Grając w pierwszą częsc gry jak założyłem pancerz to było wiadomo. Z klasy pancerza 6 było 0. Jaki pancerz dawał premie tez było wiadomo: sieczne -3 obuchodze -2. Jednak w drugiej części jest inaczej. Zakładam Zbroje płytowa klasa pancerza 24, zakładam skórzana tez 24. I teraz nie wiem czy wogole sie opłaca kupywać drogie płytowe zbroja skoro ona jest taka sama. Bo zgaduje ze im wieksza klasa tym lepiej. Druga sprawa jest taka ze nie pisze juz premi jak w poprzedniej czesci i skad mam wiedziec jaki pancerz jakie daje. Troche to skomplikowane jest
[IWD2] Mam pytanie odnoscie pancerzy itp
Obie części są na innych zasadach D&D. Wszystko zależy od zręczności. W jedynce zależały od niej umiejętności złodziejskie i zwiększała klasę pancerza (od -1 do -4 przy zręczności od 15 do 18). Natomiast w dwójce są inne zasady. Klasa pancerza od zręczności zwiększa się na parzystych poziomach tej cechy, np. przy zręczności 20, KP postaci zwiększa się o 5. Zbroje ograniczają tą premię. Im cięższa tym mniejszą premię ze zręczności się dostaje. Np. zbroja skórzana zwiększająca KP o 2 posiada maks. premię ze zręczności +6, co oznacza że postać ze zręcznością 20 otrzyma całą premię do KP, tak samo jak postać z 22 punktami - dodatkowe 6 KP, ale już postać ze zręcznością 24, która powinna dostać 7 punktów dostanie ich 6. Natomiast zbroja płytowa zwiększająca KP o 8 posiada maks. premię ze zręczności +1, czyli postać ze zręcznością 20 nie dostanie 5 punktów do KP, lecz tylko 1 punkt.
Zbroje płytowe są warte tylko dla postaci, które nie mają dużej zręczności tj. wojownicy, kapłani, paladyni.
Zbroje płytowe są warte tylko dla postaci, które nie mają dużej zręczności tj. wojownicy, kapłani, paladyni.