w Północnym lesie (Cienie Amn); Księgarz Łazarz (Saradush/Amkethran).
Szata ochrony przed elektrycznością ("CLCK11") – Księgarz Łazarz (Saradush).
Szata ochrony przed ogniem ("CLCK10") – Inkwizytor Złodziei Cienia (misje dla Bodhi); Mekrath (zadanie z uwolnieniem Haer'dalisa, Pod Dzielnicą Świątynną); Księgarz Łazarz (Saradush/Amkethran).
Szata ucznia ("CLCK29") – Twierdza maga (Kula Sfer, Doki), mogą ją wykonać uczniowie.
Szata wędrowcy ("CLCK13") – Aerie (NPC do przyączenia); Arledian w Domu Gaelana Bayle'a (Slumsy); Tamorlin – magiczka Lorda Igena Tombelthena (zadanie z twierdzy łowcy - D'Arnise); Carras w Jaskini przemytników w Amkhetran;
Szata złego arcymaga ("CLCK17") – Ust Natha, jeden z drowich handlarzy; Smok w Piekle (trzeba go zabić).
Szata łotrzyka ("CLCK12") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada).
Szata łowcy przygód ("CLCK14") – Edwin (NPC do przyłączenia); Sion – mag z drużyny od Furii Niebios (Strzeżony budynek w Dzielnicy Świątyń); Magowie bojowi Il-Khana w Saradush; Nalia po przywołaniu w Sferze kieszeniowej; mag Czarny łupieżca w Lasach Tethyru (Tron Bhaala); IV poziom Twierdzy Strażnika, tunele Githów;
Szkarłatny Ninja-To +3 ("WANINJA") – Joluv, bonusowy sprzedawca (patrz Deidre) w karczmie "Pod Miedzianym Diademem" w Slumsach.
Szpilka Harfiarzy ("MISC5X") – Uwieńczenie zadań Jaheiry z Harfiarzami, podarunek Terminsela-Elminstera (to, czy dostanie zależy od reputacji).
Szpon Baalora ("COMPON04") – kapłan Berenn w Świątyni Yaga-Shury (II poziom) w Maszerujących Górach.
Szpon Kazgarotha ("MISC72") – kod.
Sztylet (
Sztylet +2 "Serce Golema" ("DAGG03") – Arkanis Gath w VI rozdziale (pomoc od Arana w walce z Bodhi); Vaelasa, królowa driad na Wzgórzach Wichrowych Włóczni.
Sztylet +2 "Długi Kieł" ("DAGG04") – kod.
Sztylet +4 "Złodziej Życia" ("DAGG20") – kod lub mod Unfinished busines (Artemis Entreri w kryptach pod Dzielnicą Cmentarną przed komnatą do ostatniej walki z Bodhi).
Sztylet Gwiazdy +4 ("DAGG21") – Półlisz na IV poziomie Twierdzy Strażnika (ma osobną kryptę, wejście z Podziemi Githyanek).
Sztylet Gwiazdy +5 ("DAGG22") => powyższy ulepszony przez Cespenara. Potrzeba do tego: Pięć Szafirów Gwiaździstych (Twierdza Yaga-Shury, przy ognistych olbrzymach) + 5 000 złota.
Sztylet Jorila +3 ("WAS2H") – Joluv (patrz Szkarłatny Ninja-To +3).
Sztylet Lady Demarche +2 ("DAGG17") – Nekre, niziołek w Kuli Sfer (Slumsy).
Sztylet bumerang +2 ("DAGG11") – Kapitan Denis w Karczmie Delosara w Dzielnicy Mostów.
Sztylet jadu ("MISC75") – kod lub mod aPack (Czarna Lilia w Gildii Złodziei Cienia).
Ś
Święcona woda elfów ("MISCAU") – Elhan (Wyjście z Podmroku) w Rozdziale 6; Świątynia Waukeen w Saradush (można kupić lub okraść Siostrę Farellę).
T
Talia Mnogich Rzeczy ("DECK") – Aesgareth na III poziomie Twierdzy Strażnika.
Taragarth +1 ("SW1H37") – kod lub mod Unfinished busines (Greyhand w Brynnlaw).
Taralash +4 ("BOW22") – łowczyni, pojawia się z ekipą po tworzeniu pieczęci do Uzięzionego na V poziomie Twierdzy Strażnika.
Taralash +5 ("BOW23") => powyższy ulepszony przez Cesepenara, który potrzebuje do ulepszenia jeszcze: Cięciwa Gonda (Enklawa Sendai, kapitan Egeissag - pojedynek inspirowany przez obserwatora) oraz 5 000 złota.
Tarcza Baldurana ("WA2SHIEL") – Deidre (bonusowy sprzedawca, Targ Przygód na Promenadzie).
Tarcza Zakonu +4 ("SHLD32") – Yaga-Shura w swoim obozie pod Saradush.
Tarcza harmonii +2 ("SHLD25") – Przełożona gildii Busya (Dom burmistrza w Targowie) lub Lord Khellon (tylko złe charaktery).
Tarcza odbić +1 ("SHLD24") => Ribald Kramarz, Targ Przygód na Promenadzie.
Tarcza z Mrocznej Stali +4 ("SHLD31") – Diaytha, kapłanka w Enklawie Sendai.
Tarcza zaginionych +2 ("SHLD26") – Madulf (na północy, przy rzece), podarunek za zgodę z Pastorem na Wzgórzach Umar.
Tarcza ze smoczych łusek +2 ("SHLD21") – Podziemia Firkraaga (na północy).
Toporek +2 ("AX1H06") – kod.
Toporek +2 ("AX1H05") – kod.
Toporek Hangarda +2 ("AX1H08") – Tarnor Topornik z wrogiej drużyny w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
Toporek rozdźwięku +3 ("AX1H09") – Arkanis Gath (1 misja dla Bodhi).
Topór Bali ("AX1H07") – kod lub mod Unfinished busines (Kula sfer w Slumsach, rdzeń mocy).
Topór Hrothgara +3 ("WAAXE") – Joluv (bonusowy sprzedawca, patrz Deidre) "Pod Miedzianym Diademem" w Slumsach.
Topór Nieuległości +3 ("AX1H14") – minotaur Skała na IV poziomie Twierdzy Strażnika.
Topór Nieuległości +5 ("AX1H15") => Cespenar ulepszy powyższy za cenę: Szpon Baalora (Świątynia Yaga-Shury w Maszerujących Górach, olbrzym Berenn - II poziom) + 5 000 złota.
Topór bojowy +2 ("AX1H11") – "niebieski" – Chak, orog z drużyny Samii w podziemiach Firkraaga; Dzielnica Cmentarna, jeden z grobowców, skrzynia zabezpieczona pułapką (z Wyładowaniem łańcuchowym); Maferan z drużyny od Furii Niebios (Strzeżony budynek w Dzielnicy Świątyń); Korgan po przywołaniu w sferze kieszeniowej; Orog gwardzista w Kanałach pod Saradush; Diabelstwo na III poziomie Twierdzy Strażnika.
Topór bojowy +2 ("AX1H03") – "żółty", Kula sfer (Slumsy), pomieszczenie z Jaszczuroczłekami obok Kajuty nawigatora.
Topór bojowy +3 "Lodowy łupieżca" ("AX1H13") – Twierdza d'Arnise, piętro, komnata z golemami.
Topór bojowy +3 "Skalny Ogień" ("AX1H12") – Bernard "Pod Miedzianym Diademem" po załatwieniu sprawy z Hendakiem i niewolnikami.
Torba Obfitości +1 ("QUIVER05") – na drugim poziomie Kryjówki Yaga-Shury w Maszerujących Górach, tam gdzie leży jego Bijące serce i Dziennik.
Torba Obfitości +2 ("QUIVER06") => powyższa ulepszona przez Cespenara za cenę: Królewska Łza (Przedmiot losowy) + 10 000 złota.
Tuigański łuk +1 ("BOW14") – Władca zwierząt "Pod Miedzianym Diademem" (zaplecze).
U
Ulepszony płaszcz ochrony +2 ("CLCK31") => wykona go dla nas Cespenar z następujących składników: Płaszcz Ochrony +2 (kilka Miejsc w grze, ew. patrz ten spis), Zwój Ulepszonego Przyspieszenie Ruchów (dostępny w wielu sklepach), Zwój Niewidzialności (dostępny w wielu sklepach) + 5 000 złota.
Upadek Ardulii +1 ("BLUN20") – nagroda świątyni Helma za zadanie z Niewidzącym okiem (Dzielnica Świątyń).
Usypiacz +2 ("BLUN16") – Bernard "Pod Miedzianym Diademem" (Slumsy) po załatwieniu sprawy z Hendakiem i niewolnikami.
W
Wakizashi Kachiko +3 ("WAWAK") – Joluv "Pod Miedzianym Diademem" w Slumsach (bonusowy sprzedawca - patrz Deidre).
Wampirza zemsta ("SW1H19") – tylko kod.
Wartownik +4 ("SHLD22") – Ust Natha, jeden z drowich kupców.
Wekiera Jerroda ("WAMACE") – Joluv (bonusowy sprzedawca "Pod Miedzianym Diademem" w Dokach).
Wekiera Służki ("HLOLTH") – Służka Lloth (romans z Viconią).
Wekiera zniszczeń +1 ("BLUN12") – Gildia Bodhi (krypty pod Dzielnicą Cmentarną) , basenik z krwią.
Wekiera zniszczeń +2 ("BLUN25") => powyższa ulepszona przez Cromwella. Patrz więcej.
Widmowy Rodzaj +4 ("SW1H68") – Aesgareth na II poziomie Twierdzy Strażnika, do wygrania w karty.
Widmowy Rodzaj +5 ("SW1H69") => powyższy ulepszony przez Cespenara za cenę: Czaszka Lisza (Enklawa Sendai, przy liszu Odamaronie) + 5 000 złota.
Wielka metalowa maszyna ("SECRET05") – Kowal Kerrick (Amkethran) robi ją z pantalonów.
Wyrównywacz ("SW1H54") => miecz, który wykuje dla nas Cromwell.
Włócznia +2 ("SPER05") – Kultyści wiwerny w Lasach Tethyru (Cienie Amn); tethyrski pikinier w Oazie (ToB)
Włócznia +3 ("SPER06") – 2 sztuki można znaleźć w Strzeżonym budynku w Dzielnicy Świątyń – mile widziane rozprawienie się z panami od Furii Niebios; Lochy Czarowięzów – komnata z golemami, tam gdzie Cięciwa łuku Gesena; jeziorko w Wieży Deirexa (Ust Natha - miasto drowów w Podmroku); Berena Elkan, wojowniczka od Gromnira Il-Khana (Saradush)
Włócznia +3 "Kąsacz" ("SPER03") – Gith w Maszynie uwięzionych Dusz w Podmroku.
Włócznia +3 "Przebijacz" ("SPER08") – Król Ixilthetocal; Książę Villynaty (Miasto Grot - podwodne miasto, nie wybieramy portalu do Podmroku, tylko płyniemy z Saemonem Havarianem).
Włócznia jednorożca +2 ("SPER07") – Kopiec trolla w Gaju druidów.
Włócznia uwiądu +4 ("SPER10") – Ust Natha w Podmroku, jeden z drowich kupców.
Włócznia z Kuldahar +3 ("WASPEAR") – Joluv w Slumsach "Pod Miedzianym Diademem" (bonusowy sprzedawca - patrz Deidre).
Włócznia zimorodka +1 ("SPER09") – Szkielet Wojownik z sarkofagu w Niższych grobowcach pod Dzielnicą Świątyń.
Wyrównywacz ("SW1H54") - do zrobienia z elementów u Cromwella.
Y
Yamato +4 ("SW1H66") – barman w "Kuflowym Drzewie" w Saradush.
Z
Zabójca smoków ("SW1H32") – Podziemia Firkraaga (na północy, zadanie od Samii).
Zagłada Hindo +3 ("SW1H70") – Smok na IV poziomie Twierdzy Strażnika (test odwagi).
Zagłada Hindo +4 ("SW1H71") => powyższy ulepszony przez Cespenara. Chochlik do ulepszenia potrzebuje jeszcze: Ręka Hindo (Kryjówka Abazigala, więziony mnich w kanałach) + 5 000 złota.
Zapięcie Montolia ("COMPON11") – w skrytce na statku Githów na czwartym poziomie Twierdzy Strażnika.
Zbroja Jelenia +3 ("PLAT16") – Upiorny rycerz w Zachodnich tunelach w Podmroku, pojawia się po złożeniu ofiary Demogorgonie.
Zbroja Płytowa Niebieskiego Smoka ("PLAT20") => zrobi ją dla nas Cespenar gdy zdobędziemy łuski niebiekiego smoka - Abazigala.
Zbroja Wiary +3 ("CHAN18") – Nagroda świątyni za zadanie z Sir Sarlesem, tylko jeśli ma się świątynię jako twierdzę.
Zbroja arcymistrza +6 ("LEAT24") – Eler Had, złodziej z ekipy Gromnira Il-Khana (pałac w Saradush).
Zbroja głębokiej nocy +4 ("LEAT17") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada Waukeen).
Zbroja płytowa Baldurana ("WA2PLAT") => do kupienia na Targu Przygód (Promenada) od Deidre (bonusowy sprzedawca).
Zbroja płytowa Delvera +2 ("PLAT11") – Wódz DigDag w podziemiach z Firkraagiem (Wzgórza Wichrowych Włóczni).
Zbroja płytowa Gorgony +4 ("PLAT13") – Matka Przełożona Ardulace w Ust Natha w Podmroku (w czasie rytuału z jajami srebrnej smoczycy).
Zbroja płytowa Shuruppaka ("PLAT22") – Yaga-Shura w swoim obozie pod Saradush.
Zbroja płytowa T'rachiego +5 ("PLAT17") => do kupienia w 6 rozdziale u Ribalda na Targu Przygód (Promenada).
Zbroja płytowa z ankhega ("PLAT06") => zdobywamy skorupy ankhega a Cromwell (Doki) robi z nich zbroję.
Zbroja skórzana +3 ("LEAT12") – Galvena w Brynnlaw; Gorch w Gildii Mae'Vara (Doki).
Zbroja skórzana orków +3 ("LEAT16") – Twierdza d'Arnise, podziemia, w skrzyni przed pomieszczeniem z Tor Galem.
Zbroja skórzana ćwiekowana Cierni +6 ("LEAT23") – Sendai (Kryjówka Sendai, oczywiście nie odda jej dobrowolnie).
Zbroja żmii +5 ("LEAT18") – Wieża Deirexa (miasto drowów Ust Natha w Podmroku), w szafce zabezpieczonej nieusuwalną pułapką (z Prawdziwym widzeniem).
Zerthowe ostrze Dak'kona ("WA2DAK") – Deidre (bonusowy sprzedawca z Targu Przygód na Promenadzie Waukeen).
Zguba likantropów ("DAGG09") – kod.
Zguba pająka ("SW2H13") – kod.
Zguba pająka ("SW2H06") – kod (taki sam miecz jak poprzednik, różni się ikoną i obrażeniami, zadaje 1k4).
Zguba smoków +3 ("HALB04") – Czeluść niewiernych, czyli tunele Niewidzącego Oka pod Dzielnicą Świątyń.
Znoszone buty ("BOOT06") – Rindus i Reynald de Chatillon – zadanie z upadłymi paladynami w Dzielnicy Mostów.
Zwiastun +3 ("SW2H07") – Podmrok, Ust Natha, jeden z drowich kupców; Eryk Vanstraaten, jeden z paladynów przysłanych przez prałata do walki z Bodhi.
Zwój Crom Faeyra ("SCRLAG") – Thaxll'ssillyia (czarny smok) przy wyjściu w Ruinach świątyni.
Złoty kamień Ioun ("HELM23") – Księgarz Łazarz w Saradush/Amkethran.
Złoty korpus ("MISCAY") – Krypta lisza żywiołów w Dzielnicy mostowej (obok siedziby Spaczonego runu), po zabiciu lisza.
Złote ramię i noga ("MISCAW") – Krypta Lisza cienia w siedzibie wyrzutków kultu Niewidzącego oka pod Dzielnicą Świątyń (po zabiciu lisza).
Złoty pas ("BELT02") – nagroda solamnijskich rycerzy za odesłanie ich do ojczystej sfery w Kuli Sfer w Dokach (tylko jeśli zapłaciliśmy Ribaldowi i pojawiła się Kholynnus Paac); lub mody Tactics: Rytuał; aPack i Drużyna Cyrika.
Ż
Żelazny róg Walhalli ("MISC3K") – Maheer (ulepszony Srebrny + Beljuryl + 5 000 złota).
Żmijowe Drzewce ("STAF23") – Azamantes lisz z piątego poziomu Twierdzy Strażnika, pojawia się po otwarciu jednej z pieczęci do Uwięzionego.
SŁOWNICZEK
Deidre - ta sklepikarka sprzedaje na Targu Przygód na Promenadzie Waukeen. Nie ma jej w podstawowej wersji BG2 - dodawał ją niegdyś jeden z dodatków z bonusowej płyty do BG2, potem pojawił się stosowny mod do pobrania np: tutaj (Inne=>Dodatkowi sprzedawcy). Saga BG mod ten już w sobie zawiera, podobnie jak ci kupcy pojawiają się mając zainstalowany ToB.
Joluv - sytuacja podobna jak z Deidre, dodaje go ten sam mod. Sam sklep znajduje się "Pod Miedzianym Diademem" w Slumsach, blisko miejsca gdzie zaczepia nas Nalia.
Przytułek - chodzi oczywiście o więzienie Czarowięzy, gdzie przetrzymywana jest Imoen.
Brynnlaw - chodzi o wyspę, gdzie rządy sprawują piraci Desharika. Dopływamy do niej dzięki Aranowi lub Bodhi "z ekscentrycznym Saemonem Havarianem u steru".
Uwięziony - najsilniejszy przeciwnik w sadze o Dziecku Bhaala. Zadanie dotarcia do niego zlecają nam Helmici z Twierdzy Strażnika. Możemy go uwięzić, zabić lub uwięzić w miłym towarzystwie.
Ust Natha - miasto drowów w Podmroku. Dostać się można do niego udając drowy, czyli wykonując zadanie od smoczycy Adalon.
Cespenar - chochlik ze Strefy Kieszeniowej z Tronu Bhaala. Ulepsza część naszych przedmiotów gdy dostarczymy mu stosowne elementy i wyłożymy nieco monet.
Cromwell - krasnolud ma swój dom w Dokach (na wschód od Gildii Mae'Vara). Podobnie jak Cespenar ulepsza nasze przedmioty, wykuwa je, bądź składa kawałki w całość.