droga_szamana_5

Klasa - Odpowiedź

Podgląd ostatnich postów

Ranger Krzyś,
To był raczej przykład możliwości "nowej" wersji starej klasy, niż jakieś wskazanie. Generalnie Ranger z 3.0 (używają potocznego określenia) ssał tak bardzo, że w ed. 3.5 musieli go przepisać na nowo. Wystarczy spojrzeć choćby na jego rzuty obronne, jedyne co było w nich przyzwoite, to ten na wytrwałość. Dobrze, że w "czy i pół" dopakowali refleks. Pomijam już nowe zdolności (style walki, "ewazje" itp.), które wreszcie czynią z niego coś innego niż upośledzonego wojownika, podkreślone też jego przydatność jako postaci będącej wsparciem w czasie eksploracji świata (zamiast 4 + mod. z int. umiejętności, mamy 6 + mod. na poziom, co robi z niego postać w miarę wszechstronną). Ba, nawet "wróg rasowy" został podpakowany (pierwszemu stworowi z listy już nie zadajemy dodatkowo 1 ale 2 punkty obrażeń, drugiemu cztery a nie dwa itp.), co w "tematycznych" kampaniach czyni z niego rzeźnika pierwszego sortu*


* W Pathfinderze jest jeszcze lepiej, bo premia za wroga rasowego dodawana jest też do testu ataku...
Kota,
Problem właśnie w tym, że Olli to łucznik typowy. Wszystko poszło w łuk, a dwuręczny miecz jest o tyle nie dla niej, że ma modyfikator +1 z siły.

No, właściwie to nie problem jeśli się potrafi korzystać z dostępnych atutów itd.
Ranger Krzyś,
Skoro grasz łowcą, Koto, to może zainteresuje Cię reinterpretacja tej klasy w wykonaniu samego Montego Cooka - http://jtevans.kilnar...ame/ranger.pdf

Za pomocą tej wersji Rangera, możesz zmajstrować łowcę rozłupującego łby olbrzymów dwuręcznym mieczem
Kota,
Hmm...

Ja zasadniczo zaczęłam od gry w D&D bez magii (to znaczy... są potwory, mnichom działa uleczanie siebie, ale nie ma zaklęć itd.), w świecie autorskim naszej MG. Zresztą, gra toczy się już trzeci rok. I powiem Wam, co w takich Sesjach wymiata:
- moja koleżanka ma mnicha; leczenie się w ułamku sekundy, kiedy reszta musi to robić naturalnie, to niesamowita opcja, poza tym zadaje naprawdę mnóstwo obrażeń, a broni przecież nie używa,
- ja mam tropiciela (gramy w 3.0, ale ja wzięłam z 3.5 za pozwoleniem MG, bo to umożliwia rozsądniejsze bawienie się z łukiem); odpowiednio dobrane atuty i klasa prestiżowa leśnego strzelca (poziom 1) pozwala mi na ogólnym poziomie 9 wypuścić 6 strzał na rundę (poza tym samą postać bardzo lubię, ale zostanę jednak przy mechanice ),
- łotrzyki wymiatają.

W drugim D&Dku, pisanym z kolei, gram zaklinaczką i też gra mi się całkiem nieźle. Do tego marzy mi się gra bardem.
Salem,
Moim ulubionym połączeniem klas w DnD 3.5 jest zdecydowanie Warlock/Fighter. Warlock jest klasą z podręcznika Complete Arcane i według wielu osób - co potwierdziły również ostatnie sesje - jest dość potężny. Od podstawowych dwóch magów różni się paroma rzeczami:
* Kość wytrzymałości D6 zamiast D4
* Zupełnie oddzielna lista inwokacji (Warlock nie korzysta z zaklęć, choć zasady są bardzo podobne)
* Znacznie mniejszy wybór inwokacji, niż w przypadku Zaklinacza - porównując, na poziomie dwudziestym Zaklinacz posiada 36 różnych zaklęć, a Warlock jedynie 12.
* Warlock może pruć inwokacjami do woli (na przykład, nieskończone Rozproszenie Magii )
* Może również nosić lekkie zbroje bez szansy na niepowodzenie zaklęcia
* Przeciętna ścieżka rozwoju Bazowego Ataku (0-15)

Mag, który czarami może rzucać bez ograniczeń ilościowych, który posiada bazowy atak zasięgowy zadający D6 obrażeń magicznych na każde dwa poziomy (niejaki Eldritch Blast) już sam w sobie jest całkiem niezły, a gdy dodać do niego kilka drobnych smaczków zdobywanych z poziomami, typu odporność na fizyczne obrażenia (do pięciu punktów), odporność na dwa rodzaje obrażeń niefizycznych (do dwudziestu punktów), etc, to robi się jeszcze milej.

A teraz dodaję do tego klasę Wojownika i korzystając z nowych atutów księgi Complete Arcane, wybieram możliwość bezproblemowego i nieprzerwanego inwokowania przy noszeniu zbroi średnich. Nieskończonego, przypomnę. Do tego wszystkiego pierwszopoziomowa (!) inwokacja, pozwalająca na zadawanie dodatkowych obrażeń z Eldritch Blasta przy każdym ataku wręcz.

Co uważacie?
Ranger Krzyś,
Dostałem postać w zasadzie gotową, to raz. Dwa, ilość goblinów nie ma znaczenia, awansujemy wraz z postępami fabularnymi. Inaczej mówiąc, kiedy mistrzowi gry się zachce.
Wiktul,
Pytanie 1: Wprawiasz się? Tym razem tworzenie tych całek poszło szybciej?

Pytanie 2: Ile goblinów było trzeba, żebyś wyrzucił te wszystkie całki do śmieci?
Ranger Krzyś,
Pora na moją koejną postać, tym razem z Pathfinderowej kampanii, Skull and Shackles


Bran, Dwarf, Ranger lvl 10
------------------
AC: 21| 6 [Breastplate] + 3 dex + 1 ring of protection, + 1 [Amulet of Natural Armor]
Init: +3, Alignment: neutral
HP: 80 (90 z Plague Rat Belt)
Speed: 6m,
================================================
Str 12| +1
Dex 16| +3
Con 16| +3 [18| +4* Plague Rat Belt]
Int 10| +0 [12| +1* Opaska Intelektu]
Wis 16| +3
Cha 10| +0

=================

Fort: 13 | 7 + 4[con] +2*
Refl: 12 | 7 + 3[dex] +2*
Will: 8 | 3 + 3[wis] +2*

*płaszcz ochronny +2

================

Basse Attack Bonus: 10/5

CMB: 11 | 10 bab + 1 str
CMD: 26 | 10 bab + 1 [str] + 3 [dex] + 1 [size] + 1 [ring of protection] + 10


================

Weapon: Crossbow +1
_______________________________________________

Attack: 15/10* [damage 1k8 + 1 +1k6 fire ]
*10 bab + 1 magic improvement + 3 dex + 1 focus

PBS: 16/11 [ damage 1k8 + 2 +1k6 fire ]
_______________________________________________

Rapid shoot: 13/13/8 [ damage 1k8 + 1 +1k6 fire ]


RS + PBS : 14/14/9 [ damage 1k8 + 2 +1k6 fire ]
_______________________________________________

Deadly Aim: 12/7 [ damage 1k8 + 7 +1k6 fire ]

DA + PBS: 13/8 [ damage 1k8 + 8 +1k6 fire ]

DA + RS: 10/10/5 [ damage 1k8 + 7 +1k6 fire ]

_______________________________________________

DA + RS + PBS: 11/11/6 [ damage 1k8 + 8 +1k6 fire ]
_______________________________________________

=============
Skills:


Acrobatics: +13| 3 [dex] + 10*[ranks] *opaska intelektu
Climb: + 9| 1 [str] + 5 [ranks] + 3 [class skill]
Handle Animal +13| 0 [cha] + 10 [ranks] + 3 [class skill] v
Heal: +8| 3 [wis] + 2 [ranks] + 3 [class skill]
Knowledge: Dungeonering: +5| 1*[int] +1 [ranks] + 3 [class skill]
Knowledge: Geography +5| 1*[int] +1 [ranks] + 3 [class skill]
Knowledge: Nature +12| 1*[int] +8 [ranks] + 3 [class skill] vvv
Perception: +17| 3 [wis] +10 [ranks] + 3 [class skill] + 1 trait bonus [Besmara's Blessing] v
Profession siege enginner +5| 3 [wis] +2 [ranks]
Profession cook +8| 3 [wis] +5 [ranks]
Profession sailor +9| 3 [wis] +5 [ranks] + 1 trait bonus [Besmara's Blessing]
stealth: +11| 3 [dex] +5 [ranks] + 3 [class skill]
survival: +16| 3 [wis] +10 [ranks] + 3 [class skill] v
swim +9| 1 [str] + 5 [Ranks] + 3 [class skill] v
============

Feats:

1. Precise Shot (Combat)
2. Point-Blank Shot (Combat)
3. Boon Companion
4. Weapon Focus (crossbow)
5. Rapid Reload (Combat) – combat style
6. Rapid Shot (Combat)
7. Deadly Aim (Combat) – combat style
8. Crossbow Mastery (Combat) combat style

============

Class Features:

1. Favored Enemy [Dragon, Monstrous Humanoid, humanoid(giants)]
2. Track
3. Wild Empathy
4. Combat Style Feat: Crossbow [Rapid Reload, Deadly Aim, Crossbow Mastery]
5. Endurance
6. Favored Terrain [Jungle, Water]
7. Hunter's Bond [bond to Ranger's companions]
8. Woodland Stride
9. Swift Tracker
10. Evasion

================
Traits:

Jungle Guide
Besmara's Blessing
__________________

Ruthless (Dwarf)
Dwarf Racial Traits
=================


Spells:

3x 1 lvl| 2x Gravity Bow, 1x Ironbeard

2x 2 lvl| 1x Hunter's eye, 1x Protective Spirit

1x 3 lvl| 1x Instant Enemy

=================

Ekwipunek:

Ekwipunek: 2 x mikstura leczenia średnich ran, 2 x lekkich, Antytoksyna sztuk 1, ring of protection +1, Amulet of Natural Armor + 1, Opaska intelektu + 2 (10 rang akrobatyka), Kusza gniewu Branda +1 fire , Plague Rat Belt, Buccaneer's Breastplate
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



Zwierzęcy kompan:

Argo, race: dimorphodon
------------------------
Speed: 3 (fly 9);
Init + 5, Senses low-light vision, scent; Perception +5
AC: 24 (7 nat. armor + 5 dex +1 dodge, +1 Ring of Protection)
HP: 61
=================
Str 17
Dex 21
Con 12
Int 2
Wis 13
Cha 12
==================
Fort: 7 (baz 6 + 1 con), Refl: 11 (baz 6 + 5 dex), Will: 4 (baz 3 + 1 wis)
==================
Attack: 11/6 (bab 6/1 + 5 dex) | 1d6 + 3 Bite—injury; save Fort DC 15; frequency 1/round for 4 rounds; effect 1d2 Str; cure 1 save.

CMB 9 [bab 6 + 3 str]
CMD 23 [10 + 6 bab + 3 str + 3 dex + 1 ring of protection]
==================
Skills:

-------
Perception: 5 [2 ranks + 3 trained + 1 Wis]
Fly: 12 [4 ranks + 3 trained + 5 dex]
Survival: 5 [1 ranks + 3 trained + 1 wis]
Stealth: 10 [2 ranks + 3 trained + 5 dex]

================
Feats:

Dodge
Toughness
Armor Proficiency, Light
Flyby Attack
Weapon Finesse
--------------
Specjal:

Dodge
Devotion
--------------
Racial:

Poison
Low light
Scent
===============
Equipment:

Ring of Protection +1
===============
Tricks:

Aid
Attack (dwie rang - może atakować i nienaturalnych przeciwników)
Come
Flank
Flee
Sneak

W trakcie szkolenia:
Guard (DC 20) The animal stays in place and prevents others from approaching.7
==========
Ważne:

Argo ma z rasy premię +1 do nat. pancerza
Dalejdoichgardelwyrzanacic,
Ja lubię Łotrów.
Ranger Krzyś,
Korzystałem przy tworzeniu postaci z uproszczonego zestawu zasad - Essentials (mniej opcji do wyboru) - i zajęło mi to w sumie godzinę i kilkanaście minut. Całość.
Wiktul,
Ile czasu zajmuje stworzenie i rozpisanie takiej postaci?
Ranger Krzyś,
Dla odmiany postanowiłem pograć cavalierem, a nie rangerem. Na razie wkleję tylko opis mechaniczny postaci - jak będą jakieś pytania, dyskusja - to poruszę temat szerzej. A jak nie, to nie



sir Raghnald z Neverwinter (Human), Cavalier 1 lvl, Thema: Neverwinter Noble (str 21 Neverwinter CS)
Alignment: Good, Virtues: Valor

Speed: 5 (6 bez pancerza), initiative: +4 (wliczona premia [+4] z lvl 1:Spirit of Valor)

HP: 29
Healing surges value:9 (wliczyłem +2 z virtue: valor)
Healing surges per day: 12
------------------------------------------

Str 16| +3

v Athletics 8 (4* [-4]kara za tarczę i zbroję)

Con 14| +2

Endurance 2

Dex 10| 0

Acrobatics
Stealth
Thievery

Int 10| 0

Arcana
v History 7 (+ 2 background)
v Religion 5


Wis 11| 0

Dungeoneering
Heal
Insight
Nature
Perception


Cha 16| +3

Bluff 3
v Diplomacy 10 (+3 Cha, + 2 background)
v Intimidate 8
Streetwise 3

===========================

Defenses

AC: 20
Fort 14
Refl 11
Will 14

--------------------
Virtue of Valor
lvl 1:Spirit of Valor: +4 inicjatywa, +2 value healing surge str. 144

Powers:


Vengeful Strike, paladin attack, at-will, str. 145

Take Heart, Friend! Neverwinter Noble Utility, encounter, str. 21 Neverwinter CS

Heroic Effort, human racial utility, encounter, str. 264

Defender Aura, paladin utility, at-will, str. 124

Holy smite, paladin attack, encounter, str. 124

Righteous radiance, paladin attack, at-will, str. 125

Righteous shield, paladin utility, encounter, str. 125

Valiant Strike, paladin attack, at-will, str. 126

============================


Feats:

Weapon Focus: +1 damage rolls, str. 321

Heavy Blade Expertise + 1 attack rolls, str. 315


================================


Equipment:

Plate armor (heavy): armor bonus +8, cheks - 2, speed -1, 50 gold
Heavy shield: shield bonus +2, check -2, 10 gold
Longsword: +3 prof., damage 1k8, 15 gold
Dagger: +3 prof, damage 1k4, Range 5/10, 1 gold
Adventurer's kit


Gold: 9
Redhorn Steelaxe,
Jeśli sesja bez walk to zdecydowanie lubię grać barbarzyńcami. Ta klasa ma mega możliwości fabularne zwz na to że ani nie mają spójnej kultury ani jakiegoś pojęcia o świecie.

Jeśli są walki to bard/uczeń czerwonego smoka/mistrz broni
Saphire,
Paladyn, Kapłan, Druid - te klasy uwielbiam szczerze, można zrobić z nich mocarzy i bardzo mi pasują.

Mag - nie ma nic przyjemniejszego niż gra dobrze zbudowaną postacią maga. Nie można nie kochać magów. Ostatnio polubiłam też grę Zaklinaczem. Wydawała mi się do tej pory mniej szlachetna od standardowego maga i w sumie nadal tak jest, ale przestało być to dla mnie wadą.

Lubię też bardzo łowców i złodziei.

Nie toleruję mnichów. Nie i koniec.
Thal,
Bard to dla drużyny raczej coś w rodzaju zapchajdziury. Walczy, łotrzykuje i rzuca czary, ale w pełni nie zastąpi ani woja, ani złodzieja, ani maga. No i są też pieśni, ale nigdy specjalnie mi się nie przydawały. No chyba, że trzeba było dodać odwagi towarzyszom w walce z ogrem-magiem, ale i tak jak stali tak zostali przerobieni na papkę
Amral,
Bard to genialna postać do rpgowania:) ale dla drużyny w walce się nie przydaje:p to niestety jest wada tego systemu.
Thal,
Bard albo czarodziej. Częściej jednak bard, bo niema to jak dowalić krytyka z mandoliny
Amral,
Tylko i wyłącznie Psion:) to jest genialna klasa. Ewentualnie zawadiaka dla smaczku:D
Dwie Twarze,
Kress, doprawdy ciekawe

A co do klasy... Kapłan/Woj/Zaklinacz/Złodziej... Ale ostatnio taka prestiżowa jak Życiopijca z Księgi Plugawego Mroku
Kresselack,
Ostatnio jechałem w autobusie z gościem, który czytał sobie jakiś podręcznik do D&D (nie pamiętam tytułu). Zagadnąłem, jak długo gra, gdzie gra i tak dalej. I dowiedziałem się pewnej ciekawej rzeczy. Otóż, przedstawił mi koncepcję swojej autorskiej klasy. Sądziłem, że fantazja ludzka mnie już nie zaskoczy, jednak przybrałem zbaraniałą minę - jego bohater, człowiek, jest Pistacjowym Wojownikiem...
Wczytywanie...