Ja zacząłem grę od nowa z nastawieniem tylko na zmiennokształtnego
Więc na poczatek:
człowiek (dodatkowy atut, przyda się)
wszystkie staty na minimum, poza mądrością (pakujemy ile się da lub 17 - wyżej podbiją artefakty) reszta w inteligencję (umiejętności, trzeba będzie sporo punktów bo trzeba będzie wpakować w pozaklasowe np dyscyplinę), a co tam zostanie to może być w kondychę (choć ja sam zaczynałem z modem -1)
Klasa - druid
Atuty
Ważne żeby na początku albo przy pierwszym awansie załatwic sobie czujność niezbędną do klasy zmiennego, warto też ulubioną broń "bez broni" jako że większość kształtów będziemy mieć bez broni - poza minotaurem, kosarzem)
I tu mamy ciężkie początki bo wszystkie cechy praktycznie z ujemnym modyfikatorem
ale bierzemy najmocniejszego zwierzaczka (czytaj najwytrzymalszego) niedźwiadka i to on ma nam na początek nabijac poziomy.
5 poziomów - druid of korz. i na tym koniec druida na czas bardzo dłuższy
mamy w każdym razie możliwość zamiany misia lub pantere i na razie to nam ma starczyć
pozniej i tak nie bedziemy z nich korzystac, jako ze nie potrafia one przejac cech przedmiotow postaci, chyba ze w wyjatkowych sytuacjach
6 poziom - wzmacniamy się 1 poziomem mnicha - da nam to solidne bonusy do KP i mozliwosc gradu ciosow, no i chodzimy caly czas jako mis lub cus takiego
i od tego momentu pakujemy wsjo w zmiennego - juz pierwszy lewel da nam 5 ksztalttow (choc raczej jeszcze slabych, ale przydatnych. przejmą one cechy kazdego przedmiotu poza zbroja i bronia i rekawicami
wiec jak nam pas daje +2 siły to smoczeta tez tak beda miec (UWAGA bonusy nie dzialaja jesli wczytywamy gre - wowczas trzeba sie odmienic i zamienic na powrót)
Silny smoczek do walki to np czerwony, a czarny np do otwierania skrzyni itp.
Za dwa poziomy zaczniemy juz wymiatac bo postacie w porownaniu do calkowitego poziomu beda nadzwyczaj mocne (bo pamietamy o bonusie za brak zbroi z madrosci od mnicha^^) polecam szczególnie harpie - wyyysoki KP (a mozna jeszcze podrasowac czarami/miksturami kociej zw, madrosci sowy i korowej skory) oraz minotaura (WAŻNE zmieniając się w minotaura dostanie on topór, ale z takimi własnosciami jakie miała trzymana przez nas broń, więc np 1k6 obr od ognia, to samo odnosi sie pozniej kosarza)
A za kolejne 2 poziomy juz szalejemy mantikora i kosarzem, nie dosc ze szczegolnie kosarz bosko wyglada to jeszcze calkiem toto silne, a potem juz hoho