Skrypty i inne rzeczy potrzebne do stworzenia modułu. - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!

Podgląd ostatnich postów

Gość_Malcolm*,
Wiem, że straszny odkop robie, ale czy mogę gdzieś jeszcze dorwać ten samouczek od skryptowania? :>
tomasz95,
Dobra nie musicie już odpowiadać na tamto pytanie.

W sprawie zostania mentorem to napisze na prywatnej wiadomości.
Właściwie to jeszcze nie wiem przecież wszystkiego o skryptach w nwn, więc jeszcze zastanówcie się czy na pewno mam być tym mentorem.

Ostatnio niezbyt często zaglądam do nwn, więc nie będę tak często tutaj zaglądał.

I powstawiajcie jakieś skrypty z błędami dobra, spróbuję je naprawić tak aby działały.
Tylko żeby na początek były to jakieś drobne błędy.
Oczywiście nie musicie ich wstawiać, ale będzie to dla mnie taki że tak powiem trening.
Sosna,
Zacytowałem fragment wypowiedzi, do którego się następnie odniosłem. Zwróciłem uwagę, że zadeklarowano zmienną n nie przypisując jej wartości, co może być przyczyną, bądź jedną z przyczyn, problemu. Wspomniałem o c++, w którym zmienna n nie miałaby w tej sytuacji wartości 0 (czyli tej pożądanej), a inną (z tego co kojarzę losową, w każdym razie nie 0), co mogło spowodować błąd, zaznaczam jednak że są to tylko moje przypuszczenia, bo nie znam szczegółów tego konkretnego języka.
Rigafilm,
A ja mogę się wtrącić?Cieszę się,że też inni zabierają głos wcale niezwiązani z NWN,bo zasada pisania wszędzie obowiązuje ta sama.
Moje jest takie zdanie,każdy program,lub skrypt,chociaż może być podobny powinien mieć swoje zastosowanie,zależnie gdzie się znajduje.Dlaczego?,bo np skrypt powinien być lekki,krótki i przyjemny,gdzie teraz widzę właśnie tendencję do komplikowania najprostszych rzeczy.Aleksander w "Skryptorium wyraźnie napisał,że ten skrypt powinien się znajdować na wyzwalaczu,nigdzie indziej,bo właśnie jak teraz ostatnio wspomniał,nie posiada filtrów/zabezpieczeń,żeby można zastosować w innym przypadku.Właśnie teraz duża grupa programistów pisze swoje kody tak skomplikowane i zabezpieczone,że nawet najprostsza aplikacja rozrasta się do niebotycznych rozmiarów,o wymaganiach nie wspomnę,więc się pytam - po co to wszystko?Czy to jakaś moda,a może jednak brak praktyki?,w końcu teraz maszyny i tak sobie dadzą radę - po co się męczyć.Powiem szczerze,tę tendencję zauważyłem od roku 2005/6 i nie wiem czemu ma służyć,a najgorsze jest to,że przybiera do absurdalnych wymiarów,np wg UE we wszystkich urządzeniach elektrycznych i elektronicznych muszą być zabezpieczenia,żeby w razie czego człowieka nie zabiło.Czy to nie absurd?,a przez to cena jakby nie było idzie do góry,bo niektóre zabezpieczenia muszą być bardzo wymyślne.Wniosek nasuwa się jeden,człowiek nie może zginąć od prądu,ale z głodu umrzeć chyba powinien.Podobna sprawa jest właśnie z programami,skryptami,itp,proszę mi powiedzieć,czym się tak znacząco różni najnowsza wersja jakiegoś tam programu,od tej sprzed 6/10 lat?.Tak samo się przedstawia sprawa ze skryptami,naprawdę widziałem sporo modułów do NWN,gdzie gra niemiłosiernie się cięła i wcale aż takie rozbudowane nie były,gdzie ta gra ma wymagania procesor 450 i pamięci 96,więc jaka to jest przyczyna?Ano właśnie jak już w swoim wywodzie wyżej napisałem.

tomasz95

Cytat

a już widziałem skrypty 100 razy dłuższe a tu przy takim krótkim skrypcie za dużo poleceń.
Proszę o to żeby ktoś powiedział jak to możliwe.


zrozum jedno,ja mogę Ci napisać i 5cio linijkowy skrypt,też będzie miał prawo wywalić,dlaczego?,patrz powyżej,bo widzę,że zatraciłeś umiejętność czytania między "skryptami",pozdrawiam.
Aleksander,
Sosna,

Nie rozumiem twojej wypowiedzi. Sam zacytowałeś fragment, a mimo to mówisz o jakiejś losowej wartości. To może podzielę ten cytat na części:

Cytat

Zmienne liczbowe bez definicji zawsze mają wartość 0


Cytat

w sumie jak w większości języków.


Nie chcę już wytłuszczać słów, na które wypadałoby zwrócić uwagę, ale chyba już widzisz, że twoja odpowiedź jest bez sensu. A jeszcze większe kłopoty ze zrozumieniem mam tego, że twoim zdaniem prawdopodobne jest, by pominięcie pętli świadczyło o 'zbyt dużej ilości poleceń'. Jeśli nie korzystałeś, to mogę cię zapewnić, że Aurora i NWN nie są to głupie programy, i komunikat o 'zbyt dużej ilości poleceń' jest równoznaczny z zapętleniem. A nawet ewentualnie niedziałająca pętla może się zapętlić? Pewnie, że nie. To jest prawie prawidłowe, w sumie powinno być <= 13, więc wykona się 14 razy, nie ma mowy o dużej ilości poleceń.

Może wytłumaczę, dlaczego właśnie tak. A właściwie nie trzeba tłumaczyć, wypowidałeś się w podobnych tematach, więc powinieneś zrozumieć:

int    INVENTORY_SLOT_HEAD      = 0;<br />
int    INVENTORY_SLOT_CHEST     = 1;<br />
int    INVENTORY_SLOT_BOOTS     = 2;<br />
int    INVENTORY_SLOT_ARMS      = 3;<br />
int    INVENTORY_SLOT_RIGHTHAND = 4;<br />
int    INVENTORY_SLOT_LEFTHAND  = 5;<br />
int    INVENTORY_SLOT_CLOAK     = 6;<br />
int    INVENTORY_SLOT_LEFTRING  = 7;<br />
int    INVENTORY_SLOT_RIGHTRING = 8;<br />
int    INVENTORY_SLOT_NECK      = 9;<br />
int    INVENTORY_SLOT_BELT      = 10;<br />
int    INVENTORY_SLOT_ARROWS    = 11;<br />
int    INVENTORY_SLOT_BULLETS   = 12;<br />
int    INVENTORY_SLOT_BOLTS     = 13;<br />
int    INVENTORY_SLOT_CWEAPON_L = 14;<br />
int    INVENTORY_SLOT_CWEAPON_R = 15;<br />
int    INVENTORY_SLOT_CWEAPON_B = 16;<br />
int    INVENTORY_SLOT_CARMOUR   = 17;

To jest fragment z "nwscript", głównego skryptu NWN. Jest więc poprawne, bo zaczyna się od 0 (int n; ), a kończy się na 13. pozycji. Dalszych już nie trzeba kasować, bo są to bronie naturalne i skóra.

Jedyny błąd jest taki, że Tomasz usunął jedną linijkę w pierwszej pętli (O czym już mówiłem), to powodowało właśnie zapętlenie:

object oPrzedmiot = GetFirstItemInInventory(oGracz);<br />
while(GetIsObjectValid(oPrzedmiot))<br />
{<br />
    DestroyObject(oPrzedmiot);<br />
}


W sumie można pomyśleć, że ta pętla wykona się raz, w końcu:

"oPrzedmiot = Pierwszy przedmiot w ekwipunku oGracza
dopóki oPrzedmiot istnieje
Zniszcz oPrzedmiot"

Tylko proszę jeszcze zwrócić uwagę, że to niszczenie rzeczy trochę trwa, a skrypt postępuje błyskawicznie. W rezultacie kilka ułamków sekund po uruchomieniu funkcji niszczącej przedmiot nadal może istnieć, więc pętla znów się powtórzy, i znów, i znów, i znów, może nie dochodzi do takiego typowego zapętlenia, ale gracz i tak się o tym nie przekona, bo "Brak odpowiedzi od aplikacji NWN".

Tomasz,

Właściwie widzę jeszcze jeden teoretyczny powód. Powiedz, gdzie wstawiłeś ten skrypt? Nie wiem, czy mój mentor widzi, ale jest on dostosowany do wyzwalacza (DestroyObject(OBJECT_SELF)). Jak go wstawiłeś do OnEnter obszaru, to faktycznie może być zbyt dużo poleceń, w końcu ten skrypt będzie w takim razie usuwał inwentarz i wyposażenie każdego stworzenia na lokacji! Jak chcesz wstawić do OnEnter obszaru, to już mentor chyba będzie wiedział co napisać, będą dwa warunki.
Hassan',
Często domyślną wartością dla niezadeklarowanej zmiennej jest nil, czyli brak, a w niektórych przypadkach kompilator interpretuje to wręcz jako fałsz. Albo po prostu zwraca błąd o niezadeklarowanej wartości zmiennej.
Sosna,

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Aleksander dnia piątek, 21 września 2012, 19:54 napisał

Hassan/Sosna,

Ja też nigdy nie pisałem skryptów, ale chyba mogę powiedzieć. Zmienne liczbowe bez definicji zawsze mają wartość 0, w sumie jak w większości języków.


W c++ tak nie jest, dla pewności sprawdziłem, błędu nie wywali ale załóżmy że n przyjmie wartość 2132352395, co jakby nie spojrzeć jest większe od 14, więc while zostaje pominięty.
Hassan',


"Sposób wypowiadania się, oparty na zamierzonej niezgodności, najczęściej przeciwieństwie, dwóch poziomów wypowiedzi: dosłownego i ukrytego."

Proszę o upublicznienie lekcji.

Rigafilm,
tomasz95

Aj,aj,aj,spóźniłem się,no nic może się uda.
Czy także mógłbyś zostać moim mentorem?,widzę,że Aleksander mnie ubiegł i masz zapewne dużo zajęć,a do tego jeszcze dochodzi sama nauka Aleksandra,ale tak sobie myślę,że możesz nas hurtowo obskoczyć - jedna lekcja,a dwóch/kilku uczniów (może jeszcze się więcej zgłosi?).Nie powinno być chyba tak strasznie,może ze mną faktycznie będziesz miał więcej problemów,bo uczę się topornie,choć bardzo szybko.
Muszę coś powiedzieć,w takim krótkim czasie opanować takie zaawansowane skrypty,naprawdę czapki z głów,bo ja jeszcze się nie odważyłem na takie skomplikowane skrypty,więc moja propozycja jest wciąż aktualna,pozdrawiam.
Aleksander,
Hassan/Sosna,

Ja też nigdy nie pisałem skryptów, ale chyba mogę powiedzieć. Zmienne liczbowe bez definicji zawsze mają wartość 0, w sumie jak w większości języków.

Tomasz,

Cytat

Mam problem z tym skryptem, o który prosiłem przepisałem go z tamtego tematu, ale niestety w grze wyświetla się błąd że jest wykonywanych za dużo poleceń, i ja się pytam jak to możliwe przy takim skrypcie:


void main ()

{
object oGracz = GetEnteringObject();
object oPrzedmiot = GetFirstItemInInventory(oGracz);
while(GetIsObjectValid(oPrzedmiot))
{
DestroyObject (oPrzedmiot);
}
int n;
oPrzedmiot = GetItemInSlot (n, oGracz);
while(n <= 14)
{
if(GetIsObjectValid(oPrzedmiot)) DestroyObject(oPrzedmiot);
n ++;
oPrzedmiot = GetItemInSlot(n, oGracz);
}
oPrzedmiot = CreateItemOnObject("lachmany", oGracz);
AssignCommand(oGracz, ActionEquipItem(oPrzedmiot, INVENTORY_SLOT_CHEST));
DestroyObject(OBJECT_SELF);
}


Ja już widziałem skrypty 100 razy dłuższe a tu przy takim krótkim skrypcie za dużo poleceń.
Proszę o to żeby ktoś powiedział jak to możliwe.
Skrypt zapisuje i kompiluje się bez żadnego błędu.


O, mój kod, tylko pamiętaj, ja nigdy nie stawiam spacji po nazwie funkcji. Jak miło, że przerobiłeś go na całkowicie bezużyteczny ;-).

Wiem, może z nadmiaru wiedzy mogą ci się niektóre rzeczy mylić. W końcu widziałeś skrypty 100 razy dłuższe od kilkunastolinjkowego, więc będzie ponad 1000 linijek różnego skryptu.

Zapisuje się i kompiluje bez problemu, bo nie ma tu błędów, przynajmniej takich, jakich szuka ten programik. Znasz się na C++ i pewnie wielu, wielu innych językach programowania, o których te laiki z Microsoftu nie słyszały, więc zapewne zdajesz sobie sprawę, że dużo kłopotu przysporzyłoby napisanie takiego kompilatora, który sprawdzałby, czy skrypt działa, nie wiedząc, do czego on służy.

object oPrzedmiot = GetFirstItemInInventory(oGracz);<br />
while(GetIsObjectValid(oPrzedmiot))<br />
{<br />
    DestroyObject(oPrzedmiot);<br />
}

Spójrz, mistrzu, czy czegoś tu mentorowi nie brakuje?

object oPrzedmiot = GetFirstItemInInventory(oGracz);<br />
while(GetIsObjectValid(oPrzedmiot))<br />
{<br />
    DestroyObject(oPrzedmiot);<br />
    oPrzedmiot = GetNextItemInInventory(oGracz);<br />
}


To jeszcze można wybaczyć, właśnie tym, że byłeś rozproszony ogromem kodu, który przeglądałeś.

Cytat

Aleksander możesz mi dokładnie powiedzieć o co chodziło ci z tym pytaniem czy zostanę twoim mentorem? (Jakby co to nie mówię nie, zastanowię się nad tym jak odpowiesz.)


Co miałem na myśli? To, że skoro z taką łatwością płynie do ciebie wiedza programistyczna, to może będziesz moim skryptowym mentorem/nauczycielem/guru? Wiem, że o wiele proszę, ale błagam, zastanów się, ja nawet pojęty chłopok jest, nie przysporzę ci problemów.

Cytat

Dzięki za te dwie biblioteki.


Proszę cię bardzo za dwie biblioteki.

Cytat

(Właśnie zastanawiam się czy nie wziąć się za tworzenie jeszcze czegoś oprócz skryptów i C++)


Na pewno opanowałeś w stopniu wyżej jak mistrzowskim NWScript i C++, więc pewnie, bierz na ostrzał pozostałe języki, potem będziesz bezkonkurencyjny na tym rynku. ;-)
Hassan',
Ja wiem, ja wiem, choć też nigdy nie pisałem skryptów do NvN.

Fałsz?
Sosna,
Wiesz, nigdy nie napisałem żadnego skryptu do NWN, ale zadam Ci jedno pytanie, które mnie nurtuje:
Jaka jest początkowa wartość zmiennej n?
tomasz95,
Mam problem z tym skryptem, o który prosiłem przepisałem go z tamtego tematu, ale niestety w grze wyświetla się błąd że jest wykonywanych za dużo poleceń, i ja się pytam jak to możliwe przy takim skrypcie:


void main ()

{
object oGracz = GetEnteringObject();
object oPrzedmiot = GetFirstItemInInventory(oGracz);
while(GetIsObjectValid(oPrzedmiot))
{
DestroyObject (oPrzedmiot);
}
int n;
oPrzedmiot = GetItemInSlot (n, oGracz);
while(n <= 14)
{
if(GetIsObjectValid(oPrzedmiot)) DestroyObject(oPrzedmiot);
n ++;
oPrzedmiot = GetItemInSlot(n, oGracz);
}
oPrzedmiot = CreateItemOnObject("lachmany", oGracz);
AssignCommand(oGracz, ActionEquipItem(oPrzedmiot, INVENTORY_SLOT_CHEST));
DestroyObject(OBJECT_SELF);
}


Ja już widziałem skrypty 100 razy dłuższe a tu przy takim krótkim skrypcie za dużo poleceń.
Proszę o to żeby ktoś powiedział jak to możliwe.
Skrypt zapisuje i kompiluje się bez żadnego błędu.


Aleksander możesz mi dokładnie powiedzieć o co chodziło ci z tym pytaniem czy zostanę twoim mentorem? (Jakby co to nie mówię nie, zastanowię się nad tym jak odpowiesz.)
Dzięki za te dwie biblioteki.
(Właśnie zastanawiam się czy nie wziąć się za tworzenie jeszcze czegoś oprócz skryptów i C++)
Aleksander,

Cytat

U mnie te zmienne oGracz, eEfekt nie działają jak jeszcze nie zauważyłeś skrypty pisze się po angielsku, nie po polsku, a jak u ciebie działają zmienne oGracz, eEfekt to powiedz jak?


Fakt, przepraszam! Jestem w tym totalnym amatorem - krótko mówiąc, dopiero się uczę, jak ty. Ale widzę, ty już trochę więcej materiału opanowałeś, no i sam fakt, że zajmujesz się C++ znaczy, że stoisz na znacznie wyższym poziomie, niż ja. Jeszcze raz przepraszam. Mam takie pytanie, czy może zechciałbyś zostać moim mentorem? Bo Rigafilm niby się zna, ale przy tobie to nawet bóstwo skryptowe - Lew wymięka. Ale do rzeczy - zapomniałem o tym, że trzeba tą bibliotekę znaków europejskich ściągnąć, by móc pisać zmienne po polsku. http://www.dlldll.com...ang_deutsch%20(neu).dll_download.html"]Link[/url] - Nie wiem, chyba Rigafilm pomylił linki, tutaj masz działający link do biblioteki niemieckiej (która pozwala właśnie pisać zmienne w językach świętobliwej Unii Europejskiej).

Cytat

W skryptorium ten skrypt jest ze zmiennymi oGracz, oPrzedmiot, itd. a jak przeczytałeś już wcześniej u mnie one nie działają.


Drugi fakt, o tym nie pomyślałem, proszę o wybaczenie.

Cytat

A co do tego skryptu którego napisałem to dobrze mi go skompilowało, tylko nie wiem jak podać etykietę, wiem że znowu o coś proszę ale gdybyś mógł to napisz jak podać tą etykietę, resref, itd.


Aaa, tu tkwi problem. Tutaj z pomocą przychodzi kolejna biblioteka "tools.dll" Link

Te dwie biblioteki wystarczy wgrać do folderu z grą.

Cytat

Myślę że napisałem już wszystko co chciałem.

Bardzo jestem rad.
Rigafilm,

Cytat

U mnie te zmienne oGracz, eEfekt nie działają jak jeszcze nie zauważyłeś skrypty pisze się po angielsku, nie po polsku, a jak u ciebie działają zmienne oGracz, eEfekt to powiedz jak?


a jaką masz wersję NWN?,podejrzewam najgorsze,chyba chińską,w takim razie proponuję wstawić bibliotekę liter łacińskich.Masz tu coś takiego http://neverwinter.ph...ghlight=#37294 i mam nadzieję,że rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości.

Cytat

I jeszcze jedno po co wspominasz o matematyce skoro to wszystko wiadomo komputer cały czas wykonuje obliczenia.


bo cały komputer razem z wszystkimi programami jest oparty na cyfrówce,gdzie również nazywamy matematyką logiczną,więc jak nie znasz podstaw matematycznych,życzę Ci Wesołych świąt i dużo w Wiśle upłynie wody zanim coś skumasz.

Cytat

co do tego skryptu którego napisałem to dobrze mi go skompilowało, tylko nie wiem jak podać etykietę, wiem że znowu o coś proszę ale gdybyś mógł to napisz jak podać tą etykietę, resref, itd.


jak wyżej z tym linkiem,tam znajdziesz co Ci potrzeba.

Chyba czas podsumować,nie sądzę,że Aleksander bardzo skomplikowanie tłumaczy,tylko widzę problem gdzie indziej - nie u Aleksandra,bo inni nawet trudniejsze rzeczy pojęli bez takich problemów,pozdrawiam.
tomasz95,
Nie będę się z tobą kłócił o to czy chce mieć czy nauczyć się pisać skrypty.

U mnie te zmienne oGracz, eEfekt nie działają jak jeszcze nie zauważyłeś skrypty pisze się po angielsku, nie po polsku, a jak u ciebie działają zmienne oGracz, eEfekt to powiedz jak?

W skryptorium ten skrypt jest ze zmiennymi oGracz, oPrzedmiot, itd. a jak przeczytałeś już wcześniej u mnie one nie działają.

I jeszcze jedno po co wspominasz o matematyce skoro to wszystko wiadomo komputer cały czas wykonuje obliczenia.

A co do tego skryptu którego napisałem to dobrze mi go skompilowało, tylko nie wiem jak podać etykietę, wiem że znowu o coś proszę ale gdybyś mógł to napisz jak podać tą etykietę, resref, itd.

Myślę że napisałem już wszystko co chciałem.
Aleksander,
Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha.

1. Spróbuj sformatować komputer.
2. Jesteś. Przecież nie chcesz się nauczyć, tylko wiedzieć. Na to wskazuje nawet tekst, który dodałeś po 9 dniach, o którym później.
3. Więc nie napisałeś skryptu, skoro podstawowego parametru nie potrafiłeś napisać.
4. Nie wiem, czego nie zapisałeś, ale chyba jest to nieistotne.

Do tekstu dodanego po 9 dniach:

Nie wiem, czy ty w ogóle potrafisz czytać/zapamiętywać/mówić prawdę. Po czym wnioskuję, że nie chcesz się uczyć, a wiedzieć? Po tym, że pytasz o listę zmiennych, mimo, że jak twierdzisz - przeczytałeś samouczek. A jeszcze jedna sprawa - ile ty już teoretycznie siedzisz w skryptach? Dwa tygodnie? Wybacz, ale po dwóch tygodniach powinieneś sam dojść do tego, jak pisać proste kody, a z samouczkiem to i te średniej trudności. Lepiej się zajmij dialogami/obszarami, skoro nie potrafisz logicznie myśleć - matematyka nie jest dla ciebie. Tak, matematyka, bo definiowanie zmiennych występuje w równaniach! A czy można określić z góry jaką wartość musi przyjąć x, a jaką y? Troszkę się pomyliłem, bo wcześniej wspomniałem, że trzeba najpierw poznać Aurorę i samą grę. Najpierw trzeba jednak poznać fundamenty matematyki - myślałem, że nie trzeba o tym wspominać, a jednak.

Krótka odpowiedź: Lista zmiennych nie jest możliwa do sporządzenia, bo długość nazwy zmiennej (chyba) nie jest ograniczona, a w niej mogą się znaleźć wszystkie znaki! Ja nigdy nie używam zmiennych o nazwach oPC, eVIS, eBEAM, bo wolę: oGracz, eEfekt - mam nadzieję, że ten przykład da ci do myślenia.

Drugie twoje pytanie: Dzięki niemu skłaniam się bardziej ku opcji pierwszej z góry, czyli nie potrafisz czytać. Wypowiadałeś się w temacie "Skryptorium", a mimo to pytasz o skrypt, który tam jest zamieszczony?

Mam nadzieję, że nikt cię już nie traktuje poważnie, przykro mi, chyba nie ma dużo for o Neverwinterze, więc pozostaje ci tylko przejść na 'kapitalizm', jak chcesz się czegoś dowiedzieć - bez pracy się nie obejdzie, ha.
tomasz95,
1.Nie skłamałem, sklep nadal nie działa robię wszystko co trzeba.
2.Nie jestem żadnym socjalistą wiedzy, po prostu chcę się nauczyć jak tworzy się skrypty.
3.Wczoraj napisałem jeden skrypt ale nie wiedziałem jak podać etykietę przedmiotu, stwora, itd.
4.Niestety go nie zapisałem.

[Dodano po 9 dniach]

Witam teraz mam inny problem, nie znam wszystkich zmiennych znam tylko oPC, eVIS, eBEAM, proszę o to aby ktoś podał tu listę zmiennych i powiedział do czego służą, a ten drugi problem to to że potrzebuję skryptu na to żeby po wejściu do modułu grach miał tylko łachmany, ponieważ nie umiem pisać długich skryptów, to może ktoś mi pomoże.
Aleksander,
Rigafilm,

Wydaje mi się, że nie ma potrzeby marnować czasu, Tomasz już dawno dał dowód, że nie chce się uczyć, tylko wiedzieć (nic nie obchodzi go fakt, że za tydzień wszystko wyleci). Można go nazwać socjalistą wiedzy.

Zrobisz, co uważasz za słuszne, ale myślę, że życie jest zbyt krótkie by tracić jego część na takie osobniki.

Tomasz,

Ty pierw poznaj Aurorę - skłamałeś - otchłań twojej niewiedzy jest nieprzemierzona.

Rigafilm cię przeceniał, nie wziął pod uwagę, że *zapomniałeś* dany sklep umieścić na mapie!

W internecie nie znajdziesz tylko polskich poradników, a z samouczkiem już miałeś do czynienia, tylko tak jak wcześniej wspomniałem, jesteś socjalistą wiedzy, czyli człowiekiem, który nie chce pracować, a mieć (w tym wypadku wiedzę). Czym się różni poradnik od samouczka? Tylko powiem, że wstęp kampanii NWN to samouczek, nie poradnik. Gdyby był to poradnik, to bez względu na to, który etap zrozumieliśmy/przeszliśmy, mielibyśmy możliwość iść naprzód.
Rigafilm,
A czy w ogóle masz sklep dostępny?,skoro dowolne przedmioty pakujesz do sklepu,muszą się takowe pokazać - nie ma innej opcji,inna możliwość jest niemożliwa,właśnie poza tym,że w ogóle sklep Ci się nie pokazuje.

Cytat

Czym najlepiej nagrywać głos dla postaci?
Tak żeby było dobrze słychać ten głos i żeby nie było za szybkie odtwarzanie.


a czy sam się teraz czytałeś?,bo naprawdę nic z tego nie rozumiem,przecież można nagrać nawet windowsowskim nagrywaczem,albo nagrywaczem,który masz w karcie dźwiękowej,jeśli masz zintegrowaną w taki sam sposób,nie mówię już o specjalnych programach do tego dostosowanych,ale jak Ci chodzi o zwykły głos,który następnie będzie odtwarzany w grze,wystarczy właśnie ww - podziwiam Cię,pozdrawiam.
Wczytywanie...