[NWN1] Wlasna zawartość w grze

Chcialbym się dowiedzieć, w jaki sposób można otworzyć pliki zawierające modele 3d postaci w grze, modele broni, obiektów oraz ich portrety, a także jak i w czym je edytować.. Czy Blender3d podoła? Ponadto interesuje mnie też jak dodać\zamienić portrety postaci i postaci kluczowych w edytorze, bo samo wgranie ich do katalogu "portaits" pozwala zmieniac tylko z poziomu gry, w edytorze już nie ma takich możliwości..
Odpowiedz
Jako, że ogarnąłem już sprawy dotyczące modeli, tekstur dźwięków, muzyki i całej reszty składanek wkrótce (jeśli czas na to pozwoli umieszczę kilka tutoriali w jaki sposób można zmodyfikować grę na swój sposób. Cierpliwości...

[Dodano po 7 dniach]

Pierwszą sprawą będzie możliwość edycji dowolnych elementów gry. Na pierwszy ogień pójdą modele 3d i 2d. Głównym i dość uciążliwym minusem jest fakt, że aby edytować choćby tylko 1 portret czy model trzeba kopiować CAŁĄ zawartość gry (około 3 GB) co zniechęca do podjęcia jakichkolwiek działań. Na tą chwile nie znalazłem jeszcze alternatywnego rozwiązania, ponieważ są to dopiero początki mojej działalności, ale jeśli takowe znajdę od razu pojawi się tu. Wracając do sedna sprawy - wszelka zawartość gry przechowywana jest w plikach chitin.key i patch.key w głównym folderze gry. Jej podkategorie przechowuje folder "data". Aby modyfikować zawartość niezbędny będzie nam edytor BIF Manager umożliwiający otworzenie pliku chitin.key i patch.key. Gdy już go pobierzemy naszym oczom ukaże się pierwsze okno.
Po lewej stronie mamy zawartość paczki chitin.key, czyli pliki znajdujące się w folderze data. Gdy klikniemy na któryś z nich po prawej stronie zobaczymy zawartość pliku z lewej. Trochę tego jest. żeby edytować dowolny plik należy zaznaczyć go (ten po prawej rzecz jasna) i kliknąć opcję "Export BIF to" oraz wybrać lokalizację eksportu pliku. W tym celu radzę stworzyć osobny folder. Należy zwracać uwagę na rozszerzenia plików. Odpowiedzialne za grafikę 2d to te z rozszerzeniem .tga. Gdy plik zostanie wyeksportowany należy zmodyfikować go w wybranym przez siebie edytorze grafiki. Polecam GIMPa lub Photoshopa. i teraz najlepsza część przedstawienia: edytor nie posiada opcji zaimportowania zmienionych plików co oznacza że.. pliki zmienione należy dołączyć do skopiowanej CAŁEJ RESZTY PLIKÓW które należy pobrać z oryginału i zrobić z nich paczki .bif i .key. Tylko dla osób z dużą dozą cierpliwości. Jak to wygląda krok po kroku? Już wyjaśniam:
1 Kopiujemy CAŁĄ zawartość pierwszej paczki do folderu o nazwie "2da". Modyfikujemy wybrane pliki po czym nadpisujemy je nie zmieniając nazwy
2 Czynność powtarzamy dla całej reszty plików z tym że:
a) nie musimy oczywiście modyfikować całości
b) każdy plik musi znajdować się w odpowiednio nazwanym(tak jak oryginalny), OSOBNYM folderze
c) trzeba zrobić oddzielne paczki o rozszerzeniu .bif dla zawartości. Wystarczy spojrzeć na prawe okno menadżera BIF
d) dodatki posiadają oddzielnie własne paczki zasobów o nazwach xp1.key, xp1patch.key -Shadows xp2.key, xp2patch.key - Hordes
e) należy pamiętać o przynależności plików do konkretnych paczek.
Na sam koniec łączymy wszystkie powstałe pliki .bif w plik chitin.key to samo robiąc w plikiem patch.key, podmieniamy i możemy być z siebie dumni
Wiem że to wszystko ciężko czytać i zrozumieć. Dla ułatwienia zamieszczam screeny co krok po kroku należy zrobić. W razie pytań czy problemów proszę o PW
  • bif_5.png
  • bif_2.png
  • bif_3.png
  • bif_1.png
  • bif_4.png
  • bif_8.png
  • bif_7.png
  • bif_6.png
Odpowiedz
← Neverwinter Nights

Wlasna zawartość w grze - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...