[Torment] Punkty biegłości

Proszę aby ktoś się wypowiedział czym są, jak się je zdobywa i gdzie się rozdaje - punkty biegłości. Czy magowie również rozdają punkty biegłości?

Znalazłam w necie takie info:

"Punkty biegłości w broni nie są przydzielane po awansie (jak jest na przykład w Baldur’s Gate) W Tormencie punkty biegłości uzyskane przy awansie dodawane są do puli niewykorzystanych punktów biegłości. Bezimienny musi znaleźć osoby które mogą go wyszkolić w sztuce władania bronią i dopiero tam wykorzystać niewydane punkty biegłości na wybrane typy broni. By się szkolić Bezimienny musi być Wojownikiem."


Ciekawostka, wyczytałam, że: "Wiem jednak, że posiadanie podwójnej specjalizacji przez maga odblokowuje pewne linijki u Raveli..."
Do not play with this what you don't understand!
Odpowiedz
Właściwie ten cytat, który podałaś odpowiada chyba na Twoje pytania.

Podczas awansu na co któryś tam poziom wojownika (na moje oko chyba co trzeci, albo czwarty) Bezimienny dostaje punkt biegłości do wykorzystania. Potem musi znaleźć nauczyciela, by ten faktycznie dał mu biegłość w jakiejś broni. Nie jestem pewien, czy awansując w klasach złodzieja i maga dostaje się punkty biegłości (wątpię, ale jeśli tak, to na pewno o wiele rzadziej), ale na pewno tylko będąc wojownikiem można się szkolić we władaniu bronią.

Nie pamiętam teraz gdzie dokładnie są wszyscy nauczyciele, ale na pewno jest Porfirion w Ulu, jakiś strażnik w Niższej Dzielnicy, Qui-Sai w Dzielnicy Urzędników i chyba jeszcze jakiś gość w Klątwie.

Co do specjalizacji to oddzielna sprawa (choć specjalizacja wojownika łączy się z punktami biegłości). Działa to tak:

jeśli zdobędziesz 7 poziom NAJPIERW w klasie wojownika - dostajesz pierwszy poziom specjalizacji wojownika, analogicznie jeśli zdobędziesz 12 poziom NAJPIERW w klasie wojownika - dostajesz drugi poziom specjalizacji wojownika. Tak samo w przypadku maga i złodzieja. Dostajesz przy tym bonusy takie jak opisane w tym temacie o specjalizacjach na Phoenix Forum.

Nie badałem nigdy dokładnie jak to działa z mieszaniem specjalizacji (np. pierwsza wojownika, a druga maga), czy są z tego bardziej korzyści, czy niedogodności. Jedyne czego jestem pewien, to to, że jeśli oddasz Mortego słupowi czaszek, aby go wyciągnąć musisz mieć obie specjalizacje w tej samej (ale obojętnie której) klasie.
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


Odpowiedz
Mając Bezimiennego MAGA na 13 poziomie muszę coś zrobić aby mieć te specjalizacje? Czy one się same zrobiły? Muszę z kimś porozmawiać?
Do not play with this what you don't understand!
Odpowiedz
Specjalizacje "robią się" automatycznie po przejściu na dany poziom. Chyba nawet po awansowaniu powinien być jakiś komunikat, że w związku ze specjalizacją zwiększyły się cechy (ale mogę zmyślać). Jedyny warunek to ten, że awansowałaś na 7 poz maga ZANIM awansowałaś na 7 poz wojownika lub złodzieja i podobnie z 12 poziomem.
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


Odpowiedz
No to git :] Mogę iść do Raveli.

Żeby nie zakładąc nowego wątku... zabiłam 4 glabrezu pod sigil i wypadły mi 2 pierścienie (zero ring i aegis udreki)... a szansa, na to, że wypadnie któryś to około 5%... czy któryś mod modyfikuje szanse na loot?
Do not play with this what you don't understand!
Odpowiedz
Nic mi o takich modyfikacjach nie wiadomo, wątpię by było coś takiego, bo o ile się orientuję w Planescapie o wiele więcej rzeczy jest "zakodowanych na twardo" (hard-coded) niż np. w Baldurach. Przez to do wielu rzeczy po prostu nie można się dobrać. Co do tych fajowych przedmiotów z glabrezu w podSigil to chyba pozostaje fart i duuuużo cierpliwości...

A co do tych dodatkowych rzeczy u Raveli mając obie specjalizacje maga, to ja wiem tylko o tym, co napisał Medivh w solucji (pozwolę sobie zacytować):

Cytat

Zapytaj, czy nauczy cię Sztuki. Nie będąc Magiem, potrzebujesz na to co najmniej 13 charyzmy. To, co dostaniesz, zależy od twojej inteligencji:

- mniej niż 12 inteligencji – 30000 doświadczenia i Czarnokolce nasienie,
- 12-16 inteligencji – 60000 doświadczenia i 6 Czarnokolcych nasion
- więcej niż 16 inteligencji – 90000 doświadczenia, 6 Czarnokolcych nasion i Czarnokolcy amulet

Jeżeli osiągnąłeś poziom 7 jako Mag
nie musisz mieć ponad 16 inteligencji, bo i tak dostaniesz ten bonus. Jeżeli osiągnąłeś poziom 12 jako Mag, dostaniesz 120000 doświadczenia i takie same przedmioty jak w bonusie ponad 16 inteligencji.


Jeśli odkryjesz coś jeszcze, to koniecznie powiadom Medivha, by dodał to do swojej solucji.
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


Odpowiedz
Ok,
ja własnie jestem po rozmowie z Ravelą, dostałam 6 nasion i 120k expa. 12lvl jako mag (13 po rozmowie), mam biegłości piesci i sztylety (po jednym plusiku), ALE napisane jest też w karcie postaci, że mam 3 punkty biegłości nierozdane. o,O

Swoja drogą jestem pod wrażeniem, że istnieje uzasadnienie dla faktu, że po śmierci zapominamy. ;o Myślałam, ze tak wymyślili, bo było wygodne.
Do not play with this what you don't understand!
Odpowiedz
← Inne cRPGi

Punkty biegłości - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...