Miałem kiedyś podobną sytuację w oryginalnej wersji.
O ile dobrze się zorientowałem (po kilkunastu sesjach i próbach) to w moim przypadku było to związane z charakterem postaci. W sensie, jeżeli masz postać o złym charakterze, a przy tym wysoką reputację, tzn. taką, że ta postać jest niezadowolona i ją odłączysz to najczęściej odchodzi w tylko sobie znane miejsce, albo pozostaje w miejscu, ale nie chce z nami rozmawiać albo informuje nas, że nie mamy o czym rozmawiać.
Podobnie jeśli masz niską reputację, a odłączasz postać o dobrym charakterze.
W oryginale jeśli masz np reputację 20 i przyłączysz kogoś o złym charakterze to się odłączy sam. Jeśli odłączysz go przed jego próbą odejścia to uzyskujesz opisany wcześniej efekt. Kiedy zbijałem reputację, albo odłączałem postaci zadowolone to nie było problemów z ich ponowną rekrutacją.
Nie wspomnę o sytuacji gdy zostawisz Yeslicka w kopalniach i je zalejesz, ale to chyba oczywiste, że nie będzie później możliwości przyłączenia go
.
Takich sytuacji sam byłem świadkiem, chociaż być może jest to błąd związany, np. z lokacją w jakiej odłączasz postacie. Nie wiem jakie to postacie, ale problem może być bardzo poważny, jeśli np. masz dwie połączone postacie o różnych charakterach (jak Edwin, Dynaheir i Minsc, można mieć ich wszystkich w drużynie, albo Eldoth i Skie). Wtedy może być ciężko trafić reputację taką żeby obie postacie były zadowolone.
Jeżeli są to dwie niezależne postacie to miałem też problem jeżeli w drużynie miałem dwie postacie, które miały konflikt interesów. Wtedy też był problem z ponownym przyłączeniem do drużyny.
Są to chyba wszystkie sytuacje jakie przyszły mi do głowy i z jakimi osobiście się spotkałem.
Mam nadzieję, że pomogłem, chociaż widzę, że temat był zamieszczony dawno.