"Copper Dreams" powoli staje się grą podobną do "Wiedźmina 3" lub "Dishonoreda 2". Dzień bez newsa o tej produkcji to dzień stracony. Więc, aby nie doszło do zmarnowania cennego dnia musi pojawić się coś nowego na ten temat. "Copper Dreams" dzieje się w uniwersum cyberpunkowym racja? A co cechuje cyberpunk? Bezwzględne korporacje rządzące światem, manipulujące rynkami i eliminujące swoich wrogów. W rozwinięciu newsa znajdziecie pochodzący z dziennika twórców opis syndykatów, które napotkamy podczas zwiedzania Calitany.
class="lbox" data-gallery="Copper-Dreams">Przedsiębiorstwo Mayflower
class="lbox" data-gallery="Copper-Dreams">Odgrodzone od reszty Calitany Przedsiębiorstwo Mayflower lub w skrócie PMF jest największą i najbogatszą grupą na wyspie, grabiącą zasoby, talenty i technologię na swoją unoszącą się nad resztą miasta platformę. Oficjalnie zostali wysłani przez rzad Stanów Zjednoczonych, aby przygotować miejsca pod rozwój przemysłu i ucywilizować mieszkańców do życia w koloni na początku swojej działalności, PMF nie tylko zbudowało fabryki i mieszkania dla swoich pracowników używając do tego Syntezatora Materii, ale też ustanowiło ministerstwa mające na celu zmuszenia mieszkańców do wspólnej i pogodnej współpracy, w przypadku niechętnych z pistoletem przy skroni. Członkowie PMF oraz ich rodziny mają dostęp do luksusów takich jak świeże jedzenie, bezpieczne ulice i dobrze urządzone mieszkania, ale ich życie jest uregulowane licznymi zakazami, regulującymi każdy aspekt ich życia, od kolorów ich kombinezonów do tego co wolno im mówić i myśleć.
Nie każdy zesłany na Calitanę jest w stanie przejść eliminacje pozwalające mu pracować dla PMF, z tego powodu za murami miasta rozrastają się slumsy, udzielające schronienia osobom wyrzuconym z korporacji, uznanym za niezdolnych do pracy oraz ściganych przez inne syndykaty zanim PMF zdoła je przesłuchać. Od momentu, w którym rząd zerwał łączność z miastem minęły dekady, a napięcia między ludźmi mieszkającymi w mieście i poza jego murami pogłębiły się. PMF wciąż uważa, że mieszkańcy slumsów podlega ich jurysdykcji, ale rzadko kiedy wysyłają tam swoje patrole, a kiedy już do tego dojdzie zazwyczaj chodzi o ich pieniądze. Jako, że bycie bezdomnym, bezrobotnym i marnującym czas jest niezgodne z nakazami podlegającemu PMF Ministerstwu Sprawiedliwości i ich Prawu Czystości Ducha Obywatelskiego, mieszkańcy slumsów żyją w stanie ciągłego zagrożenia wiedząc, że czujne oko patrolujących strażników może wylądować na nich i wysłać ich do ciasnych cel podziemnego więzienia gdzie przejdą przez brutalny program resocjalizacji.
Jako nieposkromiona siła Przedsiębiorstwo Mayflower rządzi miastem twardą ręką czy to pociągając za sznurki zza kulis czy wysyłając artylerię. Ich ulubionym wojskiem są Miedziane Maski, poddana praniu mózgu elitarna gwardia, z psychiką ukształtowaną przez cenzorów i mózgiem bardziej przypominającym maszynę niż człowieka są uosobieniem terroru jaki wywołują w sercach obywateli.
Wolffz i synowie przesyłki oraz usługi
class="lbox" data-gallery="Copper-Dreams">Jeden z wielu syndykatów działających poza murami Przedsiębiorstwa Mayflower, Wolffz i synowie zaczynał jako rodzina sprzedawców ryb, ale szybko zajął się wysyłkami i innymi usługami używając szybkich i zwrotnych łodzi do poruszania się kanałami miasta
Rodzina Wolffz i ich pracownicy uciekają się do bezwzględnych działań w celu ochrony swoich interesów i tych, którzy przysięgli im wierność. Jako kompania mniejsza niż sąsiadujący z nimi rywale, Wollfz i synowie osiąga swoje cele za pomocą szpiegostwa i odpowiednio spreparowanych informacji zamiast brutalnej siły i pieniędzy.
W ostatnim czasie Wolffz i synowie stracili sporo ludzi w akcjach mających poszerzyć ich wpływy i właśnie prowadzą agresywną akcję rekrutacyjną. W "Copper Dreams" zostałeś zatrudniony przez Wolffza i synowów dzięki swojemu doświadczeniu wojskowemu obejmującemu wyszukiwanie danych, zdobywanie surowców i ochranianie statków oraz własności prywatnej co ma pomóc twojej korporacji w wyprzedaniu jej rywali.
Instytut Quinton
class="lbox" data-gallery="Copper-Dreams">Posiadając własną dzielnicę przemysłową w slumsach oraz produkując wszystkie niezbędne do życia rzeczy jak ubrania, narzędzia i sprzęt komputerowy Quinton jest jedną z najbogatszych korporacji. Patrząc z pogardą na mających mniej szczęścia rywali nie mają problemów moralnych okradaniem ich z sekretów i towarów oraz z torturowaniem wrażych agentów w celu sprzedania ich danych PMF.
Na swoje szczęście Quinton jest świetne w wyślizgiwaniu się oskarżeniom, zrzucaniu winny na innych oraz utrzymywaniu PFM w dobrym humorze. Bez fabryk, system finansowy slumsów załamałby się, a prezes Quinton śpi spokojnie wiedząc, że ma asa w rękawie.
Agro-fax
class="lbox" data-gallery="Copper-Dreams">Podczas, gdy Quinton oraz Wolffz i synowie wolą mieć pod swoją pieczą zróżnicowane gałęzie przemysłu, wychodząc z założenia, że im bardziej różnorodne są ich fabryki tym więcej pieniędzy wpadnie w ich ręce, celem Agro-Faxu jest poświęceniu się technologi i nauce. Założony przez wyrzuconego z Przedsiębiorstwa Mayflower szefa Działu Badań i Odkryć, Agro-Fax opiera swoje finanse na sprzedawaniu syntetycznego jedzenia, głównego źródła pożywienia na wyspie. (Mimo wytężonych starań Wolffza i synów, mieszkańcy odmawiają przejścia na dietę wyłącznie rybną, z tego powodu Wolffz i synowie oraz Agro-Fax znajdują się w stanie ciągłej rywalizacji, której chodzi o wykarmienie ludzi żyjących w slumsach.
Agro-Fax uznawany jest za najmniej skorumpowaną korporację na wyspie, ponieważ zazwyczaj nie może się powstrzymać przez zainwestowaniem większości swoich środków w innowacyjny Ośrodek Badań i Rozwoju, przez co zwyczajnie nie mają wystarczająco wiele pieniędzy na łapówki i wymuszenia.
Wierność
class="lbox" data-gallery="Copper-Dreams">Kierowana przez charyzmatycznego i niestarzejącego się lidera, Wierność jest religijną grupą sławiącą pokój na powierzchni ulic przepełnionych przemocą i korporacyjnymi wojnami. Ustanawiając swoją siedzibę w opuszczonej kopalni, Wierność stworzyło schronienie dla każdej osoby chcącej pracować pod ziemią i pomagać innym, mocno wierząc w korzyści płynące z dnia poświęconego uczciwej pracy i nocy spędzonej na rozważaniach. Dzięki zyskom z biznesu wydobywczego Wierność karmi i odziewa swoich robotników, a wielu odkrywa, że bezpieczeństwo jest warte tego monotonnego życia.
Mimo, że reszta planety coraz bardziej poddaje się zeświecczeniu, nędza i niesprawiedliwość Calitany przygotowały żyzną glebę dla nadejścia nowej religii. Chociaż Wierność nie uważa siebie za korporację, nie można zlekceważyć lidera, za którym stoją odziały lojalnych robotników.
Gildia Rusznikarzy
class="lbox" data-gallery="Copper-Dreams">Tylko żołnierze służący Przedsiębiorstwu Mayflower mogą otrzymać broń, karabin laserowy jeśli jesteś zwykłym strażnikiem lub zabójczy granatnik jeśli należysz do Miedzianych Masek. Wszyscy inni, chcący mieć pod ręką coś więcej niż nóż powinni się zgłosić do Gildii Rusznikarzy. Gildia Rusznikarzy konstruuje i rozprowadza broń palną i uzbrojenie używane w Drugiej Wojnie Domowej, zapewnia usługi modyfikacyjne, a także pomaga przy operacjach cybernetycznych i robotycznych.
Gildia Rusznikarzy nie ma wrogów i nie potrzebuje sojuszników. Inne korporacje albo grają z nimi czysto, albo ich budynki zostają pożarte przez ogień. Mimo, że Gildia Rusznikarzy sprzedaje broń na każdym rynku znajdującym się w slumsach, ich główna siedziba znajduje się za parą niezniszczalnych drzwi, jednych z wielu, które można znaleźć w mieście. Ich pochodzenie jest nieznane, ale na szczęście dla Gildii Rusznikarzy udało im się znaleźć klucz.
Kamieniarze
class="lbox" data-gallery="Copper-Dreams">Kamieniarze byli pierwszymi osadnikami na Calitanie, więźniami zesłanymi z stałego lądu aby odpracować swój wyrok przy budowie kolni. Kiedy Przedsiębiorstwo Mayflower przybyło, aby zająć się reorganizacją projektu, uciekli do kamieniołomów na skraju wyspy, chronionych przez naturalne formacje skalne i wieże ochronne, ustawionych rzekomo w celu niedopuszczenia do ucieczki więźniów, ale może również w celu trzymania innych na zewnątrz. Kamieniarze nie opuszczają swojej bazy i nie byli widziani w mieście od lat przez to stają się pożywką dla teorii spiskowych dotyczących infiltracji i nadnaturalnych zjawisk.