Każda broń zadająca obrażenia od jakiejś energii ma efekt wizualny, jak płomień, błyskawice na klindze itp. A oburęczność to atut, który może mieć każdy, choć niektóre klasy i rasy dostają ją za darmo. Dwie bronie preferowane dla postaci bitewnych, zwykle o większej zręczności niż sile.
Ale to już się robi off top, niech to ktoś przeniesie do innego tematu
Kurde skomplikowane
A na filmikach widziałem często postacie z dwoma świecącymi mieczykami. To co to za mieczyki i która postać je najlepiej obsłuży?
Nie nie, to nie tak. Podstawowa kampania jest taka sama jak w normalnej edycji, ewentualnie wzbogacona o kilka bajerów z diamentowej. Dodatki - Shadows of Undrentide i Hordes of the Underdark - to osobne kampanie, które możesz wykonywać oddzielnie. Do drugiego dodatku Hordy Podmroku będziesz mógł użyć swojej postaci z podstawowej kampanii, ale to dopiero wtedy, gdy uratujesz świat i okolice
Ewentualnie możesz przejść nową postacią pierwszy dodatek i postacią z niego zagrać w Hordy, ale nie polecam.
Ja mam diamentową edycję i tam mam do wyboru gra normalna czy tam z jakimiś dodatkami. Ale wybieram pierwsza opcję rozdział 1 i lecę z koksem
Czyli bezdodatku nie można nic im dać. Z dodatkiem tak. Rozumiem. ale 1 raz lepiej grać bez dodatków co nie?
Największą ekipę będziesz miał czarownikiem lub innym czarującym: najemnik - chowaniec (polecam panterę, najlepsza do walki, najlepsze statystyki) - przywołany (np. żywiołak). Ekwipunek będziesz mógł najemnikom wyposażyć dopiero w dodatku. Przedmioty magiczne, w stylu "Kostur z Czarnydrzewu" czy "Feniks" (korbacz dający 1k8 obr. od ognia, jeśli dobrze pamiętam) są dostępne dla wszystkich o tyle, o ile potrafią ich używać. Wojownik może powalczyć magicznym dwuręcznym mieczem, ponieważ ma atut pozwalający na używanie długich bojowych broni. Mag nie udźwignie takiego miecza i nie będzie nim walczył, choć powalczy rzeczonym kosturem czy korbaczem (to są bronie proste, każdy umie ich używać). To, że przedmiot jest magiczny nie ma tutaj żadnego znaczenia. Co innego z "magicznymi urządzeniami" - zwojami zaklęć, różdżkami, berłami - te są dostępne tylko dla magów i bardów posiadających umiejętność "używanie magicznych urządzeń". Jako mag nie przejmuj się tym jaką masz broń, bo i tak nie będziesz w stanie walczyć niczym cięższym niż korbacz, kusza, kostur czy magiczna laska (o ile nie weźmiesz sobie właściwego atutu, ale to by była strata tej okazji). Bardziej inwestuj w szaty, przedmioty wzmacniające rzuty obronne, niewrażliwości. Jeśli chcesz czuć się pewnie w walce wręcz, zainwestuj w zaklęcia dające ochronę przed obrażeniami ("Kamienna Skóra", "Oblicze Ducha", "Tarcza Śmierci") lub w takie, które zmieniają Cię w mordercę pierwszego sortu - "Przemiana Tensera", moim zdaniem najlepsze zaklęcie w grze.
Grając zdziwiłem się, że można mieć tylko jednego towarzysza. Czyli nie dość że nie można im dać ekwipunku to jeszcze tylko 1 ziomek. Więc pomyślałem żeby zagrać od nowa i wziąć maga. I tu mam pytanie. Czy Mag + barbarzyńca + chochlik złodziej to dobry team?? Pytam nie tylko ze względu różnych umiejętności, ale czy przedmioty magiczne są wszelako dostępne dla każdej profesji. Bo nie chcę potem się mećżyć magiem z sztylecikiem +1 jak dla łowcy jest np super miecz +4
Cała przyjemność po mojej stronie Fodro
Pozdrawiam
Kurcze Obsiu co ja bym bez ciebie zrobił. Nie ma co
Towarzyszy możesz znaleźć w Targowisku awanturników, które znajduję w centrum miasta Neverwinter
Mam pytanie. Może mi ktoś powiedzieć gdzie znajdę jakiś towarzyszy?? Znalazłem tylko złodzieja Toma ale reszty nie mogę znaleść.
I chyba przy panterze zostanę, używam do tego przyzwania potwora III i nie potrzeba mi żadnych najemników
Proponowałbym Ogara Piekieł lub Panterę, silni towarzysze i maja duży poziom zręczności, co przydaje sie w unikaniu ciosów.
To jeszcze zależy od innego elementu czarów. Mówisz Płonące Dłonie, czyli ogień, tu już Pseudosmok się nie przyda, bo sam używa broni oddechowej Stożku Ognia. Chodzi o coś co się uzupełnia. No, chyba, że chcesz Superior Fire Power.
Specjalizuję się raczej w czarach ofensywnych typu płonące dłonie itp.
Baager, śmieszny jesteś. Chowaniec a Zwierzęcy Towarzysz to nie to samo. Czarownicy i Czarodzieje mogą dobrać sobie jako kompana Chowańca, zaś Druidzi i Łowcy Zwierzęcego Towarzysza. Więc nie możesz Sośnie polecać wybranie sobie Niedźwiedzia, bo umrę za chwilę ze śmiechu.
Sosna, to też zależy w jakich zaklęciach specjalizuje się twój Czarownik.
Masz racje, ma mniej wytrzymałości ale zwinnością nadrabia ten minus.
Zmieniłem chowańca na panterę, siłą dorównuje smoku, ale jest za to znacznie zwinniejsza.
Choć chyba mniej wytrzymała
Ja dośc lajtownie przeszedłem grę z mefitem lodu i w sumie mogę go polecic (ale najemnika on nie zastąpi mimo wszystko). Próbowałem też oba smoki: pseudo bym polecił, a baśniowy raczej mi nie przypadł do gustu. Poza tym baśniowy na pewno wojem nie jest (nawet nie wiem czy zadaje bezpośrednie obrażenia - chyba nie).
Powinien to być Pseudosmok(coś pomiędzy Panterą a Niedźwiedźiem), Pantera(średnia wytrzymałość i duza zwinność) lub Niedźwiedź(dużo siły i wytrzymałosci).
Wiem, że temat jest stary, ale nie chcę otwierać nowego.
Mam Czarownika i zastanawiam się, który z chowańców byłby najbardziej efektywny. Chodzi głównie o to, żeby robił mi za wojownika, aktualnie używam baśniowego smoka (tylko nie wiem czy to najlepszy wojownik, ale zdaje mi się, że jest dość silny)