Rozwój Łowcy - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!

Podgląd ostatnich postów

LIRAEL,
Z tym pancerzem to bez przesady pomiędzy zręcznością 14 a 16 masz tylko plus 1 do różnicy...to już lepiej dać w siłę te punkty i iść na niszczycielskie trafienie krytyczne...
Ezamel,
Łowca na dwie bronie z katanami? Może i dla niektórych klimatyczne, ale to bardziej pasuje do wojownika - dlaczego? Bo łowca na dwie bronie musi mieć lekki pancerz, bo inaczej traci atuty, a lżejszy pancerz = mniej KP, żeby to zrekompensować potrzeba dużo zręczności kosztem innych cech - dlatego polecam lekkie bronie, finezję (plusy do trafień), siłę podbijamy czarem łowcy (więc mamy już jakiś plus do dmg), a największe obrażenia bierzemy z trafień krytycznych (po wzięciu odpowiednich atutów)... Przykładowy, uproszczony build:

Człowiek lub Elf
Łowca do poziomu, gdy ma już wszystkie atuty do oburęczności + bodaj 1 lvl na dodatkowego wroga rasowego,
Potem wojownik do specjalizacji i zabójca do ataków z zaskoczenia i fajnych atutów (może być łotr, jak ktoś nie jest zły)
Broń - kukri (egzotyczna, ale ma mocne krytyki)

Powiecie - a co z nieumarłymi, którzy są odporni na krytyczne trafienia? Wystarczy wziąć ich jako pierwszego wroga rasowego, dostaje się potem bodaj +2 do obrażeń im zadanych (chyba na 9 poziomie).

Taką postacią przeszedłem podstawę (bez towarzysza) i hordy (z deekinem - NIC jej nie zatrzymało.

Achhh... aż mi się zachciało znowu przejść Hordy...
LIRAEL,
a jaki jest stylowy łowca w DD???Minsk?Voyager??Mroczny elf??? oni akurat nawalali w zwarciu i to konkretnie a łowca to akurat taka profesja, że każdy rozwój bohatera może być stylowy... a gadanie zostawmy bardom w barbie i woju możesz stylowo przypakować w perswazje..
^ZORG,
Łowca MUSI być stylowy - inaczej niema przyjemności z gry. W sumie łowcy używają (czasem) katan. Ale co to za gra ''Na siłę'' , to już lepiej jakiegoś woja albo barbarzyńce dać i bawić się w pakera (a punkcików premiowanych nima).
LIRAEL,
Napisałeś rapier plus buława a ja miałem na myśli dwa rapiery... i skoro masz porównanie to po co mówisz ,że zręczność w "takim" łowcy to podstawa?? w "Twoim" na rapier to faktycznie racja ale na katany zupełnie odpada;) Nasz łowca sobie poradzi bez odporności na magię wystarczy dać jeden poziom tancerza i zniknąć na widoku...czego nie widzisz tego nie trafisz czarem.. a jak się już dojdzie do maga to 7 ataków na rundę z krytykami plus ulubionym wrogiem...i się nie ma czym przejmować za bardzo:) Zorg masz racje walka w kampanii to 75% ,25% to gadanie...a tu wystarczy zainwestować trochę punkcików w dyplomacje i z zostaje tylko walka... niestety to nie baldur...gdzie fabuła była mocno rozbudowana i faktycznie można było "stylowe" postacie robić..
boundrose,

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik LIRAEL dnia śro, 06 sie 2008 - 20:54 napisał

ale jeżeli już się decydujesz na rapier to w niego idź właśnie dla krytyków


Nic innego nie napisałem.

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik LIRAEL dnia śro, 06 sie 2008 - 20:54 napisał

Skoro zrobiłeś woja z siłą 20 to możesz sam sprawdzić jaką ma celność i jakie dodatkowe obrażenia zadaje od siły


Jak wyżej, mam porównanie.

A jeśli nasz łowca ma być do PvP to i tak długo nie pożyje. Ale to ze względu na brak odporności na magię, nie wyboru katany czy czegokolwiek innego.
^ZORG,
walka to 75%
LIRAEL,
przecie łowca to wojownik a nie druid albo łotrzyk albo jakiś pokurcz ...to klasa typowo walcząca obok woja ,barba i mnicha więc chyba chodzi właśnie o to żeby jak najmocniej nią przywalić a nie chować się nią w cieniu albo rzucać nią czary...
^ZORG,
Ja tam zawsze robiłem lekkiego łowce z 2 takimi samymi broniami (to nie jest dobre rozwiązanie, ale świetnie to wygląda).
A jak chcę zrobić rycerza z łowcy to proszę bardzo - ale taka typowa gra:''Walnij jak najmocniej'' jest strasznie nudna i niestylowa .
LIRAEL,
Chłopaki na kampanie wystarczy cokolwiek co macha mieczem albo rzuca czarem ....taka konfiguracja dla łowcy średnio się opłaca( nie mówię tutaj że jest zła) ale jeżeli już się decydujesz na rapier to w niego idź właśnie dla krytyków, przy odpowiednich atutach i poziomie postaci kara za drugą średnią broń się prawie równoważy w korzyściach a rapier jest mocno przegięty jeżeli chodzi o krytyki....Skoro zrobiłeś woja z siłą 20 to możesz sam sprawdzić jaką ma celność i jakie dodatkowe obrażenia zadaje od siły ,atut "finezja" na rapier owszem doda wam celności od zręczności ale nie doda obrażeń dodatkowych a to duży minus moim zdaniem dla postaci walczącej twarzą w twarz....Poza tym przypominam o jakiego łowcę się pytał Vardamir- na katany i do walki!! a nie na rapiery , krótkie miecze, kurki itp!, wtedy moja "podpowiedź" łowcy by wyglądała zupełnie inaczej...
boundrose,

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik LIRAEL dnia śro, 06 sie 2008 - 09:12 napisał

aaaargh....chłopaki Vardamir mówił o katanach....nie rapierach...do walki a nie smyrania...zręczność się przydaje przy łotrzykach i łowcach z łukiem!!! do walki większość atutów jest przeznaczona na siłę!!! i raczej z siła 14 a zręcznością 25 za dużych obrażeń nie zadacie (sprawdźcie jak działa naprawdę "finezja") to tak jakbyście robili woja na zręczność...i małe mieczyki..owszem klimacik może jakiś jest, ale taki woj przegra od razu z wojem robionym na siłę i np; z kosą w ręku... a do obezwładniającego trafienia i niszczycielskiego krytyka potrzebna siła 25...a te atuty dopiero robią z łowcy potężnego kilera (w zwarciu)w połączeniu z wrogiem rasowym i np; z mistrzem oręża....


Gdy pierwszy raz grałem w NWN ładnych parę lat temu przeszedłem grę łowcą który miał 10 siły. Ilość ataków + celność ataków + dobre trafienia krytyczne załatwiały sprawę. Ostatnio odświeżyłem sobie wrażenia kupując diamentową edycję i gram krasnoludem-wojownikiem z współczynnikiem siły 20. Mam więc porównanie.

P.S Mały mieczyk nie umywa się do rapiera, przykład nie ma sensu. By dokładniej zobrazować o co mi chodzi, przykład konkretnej konfiguracji dla takiego łowcy, jednocześnie łatwo dostępnej w grze(bez używania trybu GM) to: rapier głównego traktu + buława sfer. Zadajesz sieczne i obuchowe; sam rapier ładnie penetruje(ostrość zwiększa zasięg criticala bodajże), a buława daje dodatkowe +4 jeśli dobrze pamiętam przy pozasferowcach.

I na koniec: nie chcę sprawiać wrażenia jakbym się mądrzył, bo pewnie sporo pozapominałem (od czasu ostatniej styczności z grami w tym systemie), ale podana przeze mnie konfiguracja dla łowcy ma sens/działa. Oczywiście nie mówimy tu o PVP bo to zupełnie inna para kaloszy.
LIRAEL,
udane trafienia to można mieć nawet kukri;) przy odpowiednim rozwoju postaci...pytanie tylko takie; ile tych trafień musisz mieć żeby np; padł smok albo balor? a czy mój łowca(patrz awatar) nie jest stylowy?a właśnie 2 katanki ma w łapkach;)
^ZORG,
Ja tam kiedyś zrobiłem typka z dwoma k. mieczami i przelazłem dość łatwo grę bo wszystkie ataki były udane i szybo zadane (rym?). Poza tym łowca musi być stylowy.
LIRAEL,
aaaargh....chłopaki Vardamir mówił o katanach....nie rapierach...do walki a nie smyrania...zręczność się przydaje przy łotrzykach i łowcach z łukiem!!! do walki większość atutów jest przeznaczona na siłę!!! i raczej z siła 14 a zręcznością 25 za dużych obrażeń nie zadacie (sprawdźcie jak działa naprawdę "finezja") to tak jakbyście robili woja na zręczność...i małe mieczyki..owszem klimacik może jakiś jest, ale taki woj przegra od razu z wojem robionym na siłę i np; z kosą w ręku... a do obezwładniającego trafienia i niszczycielskiego krytyka potrzebna siła 25...a te atuty dopiero robią z łowcy potężnego kilera (w zwarciu)w połączeniu z wrogiem rasowym i np; z mistrzem oręża....
Finrod,

Cytat

khem...Zorg a po co Ci w takim łowcy zręczność?

??? Tożto podstawa u łowcy.
Zgadzam się z boundrosem - zręcznośc + finezja w walce - bardzo ułatwia zabwę.
boundrose,
Moja propozycja:

Półelf lub Człowiek

Przede wszystkim zręczność.
Jeśli chcesz parowanie to minimum 13 inteligencji by mieć dostęp do odpowiednich atutów. Inteligencja przyda Ci się też do dodatkowych punków umiejętności.
Przyda się też kondycja(pkt. wytrzymałości). Nie będziesz nosił ciężkich zbroi więc trudno będzie o wysokie KP.


broń główna - rapier - przyzwoita kostka obrażeń + dobre trafienia krytyczne(chyba już od 18)
broń w drugiej ręce - cokolwiek Ci pasuje z kategorii małe: mała buława, mały miecz, sztylet...

Atuty:
Finezja, Rozpłatanie, Ulepszone rozplatanie, mocna budowa(or something) i inne oczywiste... Tak jak zasugerował przedmówca ja takze poszedłbym w criticale.

Umiejetności:
Przede wszystkim dyscyplina i uniki. Reszta tak jak lubisz.

I ostatnia uwaga: Pamiętaj też, że najlepsze profity płynące z oburęczności łowca uzyskuje wtedy gdy używa zbroi klasy lekkiej.
LIRAEL,
do trafień Ci się nie przyda dla katan...bo to są średnie bronie więc tylko i wyłącznie siła... z uników też nie będziesz miał za dużo bo by trzeba było ze dwa dodatkowe punkty władować żeby cokolwiek Ci dało +1 do Kp,a może się okazać że zabraknie Ci później tych dwóch punktów do siły i do atutu niszczycielskie trafienie krytyczne co jest po prostu masakrą w tak rozbudowanym łowcy. więc 16 zręczności w zupełności wystarczy na całą grę..
^ZORG,
Trochę zapakować w zręczność nie zaszkodzi-dla trafień i uników(lekki pancerz)
LIRAEL,
khem...Zorg a po co Ci w takim łowcy zręczność?
^ZORG,
Licz się z tym, że przy 2 broniach lepiej wziąć coś mniejszego i wbrew pozorom będzie wtedy lepiej ze względu na trafienia bo po co 2 zarombiste katany skoro nie będziesz nimi trafiał?Aha dobrze jest w tedy pakować też w zręczność.
Wczytywanie...