W ostatnich latach widać tendencję wzrostu popularności gier planszowych. Nie chodzi tu o dobrze znanego "Chińczyka", "Drabiny" czy "Grzybobranie", a coraz to bardziej wymyślne gry – pełne zasad, kart, pionków, różnorakich kostek i akcesoriów. Renesans tej klasycznej rozrywki miał także swoje przejawy na GameExe w postaci nowego działu, w którym można zapoznać się z kilkoma ciekawymi tytułami.
Samych miłośników rozrywki bez prądu jest wielu. Zbierają się oni w czeluściach Internetu, dzieląc się swoją opinią, nowymi odkryciami, a nawet własnymi projektami. Jedną z takich grup stanowi Spielfrieks, zrzeszająca pokaźną liczbę fanów planszówek, przekraczającą tysiąc osób. Corocznie przyznają oni wyróżnienie trzem tytułom – Meeples' Choice Award, uwzględniając głos każdego członka grupy dyskusyjnej.
Poniżej znajduje się lista nominowanych i laureatów.
- Rosyjskie Koleje (1. miejsce),
- Bora Bora (2. miejsce),
- Concordia (3. miejsce),
- 1775: Rebellion,
- A Study in Emerald,
- Amerigo,
- Augustus,
- Bruges,
- Bruxelles 1893,
- Caverna: The Cave Farmers,
- Szczęść Boże,
- Koncept,
- Concordia,
- Cuba Libre,
- Forbidden Desert,
- Francis Drake,
- Szklany Szlak,
- La Boca,
- Lewis & Clark,
- Metropolia,
- Madeira,
- Nations,
- One Night Werewolf,
- Pathfinder: Rise of the Runelords,
- Prosperity,
- Rialto,
- Rokoko,
- Spyrium.
Rosyjskie Koleje – Gracze wcielają się w projektantów kolei, których zadaniem jest zbudowanie transyberyjskiej trasy oraz do Petersburga i Kijowa. W każdej turze można podjąć różne decyzje – kupować lokomotywy, fabryki, przeprowadzać industrializację czy wykorzystywać pracowników oraz inżynierów. Pod koniec każdej rundy gracze otrzymują odpowiednią ilość punktów zwycięstwa, zgodnie z wykonanymi akcjami dotyczącymi lokomotyw i rozwoju technicznego. Po zakończeniu 7. rundy następuje porównanie ilości zebranych punktów i określenia, kto jest zwycięzcą.
Bora Bora – Gra polega na budowaniu szałasów i zasiedlaniu ich tubylcami. Rozgrywka trwa maksymalnie 6 rund, z których każda składa się z faz A, B oraz C. Faza A polega na jednoczesnym rzuceniu przez wszystkich graczy trzema kośćmi, a następnie wykonują akcje zgodnie z rzutem. W fazie B dochodzi do wykorzystania mężczyzn i kobiet do pracy. W fazie C wykonywane są działania dotyczące bogów, kapłaństwa oraz specjalnych zadań. Po zakończeniu ostatniej rundy dochodzi do zliczenia otrzymanych punktów zwycięstwa, m.in. za wypełnienie wszystkich zadań, zdobytą biżuterię, ryby lub przychylność bogów, a także liczbę szałasów czy ludzi. Zwycięzcą ogłasza się gracza z największą ich liczbą.
Concordia – Jest to spokojna gra strategiczna, która nie zależy od rzutu kośćmi czy ciągniętych kart, a od zmysłu taktycznego graczy. Rzymscy koloniści wysłani są do osad produkujących konkretne wyroby. W każdej turze gracz korzysta z jednej karty z prywatnego zbioru, wykonując daną akcję. Gra kończy się wraz z momentem odłożenia przez jednego z graczy ostatnich kart ze swoich talii albo wraz z wybudowaniem przez jednego z nich 15. posiadłości. W ten czy inny sposób, otrzymuje on specjalną kartę Konkordii, wartą 7 punktów zwycięstwa, a reszta graczy wykonuje swój ostatni ruch. Ilość otrzymanych punktów zwycięstwa zależy od kart bóstwa, które się wybrało, gdyż każde z nich inaczej wycenia dane akcje. Gracz z najwyższą ich liczbą wygyrywa.