Gothic III Ogólnie - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!

Podgląd ostatnich postów

razor,
Tak,poszedłem gdzieś z gościem z nordmaru,jeden śnieżny wilczek i po nim,a tacy(twardzi mieli być ci ludzie Północy),to samo z paladynem(aż śmiech,bo w dwójce są mocni i nie jednego orka zaklepią)
Dabu,
Właśnie, dzięki że mi przypomniałeś: NPC są strasznie słabi w porównaniu do potworów! Parę goblinów rozwali Najemnika Orków! Czy ludzi już na nic nie stać?
Ranger,

Użytkownik aMorek dnia sob, 25 sie 2007 - 10:58 napisał

W sumie to tutaj akurat trochę racji mają: przecież Beziu rozwalił Smoki, Śpiącego a nie da rady paru Orkom? Nie utracił przecież swoich poprzednich umiejętności... Przynajmniej w teorii ;]


A dzika to już nie łaska? : P Jest gdzieś na youtube filmik jak na początku gry dwa dziki rozwalająobóz bandytów.
Dabu,

Cytat

A do tego z Xardasa jakąś ciotę zrobili confused.gif Nie w sensie fizycznym (trudno było mi go zabić), ale ogólnym. Jego zachowanie zupełnie przeczy słowom, które wypowiedział na koniec Gothica 2. Najpierw Arcymag Ognia, czyli wyznawca Innosa. Później zagorzały wyznawca Beliara. I znowu mu się odwidziało na Adanosa? To jest chore.

Cóż, też niezbyt podobało mi się rozwiązanie, że Xardas nagle "oszukał Beliara" ;p Myślę że twórcom szkoda było żeby Mag był zły i przerobili go na dobrego

Cytat

A mnie strasznie wkurzyło to, że nie ma gildii.

Też fakt...

Cytat

NAJBARDZIEJ zawiodłem sie na Gothicu gdy ujrzałem ten system walki. Sam bezimienny wgrywa z 20 orkami

W sumie to tutaj akurat trochę racji mają: przecież Beziu rozwalił Smoki, Śpiącego a nie da rady paru Orkom? Nie utracił przecież swoich poprzednich umiejętności... Przynajmniej w teorii ;]

Dodam jeszcze od siebie że całkowicie zepsuli system otwierania zamków który tak bardzo podobał mi się w poprzednich częściach. Wytrychy się w sumie nie kończą, bo co dwie skrzynie można na nie natrafić...
Pasoro,
A mnie strasznie wkurzyło to, że nie ma gildii. NAJBARDZIEJ zawiodłem sie na Gothicu gdy ujrzałem ten system walki. Sam bezimienny wgrywa z 20 orkami Moja ocena to 7/10. Mam tylko nadzieję, że Gothic 4 będzie bardziej przypominał 1 i 2 no i że nie będzie tych strasznych bugów od których odechciewa sie grać. Ale nie przesadzajmy, nawet z tymi wadami dało się grać.
Medivh,
A do tego z Xardasa jakąś ciotę zrobili Nie w sensie fizycznym (trudno było mi go zabić), ale ogólnym. Jego zachowanie zupełnie przeczy słowom, które wypowiedział na koniec Gothica 2. Najpierw Arcymag Ognia, czyli wyznawca Innosa. Później zagorzały wyznawca Beliara. I znowu mu się odwidziało na Adanosa? To jest chore.
Dabu,

Cytat

Co do czwórki,to historia nie będzie powiązana z pozostałymi częściami

Pewnie Beziu dostanie imię

Cytat

Ma być robiona na pecety,ma być zmieniony system walki i wogóle bardziej realistyczne ma być

Jak dla mnie, Gothic to już przeszłość. II i I to były genialne gry, na nowe nawet nie czekam...

Cytat

SkądGorn wziął zbroję nordmarczyka na początku gry,to samo Lares Leśnych Gońców?Gdzie są stare?Dlaczego ich nie ma?I czemu starym przyjaciołom inni aktorzy podkładają głosy?I czemu aż tyle bugów?

Wszystko to już opisałem.

Powróćmy do zbroi: wcale się twórcy nie wykazali inwencją twórczą. Pancerze się powtarzają, tylko zmieniają kolory. Pancerz Orka, Pancerz Paladyna i Pancerz Ceremonialny są takie same... ;] To samo z szatami magów...
Bezimienny Michał,
No właśnie z tym uzbrojeniem to też dziwnie, a co do głosów to te zmienione przyjaciół jeszcze jakoś przeżyje, ale jak zmienią głos bezimiennego to wtedy będzie dla mnie porażka. A głowy przyjaciół też dziwne są, Gorn to teraz jakiś uśmiechający się murzynek Bambo z kolczykami w uszach, Diego ma jakąś wąską głowę, ale najlepszy jest Milten który ma teraz taką fryzurkę z wystającym kogucikiem do przodu, przy czym wygląda jak Elvis Presley .
razor,
Co do czwórki,to historia nie będzie powiązana z pozostałymi częściami.Ma być robiona na pecety,ma być zmieniony system walki i wogóle bardziej realistyczne ma być.A jeśli chodzi o trójkę to wady wymieniałem w innych tematach,a tutaj napiszę,co mnie jeszcze dziwi:
SkądGorn wziął zbroję nordmarczyka na początku gry,to samo Lares Leśnych Gońców?Gdzie są stare?Dlaczego ich nie ma?I czemu starym przyjaciołom inni aktorzy podkładają głosy?I czemu aż tyle bugów?
Dabu,

Cytat

Tak spoko, dam ci linka do tematu na tym forum w którym [jak zjedziesz trochę niżej 5 post od góry], jest jak go zainstalować i jak nad nim popracować, ale o tym jest już napisane.

Wyszedłem na debila xD

Cytat

Tylko co z tego, jak połowa umiejętności albo nie działa w ogóle, albo działa źle. Do tego ta umiejętność ze znakiem zapytania...

O tym to akurat nic nie wiem, bo szkoliłem tylko myślistwo, walkę i trochę magii

Cytat

Ale tu chyba nie chodzi o to. Kupiłem grę i chce się nią nacieszyć. A nie: czekać pół roku, żeby sobie normalnie pograć. I do tego jest to patch nieoficjalny...

Masz całkowitą rację. Ja trochę poczekałem aż będzie tanio ale również się zawiodłem. Patche powinny tylko udoskonalać grę i wydłużać jej życie (tak jak mody xD)

Cytat

Jak dla mnie to ona już ją utraciła wraz z 3 częścią gry. Dostaliśmy po prostu inną grę, przypominającą nieco Gothica.

Co racja, to racja. Pochwalam fakt że PB chciała zrobić trylogię i zrobiła, ale JW chce zarobić jak najwięcej. Doczekamy się momentu "Gothic X: Zwierzaki - Dodatek 1231423" xD Zrobią z tego The Sims

Cytat

3/10

A ja myślałem że ja przesadziłem

[Dodano po chwili]

No i jeszcze jedno: dźwięki walki - wszystkim jest głos ostrza! Pałką, czarem, laską, za każdym razem przeciwnik ginie od ostrza. Psuje to rozgrywkę i realistyczność...
Medivh,
Pozwolicie, że najpierw skomentuję z czym się nie zgadzam.

Cytat

całkiem okazałe drzewko umiejętności.


Tylko co z tego, jak połowa umiejętności albo nie działa w ogóle, albo działa źle. Do tego ta umiejętność ze znakiem zapytania...

Cytat

Gra jest długa


Żadna gra mi się tak nie dłużyła. I nie chodzi tu o to ile w nią grałem, ale o to, że grałem na siłę... Jak już powiedział aMorek: to Gothic: trzeba przejść.

Cytat

stwierdzam że jak się ma patcha 1.31 to oni trochę myślą


Ale tu chyba nie chodzi o to. Kupiłem grę i chce się nią nacieszyć. A nie: czekać pół roku, żeby sobie normalnie pograć. I do tego jest to patch nieoficjalny...

Cytat

bo czwarta część zapewne utraci całą "duszę sagi".


Jak dla mnie to ona już ją utraciła wraz z 3 częścią gry. Dostaliśmy po prostu inną grę, przypominającą nieco Gothica.


Co mnie dobiło. Dopowiadając do wypowiedzi aMorka. Otóż - zakończenie.

http://forum.gexe.pl/index.php?showtopi...indpost&p=52686

Tu jest moje zdanie na jego temat.


Moje zdanie o tej grze jest jeszcze gorsze, gdyż zrobili z całkiem dobrze zapowiadającej się sagi straszne gówno. Żal.pl

3/10
Dabu,
W sumie masz trochę racji że za bardzo pojechałem tę grę, ale spodziewałem się naprawdę następcy poprzedniczek (zwłaszcza czytając recenzję z CD-Action, choć CormaC jest wielkim fanem Gothic'a to myślałem że będzie lepiej). Moja recenzja była na podstawie wrażeń z wersji bez patch'y, choć gra powinna być przyjemna nawet i bez nich. Czy mógłbyś mi podać jakieś źródło skąd mógłbym pobrać najnowszą wersję? Byłbym wdzięczny
Bezimienny Michał,
No może trochę za ostro, fakt gra jest trochę niedopracowana, ale nie przesadzajmy. Gra jest długa, jak się od razu idzie do Varantu i kosi wszystkie artefakty no to wiesz...., a tu chodzi żeby całość zwiedzić. Pamiętam że mi np przechodzenie gry Gothic 3 zajęło sporo powyżej 200 godzin [ nie ściemniam ], jak się szuka np wszystkich skrzyń i stara się zadania wszystkie zaliczyć to długo potrwa. Z tym skompletowanie zbroi to mogło by być w sumie trochę wkurzające, gdyż jak myślę że np idziesz do myrtany po napierśnik, potem do Varantu po nagolenniki do zestawu, do Nordmaru po rękawiczki ja bym tego chyba nie wytrzymał. Co do walki to nie do końca kto pierwszy, właśnie skończyłem grać w Gothic 3 i stwierdzam że jak się ma patcha 1.31 to oni trochę myślą, przykład ? Jestem w Mora Sul i oswobadzam miasto, otaczają mnie assasyni, wale jednego strażnika i nagle on robi blok, po czym szybki atak następnie wali mnie normalnym atakiem, ja odpieram a wtedy jeden strażnik z włócznią zaczyna obroty robić, kiedy ja się odwracam do niego to ten wcześniej robi mocny atak, ja padam i się podnoszę, inny mnie kuje mieczem, a gdy się łapię za brzuch to jakiś tam mocny atak. Tak samo jest gdzie indziej że jak jestem np w Monterze to wale jakiegoś orka a np 2 innych mnie od tyłu albo z boku. Na dodatek dzięki temu patchowi bugi zostały zmniejszone o znaczącą ilość jak ktoś kto grał np na wersji 1.12 a teraz gra na 1.31 to na pewno zauważy sporo różnic, teraz tych umiejętności których kiedyś nie było to teraz można się nauczyć [wyjątek stanowi wyrób trucizn, ponieważ twórcy tak popsuli ją, że chyba już się jej nie naprawi]. A co do twórcy Gothic to może robią małe niedopracowania, ale na pewno wole tą firmę niż nową która ma się zająć Gothic 4, nie wiadomo czy oni nie zrobią gorszych błędów, a PSEUDO-GOTHIC to dopiero będzie, bo czwarta część zapewne utraci całą "duszę sagi". Natomiast smoki zostały wygnane, a to co jest w trójce to są po prostu pomniejsze sługi. Co do reszty to się zgadzam.
Dabu,
Do napisania tego tematu skłoniło mnie to, jak bardzo zawiodłem się na Gothic'u III. Możecie tutaj wymieniać się poglądami na temat owego GIII, wasze zdanie itd. ;p

Pierwszy minus zauważyłem już na samym początku gry. Ba, dwa minusy: wita nas całkowicie niedorobione animacje i wygląd postaci. Gra jest po prostu hack&slash'em średniej klasy. Bardzo przypominał mi Enclave (lpm atak, ppm blok), choć tamten miał taką grafikę jak to, a nawet lepiej zoptymalizowany silnik. Właśnie, optymalizacja to kolejny problem Gothic'a: ma kosmiczne wymagania sprzętowe jak na taką przeciętną grafikę. Nie wspomnę tu o bugach, które można spotkać co 5 minut. W końcu PB nigdy nie umieli zrobić czegoś bez błędów. Straszny zawód.

Idę dalej: dialogi. Totalna porażka! Pierwsze zdanie: "Joł". Drugie: "Musisz iść do Reddock". Ja nie mogę, ta gra mnie dobijała podczas przechodzenia. Jedyne co mnie trzymało przy kompie to to, że to Gothic: trzeba przejść Wspomnę tu jeszcze o jednym: mamy zbroję jako całość (wolałbym rozwiązanie z The Elder Scrolls), więc po jaką cholerę twórcy dodawali tu te obleśne hełmy?! Ja tego nie rozumiem, jak chcą podzielić zbroje na części to niech ją dzielą CAŁĄ (kirys, nagolenniki, naramienniki, buty, hełm, rękawice, karawasze).

Twórcy mówili że gra będzie długa i wiele ścieżek do przejścia. Ja się tam nie bawiłem i od razu poszedłem do Varantu (Asasyni mnie przyciągnęli), zebrałem 4 artefakty i poszedłem do Nordmaru. Tym sposobem ukończyłem grę w 3 dni: wszystko da się rozwiązać siłowo. Nie chcą cię wpuścić do Zubena? Kill them all i masz kostur tego dziada - klucz do portalu. Gra była banalna: na początku nie wiedziałem w co inwestować więc zostawiałem punkty nauki: gdy poszedłem do Saturasa, znalazłem parę Kamiennych Tabliczek, nauczyłem się regeneracji many, dużo prastarej wiedzy i jeden czar: Lodowa Lanca. Młóciłem później całą grę tym.

O Varancie mowa: trzeba twórców pochwalić: klimat pustyni jest wręcz idealny! Stare ruiny, Asasyni i genialna muzyka (zwłaszcza w Bradze) sprawia że zapominamy o koślawej animacji i wszystkich innych minusach. Jednak po wyjściu z Varantu przypomniałem sobie jaka ta gra jest denna

Pochwalmy jednak trochę dłużej: podoba mi się wprowadzenie walki dwoma mieczami (choć to tragicznie wygląda to jest dobre) i całkiem okazałe drzewko umiejętności. Mimo to, dużo rzeczy uczy tylko jedna osoba (np. spotkałem tylko jednego nauczyciela Walki Dwoma Mieczami, czy Tajemnic Magów Wody).

Wróćmy do minusów (których jest tu od zatrzęsienia): ze smoków zrobili jakieś cioty: przecież w GII Smoki były uznawane za potwory z legend i Beliar przysłał ich tylko 6 (jak mówiły Smoki). To co jest? Rozmyślił się i powsadzał ich do jakiś jaskiń? Czemu teraz nie paliły miast?! Nawet 2 sobie siedziały pod Cape Dun, ale przecież NIKT O TYM NIE WIEDZIAŁ!

Dalej: dlaczego wszystko jest inne?! Czemu Xardas inaczej wygląda?! Czemu wszyscy są tacy okrągli? Czemu potwory są inne? Czemu zmienili głosy? Co się stało ze starymi zbrojami bohaterów? GDZIE SIĘ PODZIAŁ TRÓJKĄCIK GŁÓWNEGO BOHATERA?! Co z jego włosami (wcześniej były blond)? Czemu zmienili system walki?! CZEMU ZROBILI Z TEGO PSEUDO-GOTHIC'A?! Eh...

Właściwie to walka zależy od jednego: kto pierwszy zaatakuje. Jeśli ty - będziesz go ciął do końca. Jeśli on - on będzie cię ciął do końca (bo jeśli raz zaatakuje do nasz bohater zostanie odepchnięty).

Strasznie się zawiodłem na nowym Gothic'u Myślę że napisałem wszystko co chciałem. Możecie podważać mój tekst spokojnie

Grze mogę dać ocenę 6+/10, na więcej niestety nie zasługuje.

Pozdrawiam
Wczytywanie...