Twórcy "Empire of Ember", mieszanki gry strategicznej oraz cRPG-a, będącej aktualnie w fazie wczesnego dostępu, wdrożyli świeżą zawartość, w większości dostępną po rozpoczęciu nowej gry. Poza nowymi zadaniami oraz wrogami przearanżowaniu uległa ekonomia rozgrywki, dodano zaklęcie światła niezbędne w nocnych eskapadach czy poprawiono elementy graficzne budowli. Postarano się wyeliminować również kilka denerwujących błędów, jak otrzymywanie obrażeń przez bohatera podczas trafienia w jego tarczę, zamiast uszkodzenia tarczy, bez spadku punktów życia. W ciągu sześciu tygodni autorzy gry zobowiązują się do usprawnienia walki wręcz oraz odgłosów przeciwników. W planie jest także tłumaczenie produkcji na chiński.
W grze wcielasz się w czarownika, na którego miasto najechał nieznany wróg, zrównał je z ziemią i przy okazji zamordował twojego mistrza. Pałając żądzą zemsty zbierzesz armię i poprowadzisz ją do bitew, w których udział może wziąć do stu jednostek. Każdy element grodów ma być całkowicie zniszczalny, natomiast lochy generowane proceduralnie. "Empire of Ember" dostępne jest na Steamie.