Wieści z Faerun Game


Nowe dzieje Fae i Idol na Fae

Wiele się wydarzyło w Zachodnich Ziemiach Centralnych przez kilka ostatnich tygodni. Lord protektor został władcą Wrót Baldura i rozpoczął prowadzenie rządów żelazną acz sprawiedliwą ręka. Nie miał jednak zbyt wielu zwolenników, którzy byliby w stanie go wspomóc. W tym czasie w Askavarze zginął Alandor i wybuchła plaga, której nikt nie był w stanie zatrzymać. Po kilku tygodniach udało się to niejakiemu Tiernanowi, który mianował się namiestnikiem miasta.

faerun game

Zbawca okazał się tyranem, który rozpoczął zbieranie armii i tłamszenie opozycji. Mniejsze miejscowości również przeżywały swoje problemy. Beregostem wstrząsnęła fala zabójstw. Wybrano burmistrza i rozwiązano radę miasta. Wrota Wschodu natomiast goszczą Amnijczyków i ponoć coraz owocniejsza jest współpraca między nimi. To się wydarzyło kilka tygodnie temu, a teraz?

Teraz Zachodnie Ziemie Centralne ogarnął chaos, jaki nie miał tu miejsca od lat, a może i wieków. Najnowsze wieści donoszą, iż Lord Protektor zaraził się potworną chorobą, której siedliskiem był Askavar. Nie wiadomo jednak, jaki jest stan jego zdrowia, niemniej jednak do zamku ściągnięto najlepszym medyków, by ratować życie Himagenna. Został na ten czas odizolowany, a stery władzy we Wrotach Baldura przejęli po nim tymczasowo arcymag miasta Ruutil Arachmm oraz przywódca kompanii najemniczej Płomiennej Pięści we Wrotach, generał Thaz Helgeist. Czy Wrota też są narażone na wybuch epidemii?

Póki co, nic na to nie wskazuje. Tymczasem, dzięki wsparciu Waterdeep, Płomienna Pięść, oddziały cechów i milicja miejska zostały pokaźnie dozbrojone i trwają szkolenia. Nie ogłoszono jeszcze przymusu zapłaty podatku tarczowego na cele wojenne, czy też wynajęciu usług dodatkowych wojsk zaciężnych... Jednakże, można być pewnym, iż miejskie zbrojownie są gotowe – tak jak fortyfikacje i ludzie, którzy przywykli do zawieruch politycznych. Co więcej, po raz pierwszy nie czeka się z przygotowaniami na ostatni moment. Może i Lorda złożyła ciężka choroba, lecz Wrota będą w pełni gotowe, by bronić swoich obywateli. Warto też nadmienić, iż Akademia Magii rozpoczęła nabór pierwszych studentów, którzy przenieśli się do twierdzy na wyspie. Enklawa magów powoli zaczyna stanowić potężną siłę we Wrotach.

faerun game

W Askavarze zaś sytuacja robi się coraz bardziej napięta. Namiestnik bezlitośnie likwiduje opozycję wobec swojej osoby. Nie to jest jednak najgorsze, ale fakt, że ma coraz więcej zwolenników. Armia miasta, początkowo składająca się jedynie z elfich zwiadowców i łuczników, teraz przeobraża się w prawdziwą machinę wojenną. Słychać nawet pogłoski, iż pod sztandary i dowództwo Tiernana Diarmanda weszły plemiona orków z północnych i wschodnich granic Zachodnich Ziem Centralnych. Czy armia ta niebawem będzie gotowa? I jeśli tak, to czy wyruszy z miasta? Nikt tego nie wie, pewnikiem jednak jest, że nie ma jeszcze dowódcy, który poprowadziłby ją w imieniu namiestnika.

Beregost tymczasem zniknął z map! Jak? Nikt tego nie wie, ale Ci, co zbliżyli się do miasta zobaczyli, że jest tam jakaś cienista i nieprzenikniona kopuła. Czy ktoś tam wszedł? Czy ktoś tam jeszcze żyje? Nikt tego nie wie i nie zapowiada się, by próbował się dowiedzieć.

W Mrocznej Twierdzy uregulowała się sytuacja polityczna. Wyznawcy Cyrica zyskali całkowitą władzę nad Zamkiem. Na rejzy wyjechali czarni rycerze, którzy niegdyś patrolowali najbliższe rejony wokół gór. Ludzie z pobliskich wiosek odczuli ponownie ciężar i brzemię, które zniknęło na kilka lat w wyniku wewnętrznych walk w Twierdzy między wyznawcami Pana Kłamstw, a sługami Bane`a. Kolejny cień padł na Zachodnie Ziemie Centralne.

Zachodnie Ziemie Centralne jak nigdy poszukują bohaterów, którzy będą w stanie zmienić przeznaczenie i przyszłość... Przyszłość, która obecnie rysuje się niezwykle ponuro...

Mimo tych wszystkich ponurych wydarzeń, które mają miejsce w Zachodnich Ziemiach Centralnych i zbliżającej się wojny, która wydaje się być nieuchronna, rzecz się niesłychana dzieje. Rozpoczynają się dwutygodniowe zmagania najznamienitszych bardów w krainie. Pieśniarze Zachodnich Ziem Centralnych zmierzą się w trzech konkurencjach:

  • Pieśni sławiące piękno Askavaru w tych trudnych dla miasta dniach,
  • Sprośnych krasnoludzkich piosenkach,
  • Na szlaku łowcy przygód

Dla zwycięzców w każdej z konkurencji, oprócz wiecznej chwały i sławy, przewidziane są nagrody fabularne (niezwykły przedmiot) lub mechaniczne (3 000 000 srebrników). Ponadto do uzyskanie niezwykła ranga!

Zapraszamy do Faerun Game!

Odpowiedz
← Nowości

Wieści z Faerun Game - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...