„Anima – Gate of Memories”. Następny cRPG ufundowany za pośrednictwem Kickstartera. - Odpowiedź
Podgląd ostatnich postów
To już pewne, gdy czytacie tego newsa, kolejna zbiórka na Kickstarterze została zakończona sukcesem, powstanie następny cRPG dzięki hojności graczy. Tym razem padło na komputerową adaptację hiszpańskiego RPG w klimatach mangowo-średniowiecznych – "Anima: Beyond Fantasy".
Na rynku podręcznik dostępny był w wersji angielskojęzycznej od 2008, dzięki wydawcy – Fantasy Flight Games. Świat Gai, który jest bazowym dla systemu, kiedyś był inny, odmienił go kataklizm, znosząc jego przeszłość w pył. Później przybyli Oni, potężne istoty, które na podobieństwo człowieka stworzyły obdarzone magią rasy: Daimahinów, D’Anjaynów, Duk’Zaristinów, Ebudanów, Jayanów, Nephilinów i Sylvainów. Te nadnaturalne ludy również odeszły, poginęły w pomroce dziejów – ale na swój sposób dalej oddziałują na świat ludzi, ich dusze czasem przebijają się do świata materialnego i opętują wybranych, nadając im część ze swych dawnych mocy.
Akcja gry fabularnej ma miejsce w roku 989 po narodzinach Chrystusa (był jedną z nadnaturalnych potęg tego uniwersum!), magia wraca do świata, a Święte Imperium Abel (najpotężniejsze państwo ludzi) rozkładane jest cichą, zimną rywalizacją, która w każdej chwili może przeistoczyć się w wojną domową, pomiędzy Kościołem, Cesarzową a Psami Wojny.
Komputerowa adaptacja systemu, o nazwie „Anima – Gate of Memories” opowie nam historię dziewczyny, protagonistki opętanej przez Demona Ergo, z których zawarła pakt. Organizacja do której należy – Nathaniel – została zdradzona przez jednego z jej członków, który wykradł potężny artefakt o nazwie Byblos. Za jego pomocą można sprowadzić na świat kataklizm, a pościg za złodziejem i próby odzyskania artefaktu odmienią świat, który pogrąży się w wojnie, a z mroków i cieni przybędą nadnaturalne istoty.
Gra ma silnie inspirować się japońskim RPG, w tym serią Final Fantasy, gdzie oprócz fabuły, eksploracja i nabijanie expa w czasie licznych starć, pełnią najważniejszą rolę w rozgrywce. Same walki mają mieć charakter w dużej mierze zręcznościowy, zatem oprócz statystyk, także bezpośrednie umiejętności gracza mają zapewnić mu zwycięstwo. W dowolnym momencie, nawet pomiędzy kombinacjami ciosów, będzie można przełączyć się pomiędzy bohaterką a demonem. Każde z nich charakteryzuje się odrębnym stylem walki, dziewczyna ma posługiwać się magiczną księgą, otaczającą ją zaklęciami ochronnymi i ofensywnymi, które powstają z przekształconym mocą stron księgi, przemieniających się choćby w wirujące ostrza. Ergo preferuje mniej subtelne metody, jest potworem który w walce liczy na siłę swoich mięśni. Bohaterów rozwijać będziemy za pomocą drzewka umiejętności, które każdy z nich ma odrębne, dostosowane specjalnie dla siebie.
Kai Nesbit (twórcy "Anima – Gate of memories") już trzydzieści godzin przed końcem zbiórki zebrali wymaganą kwotę do ukończenia projektu – 90 tysięcy dolarów – a zakończyła się ona na 110 tysiącach. Gra ma domyślnie ukazać się na Pecety i działać na systemach Windowsem, Linuks i OSX. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, „Anima” trafi do sprzedaży w lipcu 2014 roku. Projekt niewątpliwie zapowiada się ciekawie i sam trzymam kciuki by twórcom po prostu wyszło. Pieniądze już mają, teraz reszta zależy już tylko od nich samych.