[W2] Edycja Rozszerzona

Ciekaw jestem jak oceniacie W2:Edycję Rozszerzoną. Sam dopiero ją ściągam i tu moje pierwsze zaskoczenie, bo paczka waży ok 10GB! Czy zmiany są aż tak duże, oraz czy możemy kontynuować grę ze starszych save'ów. Z tego co słyszałem największe zmiany zaszły w III Akcie, czy poprzednie też zostały rozwinięte o kolejne questy?

Odpowiedz
Lepiej zacząć od początku, bo przecież o to chodzi. Pojawiają się 2 filmy w dodatkach - ten o wiedźminach i intro. Pewnie dojdzie też zakończenie, ale nie przeszedłem ER do tej pory.

Listę zmian publikowaliśmy na łamach GE - klik.

Nowe zadania dopiero w 3 akcie. Dochodzą przerywniki między rozdziałami, gdzie Jaskier opowiada, co też się tam wydarzyło.

Gra chodzi mi szybciej, nadal się wywala a samo pobieranie rozszerzenia 18 kwietnia to mordęga, chociaż udało mi się po 2 próbie. Jak ocenić? Fajnie, że są dodatki, jednak szkoda, że nie poprawiono stabilności gry a nowych zadań nie jest więcej i nie są rozrzucone po całej grze.

[Dodano po 27 dniach]

Pełna lista zmian:

SPOILER

Nowe zadania w Akcie III. W Akcie III dodano dwa zadania związane z główną linią fabularną, zapewniające do czterech dodatkowych godzin rozgrywki.

1) Lilie i żmije

Brigida Papebrock, dwórka króla Foltesta, została zwerbowana przez Vernona Roche. Jej misją było uwiedzenie dwóch najpotężniejszych temerskich możnowładców oraz opieka nad nieprawymi potomkami zamordowanego monarchy. Wykonując tę misję, odkryła tajemnicę stojącą za śmiercią Bussiego i stała się przez to niewygodnym świadkiem, stała się ściganą zwierzyną. Komu zależało na pozbyciu się Bussiego? Czy hrabia Maravel i baron Kimbolt są w to zamieszani? Prawda o ostatnim męskim potomku króla Foltesta jest ukryta gdzieś w sieci intryg i oskarżeń snutej przez powyższe postaci.

2) Tajemnice Loc Muinne

Wiedźmin spotyka ponownie czarodziejkę Cynthię, która może zaprowadzić go wprost do pracowni tajemniczego aep Daerhenny, maga, który rzekomo odkrył sekret upadku starożytnej cywilizacji Vranów. Czy wiedźmin odważy się ponownie współpracować z tą, której udało się oszukać samą Filippę Eilhart i która okazała się być ambitnym nilfgaardzkim szpiegiem? Czego szuka wywiad nilfgaardzki w lochach pod Loc Muinne? Czego dowiedział się Daerhenna? Wiedźmin i Cynthia, jeśli już zdecydują się na wspólną wyprawę, będą musieli pokonać liczne przeszkody w pełnych potworów i pułapek korytarzach pod ruinami miasta.
b. Nowe przejścia pomiędzy aktami. Te krótkie, wyświetlane w trakcie gry, filmy podsumowujące każdy z aktów tuż po jego ukończeniu, zapewniają płynne przejścia do następnego aktu oraz mają na celu poinformowanie gracza o jego obecnym położeniu geograficznym w świecie gry.

c. Nowe plansze końcowe. Te sekwencje filmowe, złożone z połączonych metodycznie krótkich filmów, podsumowują wybory gracza dokonane podczas gry. Filmy stworzono korzystając z faktycznych poziomów, postaci i zasobów graficznych gry, przy użyciu różnych efektów i ujęć kamery. Łącznie przygotowano dwanaście różnych filmów pokazujących alternatywne stany świata gry determinowane przez wybory gracza. Po ukończeniu rozgrywki, można obejrzeć wszystkie swoje kluczowe decyzje odzwierciedlone w pięciu 30 sekundowych filmach wyświetlanych w odpowiedniej kolejności. Plansze końcowe, będące dwu i pół minutowym podsumowaniem gry, zostały zmontowane pod oryginalną kompozycję nagraną wraz z chórem śpiewającym na żywo.

d. Nowy film – ‘Wiedźmini’. Film ten przeznaczony jest dla graczy nieobeznanych z cyklem wiedźmińskim, zmontowano go z rysowanych odręcznie grafik animowanych we Flashu, utrzymany jest w stylistyce “Wspomnień” i “Okruchów pamięci”. Film opisuje wiedźminów jako takich.

e. Nowe wprowadzenie do gry. Ten trwający trzy i pół minuty, animowany film, wyreżyserowany przez Tomasza Bagińskiego, nominowanego do Oscara zdobywcy nagrody BAFTA, pokazuje zabójstwo króla Demawenda, kluczowe wydarzenie historyczne, które miało miejsce tuż przed rozpoczęciem fabuły gry Wiedźmin 2.

f. Nowe zakończenie gry. Ten półtoraminutowy wyrenderowany bezpośrednio w silniku gry przerywnik filmowy pojawia się pod koniec gry i przybliża nadchodzące wydarzenia. Zwyczajny wieśniak obserwuje armię nilfgaardzką zbierającą się do wymarszu. Film wymagał długiego postprocesu oraz użycia faktycznych lokacji, oświetlenia i grafik, jest też swoistym zawieszeniem akcji, zwiększając napięcie przed następną odsłoną z cyklu gier o Wiedźminie.

g. Nowe lokacje. Nowe zadania w Akcie III wymagały przygotowania nowych lokacji. Są to między innymi: system podziemnych komnat pod Loc Muinne oraz las iglasty z sekretnym przejściem przez jaskinie znajdujący się w górach otaczających starożytne miasto.

h. Dodatkowe przerywniki filmowe. Dodano jedenaście nowych wyrenderowanych przerywników filmowych w różnych, kluczowych miejscach, tak, by urozmaicić wydarzenia gry. Te dodatkowe sceny, przygotowane przy użyciu nowego zestawu animacji opartych na technologii motion-capture, ilustrują wydarzenia zachodzące w Loc Muinne podczas nieobecności Geralta. Każdy z filmów składa się z trzech w pełni animowanych i wyrenderowanych scen, które wymagały długiego post-procesu.

i. Obsługa technologii Dolby* Digital. Gra obsługuje technologię dźwięku surround Dolby® Digital. Podłącz swój komputer PC dzięki technologii Dolby Digital Live do systemu nagłaśniającego obsługującego Dolby Digital przy użyciu cyfrowego kabla audio S/PDIF. Upewnij się, że twój komputer został odpowiednio skonfigurowany, abyś podczas gry mógł cieszyć się ekscytującym dźwiękiem surround.

Dodatkowo gra Wiedźmin 2: Zabójcy królów edycja rozszerzona zawiera wszystkie opcje dodane wcześniej w wersji 2.0.

1. Arena

‘Arena’ jest zupełnie nowym trybem rozgrywki, niezależnym od fabuły Wiedźmina 2. W trybie tym Geralt z Rivii staje na ubitej ziemi przeciw różnorodnym przeciwnikom i walczy z nimi na śmierć i życie na arenie gdzieś w bliżej nieokreślonym mieście w Północnych Królestwach. Prócz złota i cennych przedmiotów otrzymywanych za pokonanie wrogów, gracz dostaje również punkty za każde zwycięstwo. Gracze mogą umieszczać swoją punktację w sieci, co pozwala porównać osiągnięcia z innymi entuzjastami krwawego sportu na całym świecie.
Na arenie czekają nie tylko wyzwania, ale i kompani. Dołączają do bohatera za umiarkowaną opłatą, by wspomóc go w najtrudniejszych walkach.
Możliwość wysyłania wyników na forum dostępna jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników, którzy posiadają na forum konto. Konto można założyć zarówno z poziomu ekranu startowego gry, jak i na stronie www.thewitcher.com. Kolejne logowania możliwe będą bezpośrednio z launchera gry.
WAŻNE: Korzystanie z różnego rodzaju modów zmieniających atrybuty oraz statystyki postaci, uniemożliwi wysłanie Punktów Areny na serwer. Jest to konieczne w celu wyeliminowania potencjalnych prób obejścia systemu klasyfikacji lub zakłócenia uczciwej rywalizacji.


2. Samouczek

Samouczek jest krótką przygodą, w czasie której gracz ma możliwość zapoznania się z mechanizmami i różnymi opcjami gry. Kierując poczynaniami Geralta ratuje życie Eryka z Przeprawy i krok po kroku uczy się sterowania, podstaw walki, warzenia i używania eliksirów. Samouczek wyznacza coraz to nowe zadania, a po ich zakończeniu sugeruje poziom trudności grania w Wiedźmina 2, adekwatny do umiejętności gracza.


3. Mroczny poziom trudności

Mroczny poziom trudności jest najbardziej wymagającym trybem grania w Wiedźmina 2, w którym każdy przeciwnik stanowi wielkie wyzwanie. Rozszerzenie nie tylko podnosi poprzeczkę trudności - dodatkowo oferuje nowe, połączone opisaną w Dzienniku ponurą legendą zestawy przedmiotów. Rynsztunki Świętokradcy, Wiarołomcy oraz Bratobójcy dają dużą przewagę nad wrogami, a gdy są skompletowane, należące do nich miecze wysysają z przeciwników żywotność i dodają ją wiedźminowi. Jednak dopóki Geralt nie zbierze wszystkich elementów danego rynsztunku, przeklęte miecze będą zabierały mu żywotność bez żadnych profitów.

-------------------------------------------------------------------
4) Poprawki wersji 3.1 (10 maja 2012)
1. Poprawiono wyświetlanie filmów między aktami w grze w formacie obrazu innym niż 16:9.
2. Poprawiono błędy powodujące zamykanie aplikacji podczas uruchamiania listy twórców gry.
3. W Configurator.exe na liście wyboru widoczne są Aspect Ratio dla Sourround gdy ten jest obsługiwany
4. Poprawiono Błąd z kompatybilnością zapisanych stanów gry z wersji starszych niż EE (Błędne umiejscowienie koła ruchomego na lokacji w Akcie II )
Poprawki/zmiany w grze Wiedźmin 2: Zabójcy królów edycja rozszerzona (17 kwietnia 2012)

1. Ekran startowy (launcher) posiada teraz opcję włączania i wyłączania DLC.
2. Do gry dodano zwierzęta.
3. W Akcie III dodano trofeum wilkołaka.
4. Dodano nowe, losowo rozmieszczone, miecze.
5. Naprawiono błąd w wartości dodatkowego czasu działania eliksiru na poziomie 2 w zdolności ‘Specjalista: Eliksiry’.
6. Naprawiono błędny opis zdolności ‘Kontrola Mocy’.
7. Naprawiono błędny opis zdolności ‘Alchemik’.
8. Naprawiono błędny opis zdolności ‘Amplifikacja’ na poziomie 2.
9. Naprawiono błędny opis zdolności ‘Przepływ energii’ na poziomie 2.
10. Naprawiono błędny opis zdolności ‘Kontrola mocy’ na poziomie 2.
11. Naprawiono błędny opis zdolności ‘Synteza’ na poziomie 2.
12. Naprawiono błędny opis zdolności ‘Zmysł walki’.
13. Naprawiono błędny opis eliksiru Krakwa.
14. Poprawka do balansu zdolności ‘Garda’ na poziomie 2.
15. Poprawiono błędne obliczanie obrażeń dla zdolności ‘Młynek’.
16. Poprawiono efekty iskier i brak obrażeń przy unikach podczas walki z wrogiem.
17. Poprawiono błędne powiadomienia podczas używania znaku Aksji na golemach.
18. Miecz Runiczny Mahakamski Sihil jest teraz importowany poprawnie z zapisów gry z Wiedźmina 1 do nowej gry.
19. Parowanie ciosów i znaki ulepszają się wraz ze zwiększonym wigorem Geralta .
20. Naprawiono błąd związany z parowaniem ciosów. Nie można już parować ciosów za 0 obrażeń.
21. Osłabiono moc znaku Quen. Zużywa się on teraz po jednym lub dwóch otrzymanych ciosach.
22. Podczas walk z bossami pasek adrenaliny już się nie ładuje.
23. Naprawiono błąd powodujący, że znak Igni nie zadawał obrażeń bezpośrednio po ciosie mieczem.
24. Naprawiono nietypowe zachowanie gry podczas jednoczesnego rzucania bomb i zapisywania gry.
25. Kejran rzuca teraz pod koniec walki mniejszą ilością głazów.
26. Naprawiono błąd umożliwiający używanie eliksirów przy poziomie toksyczności równym 100%.
27. Cios kończący użyty na zgnilcach nie dodaje już dodatkowej broni.
28. Redańscy żołnierze w Akcie III pojawiają się teraz poprawnie.
29. Ogień zdejmuje teraz znak Quen podczas walki ze smokiem w Akcie III.
30. Poprawiono celowanie w smoka w Akcie III.
31. Dodano nowe statystyki dla NPCów poprawiające balans rozgrywki w Akcie III.
32. Efekty eliksiru Kot znikają teraz podczas dialogów i przerywników.
33. Oznaczenie celu i nazwy przeciwników zostały usunięte z walki na pięści.
34. Poprawiono wyświetlane nazwy upiorów.
35. Wprowadzono kilka poprawek w zachowaniu NPCów podczas walk (prowokowanie).
36. Naprawiono zachowanie NPCów po walce.
37. Przed rozpoczęciem dowolnej sceny wszelkie efekty krytyczne zadane graczowi są anulowane.
38. Poprawiono nietypowe zachowania ubioru podczas używania znaku Heliotropu.
39. Wprowadzono kilka poprawek w minigrze kościany poker.
40. Wprowadzono kilka poprawek w minimapach.
41. Poprawiono kilka ujęć w dialogach.
42. Poprawiono kamery w zadaniu “Klątwa krwi”.
43. Naprawiono walkmesh w namiocie Roche’a.
44. Naprawiono walkmesh w kanałach w Akcie III.
45. Naprawiono walkmesh podczas podążania za Roche w Akcie III.
46. Naprawiono walkmesh na centralnym dziedzińcu Loc Muinne.
47. Naprawiono walkmesh w pobliżu obozu Nilfgaardu w Akcie III.
48. Naprawiono kilka kolizji kamer.
49. Naprawiono kolizje dachu namiotu w Akcie III.
50. Naprawiono kolizje w domu rzeźnika we Flotsam.
51. Naprawiono kolizje na statku Roche’a.
52. Naprawiono kolizje skrzyni na statku w Akcie II.
53. Naprawiono plakat na bramie Flotsam.
54. Naprawiono kolizje flagi temerskiej.
55. Poprawiono kilka lokacji, dekoracji, walkmeshy i innych.
56. Dokonano drobnych poprawek w blendingu środowiska.
57. Dokonano szeregu poprawek w oświetleniu postaci.
58. Naprawiono latające meshe w Prologu.
59. Naprawiono migające drzewa w Akcie III.
60. Naprawiono migającą trawę na lokacji z Draugiem.
61. Naprawiono teksturę niskiej rozdzielczości na skałach w obozie Zakonu Płonącej Róży.
62. Naprawiono grafikę Dzikiego Gonu w Akcie III.
63. Poprawiono zegar na panelu Medytacji.
64. Poprawiono teksturę podczas Medytacji.
65. Poprawiono ikonkę lunety w Ekwipunku.
66. Dodano proporzec magów do Epilogu w Loc Muinne.
67. Dodano flagi nilfgaardzkie w Akcie III.
68. Dodano nowe efekty dźwiękowe do magii w Epilogu.
69. Poprawiono stragany we Flotsam, tak by zamykały się na noc.
70. Poprawiono problem z głową Geralta na przerywniku filmowym w Prologu.
71. Poprawiono mimikę twarzy golema.
72. Poprawiono efekt bezwładności (ragdoll) na ciele golema.
73. Naprawiono efekt bezwładności dla nekkerów.
74. Poprawiono zniekształcenia głosu Saskii na przerywnikach filmowych w Akcie II.
75. Muzyka trybu “skradanie” jest teraz zapisywana i pojawia się po wczytaniu gry.
76. Dodano szereg poprawek do ścieżki dźwiękowej przerywników filmowych.
77. Dodano brakujące dźwięki w przerywnikach filmowych w Akcie III.
78. Poprawiono synchronizację dźwięku przerywników filmowych.
79. Naprawiono balans pomiędzy dźwiękiem i muzyką w Epilogu.
80. Naprawiono problemy związane z odtwarzaniem muzyki w Epilogu.
81. Naprawiono pogłos w kanałach w Akcie III.
82. Naprawiono dźwięk teleportu maga.
83. Naprawiono zachowanie tłumu w amfiteatrze w Akcie III.
84. Poprawiono miejsce odpalania przerywnika filmowego ze śmiercią Geralta w Loc Muinne.
85. Naprawiono sytuację gdy Geralt mógł powiedzieć Detmoldowi, że posiada włócznię, podczas gdy nie była ona obecna w ekwipunku.
86. Triss będzie teraz zawsze rzucała czar podczas rozmowy z rannym elfem w Akcie I.
87. Shilard trzyma figurkę Triss pokazując ją Assire.
88. Naprawiono zablokowanie ruchu Roche’a podczas walki z żołnierzami na murach w Akcie III.
89. Naprawiono błąd blokujący postęp w zadaniu “Spisek” w Akcie II.
90. Przedmioty zebrane podczas Prologu pojawiają się teraz w poprawnych miejscach na początku Aktu I.
91. Poprawiono interakcję z megaskopem Sheali w Akcie III.
92. Poprawiono efekt rozjaśnienia na drzwiach podczas używania Medalionu w Akcie III.
93. Można teraz zabrać ekwipunek ze skrzyni po walce z Letho w Akcie I.
94. Dodano ekwipunek do skrzyni Detmolda.
95. Naprawiono ekwipunek znajdujący się w zasobnikach w Akcie III.
96. Naprawiono gesty Letho w dialogu w Akcie III.
97. Naprawiono nieścisłości we wpisach do dziennika.
98. Grymuar Detmolda wyświetla się teraz poprawnie jako kategoria “Przedmioty Fabularne” w Ekwipunku.
99. Naprawiono sytuacje gdy po naciśnięciu „Esc” nie było dostępne Menu.
100. Można teraz zapisać stan gry podczas wędrówki przez las w towarzystwie Aneżki.
101. Dokonano licznych poprawek w opcjach zapisu stanu gry i związanych z nimi panelach menu.
102. Dokonano licznych poprawek w lokalizacjach.


Poprawki wersji 2.1 (17 listopada 2011)

1. Zaimplementowano nowy system komunikacji gry z serwerem rejestracji i arena leaderboards
2. Wprowadzono poprawki w aplikacji Configurator


Poprawki wersji 2.0 (29 września 2011)

Ulepszenia i poprawki walki:

1. Wprowadzono dużą liczbę poprawek w systemie doboru przeciwników.
2. Można parować bez ograniczeń (nawet nie mając wigoru). Blokowanie ciosów jednak nie eliminuje całości obrażeń (maksimum 50% redukcji po wykupieniu odpowiedniej zdolności).
3. Poprawiono responsywność przycisków po uniku. Można natychmiast rzucać Znaki, parować oraz atakować.
4. Wyeliminowano przerywanie ataków Geralta. Ataki są kontynuowane pomimo trafień ze strony przeciwników.
5. Odebrano przeciwnikom możliwość nieustannego atakowania Geralta po jego powaleniu na ziemię. Po przewróceniu, Geralt wstaje sprawniej unikając kolejnych ataków oraz nie może być powalony dwa razy w krótkim odstępie.
6. Geralt nie atakuje już przeciwników znajdujących się za innymi wrogami, stojącymi bliżej.
7. Poprawiono wybieranie celu podczas walki - preferowany jest cel, który wcześniej został zaznaczony.
8. Poprawiono wybieranie celu podczas walki – preferowany jest przeciwnik z nałożonym efektem krytycznym, umożliwiającym wykonanie ciosu kończącego.
9. Wyeliminowano dwa dodatkowe kroki Geralta po wykonaniu ataku z wciśniętym przyciskiem poruszania się.
10. Ataki są kontynuowane nawet przy trzymanym przycisku kontrolującym ruch Geralta (np. W, S, A lub D na klawiaturze).
11. Ataki są kontynuowane przy naciśnięciu przycisku ataku tuż po zadaniu ostatniego ciosu animacji.
12. Geralt może wykonać obrót o 180 stopni od razu po zakończeniu ataku.
13. Poprawiono ogólną responsywność przycisków. Wyeliminowano konieczność wciskania przycisków dwa lub więcej razy, by wykonać daną akcję.
14. Poprawiono ataki z dystansu. Geralt poprawnie atakuje przeciwników z dystansu (doskok z mieczem przy szykim ciosie), gdy stoją w odpowiedniej odległości.

Inne poprawki w wersji 2.0:

15. Wyeliminowano blokadę przycisków po rzuceniu kilku petard.
16. Dodano możliwość ustawienia w narzędziu konfiguracyjnym formatu obrazu niezależnie od rozdzielczości.
17. Zmniejszono ilość przestrzeni dyskowej wymaganej do aktualizowania gry.
18. Wyeliminowano przypadki zawieszania się gry podczas wczytywania niektórych stanów gry z Wiedźmina 1.
19. Dodano więcej potworów do jaskini przed Loc Muine.
20. Poprawiono sposób i częstotliwość pojawiania się potworów we mgle w akcie drugim.
21. Poprawiono błąd polegający na przedwczesnym zanikaniu efektu wizualnego towarzyszącego wykorzystaniu Adrenaliny.
22. Łucznicy sprawniej dobywają miecza, gdy się do nich zbliżamy.
23. Zmniejszono częstotliwość wykorzystywania tarczy przez magów, gdy rzucamy w nich sztyletami.
24. Gra jest pauzowana podczas wykonywania ciosów kończących na przeciwnikach.
25. Wyeliminowano problemy związane z atakowaniem trolla w akcie drugim.
26. Poprawiono fizykę sztyletów do rzucania.
27. Celownik do rzucania nożem jest bardziej widoczny.
28. Poprawiono animację śmierci Geralta, gdy ten ginie podczas rzucania znaku Axii.
29. Naprawiono lukę w walce z Letho. Tego przeciwnika nie można już zabić serią rzucanych petard.
30. Poprawiono lukę w trybie ‘Nagła śmierć’, przy którym niemożliwe jest wczytywanie zapisanych stanów gry.
31. Poprawiono ustawienia kamery w walce z kejranem.
32. Poprawiono sterowanie kamerą z użyciem gamepada.
33. Poprawiono wybrane statystki mutagenów.
34. Poprawiono działanie filtru ‘Rupiecie’ w ekwipunku Geralta.
35. Poprawiono okienko w ekwipunku Geralta informujące o niedozwolonej czynności.
36. Wprowadzono poprawki w informacjach wyświetlanych na mini-mapie w akcie pierwszym.
37. Wprowadzono liczne poprawki do balansu dźwięku w grze.
38. Poprawiono sposób teleportowania postaci podczas mini-gier.
39. Poprawiono animacje nekkerów.
40. Wprowadzono poprawki do zadania ‘Zapach kadzideł’.
41. Wprowadzono liczne poprawki do lip-syncu w grze.
42. Wprowadzono liczne poprawki do samouczka w grze.


Poprawki wersji 1.35 (hotfix patcha 1.3) (5 sierpnia 2011)

1. Usunięto problem związany z cieniami w trybie 3D Vision.
2. W trybie 3D Vision w menu ładowania gry widoczne są miniatury obrazków do zapisanych stanów gry.
3. Usunięto problem z niezapisywaniem się osiągnięć na Steamie.
4. Usunięto błędy tekstur krwi w trybie Ubersamplingu.
5. Liczba przedmiotów w kieszeniach aktualizuje się we właściwy sposób po podniesieniu przedmiotu, który już znajduje się w kieszeni.
6. Usunięto problem polegający na błędnym wyświetlaniu liczby składników alchemicznych po stworzeniu większej ilości eliksirów Grom.
7. Po pomyślnym ukończeniu zadania ‘Zapach kadzideł’, nie pojawia się już komunikatu o fiasku tego zadania, gdy Geralt wchodzi do rezydencji Loredo pod koniec aktu 1.
8. Wprowadzono poprawki do częstotliwości pojawiania się większych mutagenów.
9. Po wejściu do menu ‘Wspomnienia i retrospekcje’, uprzednie usunięcie stanu gry nie powoduje pojawienia się komunikatu ‘Ładowanie dostępnych animacji’.
10. Pliki .exe gry nie są uznawane przez popularne programy antywirusowe za zagrożenie.
11. Na systemach Windows XP, automatyczna aktualizacja gry po instalacji nie powoduje pojawienia się błędu pliku Launcher.exe.
12. Folder instalacji gry nie jest rozpoznawany, jeżeli zawiera w nazwie znaki diakrytyczne, których nie obsługuje zainstalowana wersja systemu Windows.
13. Poprawiono imiona dwóch naukowców z Flotsam.
14. Poprawiono opis skrzyni do składowania przedmiotów.
15. Poprawiono opis Runicznego mahakamskiego sihila importowanego z Wiedźmina 1.


Poprawki wersji 1.3 (19 lipca 2011)

1. Nowy darmowy DLC – „Wór pełen piór” to nowe zadanie dostępne w drugim akcie gry. Aby je rozpocząć, należy udać się do ekscentrycznego Elthona mieszkającego w samotnej chacie niedaleko kamieniołomu w pobliżu Vergen. Największa nagroda czeka u Elthona dla najbardziej cierpliwych graczy.
2. Gra obsługuje formaty obrazu 4:3, 5:4, 16:10.
3. Dodano schowek na przedmioty. Gracze mogą przechowywać przedmioty z ekwipunku w karczmach. Aby pozostawić przedmioty w schowku lub je z niego odebrać należy porozmawiać z karczmarzem.
4. Do ekwipunku dodano kategorię „Rupiecie” zwiększającą przejrzystość klasyfikacji przedmiotów.
5. Dodano nową kategorię w menu „Dodatki” umożliwiającą odgrywanie animowanych sekwencji (wspomnień Geralta, snów ukradzionych przez harpie, itp.) poza grą.
6. Wprowadzono opcję Szybkiego ładowania gry pod klawiszem F9.
7. Wprowadzono opcję chowania HUD aby umożliwić tworzenie zrzutów z ekranu bez wyświetlonych paneli. W przypadku nowych instalacji opcja ta dostępna jest domyślnie pod klawiszem „H”. Użytkownicy, którzy dokonali modyfikacji w konfiguracji klawiszy muszą przejść do panelu „Ustawienia klawiszy” w narzędziu konfiguracyjnym Wiedźmina 2, a następnie przypisać tej opcji wybrany klawisz. Uwaga: nie ma możliwości kontynuowania gry przy schowanym HUD.
8. Dodano licznik przedmiotów umieszczonych w kieszeniach.
9. Do panelu alchemii dodano opcję tworzenia kilku przedmiotów naraz.
10. Usunięto błąd polegający na braku obsługi rozdzielczości 2560x1440.
11. Rozwiązano problemy związane z technologią nVidia 3D Vision. Gracze nie muszą już odinstalowywać powiązanych sterowników.
12. Wprowadzono poprawki do obsługi funkcji 3D Vision, SLI oraz Crossfire przez grę.
13. Poprawiono obsługę funkcji Ubersamplingu przez karty nVidia
14. Wprowadzono poprawki do panelu opcji „Ustawienia klawiszy” umożliwiając konfigurację przycisków myszy dla osób leworęcznych.
15. Wprowadzono dodatkowe opcje ustawień klawiszy umożliwiające konfigurację przycisków służących do szybkiego wyświetlania paneli użytkownika.
16. Usunięto problem związany z resetowaniem opcji gry w momencie aktualizacji. Instalacja patcha nie resetuje już opcji gry.
17. Plik konfiguracyjny nie zostaje nadpisany w momencie aktualizacji i nadpisania launchera oraz urządzenia konfiguracyjnego.
18. Podczas aktualizacji launcher ulega zamknięciu zapobiegając pojawieniu się błędu aktualizacji.
19. Launcher zostaje całkowicie zamknięty i nie działa dłużej w tle.
20. Błąd aktualizacji „Zainstalowana wersja gry jest niewłaściwa lub niekompletna” pojawiający się w przypadku braku wystarczającej ilości miejsca na dysku systemowym został przeformułowany aby lepiej informować o przyczynie problemu.
21. Mutageny pełnią również funkcję składników alchemicznych. Częstotliwość pojawiania się słabszych mutagenów jest dużo wyższa niż silnych mutagenów, a ogólna częstotliwość pojawiania się wszystkich mutagenów została zmniejszona.
22. Wprowadzono poprawki do częstotliwości pojawiania się mutagenów oraz w sklepie Thoraka.
23. Sekcja w prologu obejmująca ucieczkę przed smokiem pozostaje niedostępna do momentu ukończenia wszystkich części prologu związanych ze szturmem na twierdzę, łagodząc tym samym poziom trudności na początku gry.
24. Podczas walki z kejranem po zawaleniu mostu na mapie, na końcu mostu pojawia się pinezka mająca na celu pomoc graczowi w odnalezieniu właściwej drogi i ukończenie zadania.
25. W wielu zadaniach pinezki na mapach zostały poprawione.
26. Osłabiono moc znaku Quen – czas trwania znaku zmniejsza się o 20% szybciej po otrzymaniu ciosu od przeciwnika. Wprowadzono również inne, mniejsze poprawki związane z balansem tego znaku.
27. Usunięto problem związany z brakiem możliwości stosowania olejów na srebrnych mieczach.
28. Usunięto problem związany z petardami Smoczy sen. Sztylety zadają bossom połowę obrażeń.
29. Wprowadzono szereg optymalizacji w karczmie w Vergen.
30. Usunięto błąd podczas odgrywania muzyki w sekwencjach skradania się.
31. Usunięto błąd związany z siłowaniem się na rękę z Bartoszem Szkutą. Gracze nie mogą dłużej bez końca wzbogacać się na siłowaniu z tym przeciwnikiem.
32. Usunięto możliwość rozpoczęcia walki na pięści z kobietą modlącą się pod pomnikiem w Vergen.
33. Przeciwnicy w mini grze w jednej z karczm zmieniają swoje pozycje we właściwy sposób nie blokując się nawzajem.
34. Usunięto błąd związany z mieczem Fenna podczas walki.
35. Usunięto blędy związane z Rękawicami zielarza.
36. W prologu Geralt zachowuje swój długi stalowy miecz przez cały czas, tzn. podczas sekcji szturmu nie jest ekwipowany domyślny miecz.
37. Usunięto błąd związany z nieśmiertelnością niektórych nekkerów.
38. Usunięto błąd związany z pojawianiem się podczas gry czarnego ekranu uniemożliwiającego dalszą rozgrywkę.
39. Nad gniazdami nekkerów po ich zniszczeniu nie pojawiają się dłużej ikony interakcji.
40. Po ukończeniu zadania „Zapach kadzideł” nie pojawia się informacja o zakończeniu zadania niepowodzeniem.
41. Usunięto nagłe przejście do gameplay’u tuż przed rozpoczęciem przerywnika z Cynthią i Filippą.
42. Usunięto Triss, Roche’a i Iorwetha podczas końcowej animacji tuż przed rozpoczęciem wyświetlania napisów końcowych.
43. Poprawiono ścieżki patroli strażników.
44. Usunięto możliwość zabicia wysłannika Redanii w namiocie Henselta, uniemożliwiając jego respawn.
45. Elfka w Vergen nie zastyga dłużej w pozie „stracha na wróble”.
46. Zgnilce pożywiające się zwłokami nie pojawiają się po spaleniu danego ciała.
47. Wprowadzono szereg poprawek związanych z funkcjonowaniem społeczności w grze.
48. Wprowadzono szereg poprawek w ustawieniach kamery w dialogach.
49. Wprowadzono niewielkie zmiany do sekwencji dialogowych (m. in. poprawiono gestykulację króla Foltesta na murach miasta w prologu).
50. Usunięto blokadę postępu w zadaniu „W szponach szaleństwa”.

Poprawki wersji 1.2 (2 czerwca 2011)

1. Wszystkie poprzednio wydane zestawy DLC są instalowane z łatką 1.2:
- „Kurtka Niebieskich Pasów”
- „Zestaw alchemika”
- „Zestaw czarownika”
- „Zestaw szermierza”
- „Zestaw ciosów kończących”
- „Tajemniczy kupiec”
- „Kłopoty z trollem”
2. Łatka 1.2 dodaje nowy, darmowy zestaw DLC zatytułowany „Cyrulicy”. Aby skorzystać z usług balwierzy i stylistów, w akcie 1 odszukaj Einara Gausela , w akcie 2 Sambora wśród ciur przy obozowisku Henselta lub Felicję Cori na Placu Rhundurina w Vergen. Felicja Cori oferuje usługi fryzjerskie również na centralnym placu w Loc Muinne, w akcie 3.
3. Zapisane stany gry są teraz automatycznie kompresowane, obniżając ilość zajmowanego miejsca na dysku twardym.
4. Do menu gry dodano opcję pozwalającą na kasowanie zapisanych stanów gry. Żeby usunąć zapisany stan gry trzeba go zaznaczyć i wcisnąć klawisz „Delete”.
5. Meny gry ładuje się teraz względnie szybciej.
6. Gra obsługuje teraz słuchawki Logitech G35.
7. Dodano szereg poprawek do funkcji przypisywania klawiszy (czynności mogą teraz być przypisywane do klawiszy numerycznych i kursora).
8. Analogowe kontrolery na gamepadach będą teraz poprawnie współdziałały z panelami interfejsu graficznego.
9. Do Prologu dodano szereg balansujących rozgrywkę poprawek.
10. Zablokowanie celu nie znika teraz podczas zwiększenia dystansu.
11. Wprowadzono poprawki do blokowania. Poprawiono też responsywność postaci w walce, a Geralt może teraz atakować więcej niż jeden cel podczas normalnej walki.
12. Wprowadzono szereg poprawek do statystyk wyświetlanych w schematach przedmiotów w panelu Rzemiosła.
13. Nagrane stany rozgrywki z gry Wiedźmin są teraz poprawnie importowane.
14. Dodano automatyczne zapisanie stanu gry przed walką z draugiem.
15. Czas trwania flary wynosi teraz 2 (dwie) minuty.
16. Naprawiono błąd polegający na możliwości wyekwipowania petard (lub innych przedmiotów) nawet jeśli nie znajdowały się one w ekwipunku gracza.
17. Skasowano lub wymieniono tekstury związane z kulturą islamską (i podobne).
18. Dodano szereg poprawek do dialogów gry.
19. Naprawiono problem zablokowanego osiągnięcia następnego poziomu rozwoju postaci na początku Aktu 3.
20. Naprawiono błąd związany z występowaniem tzw. pozy ‘pajacyka’ po zniszczeniu gniazd nekkerów.
21. Strażnicy nie będą już blokowali Geralta znajdującego się na drabinie.
22. Noże nie będą już w stanie zranić przyjaznych nam postaci.
23. Naprawiono błąd związany z używaniem niektórych pojemników.
24. Nie można już sprzedać Cieniokostu (przedmiotu potrzebnego do zakończenia zadania).
25. Do gry dodano składniki potrzebne do wykonania zadania „Serce Melitele”.
26. Dodano poprawkę do zadania „Kłopoty z trollem”, głowę trollicy można teraz wygrać w kościanego pokera.
27. Upiór sztandaru nie może już być zabity przez inne duchy.
28. Naprawiono problem z neutralnym Operatorem, którego można było przez to zabić przed rozmową.
29. Dodano szereg poprawek zapobiegających blokowaniu postaci (król w wieży oblężniczej, rycerze niszczący bramę w Prologu, itp.).
30. Naprawiono zadanie „Trzy siostry”, teraz drzwi nie pozostają już zamknięte na zawsze po zakończeniu zadania.
31. Naprawiono szereg błędów związanych z blokowaniem postępu w grze, włączając blokadę podczas medytacji, niemożność zapisu stanu gry oraz zablokowanie walki po użyciu statycznej kamery (np. nie można było zapisać gry po ukończeniu zadania „Niemoralna propozycja”).
32. Naprawiono blokadę postępu gry podczas walki ze smokiem w Akcie 3 (nieprawidłowo działająca eksploracja).
33. Naprawiono blokadę postępu w grze podczas walki z Detmoldem (czasem pozostawał bezczynny za swoją barierą).
34. Naprawiono blokadę postępu w grze w zadaniu „Sklepik z marzeniami”.
35. Naprawiono blokadę postępu w grze po porażce podczas odprawiania rytuału z Aneżką.
36. Naprawiono blokadę postępu w grze podczas dialogu na plaży w zadaniu „Na kacu”.

Poprawki w łatce 1.1 – włączone do łatki 1.2 przy instalowaniu na wersji 1.0 (wersja sprzedażowa) (25 maja 2011)

1. Łatwiejszy i bardziej stabilny system instalacji oraz aktywacji gry. Zdejmujemy zabezpieczenie SECUROM, tym samym gra staje się DRM Free!
2. DLC „Kłopoty z Trollem” jest również częścią łatki. Koniec problemów z osobnym pobieraniem tej zawartości.
3. Usunięte problemy ze ściąganiem pozostałych darmowych DLC. Program startowy gry poprawnie wykrywa i uaktualnia poszczególne moduły.
4. Poprawiona wydajność. Gra przyspiesza od 5-30% oraz przyspieszone zostało ładowanie gry – w zależności od sprzętu gracza oraz wersji gry – właściciele pudełkowego Wiedźmina 2 zauważą największą poprawę.
5. Poprawiono błędy powodujące zamykanie aplikacji, szczególnie podczas zapisywania i ładowania stanu gry.
6. Mapowanie klawiszy ruchu – teraz można przyporządkować ruch kursorom oraz klawiszom numerycznym.
7. Dodana opcja odwrócenia osi myszy.
8. Technologia NVidia 3D surround Vision działa teraz poprawnie.
9. Poprawione auto-wykrywanie konfiguracji sprzętowej w celu lepszej wydajności podczas właściwej rozgrywki.
10. Usunięty błąd w zadaniu „Klątwa Krwi” uniemożliwiający jego zakończenie.
11. Po wygraniu mini-gry z mnichem GOG.com, link wyświetla się teraz poprawnie.
12. Poprawione napisy w sekcji GOG.com

-------------------------------------------------------------------
5) Darmowe DLC – „Wór pełen piór”, „Cyrulicy” oraz sześć przedpremierowych paczek DLC.

„Wór pełen piór” to nowe zadanie dostępne w drugim akcie gry. Aby je rozpocząć, należy udać się do ekscentrycznego Elthona mieszkającego w samotnej chacie niedaleko kamieniołomu w pobliżu Vergen. Największa nagroda czeka u Elthona dla najbardziej cierpliwych graczy.


„Cyrulicy”
Niektórzy kupcy będą teraz zapewniać usługi fryzjerskie. Geralt będzie mógł, za niewielką opłatą, zmienić swoją fryzurę. Informacje o cyrulikach w danej lokacji będą widniały na tablicach ogłoszeń.
We Flotsam, w akcie 1, usługi te dostępne są u antykwariusza Einara Gausela. W akcie 2 rozejrzyj się za Samborem wśród ciur przy obozie Henselta lub za Felicją Cori w Vergen. Młoda adeptka sztuki magicznej oferuje usługi fryzjerskie również w Loc Muinne, w akcie 3.

Ten darmowy zestaw DLC instalowany jest automatycznie wraz z wersją 2.0 i innymi zestawami DLC. Nie ma potrzeby oddzielnego ściągania i instalowania tego zestawu.

Sześć poprzednio wydanych zestawów DLC także wchodzi w skład wersji 2.0:
- „Kurtka Niebieskich Pasów” – dostępna w ekwipunku bohatera od początku gry,

- „Zestaw alchemika” - dostępny w ekwipunku bohatera od początku gry,

- „Zestaw czarownika” - dostępny w ekwipunku bohatera od początku gry,

- „Zestaw szermierza” - dostępny w ekwipunku bohatera od początku gry,

- „Zestaw ciosów kończących” – dodatkowe ciosy kończące dostępne od początku gry,

- „Tajemniczy kupiec” – postać, którą można spotkać po raz pierwszy w Akcie 1 gry, a następnie w pozostałych Aktach,

- „Kłopoty z trollem” – zadanie to można rozpocząć po znalezieniu odpowiedniego zlecenia na tablicy ogłoszeń w Akcie 1 gry. Następnie należy odnaleźć trolla przy zrujnowanym moście w lesie, poza obrębem Flotsam.
Znalazłem jedyne źródło i cel wszelkiej racji
Odpowiedz
Wypowiem się o zadaniu Tajemnice Loc Muinne, to jeden z najlepszych, jeśli nie najlepszy poboczny quest w W2, Redzi pokazali, że nie dodali zwykłych zapchajdziur, żeby wydłużyć rozgrywkę, ale naprawdę warty uwagi content.

Odpowiedz
Miałem problem z "Tajemnice Loc Muinne", męczyłem sie z tym qiestem pare dni, ale wkońcu dałem rade i potwierdze z czystym sumieniem to co napisał kolega wyżej.
Odpowiedz
← Wiedźmin

Edycja Rozszerzona - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...