I tu masz znowu kwestię gustu, niemniej ogólny poziom kopnięcia mnie prosto w gębę i poczęstowania brudną szmatą, jaką była szata graficzna H4, pozostawił niesmak po dziś dzień. "Zbyt bajkowe", "zbyt jaskrawe", to trucie pokroju czepiania się grafiki "Diablo 3". Zawsze możesz przykręcić sobie kontrast na monitorze, jeśli przepala Ci kolory
Chcesz mi powiedzieć, że Nekropolis w H5 jest zbyt cukierkowe? Że dymiące szkarłatnym ogniem z oczodołów smoki nie budzą respektu? Że coś, co jest, jak napisałem krokoldylo-smokiem o skrzydełkach impa z "trójki" i w całej swej budowie jest skrajnie nieproporcjonalne i tragikomiczne, a na pewno nie smocze, jest lepsze od smukłego, wężowatego smoka cienia z H5?
Herosi więksi od zamków.
Jednostki przemieszczające się jak słupy betonu na kółkach lub gąsienicach.
Interfejs tak czytelny, że można z niego korzystać tylko za pomocą Braila.
Miasta tak zdezintegrowane, że aż odrzuca od samego wejścia, nie mówiąc o menu budynków, bez jakiekolwiek kategoryzacji ich funkcji.
To jest Heroes 4 jakie zapamiętałem. Heroes 5 jest tu czymś zupełnie innym choćby przez różnice w zastosowaniu trójwymiaru, a nie koślawej izometrii. Czy się komuś podoba taka estetyka - kwestia sporna. Znajdą się tacy, którzy lamentują nad szpetotą H3, bo w H2 to było tak fajnie i rysunkowo, a potem to tylko kolorki i w ogóle za zielona trawa. Abstrahując od nasycenia barw, w H5 otrzymuję graficzną koncepcję świata spójnego, żywego, tworzącego całość. "Podoba wam się piękno, w pięknie - kształty, w kształtach - proporcje". Tu są one zachowane jak najbardziej. Pewnie, że Arcydiabeł z H3 podoba mi się bez porównania bardziej, od rogatego koksa z H5
http://heroes.vov.ru/...7_Devil_01.jpg
ale i tak wolę to od wyposażonego w harpun spalonego wieszaka na ubrania z H4.
http://www.celestialh.../art_devil.jpg
Co to niby miało być? Nawet scavengery z Diablo 1 budziły we mnie większy "respekt" niż to to.
Możemy wymieniać dalej listę tych przeciwstawnych "szkaradziejstw". Naprawdę uważasz, że to:
http://www.maps4heroe.../vampire_b.jpg
prezentuje się lepiej od tego?
http://www.maps4heroe...opolis/cr4.jpg
Czy wracając do smoków, to:
http://www.the-genies...dow_Dragon.jpg
lub to:
http://www.maps4heroe.../dungeon/7.jpg
a to:
http://www.maps4heroe...k_dragon_b.jpg (Tabaluga)
To jest szkaradne?:
http://www.freewebs.c...ature_Lich.jpg
czy może to?:
http://www.maps4heroe.../h/hydra_b.jpg
Poza tym:
1. Znajdź 5 różnic (bez chorągiewek)
http://img17.imagesha...ghtmagiciv.jpg (2003)
http://gfx.gaminator....67/53060-2.jpg (1996)
2. Cukierkowa, ohydna grafika:
http://www.celestialh..._Alliance1.jpg
http://www.3dnews.ru/...nts/3172/7.jpg (ach, te proporcje! Ta zrównoważona paleta barw! To zagospodarowanie przestrzeni i rozmieszczenie obiektów na mapie! Te detale!)
Może i H4 może się bronić na polu mechanicznych modyfikacji, zupełnej zmiany dynamiki rozgrywki, systemu ekonomii miast i czego tam jeszcze. Dla mnie leży na tym polu w całej rozciągłości, ale rozumiem, że można uznawać inaczej. Natomiast powyższe porównania...