Ja kupiłem ostatnio Divinity 2 w pomarańczowej kolekcji klasyki i gram już dobre kilkanaście godzin. Jak na razie jestem zadowolony i nie natknąłem się na żadne bugi, a już na pewno nie takie które uniemożliwiały by ukończenie gry, albo przeszkadzały w komfortowej rozgrywce.
Nie wiem jaką wersje gry posiadam (tzn. czy spathowana czy nie), ale gra działa naprawdę bardzo dobrze i płynnie. Jedynie niektóre filmiki przerywnikowe się trochę ścinają, ale jest ich bardzo mało, a to jedyne do czego można się przyczepić (no chyba, że jeszcze o czymś nie wiem).
Co do samej rozgrywki mogę uczciwie przyznać, że to kawał dobrego cRPG które z pewnością docenią fani tego gatunku gier. Dodatkowo Divinity 2 ma świetny wątek główny. Opowiedziana w grze historia jest bardzo ciekawa, co jest niewątpliwą zaletą, zwłaszcza, że ostatnio ponoć coraz trudniej o RPGa z ciekawą i nieprzewidywalną fabułą.
System walki też jest dobrze zrobiony. Mnie przypomina on trochę system rodem z gier hack'n'slash, ale jest od niego o niebo lepszy (osobiście nie przepadam za hack'n'slashami.
Największe zalety gry:
- Świetna fabuła
- Klimat
- Wiele różnych ciekawych, prostych zagadek (typu: znaleźć ukrytą dźwignię, wykombinować jak dostać się do jakiegoś pomieszczenia.
Unikalne zalety (takie które wyróżniają tę grę wśród innych cRPG):
- Czytanie w myślach - świetny i bardzo ciekawy element gry. Bohater posiada specjalną umiejętność, która pozwala mu na czytanie w myślach NPC. Może dzięki temu dowiedzieć się wielu bardzo ciekawych rzeczy np. haseł do jakichś skrzyń czy drzwi, różnych sekretów postaci niezależnych, a nawet wziąć wiele ciekawych qestów (na przykład rozwiązać czyjś problem, o którym ten ktoś nam nie powie bo np. się tego wstydzi). Jest jedynie taki mankament, że czytanie w myślach odejmuje nam niewielką ilość jakże cennych punktów doświadczenia. Im potężniejszy umysł tym więcej doświadczenia zabiera przeczytanie jego myśli (w przypadku zwykłej dziewczyny ze wsi czy szeregowego strażnika zabiera tylko odrobinę PD, natomiast w już przypadku mędrca czy jakiejś ważnej postaci kilka, a nawet kilkanaście razy więcej. Dlatego trzeba używać tej umiejętności rozsądnie.
Przemiana w smoka - bohater może przemieniać się w smoka. Jest to naprawdę ciekawa opcja która stwarza wiele nowych możliwości.
Żadnych większych wad na razie nie zauważyłem, ale jak mówiłem gram dopiero od kilkunastu godzin i wielu rzeczy w grze jeszcze nie poznałem
[Dodano po 26 dniach]
Ukończyłem wczoraj grę i podtrzymuje swoją opinię. Zwłaszcza fabuła jest naprawdę świetna, a zakończenie bardzo mocne i zaskakujące
Najpoważniejszą z nielicznych wad gry jest trochę źle zbalansowany poziom trudności, ale da się to przeboleć
Nie wiem jaką wersje gry posiadam (tzn. czy spathowana czy nie), ale gra działa naprawdę bardzo dobrze i płynnie. Jedynie niektóre filmiki przerywnikowe się trochę ścinają, ale jest ich bardzo mało, a to jedyne do czego można się przyczepić (no chyba, że jeszcze o czymś nie wiem).
Co do samej rozgrywki mogę uczciwie przyznać, że to kawał dobrego cRPG które z pewnością docenią fani tego gatunku gier. Dodatkowo Divinity 2 ma świetny wątek główny. Opowiedziana w grze historia jest bardzo ciekawa, co jest niewątpliwą zaletą, zwłaszcza, że ostatnio ponoć coraz trudniej o RPGa z ciekawą i nieprzewidywalną fabułą.
System walki też jest dobrze zrobiony. Mnie przypomina on trochę system rodem z gier hack'n'slash, ale jest od niego o niebo lepszy (osobiście nie przepadam za hack'n'slashami.
Największe zalety gry:
- Świetna fabuła
- Klimat
- Wiele różnych ciekawych, prostych zagadek (typu: znaleźć ukrytą dźwignię, wykombinować jak dostać się do jakiegoś pomieszczenia.
Unikalne zalety (takie które wyróżniają tę grę wśród innych cRPG):
- Czytanie w myślach - świetny i bardzo ciekawy element gry. Bohater posiada specjalną umiejętność, która pozwala mu na czytanie w myślach NPC. Może dzięki temu dowiedzieć się wielu bardzo ciekawych rzeczy np. haseł do jakichś skrzyń czy drzwi, różnych sekretów postaci niezależnych, a nawet wziąć wiele ciekawych qestów (na przykład rozwiązać czyjś problem, o którym ten ktoś nam nie powie bo np. się tego wstydzi). Jest jedynie taki mankament, że czytanie w myślach odejmuje nam niewielką ilość jakże cennych punktów doświadczenia. Im potężniejszy umysł tym więcej doświadczenia zabiera przeczytanie jego myśli (w przypadku zwykłej dziewczyny ze wsi czy szeregowego strażnika zabiera tylko odrobinę PD, natomiast w już przypadku mędrca czy jakiejś ważnej postaci kilka, a nawet kilkanaście razy więcej. Dlatego trzeba używać tej umiejętności rozsądnie.
Przemiana w smoka - bohater może przemieniać się w smoka. Jest to naprawdę ciekawa opcja która stwarza wiele nowych możliwości.
Żadnych większych wad na razie nie zauważyłem, ale jak mówiłem gram dopiero od kilkunastu godzin i wielu rzeczy w grze jeszcze nie poznałem
[Dodano po 26 dniach]
Ukończyłem wczoraj grę i podtrzymuje swoją opinię. Zwłaszcza fabuła jest naprawdę świetna, a zakończenie bardzo mocne i zaskakujące
Najpoważniejszą z nielicznych wad gry jest trochę źle zbalansowany poziom trudności, ale da się to przeboleć