Wszystkie karty w kwestii dostępnych w Guild Wars 2 profesji zostały odkryte. Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, dziś na stronie głównej gry ukazał się opis i charakterystyka Mesmerów.
Hasłem przewodnim tej klasy jest: "Kiedy z tobą skończę, nie zaufasz już własnemu umysłowi". Jak widać, twórcy gry nie zdecydowali się na zmianę nazwy i tak jak w poprzedniej części, tak też w GW2 nasza postać będzie mogła wcielić się w Mesmera. Wiadomość ta nie była bynajmniej zaskoczeniem, gdyż gracze już dawno rozwiązali tę zagadkę i namierzyli ślady świadczące o obecności Mesmerów, niemniej w końcu mamy nie tylko filmiki, ale i sam opis klasy.
Podstawą ich działań będzie specjalny typ ataków, powodujący brak zdecydowania u przeciwników. Rozkojarzenie to nie będzie jednak zwyczajną zabawą w berka, ale zabezpieczeniem przed uczciwą walką twarzą w twarz. Nie chodzi o to, by zmierzyć się wprost z przeciwnikiem, ale o to, by za pomocą magii i taktyki rozstrzygnąć starcie na swoją korzyść. Kiedy w końcu wróg zorientuje się w tym, że ma przed sobą Mesmera, ten zacznie tworzyć swoje iluzje i posyłać własne klony, dzięki czemu trudno będzie mieć oko na tego właściwego przeciwnika.
Mesmerzy nigdy nie mieli i nigdy mieć nie będą siły prawdziwego wojownika czy też celności godnej Łowcy. Miast tego dysponują całą siecią iluzji, jak też różnymi przypadłościami, zadając przy tym nie małe obrażenia. Tworzone z tych elementów układanki powstają właśnie po to, by to wróg głowił się nad ich rozwiązaniem.
Ogólnie rzecz biorąc, zdolności czaropodobne Mesmera podzielono na dwie grupy. Pierwsza to rzecz jasna wspomniana już Magia Iluzji (Illusion), czyli wszelkiego rodzaju twory wpływające na umysł ale i raniące przy tym ciało. Większość iluzji będzie skierowana przeciwko określonemu przeciwnikowi, ale ich efekt zobaczyć będzie mógł każdy. Trwać mają tak długo, jak istnieć będzie ich cel, ale same mogą się stać celem i tym samym ich rozproszenie to tylko kwestia czasu. Mesmerzy będą mogli utrzymywać maksymalnie do trzech iluzji w jednym czasie, zaś wyczarowanie każdej kolejnej będzie automatycznie wyłączać tę najwcześniej rzuconą.
Plik wideo nie jest już dostępny.
Sama Magia Iluzji dzielić się ma na dwa rodzaje. Pierwszy to Klony (Clones), czyli tworzenie wiernych replik rzucającego, posiadające jego umiejętności, wygląd i imię oraz zachowujące się według określonego wzorca. Aby uniknąć zbytniego naruszenia balansu w grze, klony mają mieć dużo niższy poziom życia i zadawać skromne obrażenia.
Drugi rodzaj Magii Iluzji to Fantomy (Phantasms). Podobnie jak w przypadku klonów, Memser również tworzy swoje własne repliki, ale twory te, poza wyglądem, różnią się od swoich stwórców. Posiadać będą własne imiona, zaś na podorędziu będą mieć iluzoryczne bronie. Ich zachowanie także ma nosić znamiona indywidualizmu. Przywołane istoty mają mieć dużo wyższy poziom życia niż klony, jak też będą zadawać od nich większe obrażenia.
Druga grupa zdolności czaropodobnych Mesmera to znane także z "jedynki" Mantry (Mantras). Mantry rzucane są przed bitwą i zwykle czas potrzebny na ich stworzenie jest dużo dłuższy niż zwykłe zaklęcie, jak też zajmują miejsce przeznaczone na możliwe do utrzymywania w jednym czasie czary. Ich moc polega nie tylko na odpowiednim przygotowaniu się przed bitwą, ale także na tym, że mogą być rzucane nawet w środku tworzenia innego zaklęcia bez możliwości przerwania go.
Nie samymi czarami Mesmer żyje, dlatego określono także zestaw broni, jakimi będzie mogła posługiwać się ta klasa postaci. Jako broń główna posłuży nam zatem dobrze do tej pory znane Berło albo Miecz. W drugiej Mesmer może dzierżyć Fokus, Pistolet, Miecz lub Pochodnię. Szykuje się zatem drizzto-podobna możliwość zabawy dwoma mieczami. Nic nie stoi na przeszkodzie, by używać oręża dwuręcznego jak Wielki Miecz czy też Kostur.
Jak już wspomniałem wcześniej, wraz z Mesmerem pojawią się nowe typy Przypadłości, zwane Dezorientacją (Confusion). Będąc pod ich wpływem, przeciwnik będzie otrzymywał obrażenia przy każdorazowym sięgnięciem po którąś z umiejętności. Ich działanie będzie się sumować, więc im więcej ich rzucimy na tego samego przeciwnika, tym większe będzie otrzymywał obrażenia.
Ponadto, Mesmerzy będą mogli rozbijać iluzje. Korzystając z tej możliwości, będą wywoływać określony skutek. Ujawniono nazwy czterech takich efektów, wśród których znajdują się znane także z poprzedniej części Cry of Frustration czy Diversion. Nie należy się jednak kierować tylko nazwami, gdyż ich efekt uległ zmianie od czasów GW1.
Pełną treść wpisu o Mesmerze, wraz z filmikami prezentującymi pięć umiejętności oraz stosownymi tapetami, znajdziecie pod tym adresem.
Wszystkie klasy znamy, więc może pora poznać jakąś przybliżoną datę wydania gry?