Jak podaje RPG Codex sierpniowy numer GameStar, znanego niemieckiego periodyku o grach komputerowych, przyniesie ze sobą zapowiedź gry "Wasteland 2". W rozszerzonej części newsa znajdziecie wyszczególnione najważniejsze informacje o grze wybrane przez Infinitrona z RPG Codex.
Rozgrywka
- Gra ma składać się z 40. do 50. map. Ta liczba porównywana jest do 23 map z "Fallouta 2", może chodzić o wszystkie lokacje.
- Główny wątek, bez zadań pobocznych, wystarczyć ma na około 20 godzin gry.
- Radio ma odgrywać znaczącą rolę w grze – reagując na poczynania gracza oraz dostarczając mu stosowną muzykę.
- CLASSIC to system atrybutów uwzględniający cechy: "Charisma" (charyzma), "Luck" (szczęście), "Awareness" (świadomość), "Strength" (siła), "Speed" (szybkość), "Intelligence" (inteligencja) oraz 'Coordination" (koordynacja).
- Gra oferuje 32. umiejętności.
- Umiejętności bojowe: "Blunt Weapons" (bronie obuchowe), "Bladed Weapons" (bronie białe), "Anti-tank-weapons" (przeciwpancerne), SMG (pistolety maszynowe), "Shotguns" (strzelby), "Energy Weapons" (broń energetyczna), "Assault Rifles" (karabiny szturmowe), "Sniper Rifle" (karabiny snajperskie), "Handguns" (pistolety).
- Umiejętności naukowe: "Picklock" (wytrych), "Safecracker" (kasiarz), "Alarm Disarm" (rozbrajanie alarmów), "Toaster Repair" (naprawiacz tosterów), "Computer Tech" (technik komputerowy), "Synth Tech" (chemik), "Demolitions" (materiały wybuchowe), "Brute Force" (brutalna siła).
- Umiejętności ogólne: Silent Move (ciche poruszanie), "Salvaging" (wyratowywanie), "Hard Ass" (pewnie coś związanego z wytrzymałością), "B.S. Detector" (wykrywacz kłamstw), "Outdoorsman" (sztuka przetrwania), "Evasion" (unik lub wykręt), "Leadership" (przywództwo), "Folklore" (folklor), "Animal Whisperer" (oswajanie zwierząt), "Field Medic" (medycyna), "Surgeon" (chrurgia), "Weapon Smithing" (wytwarzanie broni), "Field Stripping" (konserwacja broni), "Perception" (percepcja), "Barter" (handel wymienny).
- Siedmioosobowa drużyna.
- Broń energetyczna zadaje obrażenia proporcjonalne do zawartości metalu w uzbrojeniu ochronnym przeciwnika (im więcej ma on na sobie żelastwa, tym bardziej strzał go zaboli).
Opowieść i setting
- Gra zaczyna się jak u Hitchcocka – niespodziewany trup i tajemniczy sygnał radiowy zwiastują początek przygody.
- Nowa fakcja – Mannerites – dowodzona jest przez Mr Mannersa. Przykładają oni wielką wagę do manier, etykiety i stosownego zachowania. Dodatkowo lubią raczyć się czerwonym ludzkim mięsem przy stosownym dla takiego posiłku winie. Dobre wychowanie zobowiązuje.
- Red Skorpions to paramilitarna organizacja, której członkowie praktykują survival, wzorowana na obecnie istniejącej w USA. Nienawidzą Rangerów.
- Pistol Packing Priests to zwariowana sekta dążąca do wypalenia ludzkich grzechów w świętym ogniu apokalipsy.
- The Synths Teturn – tzw. Dzieci Cytadeli, to grupa cyborgów przekonanych o tym, że stanowią kolejny etap rozwoju ewolucyjnego człowieka.
- Frakcja Gippers czci Ronalda Reagana jako boga. Nazwą nawiązuje do roli Reagana jako Rockne Knute w filmie z 1940 roku – "Knute Rockne All American".
- Kolejna frakcja, Robinsonowie, wzoruje się na amerykańskiej szkole pozytywnego myślenia i postaciach Dale'a Carnegie'a i Robbinsonsa Tony'ego.
- Wrecking Crew – grupa psychopatów praktykujących gwałty, rozboje i tworzenie zbroi z rozmaitych śmieci. Są ponoć świetnym celem dla broni energetycznej.