Na potrzeby pewnej kampanii, gdzie jedną z postaci niezależnych ma być niesławny, lecz prawdopodobnie najbardziej doświadczony łowca żywych trupów na Wybrzeżu Mieczy, postanowiłem stworzyć klasę prestiżową Łowcy Nieumarłych. Nie wiem, czy nie poniósł mnie zanadto entuzjazm i nie przesadziłem z udogodnieniami oraz profitami, dlatego proszę Was o rzucenie okiem i skomentowanie.
Łowca nieumarłych
Łowca nieumarłych to nemezis każdego ożywieńca oraz nekromanty. Jest uosobieniem dyscypliny, profesjonalizmu oraz oddania. Wybrał drogę prześladowania i niszczenia wszelkich istot powstałych na skutek magii ożywiania zmarłych, jest także katem dla ich twórców. Wielu nie przepada za łowcami nieumarłych ze względu na ich posępny i surowy charakter, aczkolwiek nie można zaprzeczyć, że przedstawiciele tej kasty nigdy nie wstępuję na drogę występku i zła.
Głównym atutem łowców nieumarłych jest znajomość swojego przeciwnika. Nie tylko potrafią oni znakomicie wykorzystywać słabości nieumarłych, ale i na swój sposób chronić się przed ich plugawymi atakami. W umiejętnościach walki niewiele ustępują wojownikom, opanowali także podstawową magię przydatną w czasie ich nieustającej misji. Niestety, ich mordercze szkolenie wymaga bezwzględnego oddania i uprzedniego przygotowania psychicznego oraz fizycznego.
Łowcami nieumarłych zwykle zostają paladyni, mnisi i kapłani związani z prawymi bóstwami (jak Kelemvor czy Jergal). Ścieżką tą podążają również tropiciele i wojownicy, zaprzysięgli sprawie bądź szukający odwetu. W przypadku czarodziejów i zaklinaczy tylko perfekcyjne połączenie obu sztuk może zaowocować przydatnością szkolenia łowcy nieumarłych. Nie spotyka się raczej bardów i łotrzyków idących tą ścieżką.
Łowcy nieumarłych BN są zwykle wysłannikami kościołów lub samotnymi najemnikami pozbawionymi rodzin oraz przyjaciół. Rzadko podporządkowują się innym, aczkolwiek bywa, że stawiają się na każde wezwanie wysokich kapłanów. Zwykle pracują pojedynczo, chyba że ścierają się z problemem o bardziej skomplikowanej naturze.
Kość wytrzymałości: k8
Tabela: Łowca nieumarłych
Poziom Bazowa premia do ataku Rzut obronny na wytrwałość Rzut obronny na refleks Rzut obronny na wolę Specjalne
1 +1 +2 +0 +2 Ulubiony wróg: nieumarły, wykrycie nieumarłego (2/dzień)
2 +2 +3 +0 +3 Odegnanie nieumarłego
3 +3 +3 +1 +3 Ochrona przed negatywną energią, wykrycie nieumarłego (3/dzień)
4 +4 +4 +1 +4 Wyjątkowe odegnanie
5 +5 +4 +1 +4 Widzenie w ciemnościach, wykrycie nieumarłego (4/dzień)
6 +6/+1 +5 +2 +5 Dar łowcy
7 +7/+2 +5 +2 +5 Dar łowcy, wykrycie nieumarłego (5/dzień)
8 +8/+3 +6 +2 +6 Dar łowcy, Większy ulubiony wróg: nieumarły
9 +9/+4 +6 +3 +6 Dar łowcy
10 +10/+5 +7 +3 +7 Apoteoza
Wymagania
Oto wymagania, które postać musi spełniać, aby zostać łowcą nieumarłych:
Charakter: Dowolny nie-zły
Bazowa premia do ataku: +4
Koncentracja: Ranga 4
Wiedza (tajemna): Ranga 4
Atut: Żelazna wola
Specjalne: Postać musi odbyć przynajmniej jedną zwycięską walkę z nieumarłym o SW powyżej 10 oraz poświęcić 2 punkty charyzmy.
Umiejętności klasowe
Umiejętności łowcy nieumarłych (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to Alchemia (Int), Ciche poruszanie (Zr), Dyplomacja (Cha), Koncentracja (Rzt), Leczenie (Rzt), Nasłuchiwanie (Rzt), Przeszukiwanie (Int), Równowaga (Zr), Skakanie (S), Stosowanie liny (Zr), Ukrywanie (Zr), Upadanie (Zr), Wiedza (tajemna) (Int), Wspinaczka (S), Wyczucie pobudek (Rzt), Wyzwalanie się (Zr), Zauważanie (Int)
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 6 + modyfikator z Intelektu
Właściwości klasowe
Oto właściwości klasowe łowcy nieumarłych.
Biegłość w pancerzu i broni: Łowca nieumarłych biegle używa wszystkich prostych i żołnierskich broni oraz lekkich i średnich pancerzy (ale nie tarcz).
Ochrona przed negatywną energią: Łowca nieumarłych jest odporny na efekty wysączania poziomu oraz atrybutów, jakby był stale pod wpływem zaklęcia Ochrona przed negatywną energią.
Dar łowcy: Na 6, 7, 8 oraz 9 poziomie łowca nieumarłych może wybrać jeden z darów przysługujących wyszkolonym przedstawicielom jego klasy. Oto lista darów, które może otrzymać:
- Atut premiowy: Czujność, Poprawiona inicjatywa, Potężny atak, Uniki, Wielka wytrwałość, Zogniskowanie umiejętności (leczenie), Ruchliwość, Rozszczepienie, Oburęczność, Poprawione trafienie krytyczne, Zogniskowanie broni,
- Wytrzymałość łowcy: liczba maksymalnych punktów życia zwiększona o 3
- Niewzruszony umysł: mentalne przygotowanie zapewnia łowcy modyfikator ochronny +2 przeciwko zaklęciom wywołującym strach oraz przeciwko urokom
- Odporność na zakażenia: dzięki częstemu kontaktowi z plugastwem łowca zdobywa premię +2 przeciwko chorobom i truciznom
- Zguba nekromantów: podczas walki z nekromantą lub kapłanem domeny nieśmierci łowca otrzymuje premię +2 do ataku oraz obrażeń
Widzenie w ciemnościach: Łowca nieumarłych widzi w ciemnościach tak, jakby stale znajdował się pod wpływem zaklęcia widzenie w ciemnościach.
Apoteoza: Na 10 poziomie łowca nieumarłych przechodzi duchową przemianę, dzięki której staje się maksymalnie przystosowany do walki z nieumarłymi. Jest stale pod wpływem zaklęcia wykrycie nieumarłego (10) oraz obserwacja śmierci (10). Otrzymuje niepodatność na efekty następujących zaklęć: dotyk ghula, krąg śmierci, ohydne usychanie, palec śmierci, wampiryczny dotyk, wyczerpanie, zniszczenie. Może używać poświęcania wody oraz rozpraszać przeklęcie wody dowolną ilość razy dziennie.
Czary: Począwszy od 1 poziomu łowca nieumarłych może korzystać z zaklęć. Aby rzucić zaklęcie, musi posiadać wartość Roztropności przynajmniej 10 + poziom czaru. Tak więc członek tej klasy prestiżowej o Roztropności równej 10 lub mniej nie może rzucać czarów. Czary łowcy nieumarłych są oparte na Roztropności, a rzuty obronne przeciwko nim mają ST równą 10 + poziom zaklęcia + modyfikator z Roztropności. Kiedy łowca nieumarłych otrzymuje 0 czarów danego poziomu, dostępne są mu jedynie czary premiowe. Po zdobyciu możliwości rzucania zaklęć danego poziomu łowca nieumarłych wybiera 3 z dostępnych i może je zapamiętywać jak czarodziej. Później nie ma już możliwości zmiany znanych zaklęć. Lista zaklęć, z których może wybierać łowca nieumarłych jest następująca:
1 poziom: czytanie magii, niewidzialność dla nieumarłych, wykrycie zła, wykrycie trucizny, zaciemniająca mgła
2 poziom: ciemność, konsekracja, leczenie średnich ran, niewykrywalny charakter, opóźnienie trucizny, sfera prawdy, wspomożenie, znalezienie pułapek
3 poziom: leczenie poważnych ran, neutralizacja trucizny, nieustający płomień, oddychanie pod wodą, przyspieszenie, rozproszenie magii, światło dnia, usunięcie choroby, zatrzymanie nieumarłego
4 poziom: kamienna skóra, leczenie krytycznych ran, niewykrywalność, odnowienie, odpędzenie śmierci, posłanie, swoboda ruchu, usunięcie klątwy, wykrycie kłamstwa, wymiarowe drzwi
- Czary na dzień -
Poziom 1 2 3 4
1 1 - - -
2 2 - - -
3 2 0 - -
4 2 1 - -
5 2 1 0 -
6 2 2 1 -
7 2 2 1 0
8 2 2 2 1
9 3 2 2 1
10 3 3 3 2
[Dodano po 4 dniach]
Nikt postu nie widzi, czy nikt nie jest w stanie ocenić konceptu?
Łowca nieumarłych
Łowca nieumarłych to nemezis każdego ożywieńca oraz nekromanty. Jest uosobieniem dyscypliny, profesjonalizmu oraz oddania. Wybrał drogę prześladowania i niszczenia wszelkich istot powstałych na skutek magii ożywiania zmarłych, jest także katem dla ich twórców. Wielu nie przepada za łowcami nieumarłych ze względu na ich posępny i surowy charakter, aczkolwiek nie można zaprzeczyć, że przedstawiciele tej kasty nigdy nie wstępuję na drogę występku i zła.
Głównym atutem łowców nieumarłych jest znajomość swojego przeciwnika. Nie tylko potrafią oni znakomicie wykorzystywać słabości nieumarłych, ale i na swój sposób chronić się przed ich plugawymi atakami. W umiejętnościach walki niewiele ustępują wojownikom, opanowali także podstawową magię przydatną w czasie ich nieustającej misji. Niestety, ich mordercze szkolenie wymaga bezwzględnego oddania i uprzedniego przygotowania psychicznego oraz fizycznego.
Łowcami nieumarłych zwykle zostają paladyni, mnisi i kapłani związani z prawymi bóstwami (jak Kelemvor czy Jergal). Ścieżką tą podążają również tropiciele i wojownicy, zaprzysięgli sprawie bądź szukający odwetu. W przypadku czarodziejów i zaklinaczy tylko perfekcyjne połączenie obu sztuk może zaowocować przydatnością szkolenia łowcy nieumarłych. Nie spotyka się raczej bardów i łotrzyków idących tą ścieżką.
Łowcy nieumarłych BN są zwykle wysłannikami kościołów lub samotnymi najemnikami pozbawionymi rodzin oraz przyjaciół. Rzadko podporządkowują się innym, aczkolwiek bywa, że stawiają się na każde wezwanie wysokich kapłanów. Zwykle pracują pojedynczo, chyba że ścierają się z problemem o bardziej skomplikowanej naturze.
Kość wytrzymałości: k8
Tabela: Łowca nieumarłych
Poziom Bazowa premia do ataku Rzut obronny na wytrwałość Rzut obronny na refleks Rzut obronny na wolę Specjalne
1 +1 +2 +0 +2 Ulubiony wróg: nieumarły, wykrycie nieumarłego (2/dzień)
2 +2 +3 +0 +3 Odegnanie nieumarłego
3 +3 +3 +1 +3 Ochrona przed negatywną energią, wykrycie nieumarłego (3/dzień)
4 +4 +4 +1 +4 Wyjątkowe odegnanie
5 +5 +4 +1 +4 Widzenie w ciemnościach, wykrycie nieumarłego (4/dzień)
6 +6/+1 +5 +2 +5 Dar łowcy
7 +7/+2 +5 +2 +5 Dar łowcy, wykrycie nieumarłego (5/dzień)
8 +8/+3 +6 +2 +6 Dar łowcy, Większy ulubiony wróg: nieumarły
9 +9/+4 +6 +3 +6 Dar łowcy
10 +10/+5 +7 +3 +7 Apoteoza
Wymagania
Oto wymagania, które postać musi spełniać, aby zostać łowcą nieumarłych:
Charakter: Dowolny nie-zły
Bazowa premia do ataku: +4
Koncentracja: Ranga 4
Wiedza (tajemna): Ranga 4
Atut: Żelazna wola
Specjalne: Postać musi odbyć przynajmniej jedną zwycięską walkę z nieumarłym o SW powyżej 10 oraz poświęcić 2 punkty charyzmy.
Umiejętności klasowe
Umiejętności łowcy nieumarłych (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to Alchemia (Int), Ciche poruszanie (Zr), Dyplomacja (Cha), Koncentracja (Rzt), Leczenie (Rzt), Nasłuchiwanie (Rzt), Przeszukiwanie (Int), Równowaga (Zr), Skakanie (S), Stosowanie liny (Zr), Ukrywanie (Zr), Upadanie (Zr), Wiedza (tajemna) (Int), Wspinaczka (S), Wyczucie pobudek (Rzt), Wyzwalanie się (Zr), Zauważanie (Int)
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 6 + modyfikator z Intelektu
Właściwości klasowe
Oto właściwości klasowe łowcy nieumarłych.
Biegłość w pancerzu i broni: Łowca nieumarłych biegle używa wszystkich prostych i żołnierskich broni oraz lekkich i średnich pancerzy (ale nie tarcz).
Ochrona przed negatywną energią: Łowca nieumarłych jest odporny na efekty wysączania poziomu oraz atrybutów, jakby był stale pod wpływem zaklęcia Ochrona przed negatywną energią.
Dar łowcy: Na 6, 7, 8 oraz 9 poziomie łowca nieumarłych może wybrać jeden z darów przysługujących wyszkolonym przedstawicielom jego klasy. Oto lista darów, które może otrzymać:
- Atut premiowy: Czujność, Poprawiona inicjatywa, Potężny atak, Uniki, Wielka wytrwałość, Zogniskowanie umiejętności (leczenie), Ruchliwość, Rozszczepienie, Oburęczność, Poprawione trafienie krytyczne, Zogniskowanie broni,
- Wytrzymałość łowcy: liczba maksymalnych punktów życia zwiększona o 3
- Niewzruszony umysł: mentalne przygotowanie zapewnia łowcy modyfikator ochronny +2 przeciwko zaklęciom wywołującym strach oraz przeciwko urokom
- Odporność na zakażenia: dzięki częstemu kontaktowi z plugastwem łowca zdobywa premię +2 przeciwko chorobom i truciznom
- Zguba nekromantów: podczas walki z nekromantą lub kapłanem domeny nieśmierci łowca otrzymuje premię +2 do ataku oraz obrażeń
Widzenie w ciemnościach: Łowca nieumarłych widzi w ciemnościach tak, jakby stale znajdował się pod wpływem zaklęcia widzenie w ciemnościach.
Apoteoza: Na 10 poziomie łowca nieumarłych przechodzi duchową przemianę, dzięki której staje się maksymalnie przystosowany do walki z nieumarłymi. Jest stale pod wpływem zaklęcia wykrycie nieumarłego (10) oraz obserwacja śmierci (10). Otrzymuje niepodatność na efekty następujących zaklęć: dotyk ghula, krąg śmierci, ohydne usychanie, palec śmierci, wampiryczny dotyk, wyczerpanie, zniszczenie. Może używać poświęcania wody oraz rozpraszać przeklęcie wody dowolną ilość razy dziennie.
Czary: Począwszy od 1 poziomu łowca nieumarłych może korzystać z zaklęć. Aby rzucić zaklęcie, musi posiadać wartość Roztropności przynajmniej 10 + poziom czaru. Tak więc członek tej klasy prestiżowej o Roztropności równej 10 lub mniej nie może rzucać czarów. Czary łowcy nieumarłych są oparte na Roztropności, a rzuty obronne przeciwko nim mają ST równą 10 + poziom zaklęcia + modyfikator z Roztropności. Kiedy łowca nieumarłych otrzymuje 0 czarów danego poziomu, dostępne są mu jedynie czary premiowe. Po zdobyciu możliwości rzucania zaklęć danego poziomu łowca nieumarłych wybiera 3 z dostępnych i może je zapamiętywać jak czarodziej. Później nie ma już możliwości zmiany znanych zaklęć. Lista zaklęć, z których może wybierać łowca nieumarłych jest następująca:
1 poziom: czytanie magii, niewidzialność dla nieumarłych, wykrycie zła, wykrycie trucizny, zaciemniająca mgła
2 poziom: ciemność, konsekracja, leczenie średnich ran, niewykrywalny charakter, opóźnienie trucizny, sfera prawdy, wspomożenie, znalezienie pułapek
3 poziom: leczenie poważnych ran, neutralizacja trucizny, nieustający płomień, oddychanie pod wodą, przyspieszenie, rozproszenie magii, światło dnia, usunięcie choroby, zatrzymanie nieumarłego
4 poziom: kamienna skóra, leczenie krytycznych ran, niewykrywalność, odnowienie, odpędzenie śmierci, posłanie, swoboda ruchu, usunięcie klątwy, wykrycie kłamstwa, wymiarowe drzwi
- Czary na dzień -
Poziom 1 2 3 4
1 1 - - -
2 2 - - -
3 2 0 - -
4 2 1 - -
5 2 1 0 -
6 2 2 1 -
7 2 2 1 0
8 2 2 2 1
9 3 2 2 1
10 3 3 3 2
[Dodano po 4 dniach]
Nikt postu nie widzi, czy nikt nie jest w stanie ocenić konceptu?