Jaką postacią zagrać? Plus kilka dodatkowych pytań - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!

Podgląd ostatnich postów

Bard Card,
Weług mnie najlepszy wariant to półork, barbarzyńca - siłacz z toporem dwuręcznym, posiadajacy atut "Ulubiona bron - Topór Dwuręczny" Walczy wyśmienicie
Gość_Pawulon*,
Wielkie dzięki wam wszystkim za tak szybką odpowiedź. Wiele mi wytłumaczyliście i rozjaśniliście. Pełen ukłon i szacun w waszą stronę Tak na próbę stworzyłem sobie wojownika krasnoluda. Gra się znośnie bez rewelacji. Jeszcze nad tym pomyślę. NWN to dość długa gra więc nie zaszkodzi jak posiedzę sobie trochę nad postacią i popróbuje różne warianty, żeby czerpać jak najwięcej przyjemności z gry Jeszcze raz ogromnę dzięki. pewnie jeszcze wpadne na forum po porady i ogólnie pogadać o grze Pozdrawiam. Peace out.
Ashantir,
To co napisał Obserwator się zgadza.

Jednak co do tych skrzyń... W NWN 1 gdy rozwalisz skrzynię przedmioty nie niszczą się. Jest tak dopiero w NWN 2.

A co do tej wieloklasowości, to, tak jak napisali koledzy wyżej, jeśli będzie między nimi różnica większa niż ten jeden poziom, to będziesz otrzymywać kary. Ale (zawsze musi być jakieś "ale":P ), jeśli grasz np. krasnoludem wojownikiem i chcesz sobie wziąć jakąś inną klasę, to kar nie będziesz otrzymywać nawet jeśli różnica poziomów jest większa. Dlaczego? Ano dlatego, że każda rasa ma klasę preferowaną (oprócz ludzi i pół-elfów, oni mają klasę preferowaną dowolną), czyli jeśli grasz klasą preferowaną dla rasy twojej postaci i weźmiesz do tego jeszcze jedną klasę, to nie będziesz otrzymywać kar za różnicę poziomów.
Jakbyś nie zrozumiał tego bełkotu: Krasnolud ma preferowaną klasę "wojownik", czyli jeśli będziesz grał krasnoludem wojownikiem i weźmiesz jeszcze jedną klasę np. łotrzyka, to nie będziesz miał kar.
W grze jest w opisie każdej rasy napisane jaką posiada ona klasę preferowaną.

Pozdrawiam
Ashantir
Daroo,
Może i Obserwator się pomylił odnośnie edycji NWN, ale reszta jego wypowiedzi się zgadza. W NWN postać może mieć do 3 klas postaci, w tym że jeśli odstęp poziomów pomiędzy nimi będzie większy niż 1 to postać będzie otrzymywać kary do otrzymywanego doświadczenia. Klasy prestiżowe nie wywołują (chyba) kar do doświadczenia.
Te "specjalizacje" kapłana to domeny. Kapłan może wybrać dwie i każda doje postaci różne premie i czary, nieraz są to czary pochodzące z innych klas a nieraz czary kapłana z wyższych poziomów. Domen jest sporo i np. domena ognia da postaci większą odporność na ogień jak i czary związane z ogniem (kula ognia itp.).
Ranger Krzyś,

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Obserwator dnia środa, 27 lutego 2013, 16:57 napisał

Co do awansowania to już tłumaczę :
Neverwinter Night's kieruje się zasadami DnD 3,5 . Nie ma tu czegoś jak dwuklasowiec czy wieloklasowiec jak w Baldurze czy Icewind Dale 1


Wybacz, że się wcinam, ale popełniłeś błąd. Mały, tak gwoli ścisłości. Pierwszy Nwn bazuje na mechanice DnD 3.0. Wersja3.5 pojawiła się dopiero dwa lata po premierze gry Bioware.

qqq

Obserwator,
Jeżeli jak sam napisałeś iż lubisz postacie zbrojeniowe to krasnolud czy człowiek wojownik będzie idealną postacią dla ciebie. W grze jest dużo ciekawych broni do zdobycia Sam nieraz grałem wojownikiem i jeżeli chodzi o rozgrywkę to grało się znośnie

Kapłan dysponuje dobrymi czarami i jak się nie mylę ma dostęp do broni prostych np. buława , lekki korbacz ,lekka kusza .
Magia kapłańska nie jest magią mistyczna i kleryk może rzucać czary w każdym rodzaju pancerza.
Hmm co do tych ścieżek to nie bardzo wiem o co chodzi. Masz na mysli przykładowe modele np. Kapłan Mówca Umarłych czy Elementalista to są przykładowe ścieżki rozwoju a jeżeli chodzi o specjalizacje typu : Czempion Torma czy Czarny Strażnik to dają ciekawe atuty ale w awansowaniu w nich nie będziesz mógł rozwijać klasy kapłana czyli nie będziesz dostawał zaklęć ,ale dana specjalizacja nie blokuje ci go i w każdej chwili podczas zdobywania nowego poziomu będziesz mógł wybrac czy chcesz być Czempionem Torma poziomu 2 czy kapłana poziomu 12

O czempionie torma możesz poczytać tutaj : http://gexe.pl/neverw...asy-Prestizowe


Co do twoich pytań to musiałbym sobie dokładniej przypomnieć jak to było z tymi przedmiotami. Jestem pewien że w NWN czegoś takiego nie było ale 100 % pewności nie mam.

Co do awansowania to już tłumaczę :
Neverwinter Night's kieruje się zasadami DnD 3,0 . Nie ma tu czegoś jak dwuklasowiec czy wieloklasowiec jak w Baldurze czy Icewind Dale 1

No dobrze. Machnąłem się z tymi edycjami tak że już się poprawiam.
NWN bazuje na zasadach 3.0

Ranger Krzyś dzięki za poprawienie

Postać w NWN może swobodnie zdobywać doświadczenie w dwóch klasach.
Załóżmy że gramy elfką Elaine ,która jest wojowniczką na 3 poziomie i zamierza być czarodziejką przy
najbliższym awansie. Gdy już to dokonamy to nasza Elaine ma zdolności wojownika. trzeciego poziomu i czarodziejki 1 czyli czytaj : atuty klasowe ,zdolności itd Nic jej tu zatem nie ogranicza ,ale panna elfka musi uważać na różnice między poziomami bo może zdobywać wolniej doświadczenie lecz skoro jest ona miłośniczka poezji ( elf ) to przy wieloklasowości nie musi zwracać uwagi na poziom klasy czarodzieja.
Gość_Pawulon*,
Witam,
Zaczynam przygodę z Neverwinter (tak na poważnie, bo kiedyś już nieśmiało podchodziłem), stąd pytanie to wyjadaczy, jaką postać wybrać na początek? Mam kilka typów i chiałbym poznać waszą opinie o nich:

1. Wojownik/krasnolud lub człowiek- z tego co już trochę poczytałem to wybór spokojnej, bezproblemowej i nieskomplikowanej rozgrywki. Plus takiej postaci jest też taki, że może władać każdą bronią i nosić pancerze. Przyznam, że jestem miłośniekim "zbrojenia" i fajnego wyglądu postaci;)

2. Kapłan/elf lub człowiek- połączenie magi i walki ("zbrojenia" )co jest bardzo kuszące. Zawsze takie połączenie mi się podobało. Potrzebował bym tylko opini i ewentualnych porad jak się gra taką postacią. Bardziej może chodziłoby o walkę z domieszką magi niż samą magię. Stąd też zastanawiam się jakimi brońmi i pancerzami może posługiwać się kaplan i czy to nie wpłynie na zdolność rzucania czarów?

Jeszcze jedno. W klasie kaplana można wybrać dwie "specjalizacje" (nie pamiętam jak dokładnie się to nazywało)scieżki, które dookreślają kapłana. Możecie coś o nich powiedzieć? jak się sprawdzają poszczególne z nich?

To było by chyba na tyle jęsli chodzi o postać. Mam jeszcze kilka pytań odnośnie samej rozgrywki.
a) czy można uszkodzić zawartośc zamknietej skrzyni rozwalając ją zamiast otwierać?
b) może ktoś wytłumaczy mi kwestię dodawani drugiej profesji? np będąc wojownikiem 10 poziomu mogę dobrać kapłana? co potem awansowanie wojownika będzie już nie możliwe? czy jego klasa będzie tak dlugo zablokowana, aż nie osiągne tego samego poziomu drugiej? czy będzie mozna rozwijac zarównwno jedną jaki druga?

Za wszelkie info, porady, wskazówki odpowiedzie będę wdzięczny. Pozdrawiam
Wczytywanie...