"Black Geyser: Couriers of Darkness" to izometryczny, drużynowy cRPG, rozgrywający się w czasie rzeczywistym z systemem aktywnej pauzy. Inspirowany jest klasykami gatunku typu "Baldur's Gate", "Planescape: Torment" czy "Icewind Dale".
Akcja rozgrywa się w mrocznym, targanym wojnami królestwie Isilmerald, w świecie Yerengal. Fabułę napędza jedna z licznych przywar ludzkich – chciwość. Oczywiście wywołana została przez złowrogą siłę, wpływającą na kruche człowiecze umysły. Co ciekawe, nawet główny bohater, w którego się wcielasz, nie jest od niej wolny. Tylko od ciebie zależy, jak zarządzisz jego losem – czy ulegniesz chciwości i dobijesz królestwo, czy raczej wykażesz się silną wolą i pomożesz powstać mu z upadku?
Twórcy gry rzucili nieco światła na większe królestwa Yerengal.
W "Black Geyser: Couriers of Darkness" istnieją cztery ośrodki władzy:
- Północne Isilmerald (rządzone przez Króla Velianricka – jego Dwór znajduje się w stolicy, Isilbright)
- Południowe Isilmerald (zarządzane przez zbuntowaną Szlachtę z miasta Deron-Guld)
- Północne Królestwo (zarządzane przez bliźniacze miasta Freynagar i Riznagar)
- Wschodnie Cesarstwa (wiele półautonomicznych państw kontrolowanych przez Elenuatora, półboga)
Północne Isilmerald
Królestwo Isilmerald obecnie rozpadło się na dwie części w związku z wojną domową, która wybuchła w czasie rzucenia Klątwy Chciwości. Północna strona zarządzana jest ze stolicy, Isilbright, przez prawowitego władcę Króla Velianricka. Popiera go większość szlachty, jednak reszta społeczeństwa nie ma o nim wielkiego mniemania. Szarym obywatelom coraz mniej podoba się luksusowy styl życia lordów i dam na ich koszt. Isilbright aktualnie góruje militarnie, jednak zasoby nieustannie kurczą się, a przedłużający się konflikt może przechylić szalę na korzyść buntowników z południa.
Król Velianrick próbuje podtrzymać swój obraz jako absolutnego władcy Isilmerald, nie uznając powstania na południu jako zagrożenia dla królestwa. Traktuje wschodnich handlarzy z Rillow tak surowo jak zawsze, mając nadzieję na stabilizację ekonomii poprzez nałożenie na nich olbrzymich podatków, natomiast wobec Północnego Królestwa stosuje taktykę neutralnej dyplomacji.
Południowe Isilmerald
Południowe Isilmerald rządzone jest przez zbuntowaną grupę szlachty pod militarnym przywództwem Rady Wojennej. Składa się ona z dziewięciu najsilniejszych lordów i dam południa, jednak wielu innych dołączyło do walki przeciw królowi. Powstanie zarządzane jest z Deron-Guld, prosperującego miasta górniczego, otoczonego przez łańcuchy górskie, stanowiące południową granicę Isilbright. O ile obecnie siły wojskowe Deron-Guld są słabiej zorganizowane i wyposażone niż żołnierze Isilbright, o tyle czas jest po ich stronie. Kopalnie i ziemie, jakie zagarnęli, mogłyby opłacić koszty prowadzenia wojny latami. Los rebeliantów kształtował się pomyślnie, jednak dziwna choroba zaczęła dziesiątkować ludność Deron-Guld.
Rada Wojenna próbuje zachować otwarte kontakty ze swoimi sąsiadami. Podtrzymują stabilne relacje handlowe z Rillow i Wschodnimi Cesarstwami.
Północne Królestwo
Północne Królestwo obejmuje wąski pas lądu, składający się z tajgi i śnieżnych gór, usytuowanych między Królestwem Isilmerald i mroźnymi, surowymi ziemiami jałowymi Jötnar. To dom nie tylko ludzi, ale także krasnoludów i elfów. Królestwo zarządzane jest przez bliźniacze miasta Freynagar i Riznagar – ich władcy zazwyczaj pracują razem w utrzymaniu pokoju na swoich terytoriach. Jednakże obecni władcy od dawna chowają do siebie urazę. Ich spór zaostrzył się na tyle, że blisko było wybuchu konfliktu zbrojnego. W tym momencie wkroczył Strażnik Spokojnej Zimy. Ta potężna starożytna istota trzyma pieczę nad Północnym Królestwem i jego mieszkańcami, zapewniając pokój. Lord Freynagar był tym, który ostatecznie przekroczył granicę. Strażnik za karę wyczarował ogromną kopułę magicznego lodu nad portowym miastem, odcinając je od zewnętrznego świata.
Poprzez wolę Strażnika Spokojnej Zimy Północne Królestwo utrzymuje względnie neutralne stosunki z innymi państwami Yerengal. Większość ich szlaków handlowych prowadzi do Isilbright i Ziem Zida-Suda.
Wschodnie Cesarstwa
Wschodnie Cesarstwa – nazwane tak przez ludność Isilmerald – są zbiorem licznych półautonomicznych państw rozrzuconych pośród pustyń na wschód od Isilmerald. Włada nimi potężny Dżinn, Elenuator. Kraj najbardziej wysunięty na zachód, Rillow, odgrywa ważną rolę w konflikcie w Isilmerald. Ich wielki szlak handlowy, Tarq Al'azim, rozciąga się przez wiele ziem i stwarza możliwość handlu na skalę, jakiej jeszcze nikt nie widział. Obie strony sporu w Isilmerald mogą ostatecznie stać się zależne od ich praktycznie niewyczerpanych zasobów, a Rillow z chęcią się nimi podzieli – oczywiście za odpowiednią opłatą.
Mówi się, że ich siły wojskowe są równie imponujące, więc obie frakcje pragną przeciągnąć Rillow na swoją stronę. Jeśli te plotki są prawdziwe, Rillow może okazać się decydującym czynnikiem w wojnie domowej. Prawdą również jest, że do tej pory starali się pozostać neutralni. Czy zmieni się to w nadchodzącym czasie?