Kolejna dobra wiadomość na temat "Gothic Remake". Kai Rosenkranz człowiek odpowiedzialny za muzykę w trylogii "Gothic" i pierwszym "Risenie" dołączył do zespołu pracującego na remakiem. To już z pewnością gwarantuje wysoką jakość muzyki i zapadającą w pamięć ściężkę dźwiękową, ale również kilka innych rzeczy, gdyż Kai odpowiedział na oficjalnym discordzie THQN Gothic na kilka pytań dotyczących prac nad projektem i wynika z nich, że chyba nie będzie odpowiadał tylko za dźwięk. Streszczenie kilku z nich znajdziecie poniżej.
Według Kai twórcy remake'u nie zamierzają poszerzać mapy świata, a zamiast tego skupić się na lokacjach, którym w oryginalnej grze brakowało zawartości (wspomniano między innymi obóz bandytów Quentina i szkodników produkujących narkotyki koło Nowego Obozu). Istnieją również plany dotyczące Miasta Orków i Opuszczonej Kopalni, ale są one w powijakach i mogą zostać niewprowadzone. Oprócz tego planowane jest powiększenie niektórych istniejących lokacji, aby lepiej oddały możliwości graficzne remake'a. Oczywiście nie wyklucza to dodanie kilku pomniejszych lokacji i niespodzianek tu i tam, ale mapa w większości będzie wierna oryginałowi. Nowy silnik ma pozwolić na większe zróżnicowanie zbroi postaci niezależnych poprzez nadanie im niepowtarzalnego wyglądu dzięki manipulowaniu śladami uszkodzeń, brakujących części i własnoręcznych napraw. Kai wspominał również o możliwości wykorzystania zawartości wyciętej z oryginalnego "Gothica" podczas prac nad wersją alfa. No i oczywiście najważniejsze pytanie. Kai grał w "Kroniki Myrtany: Archolos", przypadły mu one do gustu i jest szczęśliwy, że może współpracować z jednym z twórców Kronik.