[BGII] Spis przedmiotów

Zakładam ten temat rozbudowując ten temat

W nawiasie podano kod. W razie problemów z odszukaniem można po prostu pytać w tym temacie. Miłego kolekcjonowania

A

Adjatha Wysysacz +2 ("SW1H35") => musimy dostać się do więzienia w Innym Wymiarze (poprzez portal w Dzielnicy mostów - patrz zadanie Haer'dalisa) Miecz wypada z kambiona strażnika na wschodzie.

Albruin +1 ("SW1H34") – tylko kod.

Amulet Mistrza Harfiarzy ("AMUL28") => Ma go Imix na północnym-zachodzie drugiego poziomu kryjówki Yaga-Shury w Maszerujących Górach.

Amulet Seldarine ("AMUL27") => nagroda Ellesime za uratowanie Suldenasselar. Dostaniemy go po pokonaniu w Piekle Irenicusa.

Amulet Szybkości Geparda ("AMUL26) => w Enklawie Sendai tuż po wejściu do niej kierujemy się na północ do koszar z wielką areną. Amulet ma przywódca grupy drowów.

Amulet blokowania czarów ("AMUL25") => musimy udać się do Podmroku, a potem skorzystać z wejścia do tuneli na południu, a więc na południe od wejścia, przy którym ratujemy Phaere wraz z Solaufeinem. Amulet ma obserwator tuż za wejściem.

Amulet metaczarów ("AMUL16") => pierwszy poziom lochów Irenicusa. Udajemy się do pokoju na północy mapy, obok portalu. Amulet jest w pokoju w skrzyni (uwaga na pułapkę)

Amulet mocy ("AMUL21") - da nam go Aran Linvail bez względu na to, czy zgodzimy się dla niego pracować czy nie.

Amulet ochrony +1 ("AMUL14") => wiele miejsc, np do kupienia: Targ Przygód u Ribalda na Promenadzie Waukeen, Namiot Dżinów Dao w Targowie, Arledian (Dom Gaelana w Dokach), Podziemia Firkraaga ("jeziorko" na pierwszym poziomie), zadania z Harfiarzami (Jaheiry)

Amulet ochrony przed trucizną ("AMUL22") – Wiedźma Adratha ( rakshasa Ihtafeer) w Gaju druidów w jej domku obok Wieży ogrów.

Amulet ochrony życia ("AMUL23") => jedna z nagród w Świątyni Lathandera pomyślne wykonanie zadania z Sir Sarlesem.

Amulet odporności na magię ("AMUL19") =>Zadanie z kultem Niewidzącego Oka. Schodzimy w Dzielnicy Świątyń do kanałów, potem do zapomnianego miasta. Niewidzące Oko zabijemy za pomocą różdżki szczelinowej. Przy nim ten amulet.

Amulet odporności na magię Kaliguna ("AMUL20") - Podmrok, miasto drowów Ust Natha, jeden z drowich handlarzy na platformie przy wejściu/wyjściu z miasta.

Amulet tarczy ("AMUL15") – Twierdza d'Arnise, skrzynia zabezpieczona pułapką (z Magicznym pociskiem) w Podziemiach (z TorGalem).

Amulet wilczej jagody ("AMUL18") – tylko kod.

Amulet z nefrytem ("AMUL17") =>Południowe tunele w Enklawie Sendai. W Cieniach Amn zostaje po zabiciu Miecza Mordenkainena.

Angurvadal +4 ("SW1H60") => ma go kapłan githyanki. Szukaj go w obozie na południowym-wschodzie (obok ich okrętu) Twierdzy Strażnika.

Angurvadal +5 ("SW1H61") => Ulepszona wersja tego powyżej. Cespenar w naszej Strefie Kieszeniowej potrzebuje do ulepszenia Płynnej rtęci z V poziomu enklawy Sendai (poziom, gdzie walczysz z przywódcą illithidów)

B

Beljuryl ("MISC6Z") =>kurczaki na Wzgórzach Umar - zadanie zleca nam Erlin; Podziemia Firkraaga, skrytka w jaskini z golemami (na północ od celi więziennej dziecka Garrena)

Belm +2 ("SW1H30") => Gaj druidów, Wieża ogrów, klocek siana.

Berło absorpcji ("RODS01") => Podmrok. Kupujemy i rzucamy czar Uwolnienie, aby uwolnić maga a następnie wykonujemy dla niego zadanie.

Berło dostojnej potęgi ("RODS02") – Miasto Grot, np. w Skarbcu Sahuaginów. Nagroda Króla Ixilthetocala za wykończenia rebeliantów i księcia w Podwodnym mieście (musimy się zgodzić, aby Saemon przewiózł nas statkiem a więc nie korzystamy z portalu do Podmroku w Czarowięzach).

Berło przerażenia ("RODS05") => dzielnica Bramy Miasta. Na parterze tawerny są ukryte drzwi - za nimi lisz. On ma berło.

Berło uderzenia ("RODS04") => Podmrok, miasto drowów Ust Natha, jeden z drowich kupców na platformie przy wejściu/wyjściu.

Berło zmartwychwstania ("RODS03") =>do kupienia u Ribalda na Targu Przygód na Promenadzie Waukeen ; Siedziba Mekratha (zadanie z uwolnieniem Haer'dalisa, wejście poprzez kanały w Dzielnicy Świątyń); Karthis al-Hezzar w Północnym lesie.

Bladozielony kamień Ioun ("HELM20") => jaskinia Pai'Na w Dzielnicy cmentarnej w Niższych grobowcach. Taki duży kopiec na południu mapy.

Bransolety Tzu-Zana ("BRAC26") =>Wypadają po zabiciu Draconisa - przed wejściem do Enklawy Abazigala.

Bransolety błogosławieństwa ("BRAC23") => Wykona je dla nas Cespenar z : Bransolet Paladyna ( I Poziom Twierdzy Strażnika, obok ducha bibliotekarza), 10 000 sztuk złota

Bransolety błyskawicznego uderzenia ("BRAC16") => Ma je książę kuo-toan w zachodnich tunelach w Podmroku, na zachód od miejsca, gdzie możemy wrzucić skażone kijanki.

Bransolety ochrony KP 3 ("BRAC15") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada Waukeen)

Bransolety ochrony KP 4 ("BRAC14") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód, nagroda Therndle Daglefodda za uratowanie syna z Pułapki na Dusze w Podmroku (ojca znajdziesz w mieście svirfneblinów)

Bransolety ochrony KP 5 ("BRAC13") => Zadanie Jaheiry z Harfiarzami, Dermin Courtierdale (pojawia się po raz 3 i ostatni)

Bransolety ochrony KP 6 ("BRAC03") => Gorch (sklepikarz w Gildii Mae'Vara); Xzar ; zadania Jaheiry z Harfiarzami (nawet 3 sztuki), Terminsel-Elminster; Wiedźma Umar; Tamorlin – czarodziejka Lorda Igena Tombelthena (zadanie z twierdzy łowcy)

Bransolety ochrony KP 7 ("BRAC02") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód, zadania Jaheiry z Harfiarzami i klątwą Barona (ma je jeden z magów w zielono-czarnych szatach); Rayic Gethras (ma dom w Dokach); Drakandros z wrogiej drużyny w Dzielnicy Mostów (obok wejścia/wyjścia), Turmijska czarodziejka (twierdza barda); Kapitan Elitarnych Gwardzistów w siedzibie kultu Niewidzącego oka (pod Dzielnicą Świątyń) ; Mekrath (uwolnienie Haer'dalisa , kanały pod Dzielnicą Świątyń)

Bransolety ochrony KP 8 ("BRAC01") => 2 sztuki w Więzieniu Sfer (jeden z Kapitanów więzienia, magiczka Niewolnik, mag Yuan-Ti przy wejściu).

Bransolety paladyna ("BRAC22") => Twierdza strażnika, poziom 1, skrzynia przy wejściu w pokoju po lewej.

Bransolety pętania ("BRAC11") => Ust Natha w Podmroku, skrytka w wieży Bractwa Wojowników.

Bransolety łucznictwa ("BRAC04") => Kopiec Trolla w Gaju druidów.

Brązowe pantalony ("MISCCB") => Kryjówka Abazigala, podarunek od drużyny Nanoca (Conana), jeśli wyśle się ich po Słupek oka gauta.

Brązowy kamień Ioun ("HELM27") => Więzienie w Saradush (trzeba "uwolnić" Zjawę, żeby się dostać do celi).

Brązowy róg Walhalli ("MISC3J") => Maheer - płatnerz na Promenadzie (ulepszony Srebrny , który znajduje się w Dzielnicy Mostów w jednym z domów na piętrze + Diament i 2000 złota).

Butla Ifrita ("MISC3C") => Taquee przed namiotem dżinów Dao w Targowie

Buty Elfów ("BOOT07") => miasto elfów (Suldaneselar), Dom Księżyca.

Buty Północy ("BOOT03") => Lochy Przytułku Czarowięzy, maszyna na mitrylowe żetony (kupimy je 5 sztuk).

Buty Zachodu ("MISC8J") => tylko kod lub mod Unfinished busines (Łowca Derrick w zadaniu od Valygara).

Buty szybkości ("BOOT10") => mitrylowa maszyna w lochach Czarowięzów (cena 15 sztuk). ma je też Renal Krwawy Skalp (Doki), niziołek złodziej tuż po wejściu do Więzienia sfer; Illasera (początek ToB); Księgarz Łazarz w Saradush/Amkhetran.

Buty eteryczności ("BOOT11") => Miasto Grot (podwodne miasto), skrzynia chochlików.

Buty gorgony ("BOOT12") => Carras w Jaskini przemytników w Amkhetran.

Buty przemieszczania ("BOOT08") => tylko kod, nieupuszczalną wersję posiada Chaos (zadanie druida z Lorenem) lub mod Battles (Pieszczoch Lloth w Domu Jael'lat).

Buty ukrycia ("BOOT02") => Gildia Mae'Vara na 1 piętrze razem z dowodami; Samuel Grzmotobek – jeśli mamy w drużynie Mazzy.

Buty uników ("BOOT04") => Reti, jeden z porywaczy z Dzielnicy mostów z zadania Tirdira z Dzielnicy Cmentarnej.

Buty uziemienia ("BOOT05") => Pan Świtu Kreel w Świątyni Lathandera w Dzielnicy Świątyń; Bolumir od Tempusa w Twierdzy d'Arnise (po przyjęciu go jako kapłana z zadania w twierdzy wojownika); mitrylowa maszyna na żetony w Przytułkowych lochach (10 sztuk).

Buty +50% do odporności na zimno => mitrylowa maszyna (patrz wyżej, cena to 5 sztuk)

Buty +50% do odporności na elektryczność => patrz wyżej (10 sztuk)

C

Cep bojowy Wieków +3 ("BLUN14") => do zrobienia w kuźni w twierdzy d'Arnise, jeśli mamy 3 głownie (kwas, ogień, chłód).

Cep Bojowy Wieków +5 ("BLUN30") =>broń powyżej ulepszy nam chochlik Cespenar w naszej Strefie Kieszeniowej (Kulę Elektryczności znajdziesz w Kryjówce Abazigala, Kulę trucizny na II poziomie Twierdzy Strażnika, w sadzawce).

Ciemne piwo Baalor De'Traniona ("MISC97") – Gildia Złodziei Cienia w Dokach (w skrzyni koło Renala); Wzgórza Umar i Min Minling.

Ciemnoróżowy kamień Ioun ("HELM19") – Lochy Przytułku, pojawia się za rozwiązanie zagadki (trzeba powkładać przedmioty w odpowiednie posągi).

Cięciwa Gonda ("COMPON10") – Kapitan Egeissag w Kryjówce Sendai (pojedynek wedle woli obserwatora), potrzebna do ulepszenia Kuszy Ognistych Zębów/Łuku Mrocznego Ognia albo długiego łuku Taralash.

Cięciwa do łuku Gesena ("BOW19B") – 2 poziom Lochów w przytułku, komnata z 3 golemami (glinianymi). To fragment artefaktu (Łęczysko Łuku - piwnica Garbarza Reijeka, Dzielnica Mostów), który zrobi dla nas Cromwell (mieszka on w domu w zachodniej części Dzielnicy Portowej).

Ciężka kusza celności ("XBOW03") – Kapitan Elitarnych Strażników w siedzibie Kultu Niewidzącego Oka pod Dzielnicą Świątynną.

Ciężka kusza spalania +1 ("XBOW14") – Ribald (kupiec, Targ Przygód, Promenada)

Crom Faeyr ("HAMM09") => zrobi nam go Cromwell, składniki np. tutaj.

Cudowne rękawice ("BRAC25") =>wykona je dla nas Cespenar. Składniki : Rękawice Barda (Twierdza Strażnika, poz. 3, pokój Yakamana), diament (losowe lokacje, wiele miejsc), Kamień łotrzyków (wiele miejsc), rubin, szmarag, szafir (wszystkie pojawiające się losowo) + 10 000 złota.

Czarna Brzytwa ("MISCBC") – Uwięziony geniusz w Piekle (próba chciwości), można mu ją ukraść, bądź po odmowie zabić kodem i zabrać miecz

Czarna mgła +4 ("HALB06") – można zdobyć przy wymianie za Smocze jaja z Pomniejszym Lordem Demonów w Ust Natha podczas Rytuału Matki Ardulace (wymagany "zły" charakter).

Czaszka śmierci ("HELM17") => w Podmroku uwalniamy Vithala (rzucamy zaklęcie Uwolnienie) i wykonujemy zadanie dla maga (ochrona przed bestiami z portalów), ale przyciskamy maga aż w końcu zabijamy dla czaszki.

Czerwona mikstura ("POTN15") – tylko kod.

D

Duma legionu +2 ("PLAT15") – nagroda w Twierdzy Paladyna (D'Arnise) za zadanie.

Dzienna Gwiazda ("SW1H31") – Bramy Miasta, ukryta krypta w gospodzie "Pod Krzywym Żurawiem", w zamkniętej skrzyni w krypcie (uwaga na lisza).

Długi łuk celności ("BOW07") – tylko kod lub aPack (mod).

Dębinowy Pierścień ("RING43") – Kapłan Waukeen koło świątyni Waukeen w Amkhetran - należy obronić kapłana przed mnichem. Za darowiznę dodatkowo +1 do reputacji. Pierścień można ulepszyć Łzą Nimfy (opuszczona świątynia kapłanki Nyalee)

E

Elfia kolczuga ("CHAN12") – Targowo, Lord Skarmaen Alibakkar (Targowo); elfy w Suldanesselar; drowy przed wejściem do Kryjówki Sendai; Haer'dalis, Imoen po przywołaniu w sferze kieszeniowej;

Elfia kolczuga +1 ("CHAN13") => Aran Linvail (Doki); Elhan (Wyjście z Podmorku); elfy w Suldanesselar; drowy przed wejściem do Kryjówki Sendai; Thelynn'ss i drowy na arenie w Kryjówce Sendai; Kapitan Erelon w Amkhetran; Dowódcy najemników w Amkhetran;

Elfia kolczuga Aslyferunda +5 ("CHAN19") => wykona ją dla nas Cespenar z naszej Strefy Kieszeniowej. Potrzebujesz: Kolczuga Pieśniarza Klingi +4 (Suldanesselar, trzeba wyjść na polanę wyjściem z miasta na północnym- zachodzie, ma ją smok Nizidramanii'yt), Zwój Ochrony przez Zwykłymi Broniami (wiele miejsc, od biedy sklepikarz w Saradush/Amkethran).

F

Figurka Shakti ("FIGURE01") => Saradush, ma ją Kiser Jhaeri (nie ufać mu i uwolnić Ardica, potem zabić Kisera)

Figurka czarnego pająka ("MISC3E") – Pai'Na, druidka w Jaskini w Niższych grobowcach pod Dzielnicą Cmentarną

Figurka księżycowego psa ("MISC7T") => Nagroda od Mairyn z twierdzy Łowcy za wykończenie Umar (ostatnie zadanie).

Figurka złotego lwa ("MISC3D") – Nagroda od Ducha gaju z twierdzy druida za zadanie z Lorenem (ostatnie zadanie).

Fioletowa mikstura ("POTN16") – tylko kod.

Furia Niebios ("SW1H51") – Koshi w Dzielnicy Świątyń w Strzeżonym budynku (na piętrze).

Futerał Obfitości +1 ("QUIVER02") => I poziom Twierdzy Strażnika, na półkach z pułapkami.

G

Gniazdo żmij ("DART05") => skrzynia zabezpieczona pułapką (z Zapalającą chmurą) w Strzeżonym budynku w Dzielnicy Świątyń; Ribald (Targ Przygód, Doki) w 6 rozdziale.

Gram Miecz Żalu =>wykona go Cespenar z naszej Strefy Kieszeniowej. Potrzebuje: Miecz Żalu (Kryjówka Abazigala, Abazigal), Serce Potępieńca (Enklawa Sendai, przy liszu Odamaronie) + 5 000 złota.

Gwiazda Burzy +3 ("BLUN28") – to wekiera, nie maczuga; Maszyna Luma Szalonego w Twierdzy Strażnika (kombinacja to: trójkątny guzik, zielone pokrętło, średnia dźwignia).

Gwiazda Burzy +5 ("BLUN29") => ulepszona powyższa broń. Cespenar potrzebuje do ulepszenia: Ruda Gwiezdnego Kamienia (Saradush, piwnice kupca Kistera, tam gdzie znajdziesz Ardica) + 5 000 złota.

Gwóźdź Ixila +4 ("SPER11") – test wytrzymałości na V poziomie Twierdzy Strażnika (jeziorko w jaskini Orków). Możliwe ulepszenie, wymaga dodatkowo: Kolec Ixila (zmiennobarwny demon z II poziomu Twierdzy Strażnika - to ten w klatce) + 5 000 złota.

H

Halabarda +2 Ostrze Zmierzchu ("HALB08") – Ciemny Patryk w Ruinach Świątyni (obok ołtarza).

Halabarda +4 Fala ("HALB09") =>Wykona ją Cromwell. Wymagania.

Halabarda Harmonium ("WA2HALB") => Deidre na Targu Przygód (Promenada). Musisz mieć zainstalowanych dodatkowych sprzedawców z płyty bonusowej do BG2, albo mieć moda.

Harfa Azlaera ("MISC3N") => nagroda w twierdzy barda (przy sukcesie przedstawienia).

Harfa Dysonansu ("MISC3M") – Siedziba Mekratha (pod Dzielnicą Świątyń), w ołtarzyku zabezpieczonym pułapką (z Okropnym zauroczeniem).

Harfa Methilda ("MISC3O") – Wschodnie tunele w Podmroku, skrytka (x=3029, y=920).

Harfa Pandemonium ("WA2HARP") – Deidre (patrz Halabarda Harmonium).

Hełm Baldurana ("HELM07") => lochy Irenicusa, I poziom, pokój na wschód od portalu między portalem a driadami.

Hełm Kiela ("HELM14") => kod lub mody Tactics i ulepszony Północny Las.

Hełm Skały ("HELM31") => przy ciele ognistego olbrzyma w Komnacie ognia na drugim poziomie Twierdzy Strażnika. Cespenar może go ulepszyć. Potrzebuje do tego rogów - oba w Twierdzy Strażnika (jeden w skrzyni, w komnacie czarodzieja lodu, na II poziomie Twierdzy Strażnika, drugi - ma go lodowy gigant, na II poziomie Twierdzy Strażnika). Do ulepszenia wymagane jeszcze wyłożenie 5 000 złota.

Hełm Vhailora ("WA2HELM") => sprzedaje go Deidre (patrz Halabarda Harmonium).

Hełm chwały ("HELM03") => Strażnik Telwyn w Świątyni Helma w Dzielnicy świątyń, nagroda za zadanie z Sir Sarlesem.

Hełm infrawizji ("HELM05") => Lochy Irenicusa, poziom I (w okrągłej sali z otiagiem).

Hełm ochrony ("HELM04") => Maferan z drużyny od Furii Niebios (Strzeżony budynek w Dzielnicy Świątyń), Kula sfer – komnata lodu przed wejściem do rdzenia mocy, lub mod Tactics: Rytuał.

Hełm ochrony przed urokami ("HELM06") => Draug Fea z drużyny Kanałach (pod Dzielnicą Świątyń), Posiadłość Galvareyów w Dokach – skrytka z okiem, Świątynia Lathandera, Olaf Rassmusen z drużyny mającej Furię Niebios (Strzeżony budynek w Dzielnicy Świątyń).

Hełm przeciwnego charakteru ("HELM02") – tylko kod.

Hełm świetlistości ("HELM16") => Ribald (Targ Przygód, Promenada) w 6 rozdziale.

I

Ilbratha +1 ("SW1H26") => Jermien w swoim domu na Wzgórzach Umar (nagroda gdy obronimy go przed jego własnym dziełem).

J

Jadeitowy ogar ("MISC3F") => tylko kod.

Jhor Krwawiący +2 ("SW1H38") => Szaleniec Aganalo z Maszyny uwięzionych dusz w Podmroku.

Jęzor ognia ("SW1H24") => Dalok w Gaju druidów (przed wejściem do samego gaju, z obstawą).

K

K'logarath +4 ("AX1H16") => sprzeda nam go Carras w Jaskini przemytników w Amkhetan.

Kamień Wong Fei's Ioun ("HELM34") => wypada z ciała samej Sendai (w Kryjówce Sendai).

Kamień z duszą Malli ("AMSOUL01") => ma go Vongoethe w Jaskini umarłych w Amkhetran. Możemy go potem zwrócić lub użyć (dla złych postaci).

Kaptur Złodziei ("HELM29") – nagroda od Ka'rashura za zabicie i przyniesienie serca Tahazzara, albo na odwrót zabijamy Ka’rashura, zabieramy jego serce i przynosimy je Tahazzarowi, III poziom Twierdzy Strażnika.

Kaptur Złodziei ("HELM30") = > ulepszony ten wyżej przez Cespenara. Poza samym kapturem wymagane: Pierścień niewidzialności (wiele miejsc, np. ma go lisz - patrz zdobycie Dziennej Gwiazdy), antidotum (przedmiot losowy)+ 10 000 złota.

Karmazynowa kolczuga +5 ("CHAN11") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada) w 6 rozdziale.

Karsomir +5 ("SW2H10") => po zabiciu Firkraaga (zadanie Garrena ze Wzgórz Wichrowych Włóczni).

Karsomir +6 ("SW2H19") => ulepszona przez Cespenara wersja powyższego. Potrzebujemy poza mieczem także: Oko Tyra (Enklawa Sendai, przy liszu Odamaronie) + 5 000 sztuk złota.

Katana +2 ("SW1H55") – Niższe grobowce (pod Dzielnicą Cmentarną) , skrzynia w Krypcie Bodhi - też Dzielnica Cmentarna (obojętnie czy pracujemy dla niej czy nie); Komnata Arana (Doki) w 3 misji dla Bodhi; drowy przed wejściem do Kryjówki Sendai; Thelynn'ss i drowy na arenie w Kryjówce Sendai.

Klejnot z rękojeści Wyrównywacza ("SW1H54C") – Lochy Irenicusa poziom I (pokój na południe od driad - tak naprawdę to kopia pokoju Ellesime), skrzynia zabezpieczona pułapką (z Magicznym pociskiem).

Kij Tarana +4 ("STAF21") – Saladrex, smok z IV poziomu Twierdzy Strażnika (zejście do krypty smoka z podziemi githyjanek)

Kij Tarana +6 ("STAF22") => ulepszona przez Cespenara wersja powyższego. Poza Kijem potrzebujemy jeszcze Róg Roranacha - posiada go Gromnir, na II piętrze zamku w Saradush.

Kij Uderzania ("STAF05") => do kupienia od Bolumira (kapłan, który będzie chciał nauczać w naszej twierdzy - rzecz jasna należy się zgodzić), Świątynia Laathandera w Dzielnicy Świątyń, jeden z kupców w Targowie na rynku (ten wyglądający jak szlachcic).

Kij-wekiera ("STAF06") => ma go Haz (wysłany przez Złodziei Cienia w krypcie pod Dzielnicą Cmentarną); Pani Ada w Świątyni Talosa (Dzielnica Świątyń); Ribald (Targ Przygód, Promenada); Złodziej Cienia-Czarodziej (3 misja dla Bodhi).

Kij-włócznia +2 ("STAF07") => Xzar (zadanie Jaheiry z Harfiarzami); Rzezimieszek w Dzielnicy Mostowej (pojawia się w nocy obok Opuszczonego domu); Mag Yaga-Shury w jego obozie pod Saradush.

Klucz do kanałów ("KEY29") => ma go Tazok w Podziemiach Firkraaga (obok celi z dzieckiem Garrena).

Kolczuga Pieśniarza Klingi +4 ("CHAN16") – Czarny smok Nizidramanii'yt w Suldanasselar (wyjście na polanę na północnym-zachodzie).

Kolczuga Umarłych +2 ("CHAN03") => duegar Ilyich w Lochach Irenicusa (ten od żołędzi dla driad, w pomieszczeniu po bibliotece a przed kambionem).

Kolczuga błazna +4 ("CHAN10") – Mitrylowa maszynka na żetony w Lochach Przytułku (cena to 20 sztuk).

Kolczuga mrocznych elfów ("CLOLTH") – Służka Lloth (należy romansować z Viconią, służka pojawia się w losowej lokacji).

Kolec Ixila ("DAGG23") – Zmiennobarwny demon (ten w klatce) na II poziomie Twierdzy Strażnika.

Kolec Ixila +6 ("SPER12") => patrz Gwóźdź Ixila.

Kolec chochlika +3 ("DAGG13") – Łowca Nagród, niziołek złodziej tuż po wejściu do Więzienia Sfer.

Korzeń cierpienia ("BLUN10") – podarunek od Ducha gaju w twierdzy druida przed pierwszą misją.

Kostur Arundela ("WASTAFF") – Joluv "Pod Miedzianym Diademem" (bonusowy sprzedawca, patrz Deidre).

Kostur Gromu i Piorunów ("STAF13") => podarunek od Mistrza Verthana po pokonaniu Faldorn (Gaj Druidów), pokój Irenicusa (Czarowięzy).

Kostur Lasów +4 ("STAF14") – podarunek od awatara w Suldanesselar (po spełnieniu rytuału w świątyni).

Kostur Magów ("STAF11") = > ten kostur ma Layene - członkini Spaczonego Runu (znajdziesz ją w Dzielnicy Mostów po wejściu w portal przez drzwi jednego z domów na południe od domu Rijeka - trzeba mieć przy sobie Kamień Łotrzyków).

Kostur Mocy ("STAF12") – do wykonania przez uczniów podczas 3 zlecenia w twierdzy maga - Kuli sfer w Dokach.

Kostur Ognia +2 ("STAF17") – Kula sfer, Komnata ognia przed wejściem do rdzenia mocy.

Kostur Powietrza +2 ("STAF15") – Pan Niewolników w Więzieniu Sfer (demon).

Kostur Ziemi +2 ("STAF16") – Podmrok, Ust Natha, jeden z drowich sprzedawców.

Kostur bojowy +3 ("STAF08") – Czarnorynkowy kupiec, pojawia się w nocy koło Świątyni Ilmatera w Slumsach; Jayes na Promenadzie (pojawia się w nocy na wschodzie); kupiec w Targowie (ten wyglądający na szlachcica).

Kostur dowodzenia ("STAF09") – Wschodnie tunele w Podmroku (sala obok ten z głównym mózgiem).

Kostur kapłana +3 ("STAF19") – Świątynia Talosa w Dzielnicy Świątyń (Pani Ada); Saaadat – rakshasa, który pojawia się po zdemaskowaniu Ihtafeer (Gaj Druidów); Świątynia Umberlee w Brynnlaw; Diabelstwo z ekipy Aesgaretha w Twierdzy Strażnika na III poziomie; Nyalee w Opuszczonej Świątyni w Lesie Mir; Mag Errard w Saradush (na murach); Diabelstwo na III poziomie Twierdzy Strażnika.

Kostur leczenia ("STAF10") – Dzielnica cmentarna, grobowiec na południowym zachodzie.

Kostur szamana ("MISC5T") – Szaman koboldów w Kanałach "Pod Miedzianym Diademem" (Slumsy).

Kostur z Rynn +4 ("STAF20") - kupimy go od Ribalda na Targu Przygód (Promenada).

Kościana klinga +4 ("DAGG14") – Dom Qilue, kapłanki w Ust Natha w Podmroku (zadanie od aboletha).

Kościana maczuga +2, +3 przeciw nieumarłym ("BLUN23") – Lochy w Przytułku, pojawia się po włożeniu głowy trolla w komnacie z nimi (mówimy zjawie, że wpierw chcemy się przyjrzeć ołtarzowi).

Kołczan Obfitości +1 ("QUIVER01") – na I poziomie Twierdzy Strażnika we wschodniej sali, w skrytce.

Kołczan Obfitości +2 ("QUIVER03") => ten powyżej ulepszony przez Cespenara. Wymaga dodatkowo: Królewska Łza (kamień, losowo) + 10 000 złota.

Krasnoludzki młot +3 ("HAMM06") => znany już kupiec wyglądający jak szlachcic na rynku w Targowie.

Krążek z Netheril ("COMPON17") – Zmiennobarwny demon na II poziomie Twierdzy Strażnika (to ten w klatce).

Krążek z Netheril ("HELM28") => ten powyżej ulepszony przez Cespenara. Wymagane dodatkowo: Brązowy Kamień Ioun (patrz w tym spisie) + 5 000 złota.

Krótki miecz Maska +4 ("SW1H58") => do kupienia u Siostry Garleny przed wejściem do Twierdzy Strażnika.

Krótki miecz Maska +5 ("SW1H59") => powyższy ulepszony przez Cespenara. Chochlik potrzebuje do tego jeszcze: Serce Potępieńca (Enklawa Sendai, przy liszu Odamaronie) + 5 000 złota.

Krótki miecz ciosów w plecy ("SW1H10") => ma go Renal Krwawy Skalp na piętrze siedziby Złodziei Cienia w Dokach (nagroda za zadanie z Mae'Varem).

Krótki łuk Gesena ("BOW19") => szczegóły tutaj.

Księga Nieskończonych Czarów ("MISC3A") => Adept Perth w Brynnlaw (ma dom na północy wyspy, tuż obok ścieżki do Czarowięzów).

Kundan +2 ("SW1H25") – Niewolnica w Więzieniu Sfer (na wschodzie).

Kusza Necaradana +3 ("XBOW10") – nagroda smoczycy Adalon za uratowane Smocze jaja (leże Adalon w Podmroku, jaja w Ust Natha).

Kusza Nieszczęścia +4 ("XBOW13") – Wieża Deirexa, jeziorko w jego skarbczyku (Ust Natha, Podmrok, po kupieniu liny od Visaja po rozmowie z Matką Przełożoną Ardulace).

Kusza Ognistych Zębów +4 ("XBOW15") – Siostra Garlena (przed wejściem do Twierdzy Strażnika).

Kusza Ognistych Zębów +5 ("XBOW16") => ulepszona przez Cespenara wersja powyższej. Do ulepszenia potrzeba jeszcze: Cięciwa Gonda (Enklawa Sendai, kapitan Egeissag - pojedynek inspirowany przez obserwatora) + 5 000 złota.

Kusza Włos Olbrzyma +3 ("XBOW08") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada).

L

Lawendowy kamień Ioun ("HELM26") => Gromnir Il-Khan w swojej sali tronowej w Saradush.

Lazurowe ostrze ("AX1H10") – Bernard "Pod Miedzianym Diademem" (Slumsy) po wykonaniu zadania z Hendakiem.

Lekka kusza szybkości ("XBOW06") => Bernard "Pod Miedzianym Diademem" (Slumsy) po wykonaniu zadania z Hendakiem.

Lilarcor ("SW2H14") – nagroda za rozwiązanie zagadki/uwolnienie Lśniącego stawu w Kanałach "Pod Miedzianym Diademem" (Doki).

Lodowa gwiazda +4 ("BLUN35") – Gromnir Il-Khan - oczywiście w swojej komnacie w pałacu w Saradush.

Ludzka skóra ("LEAT22") – Dom Rejieka Grabarza, w piwnicy ,w łóżku.

Ludzka skóra +5 ("LEAT21") => ulepszona powyższa. Musimy udać się nocą na Wzgórza Umar i odnaleźć Faela obok gospody i podać mu hasło (Darcin Cole). Do ulepszenia potrzeba krwi srebrnego smoka (np. Adalon z Podmroku).


Ł

Łaska ocalenia +3 ("SHLD27") – nagroda Awatara (Amaunatora) za odniesienie Różdżki szczelinowej w Świątyni Zapomnianego Boga w Starych tunelach w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.

Łuk Elfi Dwór +3 ("BOW12") – Twierdza d'Arnise (pierwsze piętro, komnata z golemami).

Łuk Many +4 ("BOW13") – Lasy Tethyru (SoA), jeziorko w jaskini.

Łuk Mrocznego Ognia +4 ("BOW20") – Kapitan Erelon – dowódca najemników z Amkethran.

Łuk Mrocznego Ognia +5 ("BOW21") => powyższy ulepszony przez Cespenara. Do ulepszenia chochlik potrzebuje dodatkowo: Cięciwa Gonda (Enklawa Sendai, kapitan Egeissag - pojedynek inspirowany przez obserwatora) + 5 000 złota.

Łuk Orłów ("BOW08") – kod.

Łuk Tansherona +3 ("BOW15") – Kupiec wyglądający jak szlachcic na rynku w Targowie; Cattie Brie z drużyny Drizzta (np: przy pierwszej podróży po wyjściu z Podmroku do Atkhatli).

Łuska Czerwonego Smoka ("PLAT18") = > tę zbroję wykona dla nas Cromwell.

Łuska Smoka Cieni ("LEAT19") => jak wyżej.

Łuski Ashena +2 ("CHAN17") – Krypta Bodhi (pod Dzielnicą Cmentarną), skrzynia zabezpieczona pułapką (z podwójną pułapką) – po Rozdziale 2.

Łuski Smoka Cieni ("SCALEB") – Smok Cienia w Ruinach świątyni (Thaxll'ssillyia).

Łuski białego smoka ("COMPON18") – w komnacie 11 (uwaga na pułapki), gdzie przebywa Demon Upiór z Niewolnikami na trzecim poziomie Twierdzy Strażnika.

Łuski czerwonego smoka ("SCALER") => Firkraag (sam zleca nam to zadanie "Pod Miedzianym Diademem" w Dokach; smok jest w podziemiach na Wzgórzach Umar - na III poziomie).

Łuski niebieskiego smoka ("COMPON19") – Abazigal w swojej Kryjówce w ToB.

Łza nimfy ("COMPON14") – w pojemniku przy schodach obok wschodniej ściany w Lesie Mir (to ta świątynia z wiedźmą Nyalee, która ugasi serce Yaga-Shury).

Łęczysko łuku Gesena ("BOW19A") – Dom Garbarza w Dzielnicy Mostów.

M

Maczuga +2 "Zgniatacz" ("BLUN24") – Dalok w Gaju Druidów (przed wejściem do Gaju, w tym kręgu z kolumn).

Maczuga +3 "Czarna Krew" ("BLUN22") => kupiec wyglądający jak szlachcic na rynku w Targowie.

Maczuga Wybuchu +3 ("BLUN26") – Ferrumach Rilmani – pojawiają się na V poziomie Twierdzy Strażnika po otwarciu jednej z pieczęci do siedziby Uwięzionego.

Maczuga Wybuchu +5 ("BLUN27") => powyższa ulepszona przez Cespenara, który do ulepszenia potrzebuje także: Pierścień odporności na ogień (wiele miejsc, np. księgarz Łazarz w Saradush) + 5 000 złota.

Malakar +2 ("SW1H45") – Troll w Lochach Przytułku (II poziom).

Maluszek - szmaciany miś ("MISC5L") – Llynis w jednym z pokoi w karczmie"Pod Miedzianym Diademem" (Slumsy).

Melodyjna kolczuga +3 ("CHAN15") – Aawil w Więzieniu Sfer (zaraz po wejściu do więzienia).

Miecz Arabane'a +2 ("SW1H27") – Suna Seni z jednego z losowych spotkań w mieście.

Miecz Baldurana ("WA2S1H") – Deidre na Targu Przygód (Promenada) - patrz Halabarda Haromonium.

Miecz Chaosu +2 ("SW2H16") – nagroda od geniusza (Maalaqa) w Lochach Irenicusa za oddanie Butli ifrita (I poziom, ukryte drzwi za pomieszczeniem z Ilychem a przed pułapkami i kambionem).

Miecz długi +2 "Varscona" ("SW1H06") – Cattie Brie (z drużyny Drizzta, np, przy podróżowaniu do miasta po wyjściu z Podmroku); Branet Al-Thon, William Reirrac i Nerit, paladyni przysłani przez prałata do walki z Bodhi w Rozdziale 6; elfy w mieście elfów (Suldanesselar); Torba przechowywania na początku Tronu Bhaala (zależy od klasy).

Miecz oburęczny +3 "Berserker" ("SW2H03") – Smaeluv Siekacz Orków z drużyny Menkara w "Norze Siedmiu Dolin" na Promenadzie Waukeen.

Miecz półtoraręczny +1, +3 przeciw zmiennokształtnym ("SW1H03") – nagroda Hendaka za zlikwidowanie Kapitana Haegana lub Lehtinana za zlikwidowanie Hendaka ("Pod Miedzianym Diademem", Slumsy).

Mikstura tłumienia magii ("POTN33") – tylko kod. Zapewnia odporność na zaklęcia poziomów 1-9.

Mitrylowa kolczuga +4 ("CHAN06") => ma ją na sobie Drizzt (trzeba go zabić) - bez modów i tak ją stracimy (patrz temat na forum z Harpellem).

Mitrylowa pełna zbroja płytowa +2 ("PLAT09") => Bruenor z drużyny Dizzta - także trzeba go zabić.

Morgensztern Everarda +2 ("WASTAR") – Joluv (bonusowy sprzedawca z dodatkowej płyty lub modu, "Miedziany Diadem", Slumsy).

Morgensztern Kiela ("BLUN09") – tylko kod lub mod Tactics i ulepszony Północny Las.

Mroczna zbroja +3 ("CHAN09") – Ciemny Patryk na Wzgórzach Umar (obok ołtarza Pana Cienia).

Młot Gromów +3 ("HAMM07") – Tunele łupieżców umysłu w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.

Młot Runów +4 ("HAMM10") => za zabicie Yaga-Shury w jego obozie pod Saradush.

Młot Runów +5 ("HAMM11") => ulepszony przez Cespenara ten powyższy. Do ulepszenia wymagana jest jeszcze Run Clangeddina (chatka drwala w lesie Enklawy Sendai - przed wejściem do samej enklawy) + 5 000 złota.

Młot bojowy +1, +4 przeciwko olbrzymom ("HAMM04") – Twierdza d'Arnise, komnata z golemami na piętrze.

Młot bojowy +2 "Pięść Boroka" ("HAMM05") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada).

Młot bojowy +2 "Ashideena" ("HAMM03") => Lokacja ze Świątynią Zapomnianego Boga w Starych tunelach (pod Dzielnicą Świątyń), skrytka (x=3712, y=2483).

N

Namarra +2 ("SW1H36") – Król Krypty w Dzielnicy Cmentarnej, w jednym z grobowców na powierzchni.

Naszyjnik pocisków ("AMUL01") – Handlarz w namiocie po wykonaniu zadań z druidami i dżinami w Targowie (czerwony namiot na południu).

Naszyjnik stabilności kształtu ("AMUL24") – Siedziba Mekratha w Kanałach (zadanie z uwolnieniem Haer'dalisa, pod Dzielnicą Świątyń), skrzynia zabezpieczona pułapką (z podwójną Błyskawicą).

Nóż do masła Baldurana ("MISC1B") => kod.

O

Obrońca Easthaven +2 ("WAFLAIL") – Joluv (to broń +3 i zadaje 1k6 +4 obrażeń), "Miedziany Diadem" w Slumsach.

Obrońca zastępcy +2 ("LEAT03") – Kula sfer (Slumsy), komnata z jaszczuroczłekami (obok Kajuty nawigatora).

Obsydianowy kamień Ioun ("HELM24") – Karthis al-Hezzar w Północnym Lesie (Tron Bhaala).

Oczyszczacz +4 ("SW1H64") – Skała w 3 komnacie na III poziomie Twierdzy Strażnika (tylko charakter praworządny dobry może go wziąć).

Oczyszczacz +5 ("SW1H65") => ten powyżej ulepszony przez Cespenara. Chochlik potrzebuje do tego jeszcze: Oko Tyra (Enklawa Sendai, lisz Odamaron) + 5 000 sztuk złota.

Oddech Smoka +4 ("HALB05") => Boz, ogr z wrogiej drużyny poszukiwaczy przygód w Podmroku (po wejściu do Ust Natha).

Ognisty kieł +3 ("DAGG12") – Ust Natha w Podmroku, jeden z drowich kupców.

Ogon wiwerny +2 ("BLUN17") – Draug Fea z drużyny Tarnora w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.

Oko Tyra ("COMPON02") – lisz Odamaron, znajdziemy go w jednym z pomieszczeń w Kryjówce Sendai. Ulepsza miecze: Karsomir lub Oczyszczacz.

Okulary identyfikacji ("MISC3P") – Arledian w Domu Gaelana Bayle'a; można je dostać od geniusza przywołanego czarem Ograniczone życzenie )"Chce widzieć wszystko takim, jakim jest" czy coś podobnego, minimum 9. pkt Mądrości); Carras w Jaskini przemytników w Amkhetran.

Orzech z Drzewa Życia ("MISCBQ") – Drzewko w Suladnesselar, przed wejściem na Drzewko życia w Pałacu.

Ostrze Fali ("HALB09B") – Miasto Grot (podwodne miasto, bo wybraniu statku zamiast portalu do Podmroku), Książę Villynaty.

Ostrze Róż +3 ("SW1H40") – Bernard "Pod Miedzianym Diademem" (Slumsy) po wykonaniu zadania z Hendakiem.

Ostrze Spiekoty +3 ("SW1H39") – Lesaonar, wojownik drow w Ust Natha, oddaje po wyzwaniu go i pokonaniu na arenie.

Ostrze Usuno +4 ("SW1H67") – Niewidzialna statua po walce na I poziomie Twierdzy Strażnika.

Ostrze Wojny +4 ("SW2H09") => do kupienia w 6 rozdziale u Ribalda na Targu Przygód (Promenada).

Ostrze Wyrównywacza ("SW1H54B") – jest w Tunelach południowych w Pomroku, zdobywamy je zaraz na wstępie, ma je Obserwator razem z Amuletem blokowania czarów i Okiem Prastarej kuli. Razem z klejnotem z rękojeści i rękojeścią tworzy Wyrównywacza, którego wykuje Cromwell.

P

Pancerz cienia ("LEAT08") => ma go Mae'Var (zabić drania), Renal Krwawy Skalp (siedziba Złodziei Cienia, Doki).

Pancerz zagłady +3 ("PLAT12") – Lochy Przytułku na I poziomie, podarunek od dżina (na portalu używamu opalu, rubinu i szafiru - za trzecim kliknięciem i po 2 walkach pojawia się dżin).

Pas bezwładnej bariery ("BELT10") => kupiec wyglądający jak szlachcic na rynku w Targowie.

Pas przebić ("BELT04") – Kalah w namiocie cyrkowym na Promenadzie (zadanie ze znikającymi w namiocie ludźmi i uwolnieniem z iluzji Aerie).

Pas siły kamiennego olbrzyma ("BELT07") – miasto elfów Suldanasselar, rakshasa Adsaan w Domu Demin.

Pas siły lodowego olbrzyma ("BELT08") – Upiorny rycerz w Zachodnich tunelach w Podmroku (po złożeniu ofiary Demagorgonie).

Pas siły ognistego olbrzyma ("BELT11") – Świątynia Yaga-Shury w Maszerujących Górach.

Pas siły wzgórzowego olbrzyma ("BELT06") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada).

Pas tłumienia ("BELT03") => lochy Irenicusa, poziom II (złe krasnale obok pieców).

Pas wzmocnienia ("BELT09") => pokoje w siedzibie Kultu Niewidzącego Oka (pod Dzielnicą Świątynną) - najlepiej splądrować je po zabiciu Niewidzącego Oka.

Pas z amunicją ("BAG05") – Komnata na wschodzie na I poziomie Twierdzy Strażnika (pułapka z Kwasową strzałą Melfa).

Pas zmiany płci ("BELT05") – kod.

Paskudny scyzor Neba ("NEBDAG") – Neb (Dzielnica Mostów, zadanie z Ilitem dla sir Sarlesa).

Pawęż +1, +4 przeciw pociskom ("SHLD07") – Kula sfer, Komnata ognia przed wejściem do rdzenia mocy.

Pawęż Twierdzy +3 ("SHLD23") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada).

Perłowobiały kamień Ioun ("HELM18") – Ruiny świątyni (podziemia), w jednej ze skrytek w pomieszczeniu z posadzką z lawy.

Pełna zbroja płytowa Enkidu +3 ("PLAT21") => do kupienia u Carrasa w Jaskini Przemytników w Amkethran.

Pierścień Gaxxa ("RING39") – Gaxx lub Kangaxx (Doki) - można ukraść i mieć po walce z nim dwa a nie jeden pierścień

Pierścień Serca Kniei ("RING44") = > zrobi go dla nas Cespenar z : Dębinowy Pierścień (patrz ten spis), Łza Nimfy (patrz ten spis) + 5 000 złota.

Pierścień Szaleństwa ("RING23") – Podmrok, skrzynia w wiosce svirfneblinów.

Pierścień Tarana ("RING33") – Tolgieras (Kula Sfer, zadanie z Valygarem).

Pierścień Ulepszonej Niewidzialności ("RING42") – Fll'Yissetat, smoczyca przed jaskinią Abazigala (przed wejściem do komnaty samego Abazigala).

Pierścień czarów ("RING08") – Kula sfer, 2 zadanie uczniów; Zadania Jaheiry z Harfiarzami (Nadinal, potyczka w Domu Galvareya w Dokach).

Pierścień druida ("RING03z") – Świątynia Oghmy w Dokach, Świątynia Waukeen w Dzielnicy Rządowej, Saradush i Amkethran; Nyalee w Lesie Mir.

Pierścień energii ("RING20") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada).

Pierścień infrawizji ("RING21") – kod.

Pierścień kontroli nad ogniem ("RING27") – Oszalały krasnoludzki wojownik we Wschodnich tunelach (łupieżców) w Podmroku.

Pierścień kontroli nad powietrzem ("RING28") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada).

Pierścień kontroli nad ziemią ("RING29") – Twierdza d'Arnise, pomieszczenie za kuźnią ze słoniem i sfinksem.

Pierścień niewidzialności ("RING05") – Brennan Risling z drużyny Menkara; lisz z Bram Miasta (ukryta krypta w karczmie na parterze).

Pierścień niezdarności ("RING04") – Skarbiec-jeziorko w Wieży Deirexa (Ust Natha, Podmrok).

Pierścień ochrony +1 ("RING06") – np. np. Arledian (piętro domu Gaelana Bayle’a), Ribald na Targu Przygód (Promenada), Gorch w Gildii Mae’Vara (Doki), bardzo dużo pierścieni i amuletów ochrony +1 lub czasem +2 można zdobyć, jeśli wykonuje się zadania związane z Jaheirą i Harfiarzami, np. już w Posiadłości Galvareya (Doki) Pierścień ochrony ma Rylock, Berinvar i Meronia; Kapitan więzienia i Niewolnica w Więzieniu sfer.

Pierścień ochrony +2 ("RING07") – Aran Linvail (Doki); Terminsel-Elminster (zadanie Jaheiry z Harfiarzami, pojawia się dwa razy); Smok w Piekle (jedna z prób).

Pierścień ochrony +3 ("RING41") – Księga Mnogich Rzeczy (do wygrania w karty z Aesgarethem w Twierdzy Strażnika).

Pierścień odbijania zaklęć ("RING34") – Matka Przełożona Ardulace w Ust Natha w Podmroku.

Pierścień odporności na ogień ("RING02") – Transmuter Ruhk w podziemiach Firkraaga; Księgarz Łazarz (Saradush/Amkethran).

Pierścień ostrości ("RING40") => wypada ze zwłok Lavoka po jego śmierci przed wejściem do Kuli Sfer(Doki) po wykonaniu zadania Valygara.

Pierścień przeciw jadowi ("RING46") – Vongoethe w Amkhetran (Jaskinia umarłych).

Pierścień przyzwania dżinna ("RING26") – skrzynia w Gildii Złodziei Cienia (Doki) w komnacie Arana podczas pracy dla Bodhi (3 zadanie).

Pierścień regeneracji ("RING31") – Ribald (kradzież kieszonkowa); Przytułek ( Statua Zagadek w podziemiach - po odpowiedzi na 12 zagadek), Terminsel-Elminster (zadania z Jaheirą i harfiarzami).

Pierścień swobody ruchów ("RING09") – Przytułek, Księga na wschodzie na II poziomie podziemi(klikaj na nią).

Pierścień wpływu na ludzi ("RING30") – Kalah w cyrku (Promenada, zadanie ze znikającymi ludźmi i Aerie).

Pierścień wyczucia zagrożenia ("RING36") – Kula sfer, pomieszczenie z rdzeniem mocy, pojemnik zabezpieczony pułapką (z Ognistą kulą).

Pierścień wytrychów ("RING35") – Złodziej Cienia - zdrajca w północnym pomieszczeniu w Piwnicy Złodziei Cienia (Doki) - jeśli pracujesz dla Arana; Dedral w piwnicach Złodziei Cienia, jeśli pracujesz dla Bodhi.

Pierścień świętości ("RING22") – nagroda świątyni za pozyskanie usług Sir Sarlesa (tylko jeśli masz świątynię jako twierdzę) w Dzielnicy Świątyń.

Pierścień Łaskobójcy ("WA2RING") - do kupienia u Deidre na Targu Przygód (patrz Halabarda Harmonium).

Pochwa Fflara ("COMPON03") – zamkniętej skrzyni w Więzieniu Saradush - pomieszczenie na zachód od wejście do pałacu (następny poziom w drodze do siedziby Gromnira).

Pocisk ze słonecznego kamienia +1 ("BULL04") – Ruiny świątyni (Amaunatora),; Obóz armii oblegającej Saradush; Twierdza Strażnika.

Podarunek Nocy +5 ("LEAT14") – Pastor Lloyd (nagroda za zabicie Pana Cieni) na Wzgórzach Umar; Arkanis Gath (pojawia się po ataku na Złodziei Cienia, nie chodi o tego od misji Bodhi).

Podrzynacz +4 ("SW1H28") – Krypta Bodhi w Dzielnicy Cmentarnej (z sadzawką) w 6 rozdziale.

Podręcznik do glinianego golema ("TOME02") => IV poziom Twierdzy Strażnika, minotaur
Podręcznik do kamiennego golema ("TOME03") => II poziom siedziby Yaga-Shury (Maszerujące Góry), w jednej ze skrzyń
Podręcznik do olbrzymiego golema ("TOME04") => Kryjówka Abazigala.
Z wszystkich trzech Cespenar uczyni jedną księgę mając jeszcze tą poniższą.

Podręcznik na temat golemów ("TOME01") – w szafce na pierwszym poziomie we wschodniej sali Twierdzy Strażnika.

Postrach Wrogów +3 ("SW1H62") – Niewidzialna statua na I poziomie Twierdzy Strażnika.

Postrach Wrogów +5 ("SW1H63") => powyższy ulepszony przez Cespenara, który poza mieczem potrzebuje do tego jeszcze: Pochwa Fflara - podziemia zamku Gromnira, w Saradush (patrz ten spis)

Poszukiwacz Serc +3 ("BOW10") – Podziemia Firkraaga (Wichrowe Wzgórza), jaskinia z golemami (na północy), Ribald w 6 rozdziale (Targ Przygód, Promenada).

Proca +3 "Zguba smoków Arli" ("SLNG05") – Ruiny świątyni (Amaunatora), w Posągu Amaunatora (tam gdzie się składa ciało osoby z którą prowadzi się romans po przemianie jej w wampira przez Bodhi).

Proca Arvoreen +4 ("SLNG06") – Południowe tunele w Podmroku, skrytka (x=1212, y=769).

Proca Erinne +4 ("SLNG08") – Azamantes, lisz z piątego poziomu Twierdzy Strażnika, który pojawia się po otworzeniu jednej z pieczęci do Uwięzionego.

Proca Erinne +5 ("SLNG09") => powyższa ulepszona przez Cespenara, który zrobi to za dodatkowe 5 000 złota.

Proca Everarda +5 ("WASLING") – Joluv (bonusowy sprzedawca z bonusowej płyty albo modu do BG2), "Miedziany Diadem" w Slumsach.

Proca naprowadzania +2 ("SLNG07") – Bernard "Pod Miedzianym Diademem" po zadaniu z Hendakiem i niewolnikami.

Przeklęty Grabieżca ("REAVER") – Antypaladyn z drużyny Kruina (Dzielnica Mostów, obok wejścia)

Psioniczny miecz +5 ("SW2H21") – Świątynia Yaga-Shury w Maszerujących Górach (I poziom).

Puklerz +1 ("SHLD17") – Gildia Mae'Vara (Doki), pierwsze piętro, skrytka w ścianie (pułapka ze Słupem ognia).

Puklerz Kiela ("SHLD20") – kod lub mody Tactics i ulepszony Północny Las.

Purpurowa Strzałka +3 ("DART08") – skrzynia w zachodniej części na Pierwszym poziomie Twierdzy Strażnika (pułapka z Błyskawicą).

Pustoszyciel +4 ("HALB10") – Imix w Świątyni Yaga-Shury w Maszerujących Górach (II poziom, sala na północnym-zachodzie).

Pustoszyciel +6 ("HALB11") => ulepszona przez Cespenara powyższa, do ulepszenia potrzeba: Żmijowe Drzewce (Azamentes, jeden z potworków po otwarciu jednej z pieczęci na V poziomie Twierdzy Strażnika) + 5 000 złota.

Płaszcz Algernona ("CLCK08") – kod.

Płaszcz Baldurana ("CLCK05") – kod lub mod Tactics i liszyca w Dokach.

Płaszcz Montolio ("COMPON16") – podarunek burmistrza Amkhetran za uratowanie córki (Asany).

Płaszcz Montolio ("CLCK32") => pełny płaszcz wykona dla nas Cespenar, który potrzebuje poza płaszczem jeszcze: Zapięcie Montolio ( IV poziom Twierdzy Strażnika - skrytka na statku Githów) + 5 000 złota.

Płaszcz piwafwi drowów ("MISC9W", "DWCLCK01") – pierwszy: Solaufein w Ust Natha w Podmroku; zwykłe: drowy.

Płaszcz elfów ("CLCK23") – Miasto elfów (Suldanesselar) - Dom Rogu.

Płaszcz gwiazd ("CLCK25") => Merella w Ruinach Świątyni obok Ołtarza Cienia.

Płaszcz kanałów ("CLCK27") – Rakshasa w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.

Płaszcz niewykrywalności ("CLCK06") – Czarnoksiężnik Amon z drużyny Menkara w Norze Siedmiu Dolin na Promenadzie Waukeen.

Płaszcz nimfy ("CLCK07") – Gorch w Gildii Mae'Vara (parter) w Dokach.

Płaszcz ochrony +1 ("CLCK01") – Gaelan Bayle (ma dom w Slumsach); Mag w Zagrodzie łowców niewolników (Slumsy); jeden z magów w zielono-czarnych szatach podczas zadania z klątwą; Zadania z Harfiarzami; Baron Shuaghinów w Kuli sfer (Slumsy); Renal Krwawy Skalp (Doki, I piętro Gildii Złodziei Cienia).

Płaszcz ochrony +2 ("CLCK02") – Miasto Grot i zagadka chochlików (skrzynia ze zjawą); Terminsel-Elminster (zadania z Jaherią i Harfiarzami).

Płaszcz odbicia ("CLCK24") – Lochy Przytułku, sala ze Zjawami (z zagadkami), leży na stole.

Płaszcz odwagi ("CLCK30") – Piekło, jeden z demonów (próba strachu); lub mody Tactics i Rytuał (Pontifex).

Płaszcz odzwierciedlenia ("CLCK26") – Kapłanka w Mieście Grot (w przejściu z wielką paszczą).

Płaszcz przesunięcia ("CLCK03") => kupiec wyglądający jak szlachcic na rynku w Targowie, duchy elfów w Suldanasselar.

Płaszcz tarczy ("CLCK20") – Firkraag (zadanie Garena na Wzgórzach Wichrowych Włóczni), Yuan-Ti mag po wejściu do Więzienia Sfer (zadanie z Haer'dalisem w Dzielnicy Mostów).

Płaszcz wilka ("CLCK04") – kod.

Płomienny miecz +1 ("SW1H53") – Bernard "Pod Miedzianym Diademem" po załatwieniu sprawy z Hendakiem; Ribald na Targu Przygód (Promenada).

Płomień Północy ("SW2H12") – Łupieżca Umysłu w Lochach Przytułku (poziom II).

Płynna rtęć ("COMPON01") – w skrytce w tunelu łupieżców przed wejściem do ostatniej komnaty w Kryjówce Sendai.

R

Ramię Maulera +2 ("BLUN19") – Bernard "Pod Miedzianym Diademem" po załatwieniu sprawy z Hendakiem i niewolnikami.

Ras +2 ("SW1H33") => kupiec wyglądający jak szlachcic na rynku w Targowie.

Replikant +4 ("SW1H77") – generał Jamis Tombelthen w Oazie.

Rozpruwacz +2 ("BOW09") – Togan, niziołek w Kuli sfer.

Rozpruwacz Dusz +4 ("SW2H08") – Upiorny rycerz w Zachodnich tunelach w Podmroku, pojawia się po złożeniu ofiary Demogorgonie.

Rozłupywacz czaszek +3 ("BLUN18") – nagroda Złocisza Czarnoskalca za pokonanie Balora i zawalenie tunelu (wioska svirfneblinów, Podmrok).

Rubinowy wisior ("REGISAMU") => ma go Regis z drużyny Drizzta, spotykamy go np: po wyjściu z Podmroku przed dotarciem do Athkatli.

Ruda ilitu ("MISC5K") => ma ją Neb w Opuszczonym Domu (gdy wskaże nam go Unger Ciemne Wzgórze z "Miedzianego Diademu") w Dzielnicy Mostów.

Ruda z Gwiezdnego Kamienia ("COMPON08") – w piwnicy u Kisera Jhaeri w Saradush.

Run Clangeddina ("COMPON09") – domek drwala przed wejściem do Kryjówki Sendai. Run ten ulepsza Młot Runów (patrz ten spis).

Ręka Hindo ("COMPON07") – Mnich w tunelach Kuo - Toa w Kryjówce Abazigala.

Rękawice barda ("BRAC24") – 3 poziom Twierdzy Strażnika, leżą na podłodze w komnacie Yakmana-Tarmolina (na symbolu Helma).

Rękawice biegłości ("BRAC09") – Niewolnica na wchodzie w Więzieniu Sfer.

Rękawice chwytania pocisków ("BRAC18") – Itona w Targowie (pojawia się przy północnej bramie po rozmowie z dżinami).

Rękawice kieszonkowca ("BRAC17") => Slumsy, "Pod Miedzianym Diademem", pokój Yarina z tyłu, na zapleczu.

Rękawice leczenia ("BRAC20") – Sir Ryan Trawl, nagroda za likwidację upadłych paladynów z Dzielnicy Mostów.

Rękawice miażdżenia ("BRAC19") – Król Ixilthetocal, nagroda za likwidację rebeliantów i Księcia Villynaty'ego (Miasto Grot).

Rękawice mistrzostwa ("BRAC10") – Krypta Bodhi w rozdziale VI (arena z sadzawką pełną krwi).

Rękawice niezdarności ("BRAC08") – kod.

Rękawice niezwykłej specjalizacji ("BRAC21") – Y'tossi, pojawia się po otworzeniu pieczęci do Uwięzionego (V poziom Twierdzy Strażnika).

Rękawice siły ogra ("BRAC06") – Entu, niziołek w Kuli Sfer (Slumsy).

Rękawice zręczności ("BRAC07") – Miasto ghuli w Czeluści Niewiernych (zadanie z Niewidzącym Okiem), pod Dzielnicą Świątyń.

Rękojeść Wyrównywacza ("SW1H54A") – Wschodnie tunele łupieżców w Podmroku, leży na stole obok celi.

Róg Ciszy ("MISC3L") – Przytułek, pokój Irenicusa, skrytka w ścianie (ok. x=1480, y=600).

Róg Grzmotu ("MISC3H") – Wzgórza Wichrowych Włóczni, Podziemia Firkraaga, leży na stole w południowo-wschodniej części.

Róg Kazgarotha ("MISC73") – kod.

Róg Roranacha ("COMPON05") – Gromnir Il-Khan w swojej sali tronowej w pałacu w Saradush.

Różdżka Ataków Magicznych ("WAND18") – Diabelstwo na III poziomie Twierdzy Strażnika; III poziom Twierdzy Strażnika (komnata z Demonem Upiorem); IV poziom Twierdzy Strażnika (skrzynia z mimikiem); IV poziom Twierdzy Strażnika, tunele Githów.

Różdżka Cudów ("WAND12") – tunele łupieżców w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.

Różdżka Niebios ("WAND11") – Łowca Nagród, kapłan Yuan-Ti tuż po wejściu do Więzienia sfer; Świątynia Talosa (do kupienia u Pani Ady i w skrzyni zabezpieczonej pułapką z podwójną Błyskawicą); Świątynia Umberlee w Brynnlaw; I poziom Twierdzy Strażnika w sali na zachodzie; IV poziom Twierdzy Strażnika, tunele Githów.

Różdżka Odwrócenia ("RODS06") – Carras w Jaskini przemytników w Amkhetran.

Różdżka Przekleństw ("WAND19") – Sendai (Enklawa Sendai); II poziom Twierdzy Strażnika, skrytka (x=1259, y=766); IV poziom Twierdzy Strażnika, tunele łupieżców.

Różdżka błyskawic ("WAND07") – Lochy Irenicusa (II poziom), Lisz z Bram miasta (ukryta krypta w karczmie), Niewolnik w Więzieniu sfer (czarodziejka na wschodzie); Czarnoksięski Amon od drużyny Menkara z Nory Siedmiu Dolin na Promenadzie Waukeen; Wiedźma Umar (zadanie z twierdzy łowcy); Ruiny świątyni, skrytka w ścianie (pomieszczenie z lawą); Lasy Tethyru, skrzynia (pułapka z Błyskawicą) w domu obok Corana; podziemia Saradush w skrzyni na drodze do Gromnira (pułapka z Błyskawicą).

Różdżka magicznych pocisków ("WAND03") – Lochy Irenicusa; Prebek w domu w Dokach; Dzielnica Mostów, budynek, gdzie można znaleźć Srebrny róg Walhalli; Dom Gaelana Bayle'a na piętrze; Wieża Deirexa (jeziorko) w Ust Natha (Podmrok); IV poziom Twierdzy Strażnika (pułapka z Lodową nawałnicą); IV poziom Twierdzy Strażnika, tunele łupieżców.

Różdżka ognia ("WAND05") – Lochy Irenicusa; Lisz z Bram miasta od Dziennej gwiazdy; Kapitan więzienia w Więzieniu Sfer; Dom Rayic Gethrasa (Doki), piedestał (x=550, y=400); Rzezimieszek, kupiec pojawiający się w nocy koło Opuszczonego domu w Dzielnicy mostów.

Różdżka paraliżu ("WAND04") – Mag w Północnym lesie (Cienie Amn); skrzynia zabezpieczona pułapką (z Labiryntem) w Strzeżonym budynku w Dzielnicy Świątyń; skrytka w Brynnlaw (X=3325, y=1531).

Różdżka polimorfii ("WAND09") – kod.

Różdżka przywołania potwora ("WAND10") – Lochy Irenicusa; Degardan, mag poszukujący Edwina (zadanie Edwina); Świątynia Lathandera, skrzynia; Mag Yaga-Shury w jego obozie pod Saradush.

Różdżka snu ("WAND08") – I poziom Twierdzy Strażnika (skrzynia zabezpieczona pułapką z Grozą).

Różdżka strachu ("WAND02") – Aran Linvail (3 misja dla Bodhi); Kaol – mag z drużyny Samii w podziemiach Firkraaga; Zagroda łowców niewolników, skrzynia zabezpieczona pułapką (ze strzałą przebicia); Niższe grobowce w Dzielnicy Cmentarnej; Sejf w Strzeżonym budynku w Dzielnicy Świątyń; Wzgórza Umar, w szafce zabezpieczonej pułapką (z zatrutą strzałką).

Różdżka ucznia ("WAND15") => pierwsze zadanie dla uczniów w Kuli Sfer (Twierdza Maga, Slumsy).

Różdżka zabójczej chmury ("WAND13") – Lochy Irenicusa; Lisz z Bram Miasta (patrz Dzienna Gwiazda); siedziba Mekratha w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.

Różdżka zimna ("WAND06") – Lochy Irenicusa; Arledian w Domu Gaelana Bayle'a (Slumsy); Wiedźma Adratha w swoim domku w Gaju Druidów (jeśli nie rozmawiałeś z dżinami); Twierdza d'Arnise – w kominku na piętrze (pułapka ze Słupem ognia); skrzynia zabezpieczona pułapką (z Zawodzeniem Bansee) w Strzeżonym budynku w Dzielnicy Świątyń; Wieża Deirexa w Ust Natha (jeziorko); Carras w Jaskini przemytników w Amkhetran.


S

Sakwa z materiału ("WAND14") – kod lub mod Unfinished Business i Pai'Na (nagroda za Zgubę pająka).

Sejmitar +2 "Szpon Rashada" ("SW1H23") – Chan Zahraa, dżin Dao z Targowa (namiot dżinów).

Sejmitar +3 "Ostrze Wody" ("SW1H52") – Saemon Havarian w Amkhetran; w szafce w Domu Jae'llat w Ust Natha; Wojownik-przywódca z armii Yaga-Shury.

Sejmitar +3 "Żagiew Mrozu" ("SW1H15") => ma go Drizzt, spotykany w kilku miejscach.

Sejmitar +5 "Obrońca" ("SW1H16") => jak wyżej.

Serce Ka'rashura ("PLOT02J") – Ka'rashur, III poziom Twierdzy Strażnika, można nim ulepszyć Furię Niebios (mod Item Upgrade)

Serce Potępieńca ("COMPON15") – lisz Odamaron z Kryjówki Sendai (Enklawa Sendai).

Serce Tahazzara ("PLOT02I") – Tahazzar, III poziom Twierdzy Strażnika, można nim ulepszyć Furię Niebios (mod Item Upgrade).

Serce demona ("MISC6M") – Kula sfer (3 demony = 3 serca), Demon ze snu w Przytułku (kradzież kieszonkowa).

Shazzellim +1 ("SW1H50") – Elhan (Wyjście z Podmroku); mod Unfinished Busines (Dom Prebeka w Dokach).

Silne ramię +2 ("BOW11") – Ribald Kramarz (Targ Przygód, Promenada).

Skorupa ankhega ("MISC12") – z ankhega (Wzgórza Wichrowych Włóczni, Przełęcz Małego Zęba); Dzielnica Mostów, w jednym z domów na południe od Posiadłości Balthisów, skrzynia zabezpieczona pułapką (ze Śmierdzącą chmurą).

Skóra Aegera +3 ("LEAT20") => Ribald Kramarz na Targu Przygód (Promenada Waukeen).

Skóra ghula +4 ("LEAT13") – Theshal, mer w Mieście ghuli (zadanie z Niewidzącym okiem), pod Dzielnicą Świątyń.

Skórzana zbroja Karajaha ("LEAT09") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada).

Smoczy hełm ("HELM21") – Podziemia Firkraaga (Wzgórza Wichrowych Włóczni), wyciągnij wiadro ze studni.

Srebrna klinga ("MISC8U") – Saemon Havarian da nam ją po dopłynięciu do Brynnlaw.

Srebrna rękojeść ("SW2H15A") => z powyższą tworzą jeden miecz. Rękojeść zdobędziemy od Kruina, który przybędzie po Srebrną Klingę. Należy mu odmówić i zabić go by uzyskać obie części ostrza, który połączy ze sobą Cromwell (Doki).

Srebrne pantalony ("MISC5O") – okup Welthera za Lady Elgeę (zadanie z Tirdirem z Dzielnicy Cmentarnej).

Srebrny Miecz ("SW2H15") => Szczegóły

Srebrny kamień Ioun ("HELM25") – Tawerna "Zefir" w Amkhetran.

Srebrny róg Walhalli ("MISC3I") – Dzielnica Mostów, dom obok Reedle'a (sprzedaje ryby...), skrzynia zabezpieczona pułapką z Labiryntem.

Stare pantofle ("PLOT01P") – I poziom Twierdzy Strażnika, wschodnie pomieszczenia.

Strona o glinianym golemie ("TOME02A") – w ogromnym sejfie, którego strzegą minotaury – Skała i Garock na czwartym poziomie Twierdzy Strażnika.

Strona o kamiennym golemie ("TOME03A") – w skrytce koło Niewolnicy w Kryjówce Yaga-Shury w Maszerujących Górach (II poziom).

Strona o olbrzymim golemie ("TOME04A") – w Kryjówce Abazigala (II poziom), na stoliku w pomieszczeniu Iycantha Szalonego.

Strzała rozproszenia ("AROW07") – Perter na Promenadzie Waukeen; Przytułek Czarowięzy; Łucznicy Lorda Keetlara Argrima (zadanie maga w jego twierdzy); Smok w Piekle; 2 poziom Twierdzy Strażnika;

Strzała wybuchów ("AROW06") – losowy przedmiot; kod.

Strzała zabójstwa ("AROW03") – kilka przy zadaniu Jaheiry z Harfiarzami, kod.

Stylisko Fali ("HALB09A") – kambion Strażnik w Więzieniu Sfer.

Sylvańska kolczuga +2 ("CHAN14") – Illasera Szybka (atakuje nas w lesie na początku ToB).

Szata Vekny ("WA2ROBE") – Deidre (bonusowy sprzedawca z dodatkowej płyty lub modu, Targ Przygód na Promenadzie).

Szata dobrego arcymaga ("CLCK15") – Diabelstwo z ekipy Aesgaretha w Twierdzy Strażnika na II poziomie; mag Errard z Saradush (na murach miasta).

Szata neutralnego arcymaga ("CLCK16") – Zjawa w Przytułku (nadzoruje test trzeźwości umysłu); Terminsel-Elminster (romans z Jaheirą); Księgarz Łazarz w Saradush;

Szata ochrony przed chłodem ("CLCK09") – Jayes na Promenadzie (pojawia się w nocy na wschodzie); Mag w Północnym lesie (Cienie Amn); Księgarz Łazarz (Saradush/Amkethran).

Szata ochrony przed elektrycznością ("CLCK11") – Księgarz Łazarz (Saradush).

Szata ochrony przed ogniem ("CLCK10") – Inkwizytor Złodziei Cienia (misje dla Bodhi); Mekrath (zadanie z uwolnieniem Haer'dalisa, Pod Dzielnicą Świątynną); Księgarz Łazarz (Saradush/Amkethran).

Szata ucznia ("CLCK29") – Twierdza maga (Kula Sfer, Doki), mogą ją wykonać uczniowie.

Szata wędrowcy ("CLCK13") – Aerie (NPC do przyączenia); Arledian w Domu Gaelana Bayle'a (Slumsy); Tamorlin – magiczka Lorda Igena Tombelthena (zadanie z twierdzy łowcy - D'Arnise); Carras w Jaskini przemytników w Amkhetran;

Szata złego arcymaga ("CLCK17") – Ust Natha, jeden z drowich handlarzy; Smok w Piekle (trzeba go zabić).

Szata łotrzyka ("CLCK12") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada).

Szata łowcy przygód ("CLCK14") – Edwin (NPC do przyłączenia); Sion – mag z drużyny od Furii Niebios (Strzeżony budynek w Dzielnicy Świątyń); Magowie bojowi Il-Khana w Saradush; Nalia po przywołaniu w Sferze kieszeniowej; mag Czarny łupieżca w Lasach Tethyru (Tron Bhaala); IV poziom Twierdzy Strażnika, tunele Githów;

Szkarłatny Ninja-To +3 ("WANINJA") – Joluv, bonusowy sprzedawca (patrz Deidre) w karczmie "Pod Miedzianym Diademem" w Slumsach.

Szpilka Harfiarzy ("MISC5X") – Uwieńczenie zadań Jaheiry z Harfiarzami, podarunek Terminsela-Elminstera (to, czy dostanie zależy od reputacji).

Szpon Baalora ("COMPON04") – kapłan Berenn w Świątyni Yaga-Shury (II poziom) w Maszerujących Górach.

Szpon Kazgarotha ("MISC72") – kod.

Sztylet () ("DAGG19") – twierdza maga (Kula Sfer, Slumsy), mogą go wykonać uczniowie.

Sztylet +2 "Serce Golema" ("DAGG03") – Arkanis Gath w VI rozdziale (pomoc od Arana w walce z Bodhi); Vaelasa, królowa driad na Wzgórzach Wichrowych Włóczni.

Sztylet +2 "Długi Kieł" ("DAGG04") – kod.

Sztylet +4 "Złodziej Życia" ("DAGG20") – kod lub mod Unfinished busines (Artemis Entreri w kryptach pod Dzielnicą Cmentarną przed komnatą do ostatniej walki z Bodhi).

Sztylet Gwiazdy +4 ("DAGG21") – Półlisz na IV poziomie Twierdzy Strażnika (ma osobną kryptę, wejście z Podziemi Githyanek).

Sztylet Gwiazdy +5 ("DAGG22") => powyższy ulepszony przez Cespenara. Potrzeba do tego: Pięć Szafirów Gwiaździstych (Twierdza Yaga-Shury, przy ognistych olbrzymach) + 5 000 złota.

Sztylet Jorila +3 ("WAS2H") – Joluv (patrz Szkarłatny Ninja-To +3).

Sztylet Lady Demarche +2 ("DAGG17") – Nekre, niziołek w Kuli Sfer (Slumsy).

Sztylet bumerang +2 ("DAGG11") – Kapitan Denis w Karczmie Delosara w Dzielnicy Mostów.

Sztylet jadu ("MISC75") – kod lub mod aPack (Czarna Lilia w Gildii Złodziei Cienia).

Ś

Święcona woda elfów ("MISCAU") – Elhan (Wyjście z Podmroku) w Rozdziale 6; Świątynia Waukeen w Saradush (można kupić lub okraść Siostrę Farellę).

T

Talia Mnogich Rzeczy ("DECK") – Aesgareth na III poziomie Twierdzy Strażnika.

Taragarth +1 ("SW1H37") – kod lub mod Unfinished busines (Greyhand w Brynnlaw).

Taralash +4 ("BOW22") – łowczyni, pojawia się z ekipą po tworzeniu pieczęci do Uzięzionego na V poziomie Twierdzy Strażnika.

Taralash +5 ("BOW23") => powyższy ulepszony przez Cesepenara, który potrzebuje do ulepszenia jeszcze: Cięciwa Gonda (Enklawa Sendai, kapitan Egeissag - pojedynek inspirowany przez obserwatora) oraz 5 000 złota.

Tarcza Baldurana ("WA2SHIEL") – Deidre (bonusowy sprzedawca, Targ Przygód na Promenadzie).

Tarcza Zakonu +4 ("SHLD32") – Yaga-Shura w swoim obozie pod Saradush.

Tarcza harmonii +2 ("SHLD25") – Przełożona gildii Busya (Dom burmistrza w Targowie) lub Lord Khellon (tylko złe charaktery).

Tarcza odbić +1 ("SHLD24") => Ribald Kramarz, Targ Przygód na Promenadzie.

Tarcza z Mrocznej Stali +4 ("SHLD31") – Diaytha, kapłanka w Enklawie Sendai.

Tarcza zaginionych +2 ("SHLD26") – Madulf (na północy, przy rzece), podarunek za zgodę z Pastorem na Wzgórzach Umar.

Tarcza ze smoczych łusek +2 ("SHLD21") – Podziemia Firkraaga (na północy).

Toporek +2 ("AX1H06") – kod.

Toporek +2 ("AX1H05") – kod.

Toporek Hangarda +2 ("AX1H08") – Tarnor Topornik z wrogiej drużyny w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.

Toporek rozdźwięku +3 ("AX1H09") – Arkanis Gath (1 misja dla Bodhi).

Topór Bali ("AX1H07") – kod lub mod Unfinished busines (Kula sfer w Slumsach, rdzeń mocy).

Topór Hrothgara +3 ("WAAXE") – Joluv (bonusowy sprzedawca, patrz Deidre) "Pod Miedzianym Diademem" w Slumsach.

Topór Nieuległości +3 ("AX1H14") – minotaur Skała na IV poziomie Twierdzy Strażnika.

Topór Nieuległości +5 ("AX1H15") => Cespenar ulepszy powyższy za cenę: Szpon Baalora (Świątynia Yaga-Shury w Maszerujących Górach, olbrzym Berenn - II poziom) + 5 000 złota.

Topór bojowy +2 ("AX1H11") – "niebieski" – Chak, orog z drużyny Samii w podziemiach Firkraaga; Dzielnica Cmentarna, jeden z grobowców, skrzynia zabezpieczona pułapką (z Wyładowaniem łańcuchowym); Maferan z drużyny od Furii Niebios (Strzeżony budynek w Dzielnicy Świątyń); Korgan po przywołaniu w sferze kieszeniowej; Orog gwardzista w Kanałach pod Saradush; Diabelstwo na III poziomie Twierdzy Strażnika.

Topór bojowy +2 ("AX1H03") – "żółty", Kula sfer (Slumsy), pomieszczenie z Jaszczuroczłekami obok Kajuty nawigatora.

Topór bojowy +3 "Lodowy łupieżca" ("AX1H13") – Twierdza d'Arnise, piętro, komnata z golemami.

Topór bojowy +3 "Skalny Ogień" ("AX1H12") – Bernard "Pod Miedzianym Diademem" po załatwieniu sprawy z Hendakiem i niewolnikami.

Torba Obfitości +1 ("QUIVER05") – na drugim poziomie Kryjówki Yaga-Shury w Maszerujących Górach, tam gdzie leży jego Bijące serce i Dziennik.

Torba Obfitości +2 ("QUIVER06") => powyższa ulepszona przez Cespenara za cenę: Królewska Łza (Przedmiot losowy) + 10 000 złota.

Tuigański łuk +1 ("BOW14") – Władca zwierząt "Pod Miedzianym Diademem" (zaplecze).

U

Ulepszony płaszcz ochrony +2 ("CLCK31") => wykona go dla nas Cespenar z następujących składników: Płaszcz Ochrony +2 (kilka Miejsc w grze, ew. patrz ten spis), Zwój Ulepszonego Przyspieszenie Ruchów (dostępny w wielu sklepach), Zwój Niewidzialności (dostępny w wielu sklepach) + 5 000 złota.

Upadek Ardulii +1 ("BLUN20") – nagroda świątyni Helma za zadanie z Niewidzącym okiem (Dzielnica Świątyń).

Usypiacz +2 ("BLUN16") – Bernard "Pod Miedzianym Diademem" (Slumsy) po załatwieniu sprawy z Hendakiem i niewolnikami.

W

Wakizashi Kachiko +3 ("WAWAK") – Joluv "Pod Miedzianym Diademem" w Slumsach (bonusowy sprzedawca - patrz Deidre).

Wampirza zemsta ("SW1H19") – tylko kod.

Wartownik +4 ("SHLD22") – Ust Natha, jeden z drowich kupców.

Wekiera Jerroda ("WAMACE") – Joluv (bonusowy sprzedawca "Pod Miedzianym Diademem" w Dokach).

Wekiera Służki ("HLOLTH") – Służka Lloth (romans z Viconią).

Wekiera zniszczeń +1 ("BLUN12") – Gildia Bodhi (krypty pod Dzielnicą Cmentarną) , basenik z krwią.

Wekiera zniszczeń +2 ("BLUN25") => powyższa ulepszona przez Cromwella. Patrz więcej.

Widmowy Rodzaj +4 ("SW1H68") – Aesgareth na II poziomie Twierdzy Strażnika, do wygrania w karty.

Widmowy Rodzaj +5 ("SW1H69") => powyższy ulepszony przez Cespenara za cenę: Czaszka Lisza (Enklawa Sendai, przy liszu Odamaronie) + 5 000 złota.

Wielka metalowa maszyna ("SECRET05") – Kowal Kerrick (Amkethran) robi ją z pantalonów.

Wyrównywacz ("SW1H54") => miecz, który wykuje dla nas Cromwell.

Włócznia +2 ("SPER05") – Kultyści wiwerny w Lasach Tethyru (Cienie Amn); tethyrski pikinier w Oazie (ToB)

Włócznia +3 ("SPER06") – 2 sztuki można znaleźć w Strzeżonym budynku w Dzielnicy Świątyń – mile widziane rozprawienie się z panami od Furii Niebios; Lochy Czarowięzów – komnata z golemami, tam gdzie Cięciwa łuku Gesena; jeziorko w Wieży Deirexa (Ust Natha - miasto drowów w Podmroku); Berena Elkan, wojowniczka od Gromnira Il-Khana (Saradush)

Włócznia +3 "Kąsacz" ("SPER03") – Gith w Maszynie uwięzionych Dusz w Podmroku.

Włócznia +3 "Przebijacz" ("SPER08") – Król Ixilthetocal; Książę Villynaty (Miasto Grot - podwodne miasto, nie wybieramy portalu do Podmroku, tylko płyniemy z Saemonem Havarianem).

Włócznia jednorożca +2 ("SPER07") – Kopiec trolla w Gaju druidów.

Włócznia uwiądu +4 ("SPER10") – Ust Natha w Podmroku, jeden z drowich kupców.

Włócznia z Kuldahar +3 ("WASPEAR") – Joluv w Slumsach "Pod Miedzianym Diademem" (bonusowy sprzedawca - patrz Deidre).

Włócznia zimorodka +1 ("SPER09") – Szkielet Wojownik z sarkofagu w Niższych grobowcach pod Dzielnicą Świątyń.

Wyrównywacz ("SW1H54") - do zrobienia z elementów u Cromwella.

Y

Yamato +4 ("SW1H66") – barman w "Kuflowym Drzewie" w Saradush.

Z

Zabójca smoków ("SW1H32") – Podziemia Firkraaga (na północy, zadanie od Samii).

Zagłada Hindo +3 ("SW1H70") – Smok na IV poziomie Twierdzy Strażnika (test odwagi).

Zagłada Hindo +4 ("SW1H71") => powyższy ulepszony przez Cespenara. Chochlik do ulepszenia potrzebuje jeszcze: Ręka Hindo (Kryjówka Abazigala, więziony mnich w kanałach) + 5 000 złota.

Zapięcie Montolia ("COMPON11") – w skrytce na statku Githów na czwartym poziomie Twierdzy Strażnika.

Zbroja Jelenia +3 ("PLAT16") – Upiorny rycerz w Zachodnich tunelach w Podmroku, pojawia się po złożeniu ofiary Demogorgonie.

Zbroja Płytowa Niebieskiego Smoka ("PLAT20") => zrobi ją dla nas Cespenar gdy zdobędziemy łuski niebiekiego smoka - Abazigala.

Zbroja Wiary +3 ("CHAN18") – Nagroda świątyni za zadanie z Sir Sarlesem, tylko jeśli ma się świątynię jako twierdzę.

Zbroja arcymistrza +6 ("LEAT24") – Eler Had, złodziej z ekipy Gromnira Il-Khana (pałac w Saradush).

Zbroja głębokiej nocy +4 ("LEAT17") => do kupienia u Ribalda na Targu Przygód (Promenada Waukeen).

Zbroja płytowa Baldurana ("WA2PLAT") => do kupienia na Targu Przygód (Promenada) od Deidre (bonusowy sprzedawca).

Zbroja płytowa Delvera +2 ("PLAT11") – Wódz DigDag w podziemiach z Firkraagiem (Wzgórza Wichrowych Włóczni).

Zbroja płytowa Gorgony +4 ("PLAT13") – Matka Przełożona Ardulace w Ust Natha w Podmroku (w czasie rytuału z jajami srebrnej smoczycy).

Zbroja płytowa Shuruppaka ("PLAT22") – Yaga-Shura w swoim obozie pod Saradush.

Zbroja płytowa T'rachiego +5 ("PLAT17") => do kupienia w 6 rozdziale u Ribalda na Targu Przygód (Promenada).

Zbroja płytowa z ankhega ("PLAT06") => zdobywamy skorupy ankhega a Cromwell (Doki) robi z nich zbroję.

Zbroja skórzana +3 ("LEAT12") – Galvena w Brynnlaw; Gorch w Gildii Mae'Vara (Doki).

Zbroja skórzana orków +3 ("LEAT16") – Twierdza d'Arnise, podziemia, w skrzyni przed pomieszczeniem z Tor Galem.

Zbroja skórzana ćwiekowana Cierni +6 ("LEAT23") – Sendai (Kryjówka Sendai, oczywiście nie odda jej dobrowolnie).

Zbroja żmii +5 ("LEAT18") – Wieża Deirexa (miasto drowów Ust Natha w Podmroku), w szafce zabezpieczonej nieusuwalną pułapką (z Prawdziwym widzeniem).

Zerthowe ostrze Dak'kona ("WA2DAK") – Deidre (bonusowy sprzedawca z Targu Przygód na Promenadzie Waukeen).

Zguba likantropów ("DAGG09") – kod.

Zguba pająka ("SW2H13") – kod.

Zguba pająka ("SW2H06") – kod (taki sam miecz jak poprzednik, różni się ikoną i obrażeniami, zadaje 1k4).

Zguba smoków +3 ("HALB04") – Czeluść niewiernych, czyli tunele Niewidzącego Oka pod Dzielnicą Świątyń.

Znoszone buty ("BOOT06") – Rindus i Reynald de Chatillon – zadanie z upadłymi paladynami w Dzielnicy Mostów.

Zwiastun +3 ("SW2H07") – Podmrok, Ust Natha, jeden z drowich kupców; Eryk Vanstraaten, jeden z paladynów przysłanych przez prałata do walki z Bodhi.

Zwój Crom Faeyra ("SCRLAG") – Thaxll'ssillyia (czarny smok) przy wyjściu w Ruinach świątyni.

Złoty kamień Ioun ("HELM23") – Księgarz Łazarz w Saradush/Amkethran.

Złoty korpus ("MISCAY") – Krypta lisza żywiołów w Dzielnicy mostowej (obok siedziby Spaczonego runu), po zabiciu lisza.

Złote ramię i noga ("MISCAW") – Krypta Lisza cienia w siedzibie wyrzutków kultu Niewidzącego oka pod Dzielnicą Świątyń (po zabiciu lisza).

Złoty pas ("BELT02") – nagroda solamnijskich rycerzy za odesłanie ich do ojczystej sfery w Kuli Sfer w Dokach (tylko jeśli zapłaciliśmy Ribaldowi i pojawiła się Kholynnus Paac); lub mody Tactics: Rytuał; aPack i Drużyna Cyrika.

Ż

Żelazny róg Walhalli ("MISC3K") – Maheer (ulepszony Srebrny + Beljuryl + 5 000 złota).

Żmijowe Drzewce ("STAF23") – Azamantes lisz z piątego poziomu Twierdzy Strażnika, pojawia się po otwarciu jednej z pieczęci do Uwięzionego.




SŁOWNICZEK

Deidre - ta sklepikarka sprzedaje na Targu Przygód na Promenadzie Waukeen. Nie ma jej w podstawowej wersji BG2 - dodawał ją niegdyś jeden z dodatków z bonusowej płyty do BG2, potem pojawił się stosowny mod do pobrania np: tutaj (Inne=>Dodatkowi sprzedawcy). Saga BG mod ten już w sobie zawiera, podobnie jak ci kupcy pojawiają się mając zainstalowany ToB.

Joluv - sytuacja podobna jak z Deidre, dodaje go ten sam mod. Sam sklep znajduje się "Pod Miedzianym Diademem" w Slumsach, blisko miejsca gdzie zaczepia nas Nalia.

Przytułek - chodzi oczywiście o więzienie Czarowięzy, gdzie przetrzymywana jest Imoen.

Brynnlaw - chodzi o wyspę, gdzie rządy sprawują piraci Desharika. Dopływamy do niej dzięki Aranowi lub Bodhi "z ekscentrycznym Saemonem Havarianem u steru".

Uwięziony - najsilniejszy przeciwnik w sadze o Dziecku Bhaala. Zadanie dotarcia do niego zlecają nam Helmici z Twierdzy Strażnika. Możemy go uwięzić, zabić lub uwięzić w miłym towarzystwie.

Ust Natha - miasto drowów w Podmroku. Dostać się można do niego udając drowy, czyli wykonując zadanie od smoczycy Adalon.

Cespenar - chochlik ze Strefy Kieszeniowej z Tronu Bhaala. Ulepsza część naszych przedmiotów gdy dostarczymy mu stosowne elementy i wyłożymy nieco monet.

Cromwell - krasnolud ma swój dom w Dokach (na wschód od Gildii Mae'Vara). Podobnie jak Cespenar ulepsza nasze przedmioty, wykuwa je, bądź składa kawałki w całość.
Znalazłem jedyne źródło i cel wszelkiej racji
Odpowiedz
A no proszę jednak zrobiłeś ten temacik Dobrze pozdrawiam
Odpowiedz
Tak, bardzo fajnie że się coś takie pojawiło. Choć na necie można poznajdywać trochę takich rzeczy. Może temat przypiąć i podobny zrobić do jedynki.
[url="http://tektek.org/avatar/11954675"][/url]

Odpowiedz
No, teraz to ładnie i przejrzyście wygląda.

To mi się podoba.

Nieco rozbudować i będzie elo!

Tak jest.
Czy 643 artykuły na GE nie mówią same za siebie?


Najładniejsza laurka, jaką kiedykolwiek dostałem. Dzięki. (;

Odpowiedz
Skończyłem. Mam nadzieję, że teraz wygląda to odpowiednio i jest jak należy. Jak pisałem powyżej - w razie kłopotów z odnalezieniem po prostu pytajcie.
Znalazłem jedyne źródło i cel wszelkiej racji
Odpowiedz
Przydałyby się jeszcze zwoje- z nimi też są problemy (np. z zwojem przyzwania chowańca)
Odpowiedz
To ja miałbym pytanie odnośnie dwóch konkretnych zwojów. Chodzi mi o Udoskonalone Przyspieszenie i Obniżenie Odporności. Gdzie je można znaleźć? Przeszukałem Targ Przygód i inne znane mi sklepiki ale nie natknąłem się na te dwa wielce przydatne zwoje...

Odpowiedz
Powoli szykuję podobną listę, ale dla zwojów. Wiele z nich pojawia się także losowo. Wszystkie sklepy przeszukałeś? Na Promenadzie, obok Deidre, obok cyrku, w Suldanasselarze obok świątyni, w Saradush u Księgarza? Ewentualnie dobre jest posiadanie maga i pisanie zwojów.
Znalazłem jedyne źródło i cel wszelkiej racji
Odpowiedz
Obniżenie Odporności znalazłem na jakimś straganie u Bram Miasta. Ale Udoskonalonego Przyspieszenia nie znalazłem, aczkolwiek nie szukałem jeszcze późniejszych lokacjach... Bo tam jeszcze nie jestem..

Odpowiedz
No jestem pod wrażeniem tego co zrobiłeś. Można to podpiąć do portalu Gameexe.pl jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś

Odpowiedz
Oo właśnie czegoś takiego poszukiwałem w sumie zaczynam grać w pierwszą część, a potem wskoczę na drugą - dodam to sobie do ulubionych chwała autorowi!
Odpowiedz
Jedynie mała uwaga dla tych, którzy mają BG2 Enhanced Edition. Z przyczyn autorowi tego tematu nieznanych, Joluv został wydalony z gospody i stoi przed wejściem do "Miedzianego Diademu" w Slumsach. Pewnie skończyły mu się pieniądze czy coś.
Znalazłem jedyne źródło i cel wszelkiej racji
Odpowiedz
To ja miałbym pytanie odnośnie dwóch konkretnych zwojów. Chodzi mi o Udoskonalone Przyspieszenie i Obniżenie Odporności. Gdzie je można znaleźć? Przeszukałem Targ Przygód i inne znane mi sklepiki ale nie natknąłem się na te dwa wielce przydatne zwoje...
Odpowiedz
Zdecydowanie Targ Przygód. Sprawdziłeś u handlarzy na piętrze? A jeśli nie, to jeszcze jest handlarz zwojów na promenadzie.
Odpowiedz
Hej, a jest jakiś kod by dostać linę do podmroku??? Utknąłem, chyba błąd w grze, bo ani książę ani król sahuaginów jej nie mają, w skarbcu też nic, kombinowałem ze wszystkimi literami i cyframi i nic nie udało mi się zdobyć
Odpowiedz
JEST!!! kod na linę - miscbi
Odpowiedz
Hej, zabilem Demilisza na IV poziomie Twierdzy Straznika, ale nie pozostawil po sobie Sztyletu Gwiazdy+4
Gram w Cienie Amn, wiec do Twierdzy poszedłem w 6 rozdziale podstawki. Mam Enhanced edition...

Ktos tez mial taki problem albo wie czy bedzie go mozna pozniej inaczej zdobyc?
Odpowiedz
Chyba wypada dopiero na 5 poziomie jeśli pamiętam dobrze.
Znalazłem jedyne źródło i cel wszelkiej racji
Odpowiedz
← Baldur's Gate

Spis przedmiotów - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...