Cytat
Tym samym musiałem postępować wbrew własnej logice tylko po to, by zachować w talii silniejszą jednostkę
Gra jest na tyle łatwa, że możesz podejmować decyzje, jakie chcesz, a nie kierować się logiką.
Cytat
Czasem prowadziło to do kuriozalnych sytuacji, kiedy to pewien krasnolud, zrażony moją wspierającą ludzi postawą, zdecydował się odejść, jednak jego pobratymcy jak najbardziej w obozie pozostali. Gdzie tu jakaś konsekwencja?
Możesz rozwinąć? Co prawda nadal gram, ale zdaje mi się, że dziwisz się, dlaczego odchodzi od Ciebie postać niezależna, a zostają krasnoludzkie oddziały, które są pod Twoim dowództwem
Jednak może masz na myśli coś innego.
Z oceną poczekam, bo jestem na razie w IV akcie. Na pewno jest to zupełnie inna gra niż "Wiedźmin 3", ale po przyzwyczajeniu się do nowego trybu rozgrywki, który jest zupełnie inny nawet od Gwinta z podstawki, może się podobać ze względu na nacisk na angażującą opowieść. Jest całkiem sporo decyzji, choć głównie drobnych (pewnie pod koniec będą większe), są konsekwencje, towarzysze mają charakter, szczególnie Gascon i Barnaba z głosem Gargamela mogą wzbudzać sympatię... Tylko ten poziom trudności można byłoby naprawić.
Zagadki są wyzwaniem (i dobrze), ale zwykłe bitwy nie sprawiają żadnej trudności – do tego stopnia, że przeciwnik może kończyć bitwę z jedną, dwoma kartami na polu i ze stratą do mnie około 100 punktów... Czyli powiedzmy szczerze: nie musiałem się wysilać i miałem spory margines błędu. Z jednej strony fajnie, bo mogę cieszyć się historią, z drugiej – od kiedy normalny poziom trudności uchodzi za łatwy? Naprawdę nie pogardziłbym bitwami, które byłyby bardziej wyrównane i tym samym dawałyby satysfakcję. Nie jestem weteranem podobnych gier, żeby wygrywać z taką przewagą, więc pewnie znów coś z balansem rozgrywki nie wyszło.
Co do platformy, rzeczywiście chwilami może wyglądać, jakby gra nadawała się na komórki, ale to byłoby dla niej duże uchybienie. Nie wiem, jakby się grało na komórce, bo tu też wchodzi kwestia sterowania, jednak ze względu na swoją zawartość (długą, rozbudowaną, wysokiej jakości) "Wojna krwi" to pełnoprawna produkcja na komputery.